StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Jan.2019 Has it Leak… » 16.01. 15:30
^^ free^^.Best Rober… » 16.01. 15:25
[.[$].]Hot ^Brendan … » 16.01. 15:20
[.[0@0].]((NEW)) F.u… » 16.01. 15:15
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

©kola multiplayeru - Část 4: Hotkeys, těžba a stavba

11.11.2010 | 11:24 - Jetro

V pořadí již čtvrtá část ze série "výukových" článků, které má na svědomí Horror, a jejichž náplní jsou různé více či méně pokročilé aspekty hry. Dnešní článek je věnován rozložení hotkeys (klávesových zkratek), dále se podíváme na jednoduchou matematiku při těžbě minerálů a plynu a závěr je věnován správnému rozmisťování budov. Vše je doplněno o přehledně popsané obrázky, které mnohdy řeknou víc jak tisíc slov.

 

A jelikož se nám z těchto článků již stává "opravdová" série, tento i všechny přechozí články jsme zařadili do nové sekce "Škola multiplayeru", kterou najdete v levém menu v podsekci "Extra".

 

1. ČÁST - MAKRO 2. ČÁST - TĚŽBA
   
3. ČÁST - PRÙZKUM
4. ČÁST - HOTKEYS, TĚŽBA A STAVBA

Zdroj: vlastní
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Polop - 16.11.2010 | 06:44   (odpovědět)

Horror koukni na svůj mail pls a skus to uskutečnit.

Jetro [ redakce ] - 14.11.2010 | 09:15   (odpovědět)

To Polop: Az mi to sam autor sdeli, tak neni problem.

Polop - 13.11.2010 | 19:50   (odpovědět)

Mohu poprosit Adminy webu aby dopsali za jednotlivou část toto: Jako autor povoluji každému zveřejňovat moji práci na jakémkoliv webu.

Je to z nutnosti zveřejnění na GP (GamePark)

Zaxon - 13.11.2010 | 12:45   (odpovědět)

To ego: Absolutne s tebou suhlasim akurat by som pridal
9-nydus
0-scout

V dalsom clanku by som rad privital "vyuzitie specialnych schopnosti" (raven, infestor, sentry...)

Polop - 13.11.2010 | 08:15   (odpovědět)

To Horror: Mám dotaz ohledně zveřejnění těchto článků na GamePark. Takže potřebuji tvé oprávnění k jeho zveřejnění, ale pokud jej nechceš na GP zveřejnit nemusíš. Stačí když mi odpovíš na mail: skvara.peta@seznam.cz
Předmět: Zveřejnění
Zpráva: ano můžeš můj výtvor zveřejnit na GP.

Děkuji

lojza - 12.11.2010 | 18:24   (odpovědět)

To uhlyk: V dob2, kdy prosel Wolf#d a DOOM, tak uz jsem hral hry na PC asi 5 let) Takze to je tezky no - napriklad dodnes pouzivam anglickou klavesnici, protoze kdyz je na to clovek 10 let zvykly, tak je linej se preucovat) A anglicka klavesnice byla nutna kvuli hram...
A mimochodem - trebas u Mafie a podobnych hrach se mi hraje na sipkach vyborne - mam totiz docela "velke prsty", takze kdyz jsem zkousel hrat na pismenach, mackal jsem pri pohybu obvykle 2-3 klavesy najednou )

uhlyk - 12.11.2010 | 16:24   (odpovědět)

tak neviem lojza, ale to tak akurat oldschool lamy
ja hraval snad na sipkach iba dooma a wolf 3d

HelmutStein - 12.11.2010 | 15:05   (odpovědět)

Uplně si vybavuju svoji první hru v SC2 Mačkal jsem pořád automaticky hotkeys, na které jsem byl zvyklý z W3 (přitom jsem věděl, že je tam nemám a že vlastně ani nejdou udělat) - ale síla zvyku je ohromná. Pořád jsem mačkal klávesy dle W3 (tam snad nikdo nehrál na defaultně nastavených) a rozčiloval jsem se, že hra nedělá to, co jsem chtěl

lojza - 12.11.2010 | 14:33   (odpovědět)

lidi vy jste divny, hrat na QWERT )) My oldschool hraci, odchovani hrat i 3D strilecky NA SIPKACH!!! )
Ja dodnes predefinovavam vsechny hry, typu Mafie a podobne, na sipky a klavesy kolem sopek. zkousel jsem hrat na WASD, a to se proste neda )
Btw, ono je to o zvyku. Ja napriklad zkousel davat si pod cisla fabriky na jednotky, a proste mi to nejde. Ja na tu budovu proste musim fyzicky kliknout, jinak se mi rozhodi cele mysleni a prohraju jen proto, ze delam veci jinak, nez jsem 15 let zvykly
Takze mne kdyby nekdo sledoval u hry, asi si bude rikat, ze to hraju jak ponocnej

Jinak s tim stavenim budov strategicky, to mne naucilo W3, to byla prvni hra, kde na tom extremne zalezelo, jak se posravily budovy, a v SC2 tahle tendence pokracuje, coz je super
Mimochodem, pokud Protoss chce jet napriklad fast air, a nic moc pozemni, neni od veci ten vchod opravdu kompletne zastavet. Je to vynikajici proti ruznym zerling rushum, zealot rushum a podobne.Samozrejme je nutne mit nekde venku probu, co pripadne bude stavet budovy venku, a nebo alespon nejaky ten pylon, ke kteremu se potom warpuje.

vikomt - 12.11.2010 | 13:47   (odpovědět)

Mas vsecko pekne pohromade a vis ze u vsech jednotek je vzdy 1. spell Z, 2. X, 3. C. Staveni budov taky neni rozhazeny atd... Staci se mrknout na ten grid a hned vis co mackat.

Tvor - 12.11.2010 | 13:39   (odpovědět)

vikomt - fuf, jsem to teď zkusil v unit test map a jsem z toho úplně zmatenej. Všechny příkazy se totálně proházely..je fakt, že vše je v rámci toho pole 3x5 ale k čemu to je? Že attack move teď není A ale T??

vikomt - 12.11.2010 | 13:15   (odpovědět)

@tvor - v nastavení si můžeš zvolit, že hotkeys budou přesně odpovídat pozici ikonky v mřížce vpravo dole (3x5 ikon, tedy QWERT-ASDFG-ZXCVB). Nejde definovat jednotlivý commandy, ale i tak mi to připadá lepší, pro castery je to výborné.

Tvor - 12.11.2010 | 13:09   (odpovědět)

vikomt - jak to myslíš s tím QWERT nastavením?? Ty si můžeš měnit nastavení hotkeys? Píšu všema deseti a todle by mi fakt bodlo.
Jak to pak vlastně funguje??
Díky moc

Gregory - 12.11.2010 | 13:07   (odpovědět)

Akord: Vždyť ti Vikomt odpověděl - při wallu si musíš nechat mezeru - skutečnou mezeru (ne optickou, kdy ti prijde, ze ta mezera mezi budovama je) Zapni si v nastaveni ukazovani gridu a kdykoliv kliknes v nabidce na nějakou budovu, kterou chces postavit, tak ti to ukaze realne na ctverce - kolik ta budova zabere

Gregory - 12.11.2010 | 13:05   (odpovědět)

Vikomt: A co potom my - chudáci zergové - prakticky nesledujeme bitvu, pač musíme pořád invertovat larvy a produkovat units na druhou vlnu

Akord - 12.11.2010 | 12:58   (odpovědět)

@vikomt
Ale mě jde o to,že když se zawalluju,dám tam lota,vše OK. Ale potom mám v basce třeba stalkera,immortala a chci s nima jít ven,co teď? Ven se dostane jen lot,proba..

vikomt - 12.11.2010 | 12:52   (odpovědět)

@akord - musis mit mezi budovama 1 ctverecek volny, nestaci to jen spojit pres roh. Zealot projde pres roh ale vetsi units ne. Kdyz pak das Hold zealotovi na tom ctverci tak nic neprojde. Zapni si v options aby ti to pri staveni ukazovalo grid.

vikomt - 12.11.2010 | 12:48   (odpovědět)

Já hraju s QWERT nastavení, proč tohle nastavení většina lidí ignoruje? Kvůli attacku na T? Když jsem měl attack na A tak jsem čísla i A musel klikat jedním prstem (pomalejší). S att na T to jde dvěma.
A ještě otázka: jak produkujete budovy z warpgatů když bojujete? Často na to prohraju když útočím na expu zergovi protože musím dat cameru na pylon, naklikat unity, dat waypoint a zpět a mezitím ztrácím. Když neprodukuju tak ztrácím ještě víc...

Akord - 12.11.2010 | 11:52   (odpovědět)

budete se mi tlemit ale..
jak kua dostanu za tosse při wall-inu větší jednotky než zealot ven??

Stoky - 12.11.2010 | 11:02   (odpovědět)

z: Co je na tom oldschool? V SCBW to preci bylo jeste usnadnene blizsi klavesou pro "cameralock" na F2...ted je az na F5

z - 12.11.2010 | 10:46   (odpovědět)

Joo to jsou dneska ve sc vymoženosti...je tu vůbec ještě někdo kdo oldschool označuje jednotky obdélníčkem a pro upgrade, stavbu jednotek a pokyny k těžbě kliká do základny?

HelmutStein - 12.11.2010 | 10:25   (odpovědět)

Ale jako .. bylo by to naozaj hezké To by se asi splnil ten sen Blizzu, že se velká část zápasů bude hrát na styl "king of the hill" resp. boj o získání/udržení goldu :minerálů a gasu =)

WhiteCroW - 12.11.2010 | 10:12   (odpovědět)

To sn: ten tam opravdu neni,je porad stejne zeleny jako u normalnich mineralu

sn - 11.11.2010 | 23:23   (odpovědět)

u zlate expanze je i neco jako zlaty plyn a tezi se vice? asi ne co.ale bylo by to fajn

gently - 11.11.2010 | 23:21   (odpovědět)

to kutler:
mám za to, že na metalopolisu je jeden plyn dál o něco, možná kulas ravine, tma si nejsem jist

Kutler - 11.11.2010 | 22:37   (odpovědět)

Pekny clanek.
Chtel bych se zeptat, jestli je hodne plynu, z kterych se pri 3 tezicich tezi nejak vyrazneji pod tech 114 GPM. Pokud jich neni moc, tak by mozna bylo dobre vedet, ktere to jsou. Jde mi teda jenom na 1v1 ladder mapy.

gently - 11.11.2010 | 22:24   (odpovědět)

to lojza a ostatní co mají své nastavení zažitý:
pokud vám to vyhovuje tak to neměňte, ale určitě samy uznáte, že něco by bylo lepší jinde. Trénovat to na ladderu je psycho, takže si pusťte single player (doporučuji tam hrát veškeré nové buildy etc) a dejte si 2-3 hry bez kompu, pak s kompem a voila máš to znovu zažitý

ego - 11.11.2010 | 22:21   (odpovědět)

za sebe jako zerg:

1- urcita skupina - roach,hydra,apod.
2-na blizko- ling..pripadne muta (zalezi na fazi hry)
3- dle potreb,treba infestori
4- vsechny hatchery
5-prvni queen
6-druha qeen
7-treti queen

a dal to neresim
tento system se osvedci predevsim pro rychle hazeni larev bez dlouheho hledani po mape + masivni re-build jednotek

jine budovy si do hotkeys ani nedavam, nema to dle meho smysl,upgrade si jednou za cas kliknu,to me nezabije u zergu je dulezite hazeni larev a rychla kontrola nad stavbou jednotek

Maor - 11.11.2010 | 22:02   (odpovědět)

výborný článek, ta taktika obrany za tosse je dobrá, ve hře by mě to nenapadlo, udělal bych fieldy po celý řadě, a jen bych terrana zdržel, ale nechat tu diru je dobry napad, určitě to vyzkouším.
V dalších dílech bych ocenil, rozbor schopností, jak je co nejefektivněji použít, třeba s mothershipem vůbec nevim jak hrát. Mam ji jen jako těžkou podporu, která dlouho nevydrží. Pak třeba nevim jak se vyplácí používat halucinace atd. A jak nahradit plague z sc1

myrec - 11.11.2010 | 21:03   (odpovědět)

za zerga boli hotkeys utrpenie... trvalo mi asi 15 sekund to tam vsetko naklikat (a to som bol rychly) a zomrelo mi to vsetko za menej ako 10 ... takze zbytocna praca... radsej proste dvojklikovat na lingov a posielat.. a spoliehat sa ze nahodny vyber 12 vyberie stale inych

Beo - 11.11.2010 | 20:14   (odpovědět)

To byly časy

Aklain - 11.11.2010 | 20:13   (odpovědět)

taky sem v sc1 hral zerga takze armady pres 7 zkratek bezne.. ale w3 me naucil ze tady ti opravdu staci ty 2 komanda "u protose" a diky tab pak akorat preklikavas...

AnonymousX.310 - 11.11.2010 | 20:00   (odpovědět)

To Pralev: nice +1

Pralev - 11.11.2010 | 19:42   (odpovědět)

Heh, když vzpomenu, jak jsem v SC:BW měl svých 60 hyder pod pěti skupinami, dalších 24 lingů pod dalšími dvěma skupinami a pak ještě třeba pár ultralisků jako meatshield pod 8.... :o))

gng - 11.11.2010 | 19:33   (odpovědět)

Můžeš mít třeba 10 skupinek armád, když si věříš, že ti to víc dává než škodí xD ale víc než 3 už sou imo nad micro normálního člověka, akorát je budeš zapomínat vzadu apod., a na nějáký překlikávání v jedný skupině ti stačí tab... navíc na ty vyšší čísla už se nedá dosáhnout rukou, jestli chceš mít pořád v pohotovosti attack move...

Alieno - 11.11.2010 | 18:23   (odpovědět)

Proto - min mluv, vic premyslej... a nenavazej se... Dost to totiz o Tobe vypovida

alieno - 11.11.2010 | 18:22   (odpovědět)

Aklain zalezi na rase... Za terrana Ti skutecne staci 1/2 grupy (MMM, casteri). Za zerga je to jine kafe. Mel by jsi kvuli efektivite obklicovat (tedy dve grupy pro jednu jednotku). Pak tu mame castery, co dropy? Co hlavni armada? Ranged/meel? Ja se to snazim redukovat na 4grupy, a i tak je to docela nastiru (proste nektere veci naklikavam... co naplat).
No a pak tu je toss... kasteri tak, aby sly snadno uzivat, meel a ranged...

Aklain - 11.11.2010 | 15:32   (odpovědět)

To Skylleer: a ty si hnup ne? 1-6 armadu... v sc1 mozna... tu ti opravdu staci 1-2 .. 3 kdyz ses moc rozmazlenej... i top hraci jako whitera socke atd to tak maji kdyz se podivas na repy

Sandy - 11.11.2010 | 14:30   (odpovědět)

paradni cast . A uz se moc tesim na ty buildy

Skylleer - 11.11.2010 | 13:38   (odpovědět)

Proto je dobry mit vyrobny 0,9,8,7 (0- command center) a armadu 1-6 pripadne nejakou spešl budovu pod sestkou a armu 1-5 na ty petce a 4 vetsinou drophip a 1-3 klasika vic neni treba

aarmada - 11.11.2010 | 13:05   (odpovědět)

To Lojza: a pod 2 strelce, mam to uplne stejne

Lojza - 11.11.2010 | 12:45   (odpovědět)

On je problem s jedne veci - rekneme, ze hraju strategie, kde se da davat pod cisla, uz tak 10 let, teda spis 15 let (od dob C&C) a casem jsem si vypestoval urcite navyky. Mam napriklad letecky jednotky pod cislem 3, v jakekoliv hre a pozemni jednotky pod 1, v jakekoliv hre..
zkousel jsem to menit - proste to nejde Uz jsem to mel takhle ve W2, a neda se s tim nic delat

Thanatos - 11.11.2010 | 12:03   (odpovědět)

Jen bych doplnil, že WG u protose není třeba dávat pod číslo. Jsou standardně pod písmenem W

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.