StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Шахрайки дивитися он… » 26.06. 08:49
https://www.suppleme… » 26.06. 08:19
Глядеть частное и ли… » 26.06. 07:56
pandora ohrringe » 26.06. 04:33
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

©kola multiplayeru - Část 5: TvZ

10.12.2010 | 11:13 - Horror

Dnes jsem si pro vás připravil první ze série buildů, na němž jsem spolupracoval se svým train partnerem na TvZ, gentlym. Toto téma je však natolik obsáhlé, že jej není možné zpracovat najednou do jednoho článku, tudíž teď si přiblížíme TvZ. Příště se patrně podíváme na ZvP a TvP a nakonec to budou mirrory. V těchto článcích je mnoho výrazů, které se nepřekládají, takže pro ty, co by s tím mohli mít problémy, je tu výborný článek od Praleva, ve kterém najdete vše, co potřebujete.

 

ZERG


V ZvT má zerg několik možností jak zahájit hru, nicméně záleží na mapě a na situaci, ve které jste (jak moc si věříte, prohráváte 1/0 v bo3 a podobně).

V současné době je velice populární build:

  9 Overlord
  10 scout
  15 Hatchery           
  15 Spawning Pool
  16 Overlord
  17 Extractor
  @100% Spawning Pool
+2 Queeny
+2páry zerglingů

14 hatch 13 pool build /14 pool 16 hatchery se také považují za standard, nicméně proč 15 hatch? Jelikož jde 10 drona scoutovat, tak s 15 hatch má zerg lepší rozhodovací pozici. Pokud už jste soupeře scoutnuli a vidíte barracks bez rafinérek na plyn, tak můžete očekávat 2x expand nebo nějaký rychlý push, a tak se uchýlit k zajištěnému buildu.

15 pool
14 extractor
16 overlord
18 hatchery s tím, že máte mnohem dříve gas na metabolic boost/ roache.

Nicméně tak jako tak, hatchery před poolem trpí několika neduhy plynoucími z pozdějšího spawning poolu. Hlavně 2rax expa ze strany terrana může velice nepříjemně zavařit, přičemž pro terrana to není žádný all in a když mu to nevyjde, tak se stáhne a hra se rozvíjí normálně, ale když to vyjde, tak vy prohrajete. Nespravedlivé, že? Abyste tuto hrozbu co nejvíce eliminovali, jsou potřeba minimálně dvě důležité věci: poslat 16 overlorda nad/vedle vaší expanze tak, abyste viděli, jestli se tam terran nesnaží stavět bunkr, nebo ještě hůř snaží se dvěma bunkry zablokovat vchod do mainu a vaši expu úplně odříznout.


Tyto pokusy musíte bránit hned v jejich zárodku tzn. poslat drony útočit na SCV co staví bunkry a mít jednu dronu pod cliffem nastavenou na „patrol“, aby znemožnila blokaci vchodu. Toto všechno pochopitelně plyne ze scoutu, když zjistíte, že terran netěží plyn a scoutující scv se nervózně pohybuje kolem vaší hatchery. Na druhou stranu pokud už se stane, že se terranovi podaří postavit bunkr kousek od vaší expy, je třeba zachovat klid. Samotná hatchery snese poměrně dost od mariňáků, takže doporučuji počkat na větší počet zerglingů, vzít queenu z hlavní báze popř. počkat na druhou z expy a poslat queeny první, aby „tankovaly“ co nejvíc damage a daly tak čas zerglingům na obklopení bunkru a jeho následnou likvidaci.

 

[CELÝ OBSÁHLÝ ČLÁNEK NAJDETE ZDE]

Zdroj: vlastní
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

w0chtulka - 15.12.2010 | 19:47   (odpovědět)

gently- to tezko protoze ty OC pouzivas misto supplydepotu a kvuli mulam prave proto aby si nemusel mit tolik scv...

Doom - 15.12.2010 | 17:00   (odpovědět)

kdy bude další článek? Bude příště TvP nebo PvZ?

gently - 15.12.2010 | 16:39   (odpovědět)

aklain: je to osobní přesvědčení sdílet jakoukoli věc co vymyslíš se světem, který ti pomůže ji zlepšovat

Aklain - 15.12.2010 | 12:23   (odpovědět)

dekuji :-*

Zbyšek Jeřáb - 15.12.2010 | 12:02   (odpovědět)

Jediný, kdo se tady od začátku projevuje jako vylízaný primát jsi ty, ty Rýmařovská pičinko

Aklain - 15.12.2010 | 11:50   (odpovědět)

gently:se vubec divim ze se na to nevyserete......sem neco psat pro tech 90% dementnich vylizanych a noobskych primatu..bych se fakt vysral

gently - 14.12.2010 | 21:45   (odpovědět)

To w0chtulka: no jenže pak máš problém, že máš moc scv a hlavně vše hrozně rychle vytěžíš, na iccup mapách by to ale asi byla imba

w0chtulka - 14.12.2010 | 21:37   (odpovědět)

gently- 4OC je este porad malo az to terrani budou stavet skoro misto supplydep tak teprv prijde nakej own

gently - 14.12.2010 | 16:06   (odpovědět)

wow nečekal jsem tolik reakcí, počítám, že horror bude mít taky radost. To polop, ne takovou věc tam nikdy nedáme, ale ano minimálně já souhlasím s reprintem na GP, napiš mi na icq (275032524) a já už to s horrorem dohodnu.
článek je určen pro platinu a diamond, gold z toho taky dost pochytí. Nižší ligy budou mít problém rozumnět všemu, ale Pralevovi články, to hezky doplňují, co nějaký vzájemný provázání pralve? Píšeme to pro tuto skupinu, protože podle statistik je nejvíc hráčů v cz/sk právě na této úrovni. Jinak článek je skoro 3 týdny starý a vycházel v době, kdy se rozjížděla celá věc okolo 2rax expand. Nicméně většina věcí tam stále platí. V současné době doporučuji ještě kouknout na zápasy s GSL kde hrál jinro ( jak se pomalu posouvat po mapě a mezitím dropovat a využívat terrénu) a na Teamliquid forech je téma s 4 OC do zerga, která si hraje s velice zajímavou myšlenkou co se týče vyrovnání ekonomik se zergem a myslím, že bude dalším odrazovým můstkem do spoustu her.
To slayerko: napiš co konkrétně ti vadí prosím, dali jsme si s tím fakt práci a chtěli bychom, aby to byl rozcestník, pro hráče, něco jako liquipedia. Samozřejmě scout a adaptace je jedna z nejdůležitějších částí hry, ale tím se článek zabývá taky a spoustě lidem to ohromně pomůže, protože SC 2 je o BO stejně jako byla SC1, je to prostě opening jako v šachu a klidně si ho vymýšlej sám, já se radši podívám na velmistra, protože on to promyslel, až na vyjímky, do puntíku.
Všechny články jsou psány a vychází od korejských coachů a progamerů a jsou převzaty z SC 1, takže si nevymýšlíme nový věci, jenom je oprašujeme a dáváme lidem do jednoho článku. Nehledě na to, že spousta taktik zde použitých je i v základních poučkách o vedení války. Rád to ještě doladím a kvalitního feedbacku si vážíme, ten ostatní ne a radši ho nepiš

w0chtulka - 14.12.2010 | 06:46   (odpovědět)

Pralev- existuje takova vec ktery se rika metagame
MaHi- kdyz se 2rax spravne zahraje tak ne... jen rikam

Ten 11pool funguje jen teoreticky sem slysel ze kdyz se do toho snazis nacpat aspon naky jednotky tak to moc nejede... me prijde nejvic solid julyuv opening

9 overlord/ extractor trick
14 gas
14 pool
pool se dokonci pri 100 gasu - ling speed, stahnout drony z gasu
16 hatch
15 overlord
15 queen
17 lingove
drony zpet na plyn

MaHi - 13.12.2010 | 06:48   (odpovědět)

Když se 14 hatch správně zahraje, tak je Vám to dává nejlepší pozici ubránit se 2Raxu... Jen říkám

Pralev - 12.12.2010 | 22:24   (odpovědět)

"Na prvni pohled mam jeden koment ze hatch first uz davno nefunguje a to kvuli 2rax agresi..."

- to mi strašně připomnělo kecy barbienek v MHD, co se nosí a co se už (pár týdnů) nenosí... :o)

Khenyk - 12.12.2010 | 17:13   (odpovědět)

jop, ted se spíš jezdí

10 Extractor trick
11 Overlord
11 Pool
16 Queen
18 Hatch

w0chtulka - 12.12.2010 | 15:23   (odpovědět)

Na prvni pohled mam jeden koment ze hatch first uz davno nefunguje a to kvuli 2rax agresi... cist se mi to nechce )

Polop - 12.12.2010 | 08:16   (odpovědět)

LOL já jsem se ptal admina a on říkal že to mohu zveřejnit až když v textu bude něco že to mohu zveřejnit. Mě to je taky divný proč ale u nich je to bohužel takhle daný. Ano je to blbost. Já s tím ale nic neudělám, sorry. A jinak jsem říkal adminovy ať kontaktuje Horrora přes mail ale on je tak paranoidní že si asi myslí že je to můj vytvořený mail, aby to jako přijal a k tomu ještě je tam více adminů, který bych stejně těžce přemlouval že od toho mám povolení to zveřejňovat. Takže kdyby dole bylo v závorce něco co by bylo jako že se to může zveřejnit tak mám bez problémů možný copy na GP. Jinak to hold nejde

Pralev - 11.12.2010 | 21:49   (odpovědět)

Polop: Bullshit, stačí mít autorův souhlas, že text můžete přetisknout u vás (s uvedením původního autora a zdroje), rozhodně bych k žádnému svému textu nikdy nepsal větu, že ho může KDOKOLI zveřejnit na svém webu.

Polop - 11.12.2010 | 21:34   (odpovědět)

To Pralev: Ano je to divné ale pokud by to chtěl zveřejnit na GP tak by podle GP pravidel musel text obsahovat náznak toho že jej mohu zkopírovat a vložit jinam.

Pralev - 11.12.2010 | 20:06   (odpovědět)

SlayeRkoo: Učit se něco mechanicky je obvykle hloupost, ale zrovna u buildů tohle neplatí. Základní build ordery jsou prověřené tisícovkami her jako co možná nejvíce optimální. Pochopitelně si můžeš jet nějakou svou vlastní variantu třeba 4 gate pushe, ale pokud ho pojedete proti sobě oba a on pojede ten naučený optimální, bude na tom lépe než ty (bude ho mít třeba rychleji, s víc penězi atp.).

SlayeRkoo - 11.12.2010 | 19:12   (odpovědět)

Vsetky horrove clanky su fajn, uzitocne takmer pre kazdeho..
Ale tento ani tak nie..iba tolko som tym chcel povedat..

SlayeRkoo - 11.12.2010 | 19:11   (odpovědět)

Skica: Napisal som iba svoj nazor : )
Niekomu to mozno pomoze, ale na druhej strane to zase moze ublizit : )

Maor - 11.12.2010 | 19:03   (odpovědět)

Velmi užitečný článek, těším se tossy. Poslední dobou všechny moje PvT dopadaj 5-6 voidy v teranově bázi a MMM grupou v mé bázi. Pak vždycky ujíždim probama postavit jinde nexus. Poslední zápas byly hlína, já měl poslední pylon a on poslední s.depot, vyhrál jsem, ale ve score už bylo, že mi všechno zničil

Skica - 11.12.2010 | 18:39   (odpovědět)

To SlayeRkoo: Vůbec nevíš, o čem mluvíš. Radši sem vůbec nepiš, akorát pleteš hlavu ostatním.

Horror je sakra dobrej Zerg, ví o čem mluví.

SlayeRkoo - 11.12.2010 | 18:33   (odpovědět)

celkovo je blbost sa riadit takymi to textami, kedze sa sustredis na build co je tu napisany..a nesustredis sa na ine veci, ktore su omnoho dolezitejsie. Imo je lepsie snazit sa ucit viac improvizovat..ako riadit sa niecim..pretoze nikdy sa nebude hrat vyvijat podla toho, co je tu napisane..aj ked samozrejme obdivujem autora co to napisal, ale je to uplne zbytocne..

nby - 11.12.2010 | 13:07   (odpovědět)

Kdy vyjde aktuální čeština pro nový patch?

charles - 11.12.2010 | 11:05   (odpovědět)

To Dejv: ale zas rátaj s tým,že ty budeš hrať proti hráčom na uplne inej úrovni ako sa spomína v tom článku,takže napríklad to "jak rozpoznať že súper ide roach opening" a "kedy na vás tí roachovia zaútočia" zatial ignoruj,lebo tam sa ráta s tým že súper pôjde tú taktiku ideálne,nebude stavať žiadne budovy navyše a tak podobne a to u slabých hráčov nehrozí

SlayeRkoo - 10.12.2010 | 22:42   (odpovědět)

To nemyslite vazne toto dufam, tento clanok.

myrec - 10.12.2010 | 21:40   (odpovědět)

To Pralev: preco blazon? ved by sa mu dostalo viac popularity .. a ak by si povedal aby tam museli napisat nie len autora ale aj prvy zdroj tak by tak spopularnil este viac tieto stranky ktore su inak uplne uzasne, chodim sem uz od kedy ohlasili SC2 ... a stale to tu zije stale je tu nieco

Pralev - 10.12.2010 | 20:24   (odpovědět)

Polop: A nemyslíš, že by byl trochu blázen něco takového do svého textu dát? :o))

Sharny - 10.12.2010 | 20:24   (odpovědět)

Tak jsem právě jel TvZ a teda podceňoval jsem siege tanky proti zergům. Chyba... Před bannelingama se schovam u siege, semtam mam thora proti skupinkam mutalisků a fakt super A povedlo se mi nechat ho vyplácat hromadu bannelingů na zničení bunkrů u rampy Fuck Yeah... Díky moc za tipy

Polop - 10.12.2010 | 20:06   (odpovědět)

To Horror: jestli chceš abych tvoje školy v multiplayeru zveřejnil na GP tak potřebuji abys Horror-e řekl Jetro-vi aby přidal ke každému ze tvých prací přidal i tuto frázy: "Povoluji každému zveřejňovat moji práci na jakémkoliv webu."

Nic víc!! Jak už jsem říkal je to na tobě.

CainPullo - 10.12.2010 | 17:29   (odpovědět)

Byl by možný odkaz na download textové verze, pro všechny školy multiplayeru, pro následný tisk?

ss - 10.12.2010 | 16:41   (odpovědět)

to grim: tak nakonec mas pravdu ta redukce je na 30% z prvniho utoku, o 50% to bylo v jednicce, takze tvoje cisla sou spravne nicmene, je porad prvni upg do utoku nejvyhodnejsi xD.

ss - 10.12.2010 | 16:37   (odpovědět)

no nevim mutaliskovy odrazy davaji za polovinu se zaorkouhlenim dolu tzn 9->4->2, a pak logicky 10/5/2 a 11/5/2 a 12/6/3 takze mi to nepripadne ze by to bylo blbe

Dejv - 10.12.2010 | 16:15   (odpovědět)

to ss: díky skouknu to.

to Pralev: Já jsem nepsal, že někde je chyba, jen jsem psal náhled naprostého novačka, hru mám ani ne týden a nejde o to, jestli mám EN verzi nebo CZ.
Pravdu samozřejmě máš, protože opravdu neznám nazpaměť názvy budov a jednotek. Ono taky za těch pár dní co to hraju, to asi ani nejde..
A než se pustím do MP hry, tak je dobré o tom něco vědět, k čemuž tenhle návod je opravdu skvělej..

Grim - 10.12.2010 | 14:20   (odpovědět)

No to bych rad odkud jste vzali ty cisla na muty. Dyt to neni vubec pravda. Proti jednotce s 0 armor je to podle levelu upgradu:
0: 9/3/1
1: 10/4/2
2: 11/4/2
3: 12/4/2

Ale jinak v pohode clanek zadne dalsi nedostatky tam asi nejsou.

Pralev - 10.12.2010 | 13:55   (odpovědět)

Pokud v tom mém slovníčku pojmů některé pojmy chybí, řekněte které, rád je tam doplním.
Z těch, co už byly jmenované - spawn. pool (Spawning pool) je název budovy, Roach Warren taky, takže pokud tomuhle čtenář nerozumí, znamená to, že ani nezná názvy jednotek a budov, chyba není v použité terminologii (že by dotyčný měl nainstalovanou češtinu?).
Cliff - skála, útes... Jednotky na cliffu jsou nahoře, můžou střílet na ty dole a ty dole je nevidí.
Techování warpgate - tech je vysvětlenej v tom slovníčku, Warpgate je název konkrétní technologie ze hry.

BLackY - 10.12.2010 | 13:47   (odpovědět)

To ss: a par z nich tam ani neni no.. Ale tak, clovek si to domysli, co to asi znamena, ale i tak ze..

ss - 10.12.2010 | 13:03   (odpovědět)

to dejv: na zacatku v uvodu se da kliknout na "článek" (...je tu výborný článek od Praleva...)ma to jinou barvu a tam jsou ty vyrazy, zkratky atd popsany a vysvetleny.

Dejv - 10.12.2010 | 12:58   (odpovědět)

Chtěl bych poděkovat za tento super návod, jak hrát Mulťák. Fakt odvádíte dobrou práci a to si zaslouží poděkování. Jen byste měli specifikovat, pro koho je návod vlastně určený..

Já třebas hraju onlajnovky přes 10 let, od MMO her po FPS hry.. Ale ve strategiich jsem nováček.
Z tohoto návodu jsem pochytil dost věcí, na co je potřeba si dávat pozor, ale taky sem spoustě výrazů vůbec nerozuměl. Což mi brání, využít tento návod na maximum..
Uvedu pár příkladu a k tomu, co si jako začatečník o tom myslím:
je dobré stavět spawn. pool/roach warren tak, -- netuším co to znamená
je rozestavět podél cliffu -- netuším co to znamená
techování Warpgate -- netuším co to znamená

Pokud je to návod pro hráče pokročilé, tak je to zřejmě OK, ale podle mě, kdyby jste ubraly ty pro nováčka nesrozumitelné pojmy, máte navod pro široké spektrum hráčů, který jen tak na netu někdo nemá..
Doufám, že tento můj komentář nebude brán negativně. Tak či tak, dobrá práce a dík za ni.

Floyd - 10.12.2010 | 12:46   (odpovědět)

Mazec

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.