StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
nike free » 18.06. 06:09
pandora charms » 18.06. 06:09
saucony azura » 18.06. 05:59
North Face Parka » 18.06. 05:08
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

©kola multiplayeru - Týden 1: Macro

13.09.2010 | 11:27 - Horror

Jak už název novinky napovídá, připravili jsme si pro vás sérii "výukových" článků, jejichž náplň budete moct svým způsobem ovlivnit i vy sami. Zapojte se do této iniciativy a pochlubte se ostatním hráčům vašimi dovednostmi. Připravované úkoly nejsou nikterak časově náročné a zúčastnit se může každý. Čtěte dále...

 

Na úvod bych rád trochu přiblížil, o co půjde. Inspiraci jsem čerpal z přeložených korejských tréninkových plánů, takže to není můj nápad ani nějaké náhodné bludy. Jde o to, že ať hrajete jakoukoli ligu, ať už je to bronz a začínáte, nebo diamant na ratingu přes tisíc, tak se chcete pořád zlepšovat a posunout dál. A kdo říká, že ne, ať ho okusují lingové na Charu hodně pomalu.

 

Jednotlivé kapitoly budou rozděleny na týdenní bloky, ve kterých postupně projdeme věci jako macro, jednotky, rychlost a průzkum, strategické body a další. Tyto bloky budou obsahovat nejen teorii, ale řekněme i takové „domácí úkoly“ a bude na každém z vás, jestli je splní nebo ne, každopádně výsledky se potom budou hodnotit a bude z nich následná analýza. Na svoje si přijdou hráči všech skillových tříd, takže nikdo nebude ochuzen.

 

To by bylo k úvodu, ale nebudu už dál zdržovat a přejdeme hned na:

Týden 1: „Macro“ - Sc2 hrají hráči úplně noví, staří harcovníci z jedničky nebo jako v mém případě přeběhlíci z Warcraft 3 či jiných RTS, a SC2 je všechny spojil. Hráči SC:BW to jistě vědí, ale Starcraft je primárně (nebo by měl být) macro hra. Jestliže se ve Warcraftu hra soustředila hlavně na micro jednotek a hrdinů a macro šlo poměrně stranou (5 težičů do dolu, dvě výrobní budovy a hotovo), tak ve Starcraftu je to naopak - kdo víc vytěží, tak logicky i více vyrobí. To že musíte stavět těžiče od začátku hry do konce a dělat expanze, se dočtete i v průvodci „jak jsem chytnul po 12 hodinách křeč“ od Franty z Horní dolní. Ale u toho to většinou končí, a v praxi ze zkušenosti vím, že to jde hodně ztuha.

 

Nicméně je to tak, za všechny rasy bez výjimky musíte dělat stále nové těžiče, každý kdo umí číst, si přečte v tipech při načítání hry, že optimální počet těžičů na jeden krystal nebo plyn jsou 3 (slovy TØI). Takže plná saturace jedné těžby je při počtech základní školy 8x3 + 2x3 = 30. Rozdělení těžičů kdy a jak je ale jiná kapitola.

 

 

Macro není ale jen těžba, je to i umění vyrábět bojové jednotky, dělat další výrobní budovy, upgrady, expy, atd. Kdy máte, co stavět, záleží na rase, za kterou hrajete, protože každá má svá specifika. O tom se tu nebudu teď rozepisovat, protože to bude náplní prvního úkolu pro tento týden.

 

Vyberte si svou oblíbenou rasu a proti počítači na lehkou obtížnost dosáhněte populace 50, 100 a 150 v co nejkratším možném čase. Počet těžičů není omezen, ale větší část této populace by měla být v armádě. Vaše nejlepší časy a replaye zasílejte na email: Horroren1@gmail.com, do předmětu uveďte „Macro“ a v samotné zprávě vaši rasu, populace 50:čas, 100:čas, 150:čas + přiložte záznam.

 

Výsledky a nejlepší časy posléze zveřejníme a uděláme z nich analýzu.

Macro je VELICE důležitá složka hry, proto se bude prolínat víceméně všemi kapitolami, takže ji musíte mít alespoň trochu zvládnutou. Každopádně podmínky pro dosažení těchto populačních limitů se budou postupně ztěžovat, aby se co nejvíce přiblížily reálné hře.

Zdroj: vlastní
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Antus - 13.01.2011 | 22:46   (odpovědět)

Diky za info. Mozna se neco ve vyukovem programu naucim
A vubec nereaguj na lidi, co nechapou rozdil mezi „neco interpretovat“ a „machrovat“.

Jetro [ redakce ] - 21.09.2010 | 10:10   (odpovědět)

To satik: Jeste dneska dopoledne vyjde

Raiga - 21.09.2010 | 09:43   (odpovědět)

Lojzo, bylo by mozne s tebou nekdy nekde zahrat ? Pripadne nejaky kontakt? Libi se mi tvuj pristup

satik - 21.09.2010 | 08:48   (odpovědět)

jak to vypada s pokracovanim?

Thanatos - 16.09.2010 | 22:35   (odpovědět)

To Alfons:
krystalů bývá 8, prostě označíš +-8 dělníků a pošleš je na druhou těžbu,
hatchery co nejblíž, dělníci si při těžbe nepřekáží (dá se toho využít i když ti scoutujícího drona obestoupí protivník, tak jen klikneš na minerály a on "přeskočí"

Alfons - 16.09.2010 | 21:01   (odpovědět)

To Thanatos: Jo tak, zapamatuju. Mám takovou blbou otázku, nevíte jestli počet těžitelnéch krystalů je vždy těch 8?? Ještě sem se chtěl zeptat jestli stavite nexusy/CC/hatchery vždy co nejblíž ke krystalům nebo dávate kousek bokem aby se třeba těžici lip točili??

Thanatos - 16.09.2010 | 20:49   (odpovědět)

To Alfons: ten třetí už na minerálech není tolik znát jako druhý, proto se pri postavení expanze přeposílají

Alfons - 16.09.2010 | 20:23   (odpovědět)

A to sem si myslel že 2 těžici na krystal bohatě stačí, jen tak dál hoši. Snad mě i další články poučí

lojza - 15.09.2010 | 17:57   (odpovědět)

To Zhul: Narazim na docela dost hracu, kterym 2-3 voidy rozsekaji celou zakladnu...
Naopak C&C byl vice o massovani..
Ja se prece nehadam, ze je spatne vyrabet tezice - ja jen polemizuju s tim, jak rychle a kdy je mam vyrabet. Ale asi zkusim vzit stopky a kalkulacku a budu zkouset ruzne moznosti, jak nejrychleji vyrobit 2-3 Voidy a k tomu 2-3 pozemni jednotky a jeste k tomu se nenechat zabit

Zhul - 15.09.2010 | 17:08   (odpovědět)

To lojza: Wtf 3 jednotky? Tohle opravdu neni C&C. Tvoje hra nema budoucnost. Už teď musíš narážet na hráče, kterejm nedělá problém pár počátečních jednotek porazit a pak tě totálně přejet.

GaGaRiN - 15.09.2010 | 16:41   (odpovědět)

To lojza: Tady nejde moc o zadnou strategii. Tady de spis o zaklad makra. O tom pise ten clanek. A to je dostatecne dobre tezit.Investice do tezicu se ti ve hre vraci kazdou minutou.Nema smysl nevyrabet tezice na zacatku. Na jednotkach ti to neprida a jen tratis s postupujicim casem. Jestli 16,20 nebo 22 tezicu..sem resil nekdy pred 10 rokama v sc original. S vysledkem co nejvic u kazdy expy.... V sc2 je to 30 I ten Lord.chick o kterym, ste tady mluvili, nekde v nejakym clanku pred X lety popisoval svoji hru a rikal ze tezice vyrabi nonstop porad.

satik - 15.09.2010 | 15:39   (odpovědět)

to lojza: rush je hezka vec, ale dost lidi dneska hraje spis stylem premakrovat soupere a pokud se ti podari ubranit po nejakou dobu (s rozumnyma ztratama) fe, tak ma rushujici souper s slabou ekonomikou problem. A vzhledem k tomu, ze vzdalenost mezi bazemi jednotkam chvili zabere, tak to ubraneni FE neni zas az takovy problem, pokud souper nejde opravdu nejaky rush/allin

+ branici ma vzdycky v boji vyhodu - pokud tam ma rozlozeny siege tanky apod..

lojza - 15.09.2010 | 14:44   (odpovědět)

To GaGaRiN: tak pojdme nekdy zkusit nejakou hru - rad zkousim ruzne strategie proti sobe...je mozne, ze se ukaze, ze to jak to delas ty je lepsi - btw, za jakou hrajes rasu, nebo random?

GaGaRiN - 15.09.2010 | 14:13   (odpovědět)

To MosqCZ: Ja to chapu jak to myslite,jen s tim nesouhlasim,nepresvedcilo me to,protoze to neni pravda. To je cely. Nehodlam se tu s nikym prit ani hadat. Jen pridavam svuj nazor. O tom,ze se nevyplaci delat tezice od zacatku hry,me proste nepresvedcite .Vyjimka muze bejt 6th pool nebo neco podobnyho. Ale ani kdyz pudu proxy a zealot rush tak proste budu porad delat tezice a chrlit to z tech gatu porad stejnak... Ta vyroba prob me nijak neomezi. Nemuzu za to ..

MosqCZ - 15.09.2010 | 13:56   (odpovědět)

lmao,myslim,ze si Lojzu stale nepochopil...Je to celkem skoda,protoze to pise celkem jasne,ale vy si porad melete svoje(vetsinou to,co vi i 10lety dite)...

GaGaRiN - 15.09.2010 | 13:42   (odpovědět)

Nikomu nenutim jak se to ma hrat. Ja vam verim ze mate svoji strategii. Jen rikam a snazim se prispet nejakou radou jak to hraju ja.Kazdopadne,kdyz to reknu jednoduse: Neudelas na zacatku tezice(jen 16 nebo 20) a zautocis,a nepritel ti to odvrati a on dela porad tezice(ma jich vic). Tak potom proste prohrajes, protoze on ma vetsi prijem a tudiz i vetsi armadu.To je cely. Vazne rada vsem co zacinaj,naucte se poradne tezit a vyrabet tezice porad nez sou plne vyuzity mineraly u zakladny(30 tezicu). I kdyz jedete rush(tzn utocite na vaseho soupere tak do 7 minuty dejme tomu) Pak je jeste jedna vec co spousta lidi ze zacatku nedela(rek bych tak 90% zacatecniku). Je potreba za natezeny mineraly stavet armadu. Tzn. aby ste nemeli treba 1000 na konte,aby se ty natezeny mineraly utraceli a vy ste byli porad co nejbliz nule s mineralama.

lojza - 15.09.2010 | 12:58   (odpovědět)

To GaGaRiN: Ja ti rozumim...ale pokud hrajes hru tak, aby pokud mozno v 10te minute bylo jasne, jestli jsi vyhral, potom mi ver, ze nepostavim jednu jedinou budovu navic, a kolikrat i laboruju, kdy postavit TRETI pylon, protoze mi to ukrutne nevychazi na penize - muzu misto toho pylonu mit Voida rekneme o 10 sekund drive, a to je otazka, co udelat Ver mi, ze mam presne na 1 probu spocitane a hrami overene, kolik kdy mam delat prob a kdy pylon a podobne.
Samozrejme, pokud budu hrat hru tak, ze budu vedet, ze delam armadu, neutocim , a cekam, co se stane, potom je jasna logika delat co nejvice tezicu. Ale pokud hraju strategii "rush a kdyz to nevyjde, tak zase rush", tak tam kazdych 50 utracenych za tezice a ne za bojovou jednotku boli )

GaGaRiN - 15.09.2010 | 12:43   (odpovědět)

Stredni faze hry pro me zacina tak od 12 minuty do 20 minuty. Po 20 minute to uz beru spis jako pozni fazi hry. Ja nevim teda jak je to s tim tezenim kdyz to tady tak hajite. Ja sem hraval jednicku i pak s Bw 5 let po bnetu a tam se vzdy jeli tezici vicemene skoro porad. Chapu jak to myslite ze je to brzda kdyz das tezice za 50,ale neni to podle me az tak zasadni.Kazdej dalsi tezic nad 20 (dejme tomu do tech 30 tezicu)ti proste prida income a ten se ti kazdou dalsi odehranou minutou dost pomuze.Nemluvim o tom kdyz je hra delsi nez 8 minut a das si expu,coz vetsinou bejva.Hned ses roztezenej. Pak jak rikam,jedu tezice ze dvou bazi naraz a snazim se samozejme kdyz expuju utocit,abych si moch tu tezbu dobre zajistit. Kdyz mas na zacatku malou armadu,je to casto spis tim,ze treba stavis nejaky zbytecny budovy co vicemene nepotrebujes.Tezicema ne.

MaHi - 15.09.2010 | 11:10   (odpovědět)

Jako myslím si, že když jedeš za T nebo P fast expu tak jen v případě, že tak činí i protivník Jinak je to fakt na těch 99 procent gg no re

MosqCZ - 15.09.2010 | 10:51   (odpovědět)

Lojza: Jj,to co rikas ma logiku...Kdyz te souper nenecha vydechnout,tak nezalezi natom,zdali mas 22 nebo 25tezicu,ale ta jedna bojova jednotka muze byt jazyckem na vahach...Je skoda,ze vetsina her trva tak kratce,hodne hracu zkousi rushe,kdyz jim nevyjdou,tak se odpoji...

Lojza - 15.09.2010 | 09:44   (odpovědět)

Me prijde, ze si tu jaksi vubec nerozumime...
To GaGaRiN: -> ty se nejspis bavis o takove stredni fazi hry, rekneme po 20ti minutach, predpokladam? Pokud hra dospeje do takoveho stadia, samozrejme je pak dulezite mit hodne tezicu, to je jasne...Ale znovu opakuji - do teto faze se hra ne vzdy dostane. SC2 je hodne o rychlych utocich. Takze modelova situace : PvT , ktere zazivam na netu minimalne z 50% , probihaji tak, ze v okamziku, kdy mam postavene 3 pylony, tedy food limit 32, mam 22 tezicu a 3 jednotky (napriklad lot+2x stalker)=28food , v tu chvili ke me prijde napriklad 2x marina + 2x marauder a nebo neco podobneho, trebas 3 marauderi, atd...v idealnim pripade si oba tak nejak ty sve jednotky zabijeme, ja delam dalsi, on dela dalsi...porad mam ty 3 pylony, a zacinam stavet trebas napriklad Voida.Postavim 4ty pylon, a to je maximum toho, co v te hre udelam!!! Tezi mi porad 22 tezicu, a nikdy uz jich vic neudelam, protoze nez vyhodit 50 za tezice, to to radsi pouziju na vyrobu bojove jednotky. Za chvili prijde dalsi utok, ten nejak dopadne, tak jako tak prijdu o vsechny pozemni jednotky, a tema par letadlama (2-3) vyhraju hru / prohraju hru.
Scenaru muze byt mnohem vice, nekdo neudela letadla, udela ja nevim, imortary, ale princip je porad stejny - mam 2-3 bojove jednotky, a uz se bitkari (casto jsem rad, ze mam alespon 3, stava se mi, ze mam 2 a prijdou 2 marauderi a mam vyrazne problemy, a proc je mam? Protoze delam tezice, misto toho, abych delal vice bojovych jednotek!!!!Takze lecdky na zacatku je to VELKE dilema, jestli udelat 2 proby, kdyz jich mam 16, a nebo misto toho 1 lota...)
Priznam se, ze hru, ktera by s Terranem presla do zakopove valky jsem nehral uz ani nepamatuju, respektive si to opravdu nepamatuju, mozna pred 2 mesicema. Vetsina T okamzite utoci, a budto to prolomi a nebo ne, ja stihnu udelat letadla a nebo ne, a tim to konci...Moje prumerna hra s T je vazne okolo 10 minut, a mozna, ze kdybych hral nejakou zakopovou taktiku, tak se to zvrhne, ale nevim, jak hrat zrovna proti T zakopovou taktiku....

Fightar - 15.09.2010 | 09:34   (odpovědět)

no i tak vidim ze vas tady vic zajima nas duel s lojzou nez to ze lojza rekl ze na 99% zabije kazdeho terana a protosa co jde fast expu jsem tady asi na spatnem miste plnem expertu co nikdy nehralo bw

GaGaRiN - 15.09.2010 | 02:56   (odpovědět)

Dal sem si zkusebni hru za protose:
50 - 7:30
100 - 9:00
150 - 10:55
200(limit) - 12:20
Urcite by to slo i rychlejs,ale zkousel sem to jen jednou.Navic sem vzal zlatou expu.V normalni hre je to ale nepouzitelny Rasa protoss

GaGaRiN - 15.09.2010 | 01:36   (odpovědět)

Dobrej článek. Mít málo těžičů je začátečnická chyba spousty hráčů.Na základnu to chce fakt 30. A já osobně jich jedu většinou víc abych pak zhruba půlku poslal na expu a moch jet těžiče ze dvou základen naráz. Tak se natěží nejvíc.

GaGaRiN - 15.09.2010 | 01:36   (odpovědět)

Dobrej článek. Mít málo těžičů je začátečnická chyba spousty hráčů.Na základnu to chce fakt 30. A já osobně jich jedu většinou víc abych pak zhruba půlku poslal na expu a moch jet těžiče ze dvou základen naráz. Tak se natěží nejvíc.

TnT - 15.09.2010 | 01:22   (odpovědět)

Dalsi netovej hero, to nam tu tak chybelo^^

easyyy - 15.09.2010 | 00:07   (odpovědět)

nj.. Fightar vi vsechno, ale kdyz prijde na lamani chleba (vyzva od lojzy) tak stahne ocas a zacne se tu vymlouvat. Tak to proste napis, bojim se te, nemam na to, videl jsem to jen na youtube... lepsi nez se tu takhle dementne vykecavat.. a nebo bud chlap, zahraj si s nim par her a uznej, ze jsi se mylil (nebo to udela lojza v pripade, ze vyhrajes)

Fightar - 14.09.2010 | 23:59   (odpovědět)

povedlo se me vytocit lojzu to je jeste cennejsi skalp nez moje prednaska o makrech

Sam - 14.09.2010 | 23:33   (odpovědět)

/irony

Sam - 14.09.2010 | 23:32   (odpovědět)

já věděl, že když sem večer přijdu a na odpočinek sjedu komenty, tak se zasměju.. Fightar, to je aspoň borec! kurňa!

lojza - 14.09.2010 | 23:14   (odpovědět)

To Fightar: Rofl, ty jses hustej
Ja hral C&C v dobe, kdy ty jsi jeste nebyl na svete, debilku )
Jinak koukam, ze jsem se do veku trefil, ani urazet na urovni neumis, cimz koncim veskerou debatu s tebou ..
Uz to ani neni zabavny, cist ty tve dementni kecy
skoda

Fightar - 14.09.2010 | 23:12   (odpovědět)

lojza: mozna je to tim ze ti tvuj rank na diamondu dava falesnou predstavu otom ze si to davas ale musim te sklamat je to jen tim ze masis hry po stovkach a tak se postupne kazdych 20 her vysplhas o 10 bodu nahoru to tak udelali pro lidi co proste nemaj skill tak jim dali sanci se takto splhat nahoru

Fightar - 14.09.2010 | 23:08   (odpovědět)

To lojza: myslim ze ses nechal emocionalne prilis unest jak se te zastalo tady par kamaradu s kterymy tu travis cele mesice a docela je lituju pokud sou s tvyma nazorama ktere se prici logickemu uvazovani ze si nechaj radit od nekoho kdo hral poslednich 5 let comand and conquer

lojza - 14.09.2010 | 22:42   (odpovědět)

To Fightar: Aneb - ja sice vim vsechno nejlip, ale vubec si neverim, ze bych to obhajil v praxi, takze radsi budu jen delat chytryho, jak to hrajou v korei, a sam budu posranej v koutku se modlit ke korejskym bohum, kteri jedini maji patent na to, jak tuto hru hrat...
Hmmm....
Mohu se zeptat, kolik ti je? Odhaduju to na 14...Alespon doufam, ze ti je 14, jestli ti je 18+ , tak nemam slov

Fightar - 14.09.2010 | 22:32   (odpovědět)

ja se prave nehadal o to kdo je lepsi ja sem jen konstatoval co se na koreji zacina hrat a hrat bude nepotrebuju na obhajobu korejskych maker hrat tady s lojzou hru

Top secret - 14.09.2010 | 21:16   (odpovědět)

Ted čistě k těmto článkům, určitě pokračujte, mě osobně se ten nápad docela líbí, jen jsem zareagoval na 3 těžiče/minerál.

děda všudebyl - 14.09.2010 | 20:50   (odpovědět)

pome match a dejte sem rep,at se koukneme na dva profiky

Pralev - 14.09.2010 | 20:42   (odpovědět)

Fightar: Tohle neokecáš, chlape. Hádáte se tu o to, kdo té hře víc rozumí. Není jednoduššího způsobu, jak to zjistit, než dát spolu několik her a uvidí se, kdo má jasnou převahu. To, jak tu výzvu odmítáš, opravdu nepůsobí na ostatní zrovna v tvůj prospěch.

Top secret - 14.09.2010 | 20:27   (odpovědět)

To Fightar: Je to ale normální v případě že se hádáte kdo by tu bitku vyhrál

Fightar - 14.09.2010 | 20:02   (odpovědět)

prave naopak komu dojdou argumenty zacne rvat a vyzivat na bitku

charles - 14.09.2010 | 19:40   (odpovědět)

To sN^: no lojza ten match navrhol,aspoň vidno kto si za svojou taktikou stojí a vie ju hrať a kto vie mať len velké kecy

lojza - 14.09.2010 | 19:27   (odpovědět)

njn, neco podobneho jsem cekal...
btw, jaky mas nick v lize? nebo je to tajne ?))

deda všudebyl - 14.09.2010 | 19:11   (odpovědět)

To Fightar: srabe

Fightar - 14.09.2010 | 19:02   (odpovědět)

lojzo jednou se potkame v lize

Fightar - 14.09.2010 | 19:02   (odpovědět)

top secret: kua ty mas pravdu ja to meril na stopkach jinak je to 735 presne pro 20 scv

Lojza - 14.09.2010 | 18:56   (odpovědět)

jak rikam - ja jsem pro si nejakou tu hru dat...ale je tu od te doby ticho po pesine...

sN^ - 14.09.2010 | 18:48   (odpovědět)

vůbec nechapu, proc se tu hadate jak haranti.

dejte si teda match a tam se uvidí ne? Každej tu jenom mele, jak je dobrej.....
btw fightar nehodnotim preklepy a nejsem zadnej "cestin", ale tvoje chyby jsou fakt funny. Podobne pise bracha.... (11 let)

Tesyk - 14.09.2010 | 17:06   (odpovědět)

To lojza: všechno sedí Tak to rozchod na skypu a probereme to všechno pěkně odpodlahy, je to tak cca 11 let? Nebo napis na torlander@seznam.cz resp jaky mas mail pro battle.net? Pridam si te tam.

lojza - 14.09.2010 | 17:06   (odpovědět)

To Fightar: Dobre, tak si pojdme zahrat bez toho, aniz bych vedel, co budes delat...
S tim, jake mam score - ja se snazim vymyslet ruzne veci, kolikrat 5x za sebou prohraju ciste proto, ze zkousim, jestli se neco neda udelat, zjistim ze neda, priste zkousim neco jineho...

Jinak pokud budes trvat na tom, ze ty mas pravdu a nemusis s nikym hrat, tak sorry, ale to je chovani ..jak to rict slusne...velice neslusne, a potom se asi nemame o cem bavit.

Pojd si zahrat par her, a uvidime, komu to jeho funguje lepe...

Top secret - 14.09.2010 | 16:50   (odpovědět)

To Fightar: nic nemůžu vědět 100%, jen jsem to asi 4x zkoušel v 1v1 s very easym a pokaždé mi vyšlo cca 800, zajímalo by mě jaks na těch svých 1000 s 20 scvčkama došel ty.

Btw : Beru herní čas, ne čas na stopkách

Fightar - 14.09.2010 | 16:48   (odpovědět)

navic ja sem tu jen rekl svoje k makru nehodlam se tady hadat s jednim co nevi co to je makro a z druhym co hraje makra s sc1 reagovat budu uz jen na lidi co nejak navazou na ty fakta co jsem napsal jako prvni 3 prizpevky

Fightar - 14.09.2010 | 16:45   (odpovědět)

Top secret: az neco budes vedet na 100% tak to pak napis jinak tady mates lidi
lojza: kdyby vsichni vedeli do predu ze hraje nepritel fast expu tak by to mohli fast expari rovnou zabalit vtip v te fast expe je ten ze nemas sanci poznat vcas co zkutecne hraju a btw ja stebou hrat nepotrebuju nemam nic co bych od tebe mohl ziskat me staci to ze mas skore 1-1 to znamena jedine ze vic hrajes nez premyslis sice to tak taky jde ale to neni nic pro me

lojza - 14.09.2010 | 16:35   (odpovědět)

To Fightar: znovu opakuji navrh na sazku, ktery jsem psal pred chvili....pujdes do toho?

lojza - 14.09.2010 | 16:34   (odpovědět)

To Tesyk: No nazdaaaaaaaaar )) To je sranda ) To vis, ze to jsem ja ))
Btw,to vis, ze delam ve firme, se kterou jsi asi pred rokem a neco jednal ?) Nejaky Honza Kofron tenkrat u tebe byl tusim na schuzce, z Creditinfa ) Jestli to teda jses ty, nechci to tu rozebirat, delal jsi v te dobe v kseftu okolo aut? Nevim, jestli tam delas dal...chtel jsem tam na tu schuzku jit ja, ale prisel jsem pozde, kolega uz tam byl driv ) Jestli to jses ty, tak to jsou docela nahody, co ))
Na kype obcas vlezu,tak si te pak pridam Cece, budes mi verit, ze DODNES mam nekde na CD vypalene nektere nase historie z ICQ ?)) Jednou za par let jsem si to procital )))
Jinak, at jses v obraze - jsem stale ten samy idealista, jak jsem byl predtim )))

Top secret - 14.09.2010 | 16:22   (odpovědět)

Fightar : Ted jsem si to kontroloval, 24 dronů na bázi skutečně vytěží za minutu asi 800 minerálů a to i v situaci kdy už dávno těží (jsou rozestoupení, někteří už při startu nesou minerály domů).

Takže řekl bych že ano

Jetro : Taky doufám

Fightar - 14.09.2010 | 16:17   (odpovědět)

Lojza: ja sem sc1 nehral a ani bych tam toho moc neziskal protoze i po bw se se hrali 1exp rushe jeste x let ja sem defakto prisel na bw kdy skoncili ty dinosauri rushe

Top secret: chces rict ze vsadis svuj zivot na to ze 24 scv tezi 780?

Jetro [ redakce ] - 14.09.2010 | 16:15   (odpovědět)

Tak doufam, ze se dohodnete na hre

Top secret - 14.09.2010 | 16:09   (odpovědět)

Fightar : Stále si to myslím. Upřímně věřím víc ukazately income než člověku, který si chce brát fast expu za terrany...

Tesyk - 14.09.2010 | 16:08   (odpovědět)

Co přesně znamená stavět "expa"?

Tesyk - 14.09.2010 | 16:06   (odpovědět)

Ahoj Lojzo, seš to ty, stará vojno? Na 99,9% myslím, že jo, pač ten Reaver mě fakt sral A Lorda Chicka pozdravuj. Jestli máš skype, tak si mě muzes najit jako tesyk-b12.
Jinak chápu to dobře, že nemá smysl v jedné základně mít více než 30 těžičů? DLe výše uvedeného? 6e když kich tam budu mít 40, tak se mi produkce stejně nezvýší?

Lojza - 14.09.2010 | 16:06   (odpovědět)

To Fightar: Btw, pod jakym nickem jsi hral SC? nemyslim BW, ale SC...pamatuju si vsechny lepsi hrace, kteri meli alespon malicko uroven....

Lojza - 14.09.2010 | 16:05   (odpovědět)

To Fightar: Pojdme to zkusit, mozna, ze to hrajes nejake jinak, jak jsem to doposud nepotkal a mozna, ze je to ucinne, ja nevim, mozne to je...Takze pojdme to zkusit.
Navrhuju sazku : Budeme hrat - ja Protoss, ty Terran, budes vzdy delat fast expu, na jakekoliv mape. Odehrajeme 5 her, a ja minimalne 4 z toho vyhraju.
A udelame si nejake vesele ukoly pro toho, kdo prohraje...Navrhuju, ze ten ,kdo prohraje, zde napise clanek o tom, jak se pletl, a ze uznava, ze ten druhy je genialni strateg....Rozsah clanku minimalne 400 slov.
Beres?
Pouze ted aby to bylo regulerni, musime se dohodnout, co to presne znamena fast expa...bylo by potreba urcit cas, do kdy se musi zacit stavet expa, aby to bylo fast...To bychom si urcili, pri nedodrzeni z tve strany by byla automaticka prohra.
Beres?

Fightar - 14.09.2010 | 16:02   (odpovědět)

proto se obavam ze jesi si lojza donesl makro s sc1 kde makro vubec nikdo nevedel co znamena tak ho nemuzu brat na sc2 s jeho postrehy vazne

Fightar - 14.09.2010 | 16:01   (odpovědět)

vy ste si proste blbe vylozili co znamena kemp to neznamena ze za kazdou cenu cekam na limit ale to ze nemam kam zpechat a obleham nove expi a buduju predem vypocitane makro potom kdyz nekdo nevi ani kolik ma met gateway jak ma 3 expi tak toje smesne

Fightar - 14.09.2010 | 15:58   (odpovědět)

Lojza: ty sis vykopal vlastni hrob rict takovej nesmysl ze porazis na 99% fast expu na pvt, mozna na blizske pozici ano ale kdo by sel fast expu kdyz sou hraci tak blizko u sebe. Jinak na koreji jesi nekdo sledujete tg league tak je patrne za se jdou na 80% fast expi uz ted zatimco lojza jak rika zabije kazdeho korejce ci nekorejce co zahraje fast expu s jeho 1 exp rushem a btw to zes hral sc1 a ne bw me presvetcilo o tve znalosti nejakeho makra taky protoze na sc1 si musel hrat to co se ti proste libilo

Top secret: ja sem videl vic repu korejskych nez sem hral her a her sem hral stovky a nemusim si nechat radit od cloveka co si jeste do dneska myslel ze 24 scv tezi 780 mineralu stoho plyne ze ani nemas tuseni co to nejake makro je natoz pak prikyvovat lojzovi

Top secret - 14.09.2010 | 14:56   (odpovědět)

Souhlasím s lojzou.

Fightar : Zkus se podívat na nějaký replay Top hráčů, dobří hráči spolu bojují od začátku do konce a je to o tom kdo získá převahu, ne o tom vytěžit mapu a pak se utkat v jedné rozhodující bitvě.

lojza - 14.09.2010 | 14:49   (odpovědět)

To Pralev: No ja to pisu - me strasne bavi hry, ktere dojdou do 200/200 vs 200/200. Ale takovou jsem hral naposledy pred mesicem ( Fakt co mam zkusenosti - hlavni heslo SC2 zni - Urushuj, nebo budus urushovan )))
To Fightar: zalezi, za jakou hrajes rasu. Pokud proti me pojedes fast expu za T ci za P, jsem si na 99,999% jisty, ze prohrajes. Pokud hrajes za Z, potom se FE jede klasicky, ale stejne - v okamziku, kdy se ti dostavi, tak uz se bojuje a s cim se setkavam - jak nejdu do nejakeho fast utoku, tak prijde proti mne, casto se "mineme", ze na sebe utocime oba zaroven...
Co se tyce SC1 , je otazka, jestli myslis SC1 a nebo BW. Pokud SC1, potom jsem SC1 hral od prvniho dne, co vyslo, a az do doby BW jsem v SC1 byl myslim nejlepsi v republice, do okamziku, kdy zacal hrat aktivne Chick, potom jsem byl druhy za nim...
V okamziku prichodu BW mi to vubec nesedlo, a defacto jsem prestal hrat - i z jinych, osobnich duvodu.
V SC1 jsem hral za P a velmi oblibeny byl muj napriklad Reaver drop (ve verzi 1.04 to bylo naprosto idealni, to proti tomu defacto neslo nic delat) Ale obecne , jry v te dobe byly delsi, nez dnes - ale myslim si, ze to je ciste mentalitou hracu. Do te doby vsechny strategie byly "kempici" Warcraft2 byl docela dost kempici, C&C byl hodne kempici...A tak lidi hrali SC podle techto zkusenosti...Ale pozdeji naopak lidi zacali dost rushovat - nemyslim jen Z a 6pool rush, ale hlavne T zacali proti P hodne rushovat tankama...

Btw - v C&C bylo velice obtizne nejak rychle rushovat, ale presto jsem byl prukopnik velmi zajimaveho rushe za GDI, kdy jsem vyrobil tak rychle co to slo APC (tusim, ze to bylo APc, takovy pojizdny prepravnik na panacky), vyrobil jsem 4-5 inzenyru, najel jsem do zakladny a obsadil par zasadnich budov a prodal... Byla proti tomu fakt tezka obrana, jedine, co slo delat, bylo delat takovy ty kulometny strilny hned v zakladne u budov a to dosti rychle, coz samozrejme nikdo nedelal...Jinak jelikoz neslo hrat po netu, hraval jsem to ruzne po Pc hernach...to jen pro stouraly, kde jsem mohl hrat C&C s lidma

Fightar - 14.09.2010 | 14:20   (odpovědět)

lojza: btw hrals nekdy sc1

Fightar - 14.09.2010 | 14:18   (odpovědět)

lojza: ja mam v diamondu taky par set her ale kemp neznamena ze se za kazdou cenu ceka na limit 200/200 kemp znamena to ze jdes fast expu a kdyz je to nutne rozpulis mapu a zakempis do limitu tedka se hraje to co se hralo prvnich par let na sc1 nez se pochopilo ze utoceni je riziko a uz tedka muzu oznamit ze utoci s jedne expi jen nekdo kdo si bud moc veri nebo je to blazen

Pralev - 14.09.2010 | 14:02   (odpovědět)

Lojza: Člověče a baví tě to dělat pořád a pořád dokola rozjezd, rush a konec a zase rozjezd? Mě to otravuje neskutečně :o)) Zlaté hry 30+ minut.

lojza - 14.09.2010 | 14:01   (odpovědět)

12-13 minut je jeste moc, jak nad tim premyslim....moje bezna hra ma spis 10 minut...

lojza - 14.09.2010 | 14:00   (odpovědět)

To Fightar: SC2 je kempici hra? dovol, abych se zasmal NAOPAK, SC2 je hra o tom, kdo provede lepsi rush, mam zkusenosti z par set her z diamondu, a tam nehrozi, ze by nekdo neco kempil )) Me hry trvaji v prumeru 12-13 minut, maximalne, a tak 1 z 10 je delsi, pokud na zacatku neprojde rush ani jednomu, tak se to malicko zakempi, ale tak na 5 minut a jede se znova)
Hry v diamondu, ktere by mely 40-50 minut, bylo to 200/200 na 200/200, ty temer neexistuji, i kdyz je mam moc rad

maor - 14.09.2010 | 13:12   (odpovědět)

to jsem přesně potřeboval, jen z koukání na videa na youtube se sice něco dozvim, ale praxe je jiná

Fightar - 14.09.2010 | 11:57   (odpovědět)

jinak kdo nevi tak kazda jednotka ma urcitou cenu a urcity cas stavby a podle toho se da spocitat kolik jeji nonstop staveni zabere financi za minutu to znamena ze napriklad marinak zere za minutu 120 mineralu to si pripoctete ze mate prijem 1000 mineralu takze jednoduse 1000/120 a vite s kolika baracku muzete robit marinu

Fightar - 14.09.2010 | 11:53   (odpovědět)

makra jsou staveny tak ze musite mit ve hre urcity cil a vrchol makra na bw tomu bylo tak ze na tvp byl vrchol makra 4 expi to znamena 80scv + 12 gasy, na tvz se hralo jen 2 exp makro takze 40 +6 tezicu to znamena jedine ze vas pocet tezicu zavisi na makru jake zvolite konec amaterismu

Fightar - 14.09.2010 | 11:50   (odpovědět)

lidi myslim si ze tady se velmi malo lidi hralo sc1 a jestli ano tak jen podle sebe ale je mou povinosti vam rict ze sem tady jeste neslysel neco co by se blizilo opravdove realite makra a poctu tezicu je potreba si rict ze 20 tezicu tezi 1000 mineralu za minutu dale by chtelo poznamenat ze sc2 je ciste kempici hra casem se nato dojde je to to same co bw

Pralev - 14.09.2010 | 10:16   (odpovědět)

Ve W3 nic jako macro neexistuje, doslova :o))) Vždyť i teď, po těch letech, se koukněte na libovolnej top replay, ty hry končí, aniž by kdokoli udělal jedinou expu :o))

satik - 14.09.2010 | 08:39   (odpovědět)

unkwas: tedka za tossy 10:15

Castiel - 14.09.2010 | 08:01   (odpovědět)

To redArchon: Samozřejmě, že u WC3 hraje makro svojí roli, jenže podstatnej rozdíl je, že pokud sis správně postavil hlavní budovu, nebo hrál Elfy, Undeady, tak to bylo 5 těžičů na důl a pak akorát záleželo na Tobě, kolik naházíš na dřevo. V SC2 je ekonomika náročnější na pozornost, právě z důvodu nutnosti (téměř) neustálé výroby nových těžičů. Taky jsou ve Warcraftu jiný limity na supply, 100 ve Frozen Throne oproti 200 v SC. SC je prostě náročnější na makro než WC3.

To tofa: Ty seš krysa. Snad budeme mít ve škole taky nějakou WiFi

Unkwas - 14.09.2010 | 07:54   (odpovědět)

Jen pro zajímavost jaký kdo máte čas ? Momentálně Terran 6:45

Top secret - 14.09.2010 | 06:58   (odpovědět)

K vyrábění těžičů... přesně jak napsal Pralev - za tossy a terry můžu vyrábět těžiče téměř nezávisle na armádě, ale u zergů se musím rozhodnout jestli z toho bude drone nebo další bojová jednotka.

lojza - 13.09.2010 | 22:30   (odpovědět)

To Horror: Prvne musim rict, ze je super, ze se nekdo snazi neco malo lidi naucit, opravdu to ocenuju...
Pro me to sice moc neni, hraju uplne originalnim stylem, vzdycky jsem strategie zkousel hrat jinak, nez ostatni , bavi me na tom prave ty moznosti...takze ja nikdy nebudu delat 30 tezicu a tak )
Stejne vzdycky potesi, kdyz se podari udelat neco, co druhy neceka Ted jsem trebas zavezoval zergovi na 1v1 mape vchod zespoda a za to postavil voidy a gg V diamondu ) A to me na tom bavi...udelat neco, co se neceka Pripadne postavit voidy nekde uplne mimo, kam se nikdo nediva, a pak prekvapit v zakladne )

kev - 13.09.2010 | 22:18   (odpovědět)

to horror : aha skoda no a muzes sem hodit aspon rekneme nejaky seznam co tam vsechno teda zhruba bylo?

Horror - 13.09.2010 | 21:21   (odpovědět)

nevim ale ste si jisti ze ste si to precetli cely? "Takže plná saturace jedné těžby je při počtech základní školy 8x3 + 2x3 = 30. Rozdělení těžičů kdy a jak je ale jiná kapitola." tech 30 tezicu je jen teoreticka maximalni staurace, jestli chcete spoilovat neco z dalsich ukolu, jsou tam veci jakoze mate v mainu nachystanych 35 tezicu a prave se vam dodelala expa a mate za ukol zjistit jak ty tezice rozdelit aby ste v nasledujicich 2 minutach natezili co nejvic.
to kev: bohuzel link uz neexistuje resp ty stranky kde to bylo snazil sem se to najit jinde ale zatim bohuzel neuspesne ale videlo to vic lidi jako kacer a podobne takze sem si to fakt nevymyslel, vicemene to davam dohromady s tema co to procetli pac nemame ani kopie, skladam to jen z toho co si pamatujeme + ofc vlastni tvorba, ale pokud vam to prijde low tak si to nechame pro sebe no problemo

redArchon - 13.09.2010 | 21:18   (odpovědět)

no stale tu chyba tne blbi edit , ako v tom paneli kde sa piše to vyzera uplne inak ako keď to pošlem . a hlavne som mrte unaveny a chybi pozeram potom a pozeram že tu ich mam teraz dosť

redArchon - 13.09.2010 | 21:15   (odpovědět)

Ako podla mna v base sa oplati tak 16-19 tažičov na minerali , lebo kym ich postavite , tak tie minerali už su z polky vytažene a su to len zbytočne minute minerali , i keď potom middle game a late game mam plnu prdel mineralov a vždy mi chyba gas !

No ako uplne vpohode s mineralmi to je , base 16 , expand 20 . a potom by nemal nastať žiaden problem s mineralmi .

no a ešte aj vo War3 bolo makro dôelžite , hlavne na expandy a budovanie armad a budov , ale dalo sa tam omnoho lepšie microvať , lebo jeidny rozdiel bol v otm že tam boli menšie armady , ale ostatok macra je ten isty .

kev - 13.09.2010 | 20:55   (odpovědět)

horrore hod sem odkaz na ten trening...

Pralev - 13.09.2010 | 20:52   (odpovědět)

Souhlasím s Top secretem v tomhle, probírali jsme to už dříve. Samozřejmě udělat si workery lehce do zásoby a pak je poslat k expě, když je hotová, se vyplatí. Ale za každou cenu dělat 30 těžičů k expě? Rozhodně ne. Ty 2 na jeden minerálovej krystal stačí bohatě, navýšení income za třetího těžice je natolik malé, že se v drtivé většině situací nevyplatí. Právě Zerg, který nedělá Drony v jedné samostatné budově a musí se vždy u larev rozhodovat, v co je promění, to má v tomhle ohledu trochu nepříjemné a nemůže mechanicky poslouchat radu "dělejte těžiče po celou dobu hry."

Lojza - 13.09.2010 | 20:46   (odpovědět)

To pepa všudebyl: Jo, jenze 8 tezicu stoji 400...A je otazka, jak clovek hraje. Osobne delam 2 na kazdy krystal a 3 do kazdeho plynu, a staci to, hraju za P. A vlastne kecam, protoze 8 tezicu je 400 + 2x pylon navic = 600. A to uz je sakra znat...
Nerikam nekde v prostredni fazi hry...
Ja naopak pri Void rushi casto nestavim ani tolik, stavim casto az o 4 mene, protoze na to proste nemam penize/pylony

pepa všudebyl - 13.09.2010 | 20:35   (odpovědět)

To Top secret: tak jde o to ze tech 24 je pripraveno pak na dalsi expu,jak ji udelam beru tech 8 a posilam je na druhou a chrlim dalsi jak z 1 tak z 2 base dalsi proby s chronem a tim mam hned vyssi income,tak bych mel 16 a zacit stavet az na druhe to pak je hodne znat ve hre

Top secret - 13.09.2010 | 19:40   (odpovědět)

16 těžičů - 660 cca
24 těžičů - 780 cca

no... něco málo to udělalo, ale třetí těží jen asi polovičně, tudiž pokud se naskytne příležitost dát je do volné expy, určitě bych to udělal

horror - 13.09.2010 | 19:36   (odpovědět)

nebojte vsecko prijde, ocekaval sem podobne reakce, tohle je uvodni cast a na vysledcich muzu zacit stavet a pak prijde i vic teorie a toho co tu pisete, jak se doctete na zacatku neni to z me hlavy takhle maji postaveny plan korejci, a zduraznuji tam ze je nutne znat do detailu zaklady a vsecky drobnosti a to plati pro vsecky. Ja sam z toho cerpam i kdyz ja teda testuju ty pokrocilejsi podminky ale uz jen to ze s fast expou dam food 50 roachu o minutu driv nez s one base je dulezity vedet a podobne. sak uvidite, rozjede se to az budu mit nejake vysledky v ruce a pak to bude vic advanced, verte ze nechci delat guide pro uplny zacatecniky co neumi ani poradne stavet.

pepa všudebyl - 13.09.2010 | 19:08   (odpovědět)

To Top secret: dej si hru s pc na easy a udelej si 16 tezicu a pak si dej jinou hru a udelej si 24 tezicu na mineralech a pak si pust oba repy a koukni u obou na income a uvidis o kolik mas rozdil takze k nicemu to asik neni ale treba si budes stat za svym

tofa - 13.09.2010 | 19:06   (odpovědět)

no ja osobne za kazdou rasu su zvyklej nonstop delat tezice....v jednicce za Z sem mel vic hatchek a z jedne sli drone a z ostatni army, tady je queen tak to kombinuju, bohuzel parkrat se mi stalo ze sem jich mel bych rekl az prilis (cca 70) za celou hru. Neak nerozlisuju kolik mam na mineral, proste se kouknu a kdyz vidim ze na tamty expe by klidne mohlo tezit o 5 vic tak je poslu...je to hlavne kvuli novym expam nonstop delat tezice...ja osobne nehorazne tezim a ekonomycky vetsinou vedu

Top secret - 13.09.2010 | 19:02   (odpovědět)

''za všechny rasy BEZ VÝJIMKY musíte dělat stále nové těžiče''

Bez výjimky ? A za zergy ? Moc toho nenamasuju když všechny larvy padnou na těžiče.

''optimální počet těžičů na jeden krystal nebo plyn jsou 3''

Dle mého názoru, 2 těžiči vycházejí na minerál téměř přesně, ten tip s tím že jsou potřeba tři považuju za jeden z mála neužitečných, pokud máte na každém minerálu tři težiče, zjistíte, že tam většinu času ti třetí pobíhají a snaží se najít prázdný minerál

tofa - 13.09.2010 | 18:51   (odpovědět)

dikec, mam co delat ve skole

Baron - 13.09.2010 | 17:54   (odpovědět)

Myslim, ze jste meli jeste urcit mapu... Kazda mapa ma jiny sance na dosazeni limitu driv nebo pozdejs...

Weezing - 13.09.2010 | 17:30   (odpovědět)

Moc sem nepochopil jak často budou vycházet články (každej týden jeden? několikrát do týdne?). Doufám že to bude spíš ta druhá možnost, protože ted sem se nic nového o macru nedozvěděl.. (jasný, že tohle byl spíš úvod a tak bych to nějak ještě moc nehodnotil)
A byl bych radši kdyby se v těchto článcích spíše rozebírali taktiky, countery, různé možnosti složení armády, buildy... ty asi pomohou více lidem než pár obecných věcí o macru... (to bych nechal do nějakého článku o základech, )

MosqCZ - 13.09.2010 | 17:09   (odpovědět)

Také chválím,pevně věřím,že mi to pomůže se zlepšovat...GJ

anaturn - 13.09.2010 | 17:06   (odpovědět)

super díky tuhle novinku jen tak dál

Hydr0gen - 13.09.2010 | 16:31   (odpovědět)

Hmmm, na rovinu - díky autorům za snahu (=zbytečné zlehčení následující kritiky), název článku mě dost naladil, ale od obsahu sem tím pádem čekal o o dost víc než "makro je důležité", "stavte workery" a "posílejte replaye (z nerealistického kontextu".

Sami se zamyslete jestli to je odpovídající obsah...
[/rant]

SiMich - 13.09.2010 | 15:55   (odpovědět)

To Jetro, Jata: Máte nějaký důvod, proč chcete v té novince uchovávat Wordovský podmíněný komentář? To totiž asi bude způsobovat ten problém v IE.

horror - 13.09.2010 | 15:06   (odpovědět)

sak v poradku, az se vyhodnoti prvni faze tak se zacnou ztěžovat podminky jako treba za zminovaneho zerga budete muset na zacatku udelat urcity pocet zerglingu a zadat upgrade na speed a podobne veci u Terranu a tossu aby se to postupne blizilo realite

NegativeOne - 13.09.2010 | 14:33   (odpovědět)

To Jetro: Áno, poslal. Snažil som sa čo najrýchlejšie dosiahnuť 50. Nie je to ale moja taktika, ktorú používam v zápasoch

Jetro [ redakce ] - 13.09.2010 | 14:25   (odpovědět)

To NegativeOne: Poslal jsi replay, abys mohl byt analyticky rozebran?

NegativeOne - 13.09.2010 | 14:17   (odpovědět)

Za Zerga som dosiahol populáciu 50 v čase 4:30. Skúste to niekto tromfnúť

satik - 13.09.2010 | 13:38   (odpovědět)

zaznam = replay

Jetro [ redakce ] - 13.09.2010 | 13:17   (odpovědět)

To Jon: Po kazde hre se ti automaticky uklada zaznam, ktery si i nasledne muzes prohlednout v rozhrani Battle.netu (dokonce je na to jeden z achievementu). Podivej se, jak je pojmenovan, abys vedel, jaky mas odeslat (samozrejme za predpokladu, ze chces).

Jon - 13.09.2010 | 13:11   (odpovědět)

Jak udelam ten zaznam? Je na to nejakej program kterej nahraje hru rovnou do nejaky ho .avi?

RoRo - 13.09.2010 | 13:07   (odpovědět)

To Lojza: ... alebo si pockaj na deviatku

Jetro [ redakce ] - 13.09.2010 | 13:05   (odpovědět)

To Lojza: Diky za postreh, Jata na to mrkne, az bude moct.

ego - 13.09.2010 | 12:44   (odpovědět)

To Lojza: Vykašli se na IE

Lojza - 13.09.2010 | 12:07   (odpovědět)

Technicka - v IE8 se mi zasekne nacitani stranky, vidim jen nadpis a NIC, nejde ani kliknout na komentar, nejsou tam dalsi novinky...
V Mozille, odkud ted pisu, je vse ok...Asi tam nekde mate chybu, zkousel jsem to z vice PC...Ted to zkousim z ntb, kde mam IE6 , a stejny problem...

horror - 13.09.2010 | 12:04   (odpovědět)

rozhodne ti nikdo branit nebude , ale na te vysoke top urovni a obzvlast v koreji sou nejdulezitejsi bitky jak v early game tak v mid. na techto limitech a pres 150 se tam dostavaji zridka, leda ze by to nak kempili ale v zajmu plynuleho macra je vyhodnejsi bojovat s armadou kolem 150 a obnovovat ji a pri tom delat expy nez dodelavat supply a rvat to do maxima

Satik - 13.09.2010 | 12:01   (odpovědět)

nechcete tam dat i 200/200?

ladik - 13.09.2010 | 11:56   (odpovědět)

nebo taky ne no.. command limitu!

horroren - 13.09.2010 | 11:56   (odpovědět)

ty zasoby v zavorce tam byt nemaji, mas dosahnout proste food limitu 50,100 a 150 ve hre to je to cislo v pravym hornim rohu

ladik - 13.09.2010 | 11:55   (odpovědět)

asi za jak dlouho dosáhneš 50,100a150mineráluTo Floyd:

Jetro [ redakce ] - 13.09.2010 | 11:55   (odpovědět)

To Floyd: Rozhodne populace (poupravim text novinky).

Floyd - 13.09.2010 | 11:52   (odpovědět)

Co to znamena 50,100,150

Zásoby jsou: mineraly,plyn + populace

ceho mam teda driv dosahnout ??????

Avalon - 13.09.2010 | 11:39   (odpovědět)

Vekice zajímavé. Jen tak dál.

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.