StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Jak to je bt komunitnm manaerem by Kevin "Karune" Yu

GameReplays: Nazdar Kevine, d?kujeme, e sis ud?lal ?as na pokec s naším webem. Pro? neza?neme rovnou p?edstavením? Pro ty z vás kdo nevíte, Karune d?íve pracoval pro GameReplays jako Game Administrator pod p?ezdívkou Sageking. Poté p?ešel k Petroglyph, kde p?sobil jako komunitní manaer a nyní pracuje u Blizzardu, také jako komunitní manaer. Vím, e k tomu chceš ur?it? n?co dodat, take to nechám na tob? – ?ekni nám n?co o mui, který má avatara vysokého templá?e!

Jak jsi se vlastn? dostal k pozici, jakou je „komunitní manaer“? Prost? ti to jen tak spadlo do klína, nebo jsi se u b?hem vysoký soust?edil na tuto oblast?

 

Kevin „Karune“ Yu: No, na vysoký jsem studoval komunikace a mezinárodní vztahy, co tak trochu souvisí s tím, co te? d?lám. Ale myslím, e rozhodující byla má váše? pro hry a budování komunit. U jako dít? jsem miloval strategie – tahovky jako t?eba Civilizace, Master of Magic/Orion, Jagged Alliance. A pak samoz?ejm? realtimovky – Westwoo?ácký Command and Conquer a samoz?ejm? Blizzardí Warcraft a StarCraft.

 

Mé po?átky v herním pr?myslu za?aly s nalezením práce (p?es gamastura.com) u spole?nosti Petroglyph, která sídlila v Las Vegas a zaloili ji n?kte?í bývalí zam?stnanci Westwoodu, kdy bylo studio odkoupeno EA. Pracovat s chlapci z bývalého Westwoodu pro mne byla zkušenost k nezaplacení – nau?il jsem se nové v?ci ohledn? vývoje her a také jsem stál u zrodu n?kterých projekt?. Petroglyph m? dovolil takovou flexibilitu, e jsem mohl za?ít nové komunitní projekty a zárove? po?ád udrovat naše komunitní fórum. Jednalo se nap?íklad o pravidelné aktualizace ze strany vývojá?? co se tý?e samotného vývoje hry (tehdy to bylo pro datadisk ke Star Wars: Empire at War a Universe at War), dále spousta oboustranné komunikace s fanoušky a fanstránkami a také vydávání ?astých mediálních updat? jakou jsou podcasty a video podcasty.

Poté m? byla nabídnuta monost pracovat s komunitami StarCraftu a Warcraftu a podílet se na budování komunity kolem StarCraftu 2. Net?eba ?íkat, e taková nabídka se neodmítá a já jsem opravdu rád, e vám te? všem slouím jako Karune.

GameReplays: M?eš nám ?íct, jako bývalý zam?stnanec GameRepleys, jak ti zkušenosti nabyté u nás pomohli posunout se tam, kde p?sobíš nyní? Moná n?kte?í z našich ?tená?? by také cht?li zkusit pracovat v herním pr?myslu. Doporu?il bys jim zkusit to u GameReplays, nebo podobné stránky, aby nakonec dosáhli svého cíle?

 

Kevin „Karune“ Yu: Ano, ur?it?. T?eba zrovna nyní máme v Blizzardu n?kolik volných míst na komunitních pozicích a kdy se ke mn? dostane ádost o práci, vdycky se dívám po adekvátních zkušenostech v této oblasti. Já osobn? se dívám po lidech, kte?í si jdou za svým cílem a svou touhou, p?ispívají do komunity n?jakými novými a zajímavými zp?soby. Všechno kolem internetu je tak mladé a nové. Jediné pravidlo o internetu je to, e ádná pravidla nejsou. Pokud si opravdu jdete sebev?dom? za svým cílem, i kdy je t?eba v nedohlednu, kr??ek po kr??ku toho m?ete dosáhnout.

Gamereplays je skv?lá stránka kde m?e n?kdo za?ít ?ídit komunity, protoe pod ni spadá tolik komunitních fan stránek. Myslím, e najít stránku, která se shoduje s tím, co vás zajímá, je to nejd?leit?jší. Najít si místo, ve kterém m?ete excelovat.

 

GameReplays: Musím teda ?íct, e je opravdu obdivuhodné, e hned druhý job v herním pr?myslu a hned Blizzard. Jasn? e ti GameReplays pomohlo. Spousta našich bývalých zam?stnanc? se uchytili v herním pr?myslu.

Ale poj?me u k tomu, co nás opravdu zajímá – StarCraft 2! Byl jsi u Blizzardu od jeho oznámení a ur?it? toho víš o vývoji hodn?. Jakým zp?sobem se StarCraft 2 zm?nil od doby tvého p?íchodu?

 

Kevin „Karune“ Yu: Blizzard byla vdycky spole?nost, která si váila komunity kolem svých her. Já jsem jeden z t?ch š?astlivc?, kte?í na této reputaci mohou stav?t. Cílem StarCraftu 2 je u od za?átku velká provázanost s komunitou. V??ím, e moje práce je prohloubit vztahy v interakci s komunitou, stejn? jako poskytnout fanoušk?m nové zp?soby a nástroje, které jim pomohou sblíit se s námi a vývojá?i.

 

GameReplays: Na tohle m?eme navázat – ty jsi pracoval také s komunitou StarCraftu. Jak si myslíš, e se zm?nila komunita kolem StarCraftu s ohlášením druhého dílu? Vidíme, e fan stránky p?icházejí a odcházejí, rostou a zmenšují se a komunita ije. Jaké to bylo z tvého úhlu pohledu?

 

Kevin „Karune“ Yu: Kupovidu, i po t?ch 10 letech tu máme po?ád n?které stejné komunitní fan stránky! Na našem prvním komunitním RTS setkání b?hem BlizzConu 2007 jsem se potkal se spoustou zakladatel?/admin? a zárove? se spoustou nová?k?. B?hem povídání s nimi jsem pochopil, e bez podpory Blizzardu by byl r?st komunit kolem fan stránek limitovaný. Navíc jsem pochopil, e kdy si oni navzájem d?lají reklamu, t?í z toho všichni a komunita i zájem rostou dál. Poté je pro spole?nost jako Blizzard mnohem snadn?jší tento r?st podporovat. Musím ?íct, e mám velkou radost kolik nových stránek o StarCraftu 2 se vyrojilo a jde vid?t, e zájem o celou tuto zna?ku se zvyšuje víc a víc. Moje osobní priorita je ta, aby m?li všichni fanoušci místo, kde se budou cítit pohodln? a mohou se pak spojit s ostatními lidmi se stejným zájmem. Poté mohou snadno p?ispívat, diskutovat a neustále rozvíjet sv?j zájem o danou v?c.

 

GameReplays: Co kdybys nám nastínil tv?j typický pracovní den?

 

Kevin „Karune“ Yu: Pracovní dny, i kdy jsou všechny stejn? dlouhé, jsou v podstatn? r?zné. Snaím se za?ít den odpov??mi na fórech, tam kde je to vhodné. Na za?átku dne se také obvykle sejdu s naším komunitním týmem, nebo s PR (Public Relations – pracovníci pro styk s ve?ejností) týmem a sd?líme si novinky, aktualizujeme naše projekty, nebo si dáme brainstorming ohledn? našich budoucích záleitostí. Odpoledne se r?zní. Bu? hraju s vývojá?i nebo komunitním týmem StarCraft 2, d?lám rozhovory s vývojá?i pro BlizzCasty, kompletuji otázky fanoušk? a p?ipravuji odpov?di pro pravidelné Q&A, brainstormujeme nebo vylepšujeme nové komunitní projekty, spolupracuji s webovým týmem, probírám s kolegy nejnov?jší postupy a strategie ve StarCraftu 2, nebo taky t?eba diskutuji o t?ídách ve World of Warcraft. A tak dále a tak dále.

GameReplays: Musím se zeptat na tajemství Blizzardu. Co vás udruje pracovat? Co pohání Blizzard? Je to pizza, soda, nebo Vespine?

 

Kevin „Karune“ Yu: No, máme tu od kadého n?co. Z kadé kategorie stravování tu máme n?co pro všechny - jídlo, i pití. Naše kavárna je zásobována spíše zdrav?jšími v?cmi, které m?eme n?kdy rozebrat v n?jakém dalším Q&A. Navíc, kadý m?síc máme obrovské narozeninové dorty, to kdy slaví n?který náš zam?stnanec narozeniny. Posledn? jsme m?li tuším ?okoládo–makadamový. Tím jménem si nejsem jistý, ale kadopádn? to bylo výborné.

 

GameReplays: Tohle bude t?ká otázka: co si myslíš, e se stane s komunitou StarCraftu po vydání druhého dílu? Spousta lidí, v?etn? mne, p?edpovídá, e to bude asi nejv?tší komunita kolem jediné hry. Co o?ekáváš ty?

Kevin „Karune“ Yu: Up?ímn? – to byste m?li v?d?t vy všichni. Vy jste ta komunita. Pokud budete mít hru rádi a budete ji podporovat v komunit?, bude to bez debat obrovský úsp?ch.

 

GameReplays: Na tohle se taky musím zeptat – uvidíme víc takových videí na YouTube, kterým jsi obš?astnil fanoušky Warcraftu 3?

 

Kevin „Karune“ Yu: Jsem rád, e se vám to video líbilo. Nebylo to myšleno jako oficiální odpov?? Blizzardu, byla to má osobní odpov?? komunit? Warcraftu 3. Nicmén? doufám, e budu vdycky p?icházet s novými zp?soby komunikace s herní komunitou.

 

GameReplays: Dík za rozhovor, Karune. Doufám, e s tebou zase brzo pokecáme. En taro Adun, exekutore!

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.