StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Game Info » FAQ (Často kladené otázky)

ZÁKLADY OHLEDNĚ HRY

- Co je StarCraft II?

StarCraft II je dokonalá realtimová strategická hra a pokračování úspěšného předchůdce StarCraftu 1. Hra bude obsahovat tři kompletně odlišné a vyvážené rasy - Protossy, Terrany a Zergy, kteří byli renovováni a přetexturováni, přibude několik nových jednotek pro každou z ras, stejně jako nové vychytávky pro některé z klasických jednotek, které se znovu objeví.

 

- Kdy bude hra vydána?

V tuto chvíli je příliš brzo poskytovat první odhady ohledně data vydání. Jako u všech her od Blizzardu si vezeme tolik času, kolik bude třeba k zabezpečení zábavy, vyváženosti a uhlazenosti ve hře.

 

- Kdy začnete s beta testem pro StarCraft II?

Zatím nejsme připraveni odhalit přesné datum, ale pracujeme tvrdě na tom, abychom mohli vydat betu jakmile to bude možné.

 

- Jak se bude StarCraft II lišit od StarCraftu 1?

StarCraft II poběží na novém 3D grafickém enginu, který bude schopen renderovat krásné krajiny, stejně jako masivní jednotlivé jednotky a různě velké armády. Rychlost, schopnost reagovat na podněty a epické bitvy, věci, které udělaly z původního StarCraftu tak památnou hru, budou nyní realizovány ve 3D pomocí tohoto nového enginu.

Také představíme několik odlišných nových jednotek Protossů, Terranů a Zergů, a dokonce některé ze známých jednotek, které se vrátí ve StarCraftu II, budou mít k dispozici nové možnosti, které hře dají její jedinečnost. Mapy samotné budou taky nabízet nové ineraktivní prvky, které ještě zvýší strategickou povahu hry a vtyvoří více taktických bodů, o než by měli hráči bojovat. Jako příklad bychom mohli uvést strážnou věž Xel'Nagů - při jejím obsazení se vám odhalí velká oblast mapy, což vytváří pro hráče ovládajícího věž výhodu.

 

Nadto bude vylepšen Battle.Net s novými a napínajícími prvky ke zlepšení online hraní, zatímco příběhová kampaň bude také nabízet některé unikátní aspekty pro ty, kteří se těší na hru pro jednoho hráče.

 

- Bude ve hře jak singleplayer, tak multiplayer?

Ano, StarCraft II bude zahrnovat jedinečnou příběhovou kampaň, stejně jako možnost multiplayeru přes Battle.net.

 

- Mohli byste nám zhruba říct, o čem bude singleplayerová kampaň StarCraftu II?

Singleplayerová kampaň StarCraftu II se zaměří na dobrodružství Jima Raynora, terranského hrdiny z původního StarCraftu. Arcturus Mengsk, nadšen událostmi Brood Waru a pádem Konfederace, založil tyranskou vládu nazvanou New Dominion, aby ovládli všechny terranské kolonie. Raynor strávil několik posledních let jako vyhnanec odporující vládě Dominionu a snažil se pomstít Megnskovi za jeho zradu. Mezitím povstala Kerrigan a opatřila si zergské potomstvo. Táhne přes celou galaxii a zničí život na planetách, které jí budou stát v cestě.

 

Hráči začnou hru na planetě Mar Sara, převezmou roli Raynora při jeho začátcích v žoldáckých misích. Během plnění misi získávají hráči nové jednotky, které rozšíří Raynorovi nájezdníky (Raynor's Raiders), zároveň dostávají peníze, které mohou použít k přizpůsobení armády. Některé z jednotek, které bude hráč používat v kampani jsou pouze singleplayerové. Klasické jednotky jako Firebat nebo Wraith a jedinečné jednotky jako Diamondback Tank, budou postupně v průběhu kampaně odemknuty.

 

- Prozradili byste nám víc detailů o úpravách naší armády ve hře?

Kredity získané za splnění každé mise lze využít k nákupu služeb námezních jednotek, které může hráč v boji využít. Žoldácí jsou silnější verze standardních jednotek ve hře; jako takový základní příklad uveďme Kel'Morijské žoldácké mariňáky, mají lepší brnění a udělí více škod než normální mariňák. Jakéhokoliv zkušeného žoldáka si mohou hráči odemknout v budově Merc Haven během každé mise.

 

Kromě toho si hráči mohou vybrat technologické upgrady pro jednotky, které si zakoupí. Příklady pro kampaň specifických technologických upgradů, které mohou být dostupné ke koupi, zahrnují zlepšené bunkery se střelnou věží, vylepšený flamenomet pro Firebaty k útoku o širším poloměru.

 

Pomocí možnost nakoupit žoldáky nebo speciální technologie nabízí kampaň hráčům schopnost přizpůsobit si armády, aby přesně seděla hracímu stylu a lépe sloužila k pokořování výzev.

 

- Co nám můžete říct o misích?

Jak hráči postupují kampaní, seznamují se s několika různými nehráčskými charaktery (NPC), které jim nabízí různorodé mise. V mnoha případech si budete muset vybrat několika NPC zároveň. Některé z těchto misí posunou hlavní děj, zatímco jiné svedou hráče na stezky ukazující zajímavé, vedlejší děje. Někdy si dokonce může hráč vybrat řešení postraní zápletky. Hráči si budou moct prohlédnout detailní brieingy pro cíle mise, ukáže se jim, kolik kreditů dostanou za dokončení a ukáže, která nová jednotka se případně přijetím mise odemkne.

 

V kampani bude dostupných více než 25 misí, každá z nich je navržena, aby poskytla jedinečný herní zážitek a zároveň cíle oživily hu. Pro detailnější popis uvedeme několik příkladů, jedna z misí bude po hráči chtít, aby na mapě odchytil a vyloupil Dominionský nákladní vlak, který se pohybuje po různých železnicích na mapě. Další mise se zase odehrává na vulkanicky nestabilním území - láva se periodicky zvedá a zaplavuje nižší místa na mapě, což by hráči vyžaduji zvláštní opatrnost při těžebních činnostech a přesunu vojska. V mnoha misích jsou připraveny také volitelné výzkumné cíle. Ty by mohli třeba zahrnovat prozkoumání mapy k nalezené ztracených Protosských artefaktů, nebo skrytého zergského kokonu. Kddyž hráči nasbírají dostatek těchto úkolů během několika misí, mohou získat upgrady nebo vylepšení jednotek na další části kampaně.

 

- Slyšeli jsme o "Story Modu" ve StarCraftu II - mohli byste nám o něm říct víc?

Mezi jednotlivými misemi budou moct hráči prozkoumávat různá prostředí hry. To zahrnuje bar na Mar Saře, battlecruiser Hyperion, který vystupuje jako vlajková loď Jima Raynora. Hráči se mohou seznámit v těchto prostředích s různými postavami, pohovořit s nimi a dozvědět se další příběhové pozadí. Tyto konverzace jsou plně hlasově sehrané a postavy a prostředí jsou animované pomocí herního enginu.

 

Kromě toho budou v daném prostředí i interaktivní objekty - kliknutím na ně se můžete dozvědět další informace o příběhu. Televize například ukazuje zprávy, které ukazují události z celé galaxie. Nacházejí se zde také konzole, jako jedna ve zbrojovce na palubě Hyperionu, která umožňuje hráčům přístup k rozhraní nákupu technologií, nebo hvězdná mapa na můstku Hyperionu, kde mohou hráči zkoumat a vybírat různé briefingy k misím.

 

Účelem Story Modu je dostat hráče ještě blíže k postavám ve hře a nabídnout prvky, které prozradí další příběh, těm hráčům, kteří se rádi do toho složitého děje ponoří.

 

- Kolik filmových cutscén bude ve hře obsaženo?

Víme, že hráči StarCraftu II budou očekávat, že ve hře z dílny Blizzardu uvidí nějaký filmový obsah, a tak máme plán zahrnout rozmanité filmečky, počínaje filmovým úvodem. Jakmile bude konečné rozhodnutí, budeme vás informovat.

 

- Kolik ras bude ve StarCraftu II?

Hráči se ve StarCraftu II vrátí ke známým rasám: Protossové, Terrani a Zergové. Naším cílem je zajistit, aby všechny frakce ve hře byly ještě odlišnější jedna od druhé, než tomu bylo ve StarCraftu 1, ačkoliv až pozdější úpravy rovnováhy pomohly udělat StarCraft takovou klasikou. Také představíme ke každé rase nové jednotky, stejně jako modifikace některých známých jednotek, které se do SC2 vracejí. S tímto designovým zušlechťováním a s novými prvky se plánuje pro singleplayerové i multiplayerové elementy hry, a tak StarCraft II poskytne ještě větší zážitek než první díl.

 

- StarCraft II má však ještě dost míst k zaplnění - je vyvíjen tlak během vývoje pokračování jedné z nejvíce milovaných her všech dob?

Připouštíme, že je laťka nastavena pěkně vysoko, ale tento typ tlaku pro nás není nový. Warcraft III musel pokračovat ve šlépějích Warcraftu II, a Diablo II muselo následovat původní Diablo. Vytváření StarCraft hry, která je větší a lepší než původní hra, je rozhodně velká výzva, ale je to taková výzva, se kterou to myslíme vážně a rádi se s ní setkáme a překonáme ji.

 

- Bude hra vydána ve více zemích? Bude vydání současné? Do kterých zemí a jakých jazyků bude hra lokalizována?

Naším cílem je vydat hru současně po celém světě v několika jazycích. Jakmile se dostaneme blíže k vydání, sdělíme vám více detailů.

 

BATTLE.NET

- Bude Battle.net vylepšen? Budou v něm nové funkce?

Určitě se zde objeví nové změny a vlastnosti, které nám pomohou zajistit, aby StarCraft II byl dokonalá online realtimová strategická hra. Nejsme zatím připraveni diskutovat o těchto věcech, ale těšíme na to, až vám v budoucnu budeme moct poskytnout více detailů.

 

- Bude možné po vydání SC2 hrát stále na Battle.Net původní SC?

Ano, bude.

 

- Bude také nějaké vedení klanu?

V tento okamžik nejsme schopni se k takovýmto věcem ohledně Battle.netu vyjadřovat, ale rozhodně vás o tom budeme nadále informovat.

 

- Jaké kroky budou podniknuty proti podvádění v multiplayerových hrách?

Nechceme podat pomocnou ruku těm lidem, kteří se pokoušejí cheatovat na Battle.Net, takže nemůžeme jít příliš do detailů, ale můžete si být jisti, že bezpečnost je jedna z našich nejvyšších priorit, stejně jako redesign a vylepšení Battle.netu, a přijmeme všechny opatření k zajištění čestnosti v našich online hrách. Zaujali jsem agresivní postoj vůči podvádění ve všech našich hrách a naši hráči nás v tom přesvědčivě podporují, takže nemáme v tomhle ohledu úmysl něco měnit.

 

- Bude nějaká uzavřená nebo otevřená beta? A co trial nebo demo verze?

StarCraft II určitě někdy v budoucnu přejde do fáze beta testingu. Nicméně je stále příliš brzo na to říct, v jakém rozsahu a hlavně kdy tomu bude. Zatím jsme se ani nerozhodli, zdali budeme dělat nějakou trial nebo demo verzi, ale jak se rozhodneme, určitě vám tuto zprávu rádi oznámíme.

 

CENA, HODNOCENÍ

 

- Kolik bude StarCraft II stát? Kde si tuto hru koupím?

Tvorba ceny a dostupnost bude stanovená a oznámená s přiblížením se data vydání.

 

- Jaké bude hodnocení StarCraftu II?

V USA míříme za hodnocením T (tzn. Teenage) a také pro podobná hodnocení všude na světě, ale tyto detaily budou jasné až před vydáním.

 

- Bude také sběratelská edice?

Rozhodnutí ohledně typů maloobchodních balení budou dělána až s blížícím se datem vydání.

 

TECHNICKÁ STRÁNKA

 

- Jaké jsou systémové požadavky pro StarCraft II?

Tyto informace budou k dispozici až s blížícím se datem vydání. Momentálně vám můžeme akorát říct, že hra bude vyžadovat grafickou kartu, které je kompatibilní s Pixel Shader 2.0.

 

- Bude StarCraft II obsahovat editor map?

Ano, bude. Více informací ohledně vlastností editoru map ve StarCraftu II odhalíme později.

 

- Poběží hra nativně na Windows Vista?

SC2 bude plně kompatibilní s Windows Vista, stejně jako s XP. Více detailů o systémových požadavcích až před datem vydání.

 

- Bude také konzolová verze StarCraft II?

SC2 je vyvíjen pro Windows a Mac. Momentálně nemáme žádné plány na převod hry pro nějakou z konzolových platforem.

 

- Bude SC2 dostupné pro Mac současně s PC?

Stejně jako u všech nedávno vydaných her Blizzardu, bude SC2 dodáváno souběžně pro Mac i PC.

 

- Využije StarCraft II výhod DirectX 10? Jaké další grafické lahůdky budou obsaženy?

Hra bude kompatibilní s DirectX 10 a stále ještě zvažujeme, jestli budou ve hře exkluzivní efekty DirectX10, ale grafický engine bude také velmi přizpůsobený, aby zajistil široký rozsah různých systémů, na kterých bude SC2 běžet. Nový engine je také schopný renderovat velmi velké jednotky, stejně jako velké množství jednotek společně na obrazovce. Rovněž pro přidání realismu byl do enginu integrován Havok engine.

 

Zdroj: StarCraft2.com
Copyright © 2007-2017 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.