StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
[.[0@0].]Best F.u.l.… » 16.01. 11:04
((GET)) ^.zip^ .Albu… » 16.01. 10:59
Jan.2019 ((NEW)) Cit… » 16.01. 10:54
ZIP Mp3.Great Fokn B… » 16.01. 10:50
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

©kola multiplayeru - Týden 2: Těžba

21.09.2010 | 11:05 - Horror

Vzhledem k reakcím na první článek jsem se rozhodl, že lehce přehodím plán a hned druhý týden se podíváme na těžbu. Ještě předtím bych vám rád poděkoval za podnětné komentáře k prvnímu článku a zaslané replaye. Jejich analýza bude v průběhu týdne.

Týden 2 : Těžba

Těžení je stavební kámen celé hry. Pokud těžíte více než soupeř, více vyrábíte, rychleji vylepšujete... a nakonec snad i vyhrajete. Ale jak správně na to?

Kolik těžičů, kam a kdy?
Jak už jsme si řekli, maximální saturace je 30 těžičů. Tento počet je však neefektivní, jelikož lze poměrně přesně spočítat a díky makroekonomickým počtům zjistit mezní efektivitu každého nově vyrobeného pracanta. Vyšla by křivka, která nám řekne, že prvních 16 těžičů má na 8 minerálů největší přínos a všichni další už přidávají méně než těch prvních 16 (plyn nepočítám, tam je situace jasná - 2x3 až na pár výjimek jako třeba Kulas Ravine, kde na dvou pozicích je plyn daleko a pro maximální využití jsou tam potřeba 4).

Jak tedy na to? Základní poučka nám říká, že pracanty máme dělat neustále po celou hru, abychom zajistili plynulou ekonomiku. Dva těžiči na jednom krystalu jsou nejefektivnější, nicméně je tam určitá prodleva, kterou právě může využít třetí, který výnos o něco málo zvýší. Takže např. při jedné základně je ideální počet na minerálech cca 20 (16 + 4 co tam jezdí a využívají mezery v těžbě, hlavně na vzdálených minerálech).

Nejzajímavější věcí na jinak nudné těžbě je early game, tedy prvních pár minut po startu. Existují minimálně dva... řekněme triky, při jejichž využití těžíte více než bez nich.
Prvním z nich je ten jednoduší tzv. „double close“. Na všech mapách jsou krystaly uspořádány určitým způsobem (na každé mapě jinak), ale určitě jste si všimli, že některé krystaly jsou blíž než ostatní. A právě toho musíte využít. Při troše cviku rychle vychytáte načasování, kdy tam poslat druhého těžiče tak, aby tam byli dva, popřípadě klikáte tak dlouho, dokud tam nezůstane, když se mu hned nechce. Nicméně vedlejší krystal musí (nebo by měl) být zabrán jiným  pracantem, jinak se může lehce stát, že se jeden z té dvojice naštve a řekne si, že takhle rychle pinglovat nechce a ujede jinam. Tento jednoduchý power mining boost vám dokáže přidat při správném použití na dobré mapě (např. Lost Temple), kde je více blízkých minerálů v prvních 3 minutách až 60 minerálů. Toho lze zejména využít, pokud děláte různé proxy gaty, raxy nebo 6pooly, kde je potřeba každý krystal.

Druhý nedávno objevený trik je mnohem náročnější, ale neméně účinný. Originální thread naleznete na fórech TeamLiquid včetně instruktážního videa. Pro ty z vás, kteří neovládají angličtinu: jde o to, že když pracant natěží krystaly, tak kvůli programování AI následuje malá prodleva, než dostane příkaz na „return cargo“ (odvézt minerály do základní budovy). Tímto trikem výše zmíněnou prodlevu obejdete. Samotné provedení se dělá následujícím způsobem: vyberete jednoho dělníka, který právě těží u krystalu. Podržíte shift a jakmile natěží krystal a chce ho odvést do základny, tak při stálém držení shiftu kliknete na krystal a zmáčknete „C“ (defaultně je to právě zkratka pro „return cargo“) a tuto operaci několikrát zopakujete s tím, že poslední příkaz musí být kliknutí na krystal. Pustíte shift a takto naprogramujete několik těžičů. Tento boost je opět použitelný jen v prvních asi 5 minutách, jak autor článku píše.

Toto vylepšení chce trochu cviku a APM, abyste se nestarali jen o těžbu a nezapomněli na vše ostatní. Kombinací výše uvedených fintiček lze dosáhnout poměrně velkého počátečního příjmu krystalů a při správném použití můžete získat důležitou výhodu v počáteční fázi hry. Mnoho top hráčů již tyto věci přijalo za své a hojně jich využívají. Pro zvládnutí druhé techniky byla vytvořena speciální mapa, která vám ukazuje, jestli to děláte správně. Všichni těžiči s prodlevou blikají a ukazuje se nad nimi „miss“.

Pro ty, co to nevědí, tak na závěrečné obrazovce se skóre se v položce „resources“ neukazuje, kolik jste natěžili. Tím nezjistíte, jestli to děláte opravdu dobře a těžíte více. Tato položka totiž ukazuje, kolik jste utratili (za budovy, technologie a jednotky). To lze jednoduše ověřit tím, že pustíte hru, dáte pracanty těžit a nevyrobíte vůbec nic. Hru můžete nechat běžet klidně hodinu a natěžit x tisíc ale ve score screenu budete mít surovin 0. Naopak, když nezačnete vůbec těžit, ale uděláte jednoho pracanta a vypnete hru, budete mít ve skóre 50 surovin. Toto mnoho lidí neví. Možná si někteří budou klepat na čelo, že to je snad jasná věc, ale co jsem zjišťoval, tak opak je pravdou.

A na závěr úkol na tento týden: na mapě Lost Temple vyprodukujete z jedné základny co nejrychleji 35 těžičů v limitu 8:30min za Terrany, 7:15 za Protossy a 6:20 za Zergy s využitím Queeny (takže populace 37/xx). Samozřejmě za každého ztraceného těžiče stavbou uděláte jeho náhradu (extraktor, expa, spawn pool atd.). Těchto 35 otroků tam bude těžit na minerálech a plynu, v průběhu postavte expu a libovolné budovy, pokud budete chtít. Jakmile dosáhnete počtu již zmiňovaných 35 těžičů, tak je vaším úkolem zjistit, jak je nejlépe rozdělit do mainu a expy (hlavní základny a expanze) tak, abyste v následujících 5 minutách od limitu vaší rasy natěžili co nejvíce. A je jedno, jestli plynu nebo minerálů. To je na vás. Hodnoty se sčítají. Další pracanty od 35 (krom již zmíněné výjimky u Zergů za budovy) už nevyrábíte, jelikož je to pouze teoretická a modelová situace, že máte předpřipravené dělníky v bázi a pak je přesunujete na expu. Předpoklad je, že byste dále dělali těžiče z obou základen, ale následná analýza by byla příliš komplikovaná. Konečné časy budou tedy 13:30 (T), 12:15 (P) a 11:20 (Z), s tím že máte 3 vteřiny toleranci.

Nakonec musíte dokázat, že ovládáte macro z první kapitoly tím, že utratíte pokud možno všechny suroviny za bojové jednotky, budovy a technologie tak, abyste měli na konci co největší skóre v resources (surovinách). Na mail horroren1@gmail.com posílejte jednak replaye s přiloženými screenshoty první strany score screenu, kde budou vidět resources, ale také druhý s „ekonomy breakdown“.  Jednak aby šlo ověřit počet těžičů (za Zergy si to spočítám, když se podívám na replay) a jednak kvůli bonusovým bodům - čím nižší číslo v „average unspent resources“ a čím větší „ressource collection rate“, tím lépe.

Zdroj: vlastní
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

vikomt - 28.09.2010 | 20:30   (odpovědět)

Dnes jsem usilovne premyslel co v patchi znamenalo * Fixed an issue where queuing Return Cargo on a worker would cause it to ignore the built-in delay after it finished gathering.... po precteni pekneho flamewaru to uz chapu, diky kluci

Satik - 28.09.2010 | 10:32   (odpovědět)

Tak nam zabili Ferdinanda...
Naklikavani C u tezicu uz v patchi 1.1.1 tezbu neurychluje

metalista - 25.09.2010 | 17:16   (odpovědět)

nechci se tady do nikoho obouvat ale tenhle clanek byl hlavne o tom posunout svuj sc styl nekam dal a me velice potesil... jsem 20 v platinovy lize a jsem tam uz nejakou dobu zaseklej a nevim jak z toho dal... porad si hraju to svoji hru ale nikam to uz nevede.zkusim a uvidime... treba to pomuze a takovy rozklikani na zacatku taky nejni spatny jinak moje herni APM je prumerna max na 80 tak ze zadna slava a rad bych na tom trosku zamakal a je jasny ze tohle psat nekomu kdo sotva hraje stribrnou je nesmysl... ale ja to cenim

kev - 24.09.2010 | 15:17   (odpovědět)

muze mi nekdo konecne ricc na o je vlastne mackat to C vzdy to nema zadny efekt!!!!!!!!!!!!!!

Top secret - 24.09.2010 | 14:44   (odpovědět)

Naklikáváni Cčka u těžičů - zkoušel jsem nejdřív 6 těžičů a u nich jsem to třem naklikával, pak 6 těžičů a nic jsem nenaklikával. Výsledek - bez klkání jsem natěžil 1000 za asi 4 minuty, s naklikáváním tří asi za 3:30 (řídil jsem se podle časovače na té speciální mapě, nevim jestli to je real čas nebo faster nebo něco jinýho)

To Jeremiasz: Souhlas, prvních pár her jsem to zkoušel klikat, ale vždy mě to akorát zpomalilo.

BTW : Už se těším až mi zase někdo inteligentní napíše že jsem to měřil blbě.

Jeremiasz - 23.09.2010 | 11:19   (odpovědět)

To zelli: jasne, provedeni takove finesy neni komplikovane na provedeni, ale zacleneni toho do hrani, ZVLASTE na zacatku hry te stoji tolik pozornosti, ze ti unikaji ostatni nutne akce buildu, scoutovani, trenovani atd. Troufam si rict, ze tahle finesa, ktera vynese minimalni vyhodu v pripade bezchybneho provedeni muze beznemu hraci prohrat hru, protoze kvuli tomu proste neco mnohem dulezitejsiho nestihne nebo prehlidne. I magic box vypada easy, ale v zapalu a dynamice hry snaha o jeho provedeni muze min naskilovanymu hraci spis akci prohrat

Romla - 22.09.2010 | 17:08   (odpovědět)

To Beny: Mapy se ukládají pokud vím tady:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Blizzard Entertainment\Battle.net\Cache

Ale těžko tam nějakou najdeš...

Beny - 22.09.2010 | 17:04   (odpovědět)

Může prosím vás někdo napsat kam se ty mapy kopírujou? Buď jsem slepej nebo o tom na celým netu není jedinej thread. Ani vyhledávání mi nenajde žádnej soubor *.sc2map

TnT - 22.09.2010 | 12:55   (odpovědět)

IMHO pokud je nekdo platina a niz, tak je pro nej 10x dulezitejsi vzit si k srdci rady v clanku #1 nez v tomhle. Tohle jsou spis finesy pro lepsi diamant a APM pres 100. Hl. tohle vam pomuze jenom, ze zacatku o par jednotek procent, kdezto spravna saturace neustale vyrabenejch tezicu zvedne income o desitky % po celou hru.

zelli - 22.09.2010 | 12:46   (odpovědět)

To Jeremiasz: Co je zkušeného na tom že klikneš na scv , které těží a mačkáš c +držíš shift a potom co scv odjede tak ho pošleš na zpět pomocí rally pointu ke krystalu, je spoustu jiných faktorů jak určit zkušeného hráče strategie, složení armády, mikro armády, kempení atd. hl. především v jeho taktika a ne klikání. Naopak si myslím že je tohle dobré znát, čím více takových triků budeš znát tak máš potom bohatší znalosti o hře a to je vždy +, já osobně jsem rád že autor dává takovéhle tipy v potaz, tím vlastně zlepšuje úroveň hraní a zdejší komunitu. Také předpokládám že se obtížnost úkolu bude stupňovat, i když autor nemá rád terrana, za kterého já osobně hraji, tak je dobře že se snaží pomoct.

Jeremiasz - 22.09.2010 | 12:25   (odpovědět)

To Sklb: jako jo, jen si rikam ze ten clanek sice ok, ale pro vetsinu hracu je takovahle skola nepouzitelna bo je mirena na uz dost zkuseny hrace

kev - 22.09.2010 | 10:47   (odpovědět)

porad nechapu na co je mackat to C????? vzdy to dela uplne to same bez toho ne? staci jen shift right click ne?

Sklb - 22.09.2010 | 10:37   (odpovědět)

to Jeremiasz: Len hraj svoju hru a potom ked budes dostatocne skuseny pochopis

Sklb - 22.09.2010 | 10:36   (odpovědět)

Bez ttak je to bug a coskoro ho opravia :p(shift klik c mam na mysli)

Jeremiasz - 22.09.2010 | 10:05   (odpovědět)

pro koho je tenhle clanek? Ja jsem prumerna (spis podprumerna lama) ktera se prave kvalifikovala do silver league, gama divize (co je liga jeste chapu, co je tady divize ne) oba tyhle clanky jsou mi temer nesrozumitelny, jsem rad, kdyz se mi podari vcas a smysluplne expandovat. Ucit se tyhle veci, tak pri jejich uplatnovani projedu uplne vsechny zapasy. Uvital bych nejakou obecnejsi skolu napady a hinty ktery jsou platny i pro bezny rekreacni hrace. Zkratka obecne napady, buildy a jejich uplatneni vcetne rizik pripadne nebezpeci jdouci od ruznych ras potazmo souperovych buildu, ktere objevime scoutovanim.

Jetro [ redakce ] - 22.09.2010 | 09:12   (odpovědět)

Smazal jsem ten prispevek, protoze byl uplne o ho*ne. Uplne zbytecne napadani, zadny podnetny koment.

Frrosty - 22.09.2010 | 07:10   (odpovědět)

ahojte poradil by mi někdo kam mam nakopirovat mapu aby mi fungovala?

zelli - 22.09.2010 | 01:27   (odpovědět)

ať žije svět cenzury, aneb jak být adminem snadno a rychle....

Falout - 22.09.2010 | 01:17   (odpovědět)

kdyz sleduji stream starcrafta ( video) tak furt oznacuij vsechny zakladni jednotky (delniky) jaky to ma ucel?

Pralev - 22.09.2010 | 00:48   (odpovědět)

Nebyl, admin ho asi smázl.

Lojza - 22.09.2010 | 00:33   (odpovědět)

HA! Zmizel post, na ktery jsem reagoval, a nebo to byl vyplod me fantazie a mel uz bych jit spat?))

Lojza - 22.09.2010 | 00:32   (odpovědět)

Mno, ono dobry ucitelk jeste nemusi byt v dane veci nejlepsi na svete...dulezite je, ze tu vec umi naucit ty ostatni. Ja taky radim, co jak hrat, a mam win/lose 1:1

z - 21.09.2010 | 23:58   (odpovědět)

Tak vždycky je asi lepší mikrovat radši jednotkama (scoutama!) než workerama ale zase bacha aby se workeři nerozlejzali někam do hajzlu zbytečně daleko a těžili efektivně. Ostatně čím to je že je mně vždycky líto dávat krystaly na workery když bych si za ně moh koupit další potřebnou a užitečnou bojovou jednotku...když už se mi pracně podaří nahrabat krystaly tak se mi nechce je vyhazovat za workery , přece jenom platí že čím dříve a silnější je útok, tím méně je na něj soupeř připraven ...ovšem když se mu podaří ho nějak odrazit (ten útok tam nějakou dobu musí jít a on se zatím může připravovat) tak potom workeři chybííííí

Pralev - 21.09.2010 | 22:50   (odpovědět)

lojza: Tohle, co popisuješ, je třeba důvod, proč nehoním APM klikáním na workery na začátku hry :o) Věřím tomu, že to člověka fakt rozklikává. Problém je, že to taky rozptyluje jak prase a člověk pak zapomene na něco důležitého :o)

lojza - 21.09.2010 | 22:48   (odpovědět)

Tak jsem zkousel to druhy....
Vysledek? Prinos v mineralech nevim, nepozoroval jsem nejaky zasadni rozdil, jestli jsem mel na Voida o 2 sekundy driv, je to mozny
Ale JEDNOZNACNE negativni zkusenost - dela to CHAOS v "herni pohode".
Clovek klika proby jek dement, a pak zjisti, ze kvuli tomu klikl o 2 sekundy pozdeji pylon, takze vysledny efekt je, ze je to stejne k nicemu )
Co se tyce metody #1 , tak nevim - stejne mam 2 na kazdym krystalu velmi brzo, a mam vypozorovano, ze i kdyz to preposlu rucne, tak si pak casem stejne prejedou,jak se jim chce
Takze sice je to super, ze clovek muze mit o 100 vic za 5 minut...ale nejak to nehodlam resit )

kev - 21.09.2010 | 20:52   (odpovědět)

at ten druhy princip zkusim jak chci, tak mi stejne staci jin klikat rpavym a to C ani mackat nemusim...

Lajtra - 21.09.2010 | 19:23   (odpovědět)

Jezismarjaa..dyt ja mam problem utratit x tisic mineralu a budu se tu honit pro 60 navic,ne? tho joo..cosu? Dimaga? Ne!! ja su poctivej hrac for fun a na nejake honeni tezicu se co? pockejme si nato...seru...
Ale clanek si urcite sve priznivce najde..Ja bych spis zde privital treba jednou tydne,nejaky replay a ukazky,kde hrac udelal chyby apod..
Ale to se mi to mluvi..

charles - 21.09.2010 | 19:21   (odpovědět)

To ondik: lenže v strategickej hre by mala podla mňa prevažovať tá stragégia,tak je to správne...keď to zvládneš strategicky lepšie by si mal vyhrať ak až moc nezaostávaš v tom praktickom prevedení,ak na mňa bude súper stavať napr. carriery/BC proti corruptorom alebo vikingom a ajtak vyhrá lebo lepšie klikal tak to potom so stratégiou nemá nič spoločné...dobre kludne dajme rýchlejším hráčom výhodu,ale stále by stratégia mala byť na prvom mieste

ondik - 21.09.2010 | 18:05   (odpovědět)

charles: neměl jsi forcefield, ale měl jsi třeba stasis, bez čehož nešlo hrát PvT, neměl jsi neural parasite, ale měl jsi ensnare a consume+dark swarm, takže to podle mě moc poronávat nejde.. co jde porovnávat jsou jiné věci, třeba označení 8 jednotek X označení libovolného počtu, stejně tak s budovami, smart casting atd. atd.

stěžujete si, že prostě některé věci nestíháte.. ale proč vám to vadí? když budete hrát se soupeřem na své úrovni, s největší pravděpodobností ty věci taky stíhat nebude. Jenže jak chcete rozlišit hráče, kteří se té hře věnují? Kdyby třeba ghosti automaticky házeli EMP na templáře, útočící jednotky vždycky vybíraly nejslabší cíl a "samy" microvaly, zklouzla by ta hra právě k tomu, že hráč A udělá jeden build order, hráč B druhý build order, určí se, čí build order je lepší a ten bude vítěz.

Cílem je najít rovnováhu mezi vymyšlenou strategií a jejím následným mechanickým provedením. SC:BW zvýhodňuje víc mechanické provedení, SC2 onu strategii. Problém je v tom, že strategie se během času zdokonalí, až nebude možno vymyslet nic lepšího, zatímco v připadě mechanického provedení tomu tak není. I proto je po 10 letech (nebo až do příchodu SC2 byl) SC:BW tak úspěšným progamingovým titulem.

TnT - 21.09.2010 | 17:55   (odpovědět)

Trik #2 jsem zkousel uz driv a je to strasna onanie Vysledek je, ze se vam povede na chvili zefektivnit 1 SCV o 7%, a takle je treba naklikat vsechny) Btw. facha to i na plyn? A jestli trik #1 zefetknivni tezbu o 60 sutru z treba 1000 tak je to na % jeste min.

Obecne se mi taky nelibi, ze by melo o vyhre/prohre rozhodovat, jestli nekdo natezi za prvni minutu o 50sutru vic a udela tak reaper rush o 5s driv:/ Ale spis, kdo lip scoutuje, counteruje, micruje a samo taky tezi, ale to spis ve smyslu spravny saturace atd.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 21.09.2010 | 17:30   (odpovědět)

mě jde o to, že SC lidi hrajou (nebo aspoň já) protože mě baví ten herní svět a boje v něm. Určitou míru reflexů a přesnosti, která je k tomu potřeba toleruju, ale tak primárně by to měla bejt strategie. Chápu, že to klikání rozlišuje lepší hráče, ale v čem lepší ? To se může hrát nějaký flashovka, kde se bude klikat na rozsvěcující se světýlka a bude se počítat, kdo jich za minutu sestřelí nejvíc. Pokud je pak někdo dobrej v tomhle, tak ok, já mu to neberu. Ale pokud timhle skillem získává navrh v primárně strategický hře, tak to neni úplně dobře.
Chápu, že to neni tahovka a řikám, nevadí mi to APM jako rozlišení mezi hráčema - víc nakliká, tak toho víc stihne, bude o něco lepší. Ale vadí mi už určité extrémy a tenhle způsob těžení už myslím patří mezi ně.

Romla - 21.09.2010 | 17:20   (odpovědět)

To horror: To já proti článku nic nemám, ten je naopak skvělý, jenom píšu, co mě osodně na MP odrazuje. Samozřejmě, že já nikdy nebudu hrát MP SC2 na nějaké vyšší úrovni, takže ten článek ani není pro mě. Jenom jsem tak psal, co mi přijde divné, jakože obdělávat minerály takhle složitě už mi divné přijde, ale článek je to opravdu výborný pro začínající hráče, kteří to chtějí někam dotáhnout, i pro mě jako úplného nooba je to zajímavé čtení.

horror - 21.09.2010 | 17:15   (odpovědět)

top korejci jako NaDa Savior flash jaedong stork a podobne z bw tak se o vyvoj stara opravdu nebojim a verim ze rozdily ve skillech hracu budou tak znatelne jako tomu bylo prave v bw kde byl rozptyl opravdu velky.

Lord.Chick - 21.09.2010 | 17:15   (odpovědět)

Romla : tak jak to popisujes, k tomu te nikdo nenuti, je to hlavne zabava a hraj to tak jak to je pro tebe zabava. Kazdej ma hranici zabavi a cile jine, takze pohoda, nahodou singl je taky super a custom mapy super,SC je komplexni hra ale je predevsim resena na progaming, tak to podle me blizxardi i berou a zakladna je diky SC1 a W3 obrovska a verim,ze bude jeste vetsi. Kazdy at hraje to co ho bavi a hlavne musi byt sam se sebou spokojeny a ne se u hry hodit a dokazovat si neco. Souhlasim s tebou a kdyz se najde nekdo kdo rad da na normal, tak super, takovy hraci urcite sou. Cim vic to budes hrat, tim vic se budes prispusobovat a i ta Faster rychlost pro tebe bude misty pomala

ale zabava to musi byt kazdopadne

horror - 21.09.2010 | 17:13   (odpovědět)

jak jsem psal v prvnim clanku ...ja sem to nevymyslel ten plan, kdyz nechapete vyznam tech ukolu nebo si myslite ze to nepotrebujete, tak je nedelejte, je to o tom pochopit urcite veci jak funguji a posleze co si muzete dovolit.
Jinak souhlasim s ondikem, hral sem bw a hodne byvalych bw hracu se shoduje ze se ted "nudi" hlavne v early game automining ruzne shiftovani ktere v jednicce nebylo mozne, atd, to ze se tem horsim hracum nelibi tyhle veci co musi delat navic jsou zcela pochopitelne, nadruhou stranu pokud hraji jen pro zabavu tak jim to muze byt jedno ne? starcraft je akcni a dynamicka strategie kde jsou prave rychlost ovladat hru a umeni rychle se rozhodovat esencialni aspekty hry.
Nicmene jsou v tom jako vzdy penize a po vzoru wowu se blizzardi, ted ve spolupraci s activision(ktery moc nemusim) snazi delat hry vice noob friendly, aby oslovili vice hracu a meli vetsi trzby, ti lepsi co nadavaji jsou potom pro ne jen male %, ale je to prirozeny vyvoj a system inteligentnich rallypointu a shiftovani prinesl uz warcraft 3, takze bylo pomerne logicke ze to tak bude i v sc2...
plna hra je venku mesic a pul a za par hodin prijde teprv první patch, podle me mame jeste velkou cast zmen jak v bananci tak ve stylu hrani a objevovani novych strategii jeste pred sebou, a az prejdou

Romla - 21.09.2010 | 17:08   (odpovědět)

"V idealnim pripade by naopak vsechno, co je lehce osetritelne umelou inteligenci MELO byt na pocitaci. Ne aby hrac klikal kazdyho delnika na mineraly." - Tohle vytesat do kamene!
Já nevím proč si někdo připadá jako gosu jenom kvůli tomu, že každého jednotlivého dělníka vodí za ručičku až k minerálu. To se může naučit i cvičená opice, ale proč by to sakra měla dělat? Je to snad Starcraft a ne Minecraft. Ale profíci ať si to hrají jak chtějí...

To charles: Mě by se třeba líbilo, kdyby se ta úplně nejnižší liga hrála na normální rychlost, protože na fastest si nepouštím ani replaye, není tam v té rychlosti nic vidět. Vím, že je to pod touhle novinkou trochu k smíchu, ale já při hraní her opravdu nemám chuť psát na klávesnici rychlostí dva údery za sekundu, nejsem sekretářka. Já se chci hraním bavit a ne u něho tvrdě makat.

charles - 21.09.2010 | 17:06   (odpovědět)

To ondik: hral...ano viem teraz mi chceš začať písať že si tam musel ručne dávať stavačov na diamanty a tak podobne,ale na druhú stranu nemusel si napríklad furt vytvárať larvy alebo hádzať mule(to je síce o niečo menej problémové ale ajtak),takisto tam neboli schopnosti ktoré sú dosť užitočné ale len keď ich vieš dobre použiť (force field alebo neural parasite)...keby bol SC2 ešte menej noob friendly ako je tak to určite odradí spústu hráčov ako som ja,hrával by som to ale multiplayer určite nie,ja to hrám preto aby som sa zabavil a nie sa ešte aj pri hre trápiť

ondik - 21.09.2010 | 16:58   (odpovědět)

Unimatrix: čím víc pomoci od AI, tím menší rozdíl mezi lepším a horším hráčem a tvorba "kamen, nůžky, papír" efektu. SC není tahová strategie!

Charles: asi jsi nehrál SC1, že?

charles - 21.09.2010 | 16:46   (odpovědět)

To ondik: mne osobne starcraft noob friendly rozhodne nepríde

Lord.Chick - 21.09.2010 | 16:43   (odpovědět)

Ashur: tak o tom zadna 100% souhlas

ToT)Ashur( - 21.09.2010 | 16:38   (odpovědět)

oklikavanim delniku 5% tezby navic, powerminingem 60 mineralu za 3 minuty... a tohle vsechno ti je na hovno, pokud neumis mikrovat v boji a dobre se adaptovat. To je totiz podstatny. Ne to jestli za 3m natezis 1000 mineralu, nebo 1060.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 21.09.2010 | 16:35   (odpovědět)

jo, jenze na takovy jazycky ja kaslu, ja chci hrat zabavnou hru, ne takovyhle nezazivny klikani na presnost a na rychlost.

ondik : proc proboha rusit automining ? V idealnim pripade by naopak vsechno, co je lehce osetritelne umelou inteligenci MELO byt na pocitaci. Ne aby hrac klikal kazdyho delnika na mineraly.
Nejradsi bych, aby i flakajici se delnici, co sou v okruhu par metru od mineralu zacali tezit sami od sebe.

ondik - 21.09.2010 | 16:25   (odpovědět)

myslím, že podobbné články jsou pro lidi, kteří neovládají angličtinu/nenavštěvují anglická fóra, super. Jen 2 poznámky k mineral boostingu:

1) hodně profíků (HuK, Nazgul..) se shoduje, že to je hloupost. Samozřejmě, že by všichni chtěli, aby byl SC2 méně noob friendly než je tomu teď, jenže ne způsobem, kdy musíš napravovat chyby způsobené hloupou AI. Než tohle, tak bych daleko raději (a myslím, že i ostatní) přivítal zrušení autominingu.

2) sice je to ohraná písnička, ale opět z toho profitují imba terrani. Při správné sturaci jsou totiž muly schopny udělat jedno kolečko navíc...

ToT)Ashur( - 21.09.2010 | 16:21   (odpovědět)

To je teda domaci ukol. Kdyby ti tam aspon kamarad na Customgame do zakladny co 2m poslal 20 cracklingu, to by byla jina. Ale tohle.. Clanek o tom jak se stavi delnici a ze se posilaji obvykle 3 na krystal... Davetje sem radsi nejaky replaye.

Lord.Chick - 21.09.2010 | 16:07   (odpovědět)

I kdyz to je polemika, chyb soupere, rasa,mapa, psychyka bla bla bla... ale AMP sux ale zelva geparda nepredezene to je fakt.. nic neni 100%

Lord.Chick - 21.09.2010 | 16:03   (odpovědět)

to Romla : v APM to neni, uz takovej atn Socke ma ve vetsinu her prumer 120 APM, coz je dost malo o proti korejskem blaznum s prumerem 300.. a vyhrava, jezdi to proste pekne

To Romla : SC2 neni o AMP, APM je soucast hry, otazka je kolik je vuzitelne APM a kolik je " na oko " kdyz 10x kliknes move na to kam chces,tak mas razem 220 AMP za 3 sec prumer se ti zvedne, proc nekliknes 2x, cil je totozny u me to je spis zvyk tam 10x kliknout, buh vi proc... tod vse,ale hry se rozhodne nevyhravaji, ty se vyhraji souctem vsech veci co obsahuje hra, zejmena vyuzitim chyb soupere...

Barka - 21.09.2010 | 16:03   (odpovědět)

hm, ja jsem rad kdzy se zezacatku neucpu na supply a jeste blbnout s tezicema

horror - 21.09.2010 | 15:57   (odpovědět)

To Lord.Chick: jj presne tak a nejen v Quakovi , sak i v sc:bw bylo xx vychytavek a triku ktery blizz nijak neopravoval pac to prave odlisovalo ty lepsi hrace od lam, jako napr stackovani mutu a korzaru tak aby vypadali jak jeden atd., podle me sou tyhle veci v poradku

MDK - 21.09.2010 | 15:55   (odpovědět)

Pomyslny jazicek na vahach to muze byt pouze v pripade ze proti sobe stoji hraci, kteri od zacatku do konce budou hrat naprosto bezchybne. Tzn asi tak 100 nej hracu na svete.

Lord.Chick - 21.09.2010 | 15:51   (odpovědět)

asi si vymenim klavesnici, nebo prsty a nebo hlavu, preklepu a chyb je tam dost, PRALVE HEEEELP hehe

Romla - 21.09.2010 | 15:50   (odpovědět)

To Horror: Nevím, nevím, ale takhle by se asi profíci od lam odlišovat neměli, spíš bych čekal zapojení mozku než takovéhle stupidní klikání. To se na mi na Starcraftu nejvíc nelíbí, že MP je z 80% o naučeném klikání a jenom z 20% o chytrosti těch hráčů. Je to prostě mnohem víc sportovní než strategická hra. A proto má asi takový úspěch.

SCV - 21.09.2010 | 15:50   (odpovědět)

repetitive boring crap

Lord.Chick - 21.09.2010 | 15:49   (odpovědět)

Me se to docela libi a pokud kdokoliv ma APM 200 a nejenom diky tomu, ze mačka furt 1,2,3 nebo klika na krystaly v první minute, tak je to pouzitelna zalezitost a jiz uz tohle muze malinko rozdelit high a low hrace.

Ono nakonec to je mozna i pro ty, kdo APM maji jen diky tem “zbytecnym klikum” aspon se zabavi a pomuze jim to mozna..

kazda hra ma sve "bugy" a "triky", zeptejte se Quakeru co ti meli za vzchytavky a jak se to hralo na vysoke urovni o tezky prachy.. asi pletu jabka z hruskama,ale proklad je priklad

celkove pekne clanky, jen tak dal, chvalim

Horror - 21.09.2010 | 15:39   (odpovědět)

naopak ja sem rad ze tam tyhle drobnosti jsou, pokud to blizzardi neopravi tak to muze byt dulezity pomyslny jazycek toho jak je kdo dobry ,lamy to nebudou delat vubec lepsi hraci trochu a korejci uz to ted delaji v prubehu skoro cele hry, kdyz zrovna nebojuji co sem koukal na streamy...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 21.09.2010 | 15:35   (odpovědět)

hm, to teda nejsem moc nadšenej, že i těžit se musí "ručně" ( to přesně mi na SC vadí.

zelli - 21.09.2010 | 15:30   (odpovědět)

2TnT: Chtěl by ti nejdříve říct před tím než začneš psát tyhle dotazy, tak ti doporučuji přečíst si celý článek, tím se jednak dozvíš jak je to s replayema a za druhé se také vyhneš tomu že ti člověk jako já bude tobě muset psát tohle pořekadlo "Čti a všechno se dozvíš".
2Horror: Super trick ten boost, hned jsem to vyzkoušel a je to opravdu dobrá věcička a navíc super odkaz na názornou ukázku. Jsem sice trochu neohrabaný, ale to se zpraví tréninkem, důležité je že to funguje. Jinak jen tak dál Horrore, je to výborná věc tahle škola pro nováčky jako já. BTW THX

Romla - 21.09.2010 | 15:23   (odpovědět)

Tohle je jeden z důvodů proč MP Starcraftu ani nehraju, na takovéhle blbosti opravdu nemám čas. Každopádně obdivuji borce, kteří to dokážou hrát na profi úrovni, aniž by se z toho zbláznili.

Lojza - 21.09.2010 | 14:51   (odpovědět)

Aneb - zatimco v SC1 to vsechno bylo z dnesniho pohledu na houby, ze neslo kliknout rallypoint primo na krystal, tak v SC2 je to tak dokonale udelane, ze diky tomu musim klikat asi 20x tolik ))
No supeeer, tomu rikam pokrok ))))))

Aklain - 21.09.2010 | 13:17   (odpovědět)

horor se asi hodne nudi po vecerech

MaHi - 21.09.2010 | 13:12   (odpovědět)

Ten druhý trick ( s tím shiftem ) používám a jde to fakt dost poznat... třeba i při 6pool ( ano někdy taky lamím nemám tak moc rozhozené eko... Ale je to klikání a klikání

TnT - 21.09.2010 | 13:07   (odpovědět)

Co takhle vyhodnotit prvni kolo? Ktera rasa se dostane nejdrivn na tech 50/50 - 200/200. A nahodit replaye vytezu z kazdy kategorie by taky nebylo od veci..

Pralev - 21.09.2010 | 12:52   (odpovědět)

Zajímavý, tyhle dvě věci jsem vůbec neznal :o)

Každopádně ve 3. odstavci máš chybu. Myslíš asi mikroekonomické počty, nikoli makroekonomické :o)

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.