StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Extra » kola multiplayeru » 3. ?st

 

Jist? všichni víte, e ur?ité jednotky a technologie vám dávají ve h?e p?evahu pop?. v?tší herní jistotu a v po?áte?ní fázi hry se k nim chcete dostat co nejd?íve. Za Zergy jsou to ur?it? Mutalisci, za Terrany Tanky, Thory, Banshee, atd. , za Tosse Kolos, DT, Void Ray nebo t?eba blink pro Stalkery. Nicmén? p?i úplném rushování t?chto jednotek nemáte zrovna osl?ující obranu, proto je neuv??iteln? d?leitý scout z obou stran. Jednak pokud jste vy techující strana, pot?ebujete v?d?t, jestli na vás nep?ítel nejde. To znamená nap?íklad d?lníka pod nep?átelským cliffem a ješt? n?co u Xel’Naga v?e po cest?. I za druhou stranu musíte mít p?ehled a ud?lat obranné pop?. úto?né opat?ení. V opa?ném p?ípad? by mohla hra nemile rychle skon?it.

Není nic horšího ne hrát naslepo a doufat, e to vyjde. Ze za?átku je scout jasný, ale v pozd?jší fázi hry ho hrá?i vyuívají mén?, viz památná hra Ka?er vs PredY na WGT. PredY n?kolik minut nedal scan a ani jinak nescoutnl Carriery, které se následn? ukázaly jako smrtící, a?koli po zemi PredY Ka?era smetl b?hem pár vte?in.
Kdy scoutovat si m?ete zjistit sami z replay?. Díky Blizardu, který se patrn? hru snaí d?lat jednodušší a jednodušší, si m?ete p?es menu zapnout „ingame timer“, který vám odpo?ítává herní ?as, take sta?í z repu vykoumat, kdy mají ostatní rasy strategické k?iovatky v techu a poslat scouta nebo kliknout scan. Na druhou stranu jednak kv?li tomuto, tak i kv?li ji zab?hnutým stereotyp?m se hraje pom?rn? pasivn? do st?ední fáze hry, co je podle m? škoda. I kdy je jednodušší bránit, protoe se vám vyrábí jednotky vícemén? do bitvy, tak i útok má hodn? klad?.

Kdy úto?íte, tak máte p?ehled a ur?itou monost volnosti co se rozhodováni tý?e. Soupe? má vícemén? jasno: kdy mu stojíte p?ed bází, pop?. d?láte drobné nájezdy, tak pumpuje jednotky do obrany, aby náhodou neprohrál.
Lze toho dob?e vyuít práv? v za?átcích hry. Je to, ?ekn?me, takový optický klam. P?íklad: ZvP, Zerg ud?lá fast expu, má po cest? Zeglingy rozestavené tak, aby v?d?l, jestli jde útok. Kdy nic nejde, tak valí Drony, techuje Lair atd.
Take není nic lepšího nap?. v pr?b?hu techování Warpgate vyjet s pár Zealoty a Stalkery, zabít/vyhnat lingy, kte?í hlídají po cest? a tím Zegra uvedete do nejistoty a on za?ne produkovat armádu bojových jednotek. Bude tím pádem vyráb?t mén? Dron, mít menší p?íjem a Toss si sám zaloí expu, ?ím se hra relativn? bezpe?n? p?esune do st?ední fáze.
Stejn? tak m?e Zerg postrašit Terrana produkcí n?kolika Roach?, aby si ud?lal bunkry do obrany a tím mu zpomalit tech t?eba na nep?íjemné Banshee. Ze strany Terrana p?i techu ud?lat více mari?ák? ne je b?né, zjistit si kde má Zerg Overlorda, ?i lingy, co hlídají váš pohyb, a vzít všechny mari?áky s pár scv a postrašit ho, e jde na n?j n?jaký all-in a v p?lce se oto?í zpátky do báze. P?itom ve skute?nosti se u d?lá Thor s Medivacem na drop/Banshee a soupe? utrácí za Crawlery a Roache s lingama, aby ubránil domn?lý push.

T?mito fintami m?ete snadno soupe??v scout a získané informace obrátit proti n?mu, ani by si toho byl v?dom. Bude skákat podle toho, jak vy pískáte. Stacraft 2 je teprve v plenkách, ale mn? se zdá, e hrá?i málo experimentují. Já sám nap?. poslední dobou hraji velmi nestandardn?, a?koli jsem za Zergy dost limitován v monostech oproti T a P. Ale o to více m? baví, kdy n?co vyjde a i kdy te? spíše prohrávám, tak v??ím, e se to posléze oto?í v m?j prosp?ch. Aneb jak ?íkají Korejci a top hrá?i: "today lose, win tomorrow" nebo zkrácen? "losing is winning". Pro neangli?tiná?e: i prohrami lze vyhrávat s tím, e nad vaší prohrou p?emýšlíte a pou?íte se z ní.

Te? k té proklamované zm?n? ze za?átku. Po konzultaci s n?kolika lidmi jsem dosp?l k názoru, e by bylo asi nejlepší d?lat to, co chcete vy, take na fóru se m?ete vyjád?it, o ?em byste si rádi p?e?etli p?íšt?.

Monosti jsou:
a) Rozbory replayu Top sv?tových hrá?? / vybrané repy z domácí scény:  myšlenkové pochody, co, kdy, jak, pro?, jeliko není ani tak d?leité se na replay podívat jako ho pochopit.
b) Rozebrání vybraných témat, o kterých byste cht?li v?d?t více: odpov?? na 4gate, MMM, mutaling, startovní openingy, atd.
c) pokra?ování ve “škole multiplayeru” bez vn?jšího zásahu - prost? budu dál pokra?ovat v tom, co bylo naplánované.

Jinak pro ty z vás, co cht?li linky a n?jaké d?kazy, e v?bec n?kdy n?co takového jako škola starcraftu a treninkové plány existovalo, e to není jen výplod mé choré mysli: http://www.youtube.com/watch?v=L7XiE_V0PZ8 atd.
Je tam asi 10 lekcí, moná víc ze Starcraft 1 (pro ty co ovládají angli?tinu a rozumí, tak jsou tam zajímavé v?ci pouitelné i ve dvojce). Auto?i m?li i své stránky, ze kterých jsem ?erpal, ale jak jsem u ?íkal d?íve, nadále bohuel nejsou funk?ní.

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.