StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Hledá se týmový hráč… » 15.08. 18:47
Hledá se týmový hráč… » 15.08. 18:46
skirmish » 17.02. 11:01
Starcraft 1 » 02.10. 21:24
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Jak hrát - psychologie v akci

15.09.2010 | 11:03 - Pralev

V tomto článku bych se rád věnoval tématu psychologie při hře, která je kupodivu velkou částí herní komunity zcela opomíjena a přitom ke hře dvou lidí neodmyslitelně patří. Budu velmi rád za veškeré komentáře ke článku s vašimi názory, zkušenostmi a příhodami, protože zrovna toto je téma, které je velmi otevřené, obsáhlé a nejednoznačné.

Narozdíl od hry proti AI je lidská psychika něco, co na hru dvou hráčů proti sobě má obrovský vliv a velký dopad na výsledek daného klání. Ostatně snad každý hráč zažil situaci, kdy jej protivník zcela psychicky rozhodil, kdy dělal jednu chybu za druhou nebo kdy naopak nad soupeřem vyhrál v podstatě čistě psychologicky. Proto také nelze různé články o strategiích (jak správně provést fast expu, jak provést Reaper rush na Zerga atd.) považovat za samospásné, neboť obvykle psychologický prvek zcela opomíjejí.


Chybovat je lidské

 

Malá chyba na začátku se stane velkou na konci. - Giordano Bruno

 


V šachu se traduje přesvědčení, že nelze hru vyhrát bez chyby soupeře. Pokud oba dva hráči budou dělat jen ty nejlepší (ideální) tahy, hra zcela jistě dospěje k remíze. Aby tedy hráč vyhrál, musí jeho protivník udělat nějakou chybu. Slavný ruský velmistr Michail Tal bral tuto záležitost velice vážně a vytříbil si umění donutit protihráče udělat chybu. Mnohdy paradoxně tím, že udělal úmyslně sám chybný (slabší) tah, který soupeře rozhodil a ten pak vlivem tlaku (ať již časové tísně nebo prostě jen proto, že se hra nevyvinula podle jeho plánu a očekávání a musel reagovat na něco, na co nebyl připraven) udělal závažnější chybu a ta jej stála hru. Tal dokonce v nějakém rozhovoru novinářům řekl, že se nesnaží při hře dělat nejlepší tahy, ale tahy, které jsou pro jeho protivníka nejnepříjemnější.

 

[CELÝ ČLÁNEK]

(Pozn. redakce: přetištěno se svolením autora z jeho blogu)

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

ToT)Ashur( - 20.09.2010 | 13:56   (odpovědět)

Peknej clanek Praleve, teorii ovladas, ... ted uz se to jen naucit hrat :o)

Sam - 18.09.2010 | 12:57   (odpovědět)

taky*

Sam - 18.09.2010 | 12:56   (odpovědět)

To TnT: jn, tak jedu random, i když 1v1 spíš toss, ale to je podle nálady..

TnT - 18.09.2010 | 11:48   (odpovědět)

To Sam: Hmm, tak to uz "utek" druhej leak Do toho utery uz asi holt pockam bez spekulaci. Beztak nam flexibilnim randomakum to zas tak zily netrha))

Sam - 18.09.2010 | 10:35   (odpovědět)

To TnT: jj, četl jsem na twitteru.. taky jsem koukal, že utekly změny, co přijdou z patchem, ale aby to nebyly hovadiny - http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=153362¤tpage=All

TnT - 18.09.2010 | 00:44   (odpovědět)

To Sam: Tak patch (balancak) bude v utery rano LA casu, takze u nas nekdy odpoledne. Snad to moc nezkurvi.

charles - 18.09.2010 | 00:22   (odpovědět)

To lojza: ja tam mám pravidelne okolo 350 a kým som bol v bronzovej lige sa mi vždy za výhru zdvojnásobovali body čo som dostal vďaka tomu bonus poolu,ale teraz v zlatej to ani mne nejak nefunguje...akurát predtým som mal vždy "favored" súper,teraz sú vyrovnaní ale na tom by nemalo záležať

Sam - 17.09.2010 | 22:42   (odpovědět)

To lojza: jo přičtou, ale na tohle si stěžuje víc lidí.. tak snad to fixnou s nadcházejícím patchem..

lojza - 17.09.2010 | 22:36   (odpovědět)

To Sam: Takze kdyz vyhrajes, tak se ti normalne prictou body z bonus poolu, je to tak?
potom nechapu, proc me ne

Sam - 17.09.2010 | 22:09   (odpovědět)

To lojza: s mým časem mám v poolu skoro 1000, ale body (i ty bonusový) se mě přičítaj normálně..

lojza - 17.09.2010 | 20:50   (odpovědět)

Sorry za daslsi OT, ale mam zajimavy problem - mam nejaky bonus pool, ale kdyz vyhraju, tak se mi neprictou zadne body a bonus pool se neustale zvetsuje v case, uz mam asi 40...dela to jen me, nebo i dalsim ?

easyyy - 17.09.2010 | 18:51   (odpovědět)

sry za OT:

dimaga vs huk.. stream - http://gosugamers.net/general/

Protarius - 17.09.2010 | 13:27   (odpovědět)

Red Archon krásná hra ... ale zas musíš uznat že to bylo díky jejich naprostý demenci která asi nezná hranic tady přidávám svůj replay jak jsem dal dva .... tosse za zerga http://www.starcraftcz.com/replay/sam-proti-dvoum_1284722778.sc2replay

RaDeOs - 16.09.2010 | 21:24   (odpovědět)

článek je perfektní hodně se tam poznávám...

lojza s vlnama máš pravdu sám teďka na jedný jedu už asi 5. den, kdy se mi podaří vydeptat nepřítele tím že mu zastavím vchod do základy canonama a oon nemá šanci na expand a je odsouzený k smrti(platinová liga)...

ego - 16.09.2010 | 00:45   (odpovědět)

bohužel jsem ve stavu, kdy se mi rozmazávají písmenka

přesto mám pevně zafixovanou zkušenost (platí 2x tolik u 2v2 a výš),kdy jste ve stavu, ze jste hru podle svého uvážení NAPROSTO prohráli a je čas dát gg a opustit hru ..... NE! po mých žkušenostech...alespon 40% her nakonec dopadne tak, že hru dokážete uhrát(protože si neuvědomujete v zápalu boje nepřátelovo "oslabení") a skoro VŽDY je nevýhodu převrátit ve svůj prospěch ( i když to tak na začátku skoro vůbec nevypadá)....

rada na závěr,..dokud nemáte opravdu skoro vůbec nic...nepřestávejte hrát...nikdy nevíte, co se nakonec stane...

já tak přišel o základnu, využil zbytek jednotek a zničil základu i protivníkovi...oba jsme na tom blyli stejně...jen já využil rich expo,kde jsem nahrabal minerály rychleji a dorazil ho...skvělá hra ve výsledku,...takže závěr je jasný --- hrajte o život, neleavujte...pořád je šance, stačí trochu kreativity .

redArchon - 15.09.2010 | 18:28   (odpovědět)

Pralev : už som ti chcel pisať že tam niečo chyba , ale potom som si zase prečital prvy odstavec a uvedomil som si že je to pre začiatočnikov/casual
lebo čo pisal Lojza - podcenovanie je viac už pre pokročilich i keď u noobov sa to tiež stava , a vpodstate sa to da u pokročilich vymeniť za strach
No ale to podcenovanie by som určite pridal do psychlogickej stranky
a scoutovanie do taktickej , ako skoro nikdy inych hračov nevidim scoutovat v 2v2-4v4 , ako take pokročile scoutovanie : plno observerov na expy/hlavne bazy, posielat stavačov alebo prvo levelovych vojakov (zealot/zergling/marinak) do base aby človek zistil čo nepriatel robi atď

Ako članok uplne super ,
pri čom odstavec strach už pokročili nema , možno len v tom že ja napriklad zle odhadnem že nepriatel ide reaperov na začiatku , tak spravim vežičky(2max pri mineraloch) a potom su skoro do konca hry nanič .
i keď mam prave taky priklad , ale v dota-league to bolo , kde proti nam bol typek s 70-80% vyhier , a proste moji spulohrači prestali hrať a nakoniec som hral 1v5 ostatny tam len pobehovali, ako jedna z veci prečo väčšinou končim s dotou, a keď na to zabudnem tak vtedy začnem dotu zase hrať

odstavec Chybovat je lidské je super , ale aspon medzi začiatočnikom a porkročilim je ten rozdiel , že začiatočnik mi proste v 2v2 väčšinou leavne a porkročili hraje dalej a normalne reaguje na hru .
a keď neleavne, tak uplne DOSLOVA DOJEBE hru, ale nehorazne .

typicky replay "Keď noobovia si myslia že ma daju 2v1(moj mate leave)"
http://www.starcraftcz.com/replay-download.php?id=10
proxy rush , kedže vždy a všetko scoutujem , tak som vedel , tak mu pišem nech robi rychlo jednotky , a on staval veže , no jasne zachvilu leavol , keď mu zinčili veže , no lenže boli noobovia a podcenili ma a nechali mi extremne vela času , a potom prehrali .
pointa : pokročileho ho to nezaskoči , začiatočnik v najlepšom leavne .
a radim vam, keď to neviete zvladnuť , radšej leavnite , lebo ten lepši hrač to uhra aj za vas .


Ako Maskování a matení nepřítele
je už pre pokročilejšich ludi a nemyslim si že začiatočnici zvladaju tolko veci naraz a hlavne ak to je mimo ich zakladne sa ešte preklikvať inde .
ale inak dobra rada
(myslim oboje Lojzov aj Pravlov , proste toto je pre pokročilejšich)


Tvrdohlavost
velka pravda, velka pravda !
mne osobne netrva dlho , hlavne keď prehram 3x zasebou (vyskušanie,overenie,utvrdenie) , a to bolo zatial len v jednom pripade a to keď sme hrali 4v4 čo som mal znamych ako AT . Tak som išiel void ray ale dako nam to nešlo
no hlavne bol aj problem aj v tom že ty znamy to hrali ako casual ale pri tom kecy mali ako keby to brali važne .

Lojza : ako to čo si pisal na tie vlny , tak to som si užil dosť vo War3 .
Teraz napriklad ma to normlane prestane baviť , ak vyhram 3-5x zasebou v jeden deň , proste to vypnem a nechce sa mi to hrať(mam pocit ze aj vo War3 to tak bolo)
no a inak som mal to iste ako ešte strach , Human vs Undead/Human , proste mi to nešlo . ale teraz v SC to už vobec nemam , je mi jedno aka rasa , uhrajem už každu

lojza - 15.09.2010 | 18:00   (odpovědět)

To MaXa: Neni problem odehrat dost her, kdyz je clovek zvykly chodit spat ve 2 rano, a vstavam do prace rekneme kolem 8, jelikoz pracuju z domova, tak nekdy i v 9)
Vzhledem k tomu, ze prumerna hra trva 15 minut, to jest 4 do hodiny, tak to mame tak 3-4 hodiny hrani denne...to je docela ok))

charles - 15.09.2010 | 16:55   (odpovědět)

To MaXa: ja som školák čo hodí tašku do kúta a už sa jej nevenuje celý deň,ale mám odohraných hier 33 ja proste zahrám 1 max 2 hry po sebe a mám dosť

MATRIXXXL - 15.09.2010 | 15:50   (odpovědět)

super článek. přesně moje pocity. jeste tak za mě: si treba reknu, dám si jeden match dneska, at se trochu priblizim k achivementu, ten prohraju, to mě nasere, tak to chci vyrovnat spatky takze dam druhej match, ten vyhraju, no tohle mi šlo takze si dam další, ten treba zase vyhraju, vyhrávání mě začne bavit tak si dám další, a ten prohraju, reknu si hmm na to si musim davat pozor , tak si dam další abych dorovnal spatky, a tak se to semnou táhne a začínám si připadat jak gembler na utomatu xD. hodně soutěživá hra.

MaXa - 15.09.2010 | 15:29   (odpovědět)

Je to trochu offtopic, ale jak někdo stihne nahrat cca 800 her to mi hlava nebere. To je cca průměrně 16 her na den ( cca 50 dní od release ). Ještě to chápu u školáka co hodí tašku do kouta a jede pak do noci, ale pokud je ten člověk pracující a má teda aspoň přítelkyni...
Pokud ten počet odehraných her byla nadsázka tak se potom omlouvám.
Ale stejně by mě zajímalo kolik kdo má odehranejch her, ja se svými cca 50 jsem fakt žabař.

TnT - 15.09.2010 | 14:04   (odpovědět)

Vystiznej clanek (i Lojzovo koment, jeste bych do toho zaradil poznatky z vlakna "Partnerský vztah kazí W/L ratio"

lojza - 15.09.2010 | 14:03   (odpovědět)

To Pralev: Jojo, presne...jak ja Radim tu a sam mam score neco jako 400:370 )
Nejhorsi je, ze ja si i uvedomim ve hre,co delam blbe, co mam delat lepe, ale jak uz jsem starej, tak to proste nezvladam Mozek by chtel, ale ty ruce uz tak rychle neklikaji, mys tak rychle nescroluje...Kolikrat si v legraci rikam, ze kdyby bylo nejake ovladani ciste myslenkama, asi bych v tom byl jeste dnes hodne dobry, mysli mi to dobre, ale obecne nestiham )

Plus samozrejme delam spatna rozhodnuti, ale s tim se asi potyka kazdy...

A jeste jednou rikam znovu - kdo chce mit lepsi "reflexy" pri rozhodovani, zkuste si zahrat poker - spousta netovych heren umoznuje hrat ciste zadarmo, za virtualni penize...Clovek se nauci 2 veci - za prve udelat zasadni rozhodnuti, a hlavne za druhe - nelitovat toho. Kolikrat je to rozhodnuti spatne, prohraje celou hru, ale clovek toho nesmi litovat. Ano, vyhodnotit, zanalyzovat, ale nelitovat....

Pralev - 15.09.2010 | 13:47   (odpovědět)

z: No ono je to myšlené spíš tak, že se hráč při čtení článku nad těmi jednotlivými body do hloubky zamyslí u sebe a uvědomí si, co dělá špatně.

Samozřejmě některé věci, jako třeba ten harass, takhle vzít nejdou, tam si to chce prostě vědomě hlídat a připomínat, než to člověku úplně přejde do krve :o) Já ten článek napsal a přitom sám mívám občas tendenci hrát pasivně, zvlášť za Terrana, kterej k tomu většinou i přímo svádí.

z - 15.09.2010 | 13:42   (odpovědět)

To je věcí co lidi vymyslí aby viděli tu cedulku: ''VICTORY!''
Ale pozor: špatný je i pokud člověk neustále myslí a probírá si všechny věci co tu jsou vypsány a zapomíná se kvůli taktizování soustředit na samotnou hru, dobrý je když člověk hraje ''na citovku'' a promýšlí strategii tak jak je zvyklý a nesnaží se vymyslet ''superstrategii'' na úkor samotného hraní

charles - 15.09.2010 | 13:23   (odpovědět)

To Lojza: pekne povedané...ja som včera prehral hru,kde som mal 3 expi a súperovi som jedinú zničil,takže nemal vôbec kde ťažiť ) zrazu na mňa nabehol s MM a dobyl ma...proste som to bral tak že už som vyhral a nedával som si pozor

Axder - 15.09.2010 | 13:19   (odpovědět)

Velmi souhlasím s odstavcem o strachu, vždycky mě rozhodí, když viidím že soupeř má napříklat ikonnku 100 výher jako protos apod.

Venca - 15.09.2010 | 12:42   (odpovědět)

jinak psychika hraje jeste vetsi roli pokud se hraje se znamym souperem nebo s nekym na BO3 nebo BO5, treba dvakrat soupere rushnu, potreti udelam fast expu...

jako ja hral s kamosem SCBW prave docela casto a tam se hra hodne uz presouvala do metagame urovne

Venca - 15.09.2010 | 12:42   (odpovědět)

jinak psychika hraje jeste vetsi roli pokud se hraje se znamym souperem nebo s nekym na BO3 nebo BO5, treba dvakrat soupere rushnu, potreti udelam fast expu...

jako ja hral s kamosem SCBW prave docela casto a tam se hra hodne uz presouvala do metagame urovne

Lojza - 15.09.2010 | 12:41   (odpovědět)

Clanek je, jako bych ho psal sam Tim chci rict, ze se 100% souhlasim, a je napsany vyborne...
Par rad a postrehu:
Zacnu jednim postrehem, nevim,jestli v tom jsem sam, nebo ne - ale pozoruji u sebe "vlny". Mam vyhravaci vlnu, mam prohravaci vlnu..Rekneme,ze vecer sednu ke hre - nejsem rozehrany, prohraju 1-2 hry, to je normalni...A pak nastane obcas prohravaci vlna, kdy prohraju trebas 8 her za sebou. Probiha to tak,ze kdyz uz prohraju 4-5tou, tak si rikam "jezisi, to bylo jasny, priste to musim tak a tak, hraju jak debil..." a priste se na to soustredim,abychto neudelal jak debil, a udelam jak dva debilove neco jeste horsiho. Proti tomu se da branit ruzne : doporucuji po 7-8 prohrach v rade to vypnout, jit ven na pul hodiny na vzduch, a nebo si zahrat jinou hru, nejlepe nejakou brutalni strilecku, a pak to zapnout "s cistym stitem" a bez myslenek na ty prohry...Ja delam opacny postup, "zabejcim se" a chci to urvat. Zatim rekord mam tusim 10 proher v rade Ale tak ja hraju dost for fun, takze me to zily netrha...
Opacny pripad je vyherni serie, kdy mam rekord 9 vyher v rade v diamondu, coz jiste neni uplne lehke. A pak naopak mam zkusenost je potreba u toho sedet, co to jde, a vyhravat a vyhravat. Clovek pak vyhrava veci, nad kteryma zustava rozum stat, jak to vubec mohl vyhrat - stoupne mu totiz sebevedomi a neboji se, hraje naprosto uvolnene...Uplne pak miluju, kdyz mam 6-8 vyher v rade a slysim za sebou : "Co kdybychom se sli ven projit?" ))

Dale - mateni nepritele. Jasna vec, mezi mateni nepritele bych i zaradil staveni budov tam, kde je nepritelk neceka, klasicky, kdyz stavim vyrobnu na neco, trebas na letadla, nekde na 2 strane mapy a delam, ze ji vubec nemam. Dokonce i kdyz uz nejake letadlo mam, jde na mne utok, ktery skoro neubranim, presto to letadlo nepouziju, abych se zachranil. A radsi udelam jeste 2 a pak soupere zabiju. Stejne tak se daji delat jakekoliv jednotky. S tim souvisi NUTNOST NONSTOP scoutovat. Kolikrat se divam na replaye, jak je mozne, ze me nekdo neco objevil, kdyz to bylo na "nesmyslnem miste" a uz tam jednou scoutoval, jak to, ze tam scoutoval znova, a vidim, ze ten clovek pres rally pointy dal objizdet 1 SCV celou mapu dokola. Super vec, tim clovek zachrani kolikrat hru....
Mezi finty radim i nesmyslne kamikazde utoky, klasicky vezmu 2 loty a poslu je "scoutovat" do baze. Prijdu o ne, a za chvili tam poslu dalsiho...Mezi tim si stavim letadla, takze ty loty nebudu potrebovat - ale jeho to udrzuje v napeti - proc to proboha delam?co tim sleduju? Jsem normalni? Spousta lidi usoudi "to je ale debil, ani hrat to neumi, posila to sem na smrt" a podceni me pak.
Mezi necekane veci radim i to, ze udelam Voidy, on mi je nejak zabije horko tezko, jede na ne counter, a ja misto toho, abych LOGICKY ty voidy prestal delat, tak NAOPAK jich delam jeste vice, ale trebas na jinem miste, aby o tom nevedel. Logicka uvaha soupere totiz zni : Delal voidy,ja vyhral counterem, byl by debil, kdyby je delal dal, takze ted spis pojede pozemni, takze se na ne pripravim. Tohle mysleni typu "bluff na bluff na bluff" mam z pokeru - tam se tohle pouziva dokonce nekolikanasobne : Nekdo udela bluff, prihodi. Druhy nic nema, ale udela jeste vetsi bluff, prihodi jeste vice. Ten prvni nic nema, ale udela maxibluff, a prihodi jeste. A ten druhy udela super mega bluff a da do hry vse co ma, i kdyz nema na to karty.
Vrele doporucuju hracum SC hrat poker - dost se tam naucej z psychologie a bluffovani

Dale - psychologie "s touhle rasou prohravam" - OBROVSKY problem...Znam to z W3, kde jsem za Humany obvykle prohraval s Undeady, a mel jsem na zacatku takove hry castu chut leavnout, pac to byl "ztraceny cas"....
Na to doporucuji jednu vec : hrajte univerzalne. Delejte veci, ktere plati na vsechny,alespon zpocatku...Tim odpadne takovy ten stres, jestli se na zacatku ubranim napriklad rushi. Ja osobne hraju uplne stejne na zergsky rush jako na terransky rush a temer stejne i na prot. rush. Clovek je pak silnejsi v kramflecich, dela totiz neco, co dobre zna, a vi, ze to funguje....Nemusi se tedy hned z pocatku hry nervovat, ze rychle prohraje. to me privadi na myslenku - pokud se nekdo nervuje z pocatku hry, pouzivejte vzdy stejny build order. I kdyby nebyl uplne nejlepsi, naucte se to elat pokazde stejne, a za chvili to budete mit tak v malicku, ze se prestanete nervovat....

Nepodcenujte soupere !!!!! to je snad nejdulezitejsi rada na svete) Kolikrat se mi stalo, ze jsem vyhral "prohranou" hru, protoze si souper myslel, ze me ma na lopate, ze uz me znicil zakladnu, a dovolil si rozdelit jednotky a ty jsem mu postupne zabil a podobne....nebo naopak kolikrat se mi uz stalo, ze znicim zergovi komplet hlavni zakladnu, a on me pak jeste dorazil ze 2 exp, o kterych jsem nevedel - vedel jsem jen o jedne...To je fakt to nejhorsi co muze byt - "prestat hrat". Dokud neni souper znicen, muze prekvapit, muze mit neco schovane, o cem nikdo nei, muze nekde na 2 strane mapy mit expu, muze se stat cokoliv...

A na uplny zaver - vyhrana hra je super, ale clovek se z ni nic nenauci. Nemuzu si rict - takhle presne to musim delat vzdy, protoze to TED fungovalo!! Pozor na to....Fungovalo to proto, ze souper udelal chybu. NIKDY si nemyslim, ze jsem hru vyhral proto, ze jsem genialni, ale VZDY si uvedomuju, ze jsem vyhral proto, ze souper MOHL HRAT LEPE a nehral....
NAOPAK pokud prohraju, tak to musim brat nikoliv jako "pokorujici potupu", ale jako "radost, ze se muzu neco naucit". Osobne se divam na cca 1/2 vsech prohranych her urcite, a divam se, co jsem udelal a co jsem mel udelat jinak a lepe. Neberte porazku jako osobni tragedii, berte porazku jako prilezitost naucit se hrat lepe....

Sip - 15.09.2010 | 12:38   (odpovědět)

Velmi povedený článek a naprosto pravdivý. Agresivní hra dokáže soupeře vždy krásně rozhodit, bohužel v tomhle má zerg kapku nevýhodu, protože zatímco toss i terran si mohou udělat wall, který jim zajišťuje bezpečí a mohou rozjet to, co plánují, zerg žije v nejistotě, kdy mu neustále hrozí vpád do jeho základny.

Avalon - 15.09.2010 | 12:22   (odpovědět)

Velice zajimave. A o tom šachu to je pravda. Tam jak nikdo nedela chybu tak je remiza a hotovo ...

Leffi - 15.09.2010 | 12:20   (odpovědět)

S článkem naprosto souhlasím a poklona autorovi. Vystihl přesně situace v který má psychika značně upadá No a název blogu: Mocinky eMo StarCraft II blogísek, mě bezvadně pobavil. Díky

Floyd - 15.09.2010 | 11:44   (odpovědět)

No to je mazec perfektní článek všechno co si napsal tak se mi stává.
Psychika hraje velkou roli: Na začátku su vždy v klidu co nejdřív scout a pak reaguji na soupeře a samozřejmně i klamu že rychle něco postavím bokem a pak valím rychle jiný druh jednotek:
Horší je když mě nějak soupeř zaskočí a k tomu má víc jednotek v bitvě a lepší než já v tu chvíli je to pro mě moc náročné a psychika jde hodně dole a pak už mám "strach" z dalšího útoku a všechno se mi pomalu ale jistě hroutí a pak už se nezvednu pak už jen gg

WhiteCroW - 15.09.2010 | 11:42   (odpovědět)

vse co jsem cetl,jako bych se poznaval

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.