StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Performex Keto Heat … » 24.06. 08:48
whatever » 22.06. 11:21
https://www.suppleme… » 22.06. 09:23
Where to Buy Neroten… » 21.06. 12:35
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Jaké to je být komunitním manažerem by Kevin "Karune" Yu

31.01.2008 | 13:55 - Overwatch

Pro někoho možná vysněné zaměstnání. Ostaně být komunitním manažerem a ještě v Blizzardu nemůže být rozhodně špatné. Jak se tam Karune dostal, co obnáší jeho pracovní den (to obzvlášť doporučujeme přečíst, hodně jsme záviděli), o tom je následující interview.

 

GameReplays: Nazdar Kevine, děkujeme, že sis udělal čas na pokec s naším webem. Proč nezačneme rovnou představením? Pro ty z vás kdo nevíte, Karune dříve pracoval pro GameReplays jako Game Administrator pod přezdívkou Sageking. Poté přešel k Petroglyph, kde působil jako komunitní manažer a nyní pracuje u Blizzardu, také jako komunitní manažer. Vím, že k tomu chceš určitě něco dodat, takže to nechám na tobě – řekni nám něco o muži, který má avatara vysokého templáře!

Jak jsi se vlastně dostal k pozici, jakou je „komunitní manažer“? Prostě ti to jen tak spadlo do klína, nebo jsi se už během vysoký soustředil na tuto oblast?

Kevin „Karune“ Yu: No, na vysoký jsem studoval komunikace a mezinárodní vztahy, což tak trochu souvisí s tím, co teď dělám. Ale myslím, že rozhodující byla má vášeň pro hry a budování komunit. Už jako dítě jsem miloval strategie – tahovky jako třeba Civilizace, Master of Magic/Orion, Jagged Alliance. A pak samozřejmě realtimovky – Westwooďácký Command and Conquer a samozřejmě Blizzardí Warcraft a StarCraft.

Mé počátky v herním průmyslu začaly s nalezením práce (přes gamastura.com) u společnosti Petroglyph,
 která sídlila v Las Vegas a založili ji někteří bývalí zaměstnanci Westwoodu, když bylo studio odkoupeno EA. Pracovat s chlapci z bývalého Westwoodu pro mne byla zkušenost k nezaplacení – naučil jsem se nové věci ohledně vývoje her a také jsem stál u zrodu některých projektů. Petroglyph mě dovolil takovou flexibilitu, že jsem mohl začít nové komunitní projekty a zároveň pořád udržovat naše komunitní fórum. Jednalo se například o pravidelné aktualizace ze strany vývojářů co se týče samotného vývoje hry (tehdy to bylo pro datadisk ke Star Wars: Empire at War a Universe at War), dále spousta oboustranné komunikace s fanoušky a fanstránkami a také vydávání častých mediálních updatů jakou jsou podcasty a video podcasty.

Poté mě byla nabídnuta možnost pracovat s komunitami StarCraftu a Warcraftu a podílet se na budování komunity kolem StarCraftu 2. Netřeba říkat, že taková nabídka se neodmítá a já jsem opravdu rád, že vám teď všem sloužím jako Karune.
[CELÝ ROZHOVOR]

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Romla - 01.02.2008 | 19:15   (odpovědět)

To Natix: Jakeš?

Vlastně ne, ten použil "komunista"...

Natix - 01.02.2008 | 19:12   (odpovědět)

A ocenění za nejvíckrát použité slovo "komunita" v jednom rozhovoru získává...

Jata [ redakce ] - 31.01.2008 | 21:39   (odpovědět)

No zrovna hledají pomocníka, kterej by mu pomáhal, tak zájemci mohou zkusit svoje štěstí

Beldin - 31.01.2008 | 21:00   (odpovědět)

Tiše závidim..... Být moje komunikační (a konec konců i jiné) schopnosti na výši a dostat příležitost tak by se mi to moooc líbilo . Takhle ovládat fanoušky na celý planetě... Až Karune napíše do Q&A Padněte na kolena prichází Zergové!! Tak bude polovina židlí u compů prázdná a všichni budou klečet pod stolem. Na druhou stranu je to někdy určitě docela fuška. Výborný, výborný výborný rozhovor a samozřejmě výborný, výborný, výborný Karune. A rozhodně stylový pozdrav )

Romla - 31.01.2008 | 19:40   (odpovědět)

To Havoc: No jo, ale každej tam nedělá komunitního manažera Ne každá práce na vývoji hry je takhle zábavná...

Havoc - 31.01.2008 | 18:59   (odpovědět)

Musim povedat ze chlapci v blizzardu sa maju moooc dobre. Pridu rano do prace, daju nejaky ten rozhovor, zahraju si jednu z najocakavanejsich hier roka, pokecaju s fanuskami a dalsi den je za nimi. Tisko zavidim ....

TaSSadar - 31.01.2008 | 18:30   (odpovědět)

jen nechapu jak to vsecko stihl... UAW je nova hra, a pry v petroglyph pri jeji tvorbe, to je v tom blizzardu max tak rok

killer.exe - 31.01.2008 | 18:25   (odpovědět)

jeden z mála rozhovorů který se mi líbyl

Overwatch [ redakce ] - 31.01.2008 | 18:19   (odpovědět)

TaSSadar: Ale no tak, nemůžou být pořád jen hardcore informace o tom, kolik má která jednotka HP po tom a tom upgradu . Mě osobně přijde tenhle rozhovor docela zajímavý. Není to JEN o SC2 a to není a priori špatně.

TaSSadar - 31.01.2008 | 18:17   (odpovědět)

no hlavne at to nedava do Q&A, protoze v tu ranu by dostaly 10%... jak se zrani tyka SC2? to radsi at se ptaji na ty figurky

Havoc - 31.01.2008 | 14:19   (odpovědět)

Mne sa lubi ta cast s jedlom. Uplne som dostal chut na taky čokoládo–makadamový kolac

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.