StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Extra » kola multiplayeru » 5. ?st

 

Dnes jsem si pro vás p?ipravil první ze série build?, na n?m jsem spolupracoval se svým train partnerem na TvZ, gentlym. Toto téma je však natolik obsáhlé, e jej není moné zpracovat najednou do jednoho ?lánku, tudí te? si p?iblííme TvZ. P?íšt? se patrn? podíváme na ZvP a TvP a nakonec to budou mirrory. V t?chto ?láncích je mnoho výraz?, které se nep?ekládají, take pro ty, co by s tím mohli mít problémy, je tu výborný ?lánek od Praleva, ve kterém najdete vše, co pot?ebujete.

 

ZERG


V ZvT má zerg n?kolik moností jak zahájit hru, nicmén? záleí na map? a na situaci, ve které jste (jak moc si v??íte, prohráváte 1/0 v bo3 a podobn?).

V sou?asné dob? je velice populární build:

  9 Overlord
  10 scout
  15 Hatchery           
  15 Spawning Pool
  16 Overlord
  17 Extractor
  @100% Spawning Pool
+2 Queeny
+2páry zergling?

14 hatch 13 pool build /14 pool 16 hatchery se také povaují za standard, nicmén? pro? 15 hatch? Jeliko jde 10 drona scoutovat, tak s 15 hatch má zerg lepší rozhodovací pozici. Pokud u jste soupe?e scoutnuli a vidíte barracks bez rafinérek na plyn, tak m?ete o?ekávat 2x expand nebo n?jaký rychlý push, a tak se uchýlit k zajišt?nému buildu.

15 pool
14 extractor
16 overlord
18 hatchery s tím, e máte mnohem d?íve gas na metabolic boost/ roache.

Nicmén? tak jako tak, hatchery p?ed poolem trpí n?kolika neduhy plynoucími z pozd?jšího spawning poolu. Hlavn? 2rax expa ze strany terrana m?e velice nep?íjemn? zava?it, p?i?em pro terrana to není ádný all in a kdy mu to nevyjde, tak se stáhne a hra se rozvíjí normáln?, ale kdy to vyjde, tak vy prohrajete. Nespravedlivé, e? Abyste tuto hrozbu co nejvíce eliminovali, jsou pot?eba minimáln? dv? d?leité v?ci: poslat 16 overlorda nad/vedle vaší expanze tak, abyste vid?li, jestli se tam terran nesnaí stav?t bunkr, nebo ješt? h?? snaí se dv?ma bunkry zablokovat vchod do mainu a vaši expu úpln? od?íznout.


Tyto pokusy musíte bránit hned v jejich zárodku tzn. poslat drony úto?it na SCV co staví bunkry a mít jednu dronu pod cliffem nastavenou na „patrol“, aby znemonila blokaci vchodu. Toto všechno pochopiteln? plyne ze scoutu, kdy zjistíte, e terran net?í plyn a scoutující scv se nervózn? pohybuje kolem vaší hatchery. Na druhou stranu pokud u se stane, e se terranovi poda?í postavit bunkr kousek od vaší expy, je t?eba zachovat klid. Samotná hatchery snese pom?rn? dost od mari?ák?, take doporu?uji po?kat na v?tší po?et zergling?, vzít queenu z hlavní báze pop?. po?kat na druhou z expy a poslat queeny první, aby „tankovaly“ co nejvíc damage a daly tak ?as zergling?m na obklopení bunkru a jeho následnou likvidaci.


Moná jsem tento za?átek rozpitval a moc, ale podle m? je to základní v?c, kterou by se m?l kadý zerg nau?it, pokud hraje proti terranovi.

Druhý dnes u mén? vyuívaný one base (+late expa) build na rychlé mutalisky
•  9 Overlord
•  14 Extractor
•  14 Spawning Pool
•  16 Overlord
•  16 Queen
•  18 Metabolic Boost
•  18 2 páry Zergling?
•  22 Lair (hned, jak se dod?lá queena)
•  22 extractor
•  22 Overlord
•  23 spine crawler (nebo dva do t?by jako obrana proti helion?m)
•  26 3páry ling?
•  29 Spire
•  32 Overlord
•  32 Hatchery (Expand)
•  31 Queena
•  33 Overlord
•  35 šet?it na muty
•  @Spire 100%: co nejvíce mutalisk?, kolik vám suroviny dovolí

K tomuto buildu podle m? není moc co dodat - pouitelné moná na lost templu pro ty, co se bojí d?lat fast expu kv?li thordrop?m a podobn?. Kadopádn? je tento build z mého pohledu p?íliš riskantní a dobrý terran vás bu? zabije, ne v?bec n?jaké muty ud?láte, nebo si bezpe?n? ud?lá expu o dost d?ív ne vy. Všude si postaví v?ky a vyhraje na lepší ekonomiku, kterou se vám nepoda?í nabourat mutaliskama.


Pokud ješt? z?stanu u Lost templu, který je trnem v oku mnoha zerg? proti terran?m, tak americký hrá? catZ nedávno p?edstavil zajímavé buildy na fast infestory s nydusem (stahování buguje; pokud vám to nejde p?ímo, tak pravé tla?ítko a „uloit jako“), ale jako u všech podobných strategií, je to o scoutu. Kdyby ten terran lépe scoutoval a odhadnul situaci, mohl bez problému catZe pushnout p?chotou, nebo ho zpomalit helion abusem.


Je samoz?ejm? mnohem více build?, jako one base roach, baneling busty a podobn?, ale vícemén? to jsou vše cheese buildy, atd. a ty tu rozebírat nechci.

Podle m? v ZvT jde více ne o stabilní build o zergovu schopnost adaptace. ekn?me, e je tedy 14nebo 15 hatchery stabilní build a ji máme zvládnutou kapitolu o scanování. Dríme zerglingy p?ed soupe?ovou bází a na strategických místech a p?eili jsme úsp?šn? po?áte?ní fázi hry. Je d?leité mít na pam?ti, e je pot?eba maximálním zp?sobem produkovat drony a rozjet ekonomiku. P?itom ale si otev?ete, pokud mono, co nejvíce moností obrany proti p?ípadným útok?m, tzn. m?jte postavený roach warren, i kdybyste ani jednoho roache nevyrobili. Kdyby ale náhodou vyjeli ze soupe?ovy báze helioni, tak máte problém. Stejn? tak v lairu nedoporu?uji slep? jako první budovu postavit spire a šet?it na mutalisky. Mnohem bezpe?n?jší je ud?lat - n?co jako d?lá terran 1/1/1(rax/factory/starport) - spire, baneling nest (pokud u ho nemáte) a infestor pit. To vám otevírá všechny „tech tree“ baneling+infestor bezpe?n? ubrání jakýkoli bio push sloený z p?choty, pop? baneling/ling/roach ubrání thor push (fungal growth na scv, aby nemohli opravovat). Pokud byste slep? ud?lali za všechen plyn 6 nebo 7 mutalisk?, tak byste mohli dopadnout jak morrow na map? metalopolis, kde nem?l v?bec ádné prost?edky jak ubránit predyho push a rychlí mutalisci byli v obran? proti mari?ák?m nepouitelní.


Dále je pot?eba v?d?t, co si terran m?e dovolit, pop?. kdy vyb?hnete zerglingem terranovi na rampu a uvidíte factory s techlabem, abyste v?d?li, co to pro vás m?e znamenat (banshee nebo drop helion? s blue flame upgradem). P?edzv?stí pro tyto one base techy bývá u v po?áte?ní fázi rychlá rafinérie (nebo dv?) na plyn, co prost? musíte scoutnout.


Pro ty, co si vybrali za rasu zergy a myslí to s nimi ván? a ví, e hrát za ty potvory na slizu není zrovna sranda, která obnáší jen morfování baneling? (co si spousta lidí myslí), je znalost soupe?ových build? snad d?leit?jší n? jeho vlastní buildy.


Ideální je mít n?jakého partnera na trénink na ventrile/skype/mumble/TS..., se kterým budete hrát normální hru, ale navzájem si budete ?íkat, co zrovna ten druhý d?lá (kolik má supply, kdy mu vyleze první banshee, tank, thor atd.). Tohle je extrémn? d?leité pro všechny. Takový trénink vám dá víc ne x her na ladderu nebo zkouknutých 20 replay?. Prost? to musíte dostat do krve, jak se ?íká, a posléze reagovat intuitivn?. To jsou pak drahocenné zkušenosti, které rozhodují hry, kde o n?co jde. Já sám, v dob? kdy jsem nebyl schopen porazit terrany, a? d?lali cokoli, jsem se tímto zp?sobem nau?il vše, co jsem do té doby o TvZ nev?d?l snad od za?átku bety. Uv?domil jsem si, e jsem p?ed tím hrál vícemén? naslepo a bu? to vyšlo anebo ne, ani bych v?d?l pro?.

Zerg je hodn? o zkušenostech. Musíte se nau?it odhadovat soupe?ovy supply, kdy vidíte jeho armádu. Stejn? tak je pot?eba v?d?t, do kterých bitek se pustit a do kterých ne. Jak víme, zerg dokáe vyrobit armádu o velkém supply limitu v mnohem kratší dob? ne terran nebo protoss. Na druhou stranu ve v?tšin? p?ípad? má i tak soupe? armádu draší, take vým?ny jsou pro zerga výhodné (nebo by m?li být). Zergské jednotky jsou navreny, aby byli pouitelné v pom?rn? velkém záb?ru. Bonusy a tudí ur?ité zam??ení mají primárn? jen banelingové ultralisci a corruptori, kte?í jsou ale ve velké mí?e efektivní i proti jednotkám, do kterých bonus nemají. Tudí zergská armáda jakéhokoli sloení, a? ve vzduchu nebo po zemi, je schopna se vypo?ádat s ?ímkoli, co p?ijde a jde jen o to, abyste t?ch brouk? m?li co nejvíce. Podle Blizzardu je zergská rasa navrena tak, aby kadá jednotka byla maximáln? výhodná, co se tý?e pom?ru cena/výkon a byla co nejuniverzáln?jší. Proto se nedá divit mass roach nebo mutalisk?m a podobn?. Zerg nemá moc z ?eho vybírat, prost? je to pot?eba namasovat.

D?leité v?ci: Pro mutalisky je d?leité d?lat první upgrade do útoku. Normáln? mají dmg 9/4/2, po upgradu mají 10/5/2, co je velký rozdíl, jeliko to posílí i první odraz. Druhý upg do útoku u tolik nep?idá - 11/5/2, a poslední upg je masakr 12/6/3.


Pro všechny zergské jednotky jsou nejd?leit?jší upgrady do útoku (krom ultraliska, tomu se obrana hodn? vyplatí), nicmén? je dobré mít jeden upgrade do obrany pro pozemní jednotky. A to ?ist? z d?vodu, e pokud terran má tanky a nemá na nich vylepšen útok, tak zerglingové s 1 obranou p?eijí jeden zásah a z?stane jim 1hp, co je velice d?leité. Do t?chto zergling? musí potom vyuít nadm?rn? velké damage, aby je dorazil místo toho, aby u st?ílel do dalších jednotek.


Kdy máte armádu typu zergling/baneling/muta a upgradujete útok pro zerglingy, je nejlepší potom p?ejít na ultralisky nebo broodlordy (broodlingové profitují z upgradu pro meele) a tyto upgrady vyuít naplno. Stejn? tak útok pro roachy a hydry m?ete dodate?n? vyuít díky infestor?m, protoe se po?ítá infested terran?m.
Pokud se schyluje k velké bitv? a soupe? má hodn? siege tank?, je dobé mít na speciální skupin? partu zergling? a roach?, které pošlete okolo celé bitvy p?es move za soupe?ovu armádu. Tanky tyto nebojující, ale pohybující se jednotky, automaticky zam??í a promrhají zbyte?n? moc damage, které by jinak daly s velkým splashem do vaší hlavní armády.


Myslím si, e by zergové m?li více vyuívat overlord dropy, jak proti terran?m tak proti toss?m, a? u jsou to dropy baneling? do t?by/armády, pop? jakýkoli drop zergling?, roach? atd. do mainu. Nutno však dodat, e upgrade na rychlost a transport (ventral sacs) stojí dohromady  300/300, co není málo, a je dobré tuto kartu vytáhnout, a budete mít zajišt?nou pozici po dotechování lairu. Na druhou stranu je ale tak moné counterovat thor/siege drop na lost templu cliff nad expou.


Dropovaní overlordi spole?n? s nydusy jsou podle m? cesta, kterou se budou zergové ubírat - decentralizace armády, a po?ádn? to?it soupe?ovi hlavu p?es dropy, nydusy, mutalisci, e nebude v?d?t, kde mu hlava stojí. Samoz?ejm? toto jde ruku v ruce se silným macrem, bez kterého to není moné.

 

Co d?lat proti:

 

MMM
Banelingové + infesto?i (aby neutekli se stimpackem)
  Speedlingové s upgrady
  Ling/baneling/mutalisk
  ultraliskové
  broodlordi
  Scoutovat, nenechat se p?ekvapit
Jak lze poznat?
Kdy o?ekávat?
Za?átek hry bez plynu, hodn? baracks, brzo eng bay na upgrady
P?ijit mohou kdykoliv!
Mech Roachové se všemi dostupnými upgrady
  Speedlingové
  Infestori s neural parazitem na ovládnutí thor?
  Také mutalisci, ale musí se správn? vyuívat malé pohyblivosti mechu
  A napadat nechrán?ná mista, nepoušt?t se do p?ímé konfrontace
  Broodlordi
Jak lze poznat?

Kdy o?ekávat?
Mech se nedá utáhnout z jedné báze, v?tšinou mu p?edcházi helion abuse teby expa s marinou a potom n?kolik factorek v bázi
St?ední fáze hry, v p?ípad? thor dropu je ?as podobný jako u banshee
Banshee             Queeny
  Scoutovat!
  Spore crawlery, ale nejsou p?íliš ú?iní, pokryjí t?eba t?bu, ale další místa ne
  Rychlý tech na mutalisky + overseer na detekci neviditelnosti
  Krajní moností jsou hydry, jeliko hydralisk den se rychle staví, ale není to zrovna nejlepší alternativa
  Baneling bust! Moc toho nemá, ne mu n?co ze starportu vyletí, tak pro? toho nevyuít, e? :D
Jak lze poznat?

Kdy o?ekávat?
Ji v po?átcích 2x rafinérie na plyn, rychlá factory  s techlabem, nápadn? málo dalších jednotek (pár mari?ák?)
6:30-7:50 a to pak m?ou p?ilet?t t?eba i 4!

 

 

 

TERRAN


Nejd?íve popíšu n?jaké základy a pak krátce "standardní" buildy, co se dnes jedou, a jaké díky nim získáme midgame army composition (ideální sloení armády do st?ední fáze hry).
 
Na za?átku máme 3 rozhodnutí, jak zerga potrápit, a ty dále ur?ují tempo hry. Musíme ovšem vyuít jejich potenciál.

 

Supply 2 rax no gas FE Gas before rax Standard
10 Supply depot Supply depot Supply depot
12 Barracks Gas Barracks
13   Barracks Gas
14 Barracks    
15 OC   OC
16 Supply depot OC Supply depot

 

2 rax FE je velice agresivní build, který má potrápit zerga hned na za?átku hry bunkr blokem rampy.
Útok jde s prvním mari?ákem a 3+scv na postavení 2 bunkr?. Jde p?edevším o micro a cílem je donutit zerga vyráb?t n?co jiného ne drony. V bázi si zatím stavíte vlastní CC a postupn? se transferujete bu? do bio, nebo jiné midgame, kterou si zvolíte. Zerg odpoví bu? fast banelingy, roachy anebo lingy s crawlery. Ud?lejte co nejv?tší chaos a pokuste se zmizet a kempnout si expu.
Pokud chcete expandovat bez tank?, doporu?uji postavit si d?kladný wall kolem celé expy a 3 a více bunkr?. Jinak se vám m?e stát, e p?ijdete o expanzi a velkou ?ást d?lník? kv?li ohromnému baneling bust, který jezdí kyrex. Je to kolem 12+ baneling? a 25+ speedling?, kte?í se snaí vám co nejvíce uškodit, zatímco si doma vesele makrují. P?ichází kolem 7-8 minuty.
 
Pozor na Banelingy p?ed siege tanky, pokud chcete expandovat ven z mainu.
 
Gas before rax
Tato strategie umo?uje spoustu variant techu. Musíte si dávat pozor na fast roach push a rychlý baneling bust, ale ten by nem?l být velkým problémem díky factory ve wallinu.
 
Blue hellion/reactor hellion
Osobn? si myslím, e blue hellion a reactor hellion jsou dnes ji slabé buildy. Dá se tím chytit pár zerg?, ale mám z toho dost cheesy pocit. Roache a crawlery efektivn? likvidují jakoukoli formu harrasu t?by a drop je v této fázi hry, kdy je zerg jenom na 2 base, otázkou št?st?ny. Navíc dmg bývá minimální. Nicmén? ob?as se tím dá p?ekvapit, nebo pokud víte, e enemy zerg rád massuje drony jen s n?kolika crawlery u expy t?eba, tak blue helion drop je ideální zbraní, viz. predy , který to s heliony umí.
 
Fast siege
Pom?rn? safe build je Fast siege expand. Bohuel vás staví od za?átku do defenzivní pozice. Dobrý zerg toho vyuije a ud?lá expanze všude po map? a bude s vámi m?nit armádu, kterou dod?lává mnohem rychleji.
P?i h?e jde p?edevším o pozici a jediná chyba vás m?e stát hru, proto ji moc lidí nejezdí.
Po exp? házíte další 2-3 raxy, eng. bay a starport
 
Thor drop build na Lost temple
Factory
Armory
Starport
Thor
Medivac
Siege mode
 
Cíl je zbrzdit nebo zni?it enemyho expanzi díky cliffu a pak ho dod?lat pushem
 
Drop into banshee into 2/4 thor timing push (3 tanks)
Po factory  jeden hellion
starport a jeden medivac
Techlab na starportu a banshee
Reactor na factory, swap s barrackesm
Expanze
Armory
thor
 
Push s 2 thorama a asi 6 scv
 
1port/2 port banshee
Build je 1-1-1 nebo 1-1-2 (1 barracks, 1 factory, 1/2 starport)
Cílem je map kontrol do doby, ne vylezou mutaliskové a harras na nep?ipraveného zerga. Mezitím si stavíte expanzi a p?ipravujete se na push.
Ni?íte mu creep a dríte ho v base. Napadáte osamocené jednotky, p?ípadn? kontrolujete Xel'naga towers. Zerg neví, co se na n?j chystá, je z toho nervózní a díky tomu pak ?asto d?lá chyby.
 
?astá odpov?? je allin se vším, co má anebo mass queen a spore crawler? a mutaliskové.
Neztrácejte své banshee, vra?te se s nimi a opravte si je. Postavte 2 thory a pár v?í, pokud šel Mutas, jinak tanky a mari?áky a jd?te do útoku. Snate se mu zni?it jeho t?etí base, která by se m?la akorát stav?t a pak mu napadn?te expanzi, nebo sám expandujte a p?ij?te pozd?ji s ješt? v?tším útokem.
 
Standard play:
Je to variace zmín?ných BO, ale tech je zde zpod?ný kv?li d?ív?jší raxe. Hraje se to jinak úpln? stejn?.
Myslím si, e TvZ je v sou?asné dob? nejvíce dynamický matchup a mnoho osv?d?ených strategií, které fungovaly, u te? nefungují. Take se podíváme, co má terran v sou?asné dob? v zásob?.
 
Osobn? jsem si vybral jenom 3 buildy. Ostatní, co najdete na laseru, budou jejich r?zné variace a nebo all iny. Nebudu je rozepisovat po supply, ale spíš ?eknu, co tím získáte a na druhou stranu, kde m?ete ztratit. Dále se podíváme, jak zahrát mid-game a ?áste?n? budu teoretizovat o late-game proti zergovi.
 
Openingy
 
2 rax Fast Expa
 
Tento build je obdoba buildu z jedni?ek, kde terran ud?lal 2 rax a fake útok na zerga. Ten následn? ud?lal hromadu armády, zatímco terran se stáhnul a ud?lal si expanzi.
U dvojek tenhle build nejvíc proslavil foxer (fake boxer), take doporu?uji podívat se na n?jaké jeho hry.
 
BO
10    Supply
12    Rax
14    Rax
15    Oc
16    Depot
 
Odtud stavíte po?ád marines, scv  a supply depa.
M?ete se rozhodnout jít allin s marines a scv.
M?ete se pokusit o bunkr rush, vyrazte s prvním 1-2 marine a 3scv a blokn?te zergovi rampu bunkry. Kdy to ud?láte dob?e, ?asto tím vyhrajete hru, a pokud ne, tak donutíte zerga d?lat n?co jiného ne jenom drony.
Jakmile máte 400 minerál?, stavíte command center. Poté berete oba plyny a stavíte další 2 raxy. Na t?ch d?láte reactory a na stávajících d?láte techlaby a zkoumáte stimpack a combat shield.
 
Zde v?tšinou d?láte další útok, vyráíte p?ed dokon?ením stimu a CC a jdete na zerga.
 
N?kdy kolem tohoto bodu nastává rozhodnutí pro transition.
 
Pokud hraje zerg 2 base, kombinace marine - tank - medivac je velice silná jak pro útok, tak pro obranu.
Pokud zerg expanduje po map?, tak chceme medivac - marine, abychom ho mohli napadat s malými skupinkami všude po map?.
M?ete jet 2 starport banshee a pak switchnout do raven?, co je v pom?rn? silná kombinace, i kdy zatím málo vyuívaná.
 
Vdy d?lejte co nejrychlejší upgrady pro mari?áky, protoe budou po v?tšinu hry vaší základní jednotkou.
Nebojte se pom?rn? rychle vzít t?etí expanzi.
Nau?te se marine spread proti baneling?m.
Poté, co si vym?níte armády, bu?te co nejvíc agresivní. Jeho po?et baneling? je malý a m?ete ho chytit nep?ipraveného. Navíc banelingové stojí gas, marines ne, vyuijte toho.
 
Thor drop
 
Jezdí se na LT jako odpov?? na zergovu expanzi.
 
BO je:
Supply
Barracks
Rafinérie
Factory
Druhá rafinérie
Armory
Starport
Thor
Medivac
 
Dále stavíte thory, ud?láte expanzi a jdete pushnout zerga s 4+ thory, mari?áky, medivaci a pár scv na opravu. Pokud jste to ud?lali dob?e. Osobn? za?ínám mít pocit, e tento opening je pom?rn? slabý a pokud se vám nepovede, tak tém?? prohráváte hru. Navíc v?tšina zerg? se proti n?mu u nau?ila hrát, p?esto je dobré mít ho ve svém arzenálu.
 
Pokra?ování hry m?e být jak do p?choty, tak na mech, protoe se jedná o variaci 1-1-1.
 
Blue hellion-> banshee
 
Tenhle BO zahrál Fenix proti madfrogovi.
Vyuívá toho, e zerg proti blue hellion?m staví crawlery a roache a pak zaúto?í s 2-4 bansheema, zatímco expanduje, p?ípadn? i s mari?áky. Musíte si dávat pozor na roach attack, stejn? jako se všemi hellion openingy. Tento build je hodn? silný, pokud je krátká vzdušná vzdálenost mezi bázemi. Doporu?uji p?idávat ze za?átku maraudery, postupn? mari?áky, abyste neum?eli na mutalisky. P?ípadn? 2 thory, s kterými potom jdete push spolu s banshee a helliony, zatímco berete t?etí. Z tohoto buildu se m?ete transformovat do marine - tank, ale spíš doporu?uji marine - raven.
 
D?leité v?ci:
 
Upgrady - je velký rozdíl bojovat s 3/3 marines
Bude vám sta?it mnohem mén? jednotek na odráení více útok?
 
Tanky focusujte na banelingy/infestory
Rozd?lení mari?ák? do více skupin
 
Ve chvíli, kdy má zerg víc jak 2 báze, tak se dropy na 2 lokacích stávají nechutnou zbraní v rukou dobrých terran?. Bu?te dob?í terrani a otravujte zerga, co to jde. Odm?nou vám budou rage quity, nadávání na imbalance, osobní útoky, trapné all-iny a podobn?. Proti dobrým hrá??m vám to hru p?ímo nevyhraje, ale m?e vám to zajistit tu malou výhodu, která k výh?e povede.
 
Ideální sloení armády ve st?ední fázi hry:
 
MMM
Marine/tank/medivac
Mech
Marine/raven

Co d?lat proti:

 

Baneling
Tanky
  HSM (ravenova raketa)
  Banshee
  Stalifedrop (drop maraudera do grupy baneling?) 4 maraude?i~30 baneling?
  Walloff a 3+ bunkr?
  Marine split
Jak lze poznat?
Kdy o?ekávat?
Timing Push: 12-14 Banelings + 24-40 Zerglings
Baneling bust: 7:15~7:45 pokud to jde s expou, jinak m?ou p?ijít mnohem d?ív
Mutalisk Marine+Medivac to zvládá více ne dob?e
  Proti mass muttas p?iho?te i pár thor?
  Ud?lejte protiútok a donu?te ho bojovat proti vaší armád? v p?ímé bitv?, tam mutaliskové rychle um?ou
Jak lze poznat?

Kdy o?ekávat?
Minimum jednotek, crawle?i jako obrana, rychlý upgrade na lair
Timing Push: 6-8 Mutalisks + spousta speedlingu jako podpora
8:45-9:30
Broodlord        
I kdy to tak nevypadá, tak odpov?? nejsou ?istí vikingové, ale kombinace thor+viking. Kdy budete d?lat jen vikingy, tak on vás p?emasuje corruptory anebo prost? switchne na ultralisky. Vaši vikingové budou tém?? k ni?emu, protoe se s nimi musíte bránit. Kdy ud?láte Thory a pár viking?, tak díky jejich range m?ete vesele pozabíjet air a jste p?ipraveni na pozemní protiútok.
Ultralisk
Pokud máte mass Thor? a proti vám je mass ultralisk?, pouijte  250mm cannony.
  V mid game p?idávejte další rax ke své t?etí expanzi a d?lejte na nich techlaby. Jakmile se objeví Ultraliskové, p?eho?te na maraudery, m?li byste být v pohod?.
Roach Marines. A?koli to tak nemusí vypadat, pokud máte stejné armády, tak mari?aci s upgrady roache likvidují.
Jak lze poznat?
Kdy o?ekávat?
7 Roach Rush, ?asto bez upgradu na speedlingy
5:30~5:45 - bráníte se bunkrem a mari?áky/marauderem

 

 

V sou?asné dob? terrani mají nejv?tší úsp?chy s 2 barax FastExpand buildem a nebo kombinací banshee expand do Thor/tank- medivac -marine play.


Mari?áci by m?li být základ vaší armády ve v?tšin? p?ípad?. Jsou levní, ochotni um?ít za dobrou v?c a nestojí plyn. Banelingové stojí plyn. Vyuijte toho a vym??ujte ?asto armády s oponentem. Nebude mít dostatek plynu na další tech a za chvilku nebudou ani po?ty baneling? tak d?sivé. Je to nep?ímý útok na zergovu ekonomiku a foxer (fake.boxer) v GSL ukázal, e se to dá, stejn? jako spousta jiných terran?, kte?í jezdí marine-tank-medivac jako svou hlavní armádu.

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.