StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Giá làm bảng hiệu mớ… » 21.03. 08:40
Odzysk danych po usz… » 20.03. 18:53
Odzysk danych z maci… » 20.03. 18:53
Odzysk danych po usz… » 20.03. 18:52
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Rob Pardo o StarCraftu, čtvrtém Warcraftu a pokračování Diabla

31.10.2007 | 17:33 - Overwatch

GameDaily BIZ před časem pokecali s viceprezidentem game designu v Blizzardu - Robem Pardem. A to o všech věcech, které se týkají Warcraftu, StarCraftu a dokonce i Diabla. Pardo řekl, že „někdy“ univerzum Diabla určitě navštíví.

 

BIZ: Umění Blizzardu vytvářet příběhy skrze úžasně detailní video sekvence, to je něco, z čeho se v branži stala pomalu lichotka „to vypadá jako by to dělal Blizzard.“ Hry se čím dál více stávají mainstreamovou zábavou a ty povídačky o Diablu a WoWku jako filmech… Nebylo by nějaké oficiální oznámení?

 

RP: Je to jasná přechodová změna, než si uvědomíte, že na to musíte najmout 500 umělců. Jo, je to samozřejmě něco, o čem jsme mluvili za ty roky mnohokrát. Ale jsme především herní společnost a jako taková si v Blizzardím filmovém oddělení hledíme toho, aby filmečky posílily herní zážitek. Toto oddělení rostlo, stejně tak jako vývojové týmy, protože hry samy jsou větší. Narostli jsme do několika vývojových týmů, tudíž filmové oddělení narostlo taky, aby s námi drželo krok a zároveň zvýšilo svoji vlastní uměleckou věrnost. Já nás teď nevidím v pozici, kdy bychom o něčem takovém byli připraveni mluvit vážně. Pro nás by to znamenalo přestat dělat filmečky do našich her a to je pro nás neakceptovatelné. Možná někdy v budoucnu, ale určitě ne v brzké době ani v blízké budoucnosti a nemáme nic takového ve vývoji.

 

BIZ: Warcraft začal jako RTS a stejně tak StarCraft. Teď Warcraft vyskočil ze škalutlky RTS do MMO. Jsou nějaké šance, že se Warcraft vrátí zpátky k RTS pojetí?

 

RP: Jo, samozřejmě je tu šance. Hry vyvíjíme způsobem „volného týmu“ - pokaždé, když je nějaký vývojářský tým volný (skončil s vytvářením her které dělal), tak si sednou a začnou se bavit o tom, co bude jejich další hra. Takže abyste se dalšího Warcraftu dočkali jako RTS hry, je potřeba jeden z našich týmů, který by ji chtěl uděalat. Samozřejmě o tom budeme mluvit a jsem si jistý, že až vyjde StarCraft 2, bude to jeden z nápadů, které nám vývojáři předloží na stůl. Ale to je ještě daleko a bude o tom rozhodovat jak složení a stav týmu, tak vedení společnosti. Myslím, že jedna z věcí, proč jsme jako společnost velmi úspěšní je to, že se spíše řídíme herními rozhodnutími, než těmi obchodními. Když jsme svého času udělali StarCraft a potom Brood War, všichni si mysleli že to jsou skvělé hry. Byly úspěšné a všichni mi pořád říkali „Proč děláte další Warcraft RTS? Neměli byste radši dělat StarCraft?“ No, Warcraft bylo to, co chtěl vývojářský tým udělat; byli z vesmíru StarCraftu vyčerpaní. Byla to hra, kterou chtěli udělat, milujeme vesmír Warcraftu a je to úžasně úspěšný vesmír. Když budeme chtít, vrátíme se k němu.

 

Kompletní článek si můžete přečíst zde.

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 02.11.2007 | 10:17   (odpovědět)

Mizzin : to co předvádí Blizzard neni mediální kampaň, ale prostě komunikace s a provokace fanoušků. Sou firmy co skutečně vylepujou billboardy, dávaj reklamy do televize atd. atd.

ASS_Sasin - 02.11.2007 | 10:02   (odpovědět)

To Mizzin: to myslíš vážně??? Abych řek pravdu tak na žádných tramvajích ani v televizy nevidím reklamu na SC2... Oproti EA měl reklamu všude na svůj NFS carbon který prý byl dost krátká a blbá hra... No a u NFS prostreet to bude nejspíš taky tak... Herní průmysl se neustále zvětšuje a hraní her už není záležitost úzké skupiny pihovatých brýlatých šprtů ale dnes už hraje hry (alespoň ty základní jako hledání min atd..) všechny věkové kategorie...

Mizzin - 02.11.2007 | 07:13   (odpovědět)

No, a hlavně bych polemizoval o mediální kampani. Jako gigantičtější mediální kampaň jako má SC2 snad žádná jiná hra neměla. Snad ani ne samotnej Crysis.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 01.11.2007 | 23:55   (odpovědět)

AS_Sasin : o těch dobrých, průměrných nebo špatných hrách by se dalo polemizovat

ASS_Sasin - 01.11.2007 | 22:36   (odpovědět)

JJ souhlasím, já ale nemyslel betatesting ale prostě pracovat v té komunitě, samozřejmě na to potřebujete určitě nějakou praxi a vzdělání, já jen chtěl říct že na rozdíl od EA kteří neustále chrlí hry s mediální kampaní aby se vůbec něco prodalo, blizzardům stačí odpovídat na pár otázek a o zbytek se postarají fanoušci a samozřejmě další věc, blizzard nikdy ve své existenci nevydal ©PATNOU, průměrnou nebo dobrou hru pouze a jenom úžasné hry. No ale to jsem trochu odbočil...

Vamp - 01.11.2007 | 12:23   (odpovědět)

Jetro ma pravdu, profesionalní betatester, ktery ma za to zaplaceno dostame od agentury hru (nebo si max vybere z nekolika) a tu musi otestovat. A uznejte že 80% her co jdou na trh jsou totalni kokotiny (dnes se dela hra skoro ke kazdemu filmu, podle hracek atd...). A navic jsou to jeste uplne silene verze. Poslou verzi, otestujes, nahlasis chyby, oni je opravi, poslou ti novou verzi, otestujes atd... oper betatest kde se hraje uz skoro hotova hra je o necem jinym a za to vetrinou prachy nejsou.

Romla - 31.10.2007 | 22:58   (odpovědět)

Souhlasím s Jetrem, já osobně bych na betatest žádné hry nikdy nešel, i kdyby to byl Starcraft 2 - proč si kazit dojem...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 31.10.2007 | 22:10   (odpovědět)

Tak nemáte dělat hry pro děcka

Jetro [ redakce ] - 31.10.2007 | 21:52   (odpovědět)

To Unimatrix325: Prijd ted nekdy k nam, takovejch extremnich pripadu tam mame ted spoustu

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 31.10.2007 | 21:49   (odpovědět)

no tak to sou extrémní případy

Jata [ redakce ] - 31.10.2007 | 21:45   (odpovědět)

No nevim teda, kdo by jako podle tebe měl testovat ty barbíny, nějaký šestiletý holčičky to moc neotestujou

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 31.10.2007 | 21:23   (odpovědět)

Jetro : no však já nemluvil o prvním betatestu. Nehledě na to, že hry betatestujou interesovaný lidi a ne lidi, který ta hra nezajímá.

Jetro [ redakce ] - 31.10.2007 | 20:59   (odpovědět)

Jenze jednou to v drtive vetsine pripadu bohuzel nebyva, protoze prvni beta je vzdycky, co se tyce chyb, sr*cka A druha vec je, ze je hra a hra. Testuj si sest rozdilnych barbie her po sobe Odvezou te v ruzove kazajce, ani nebudes vedet jak

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 31.10.2007 | 20:52   (odpovědět)

Jetro : no tak pokud to znamená tu hru jednou dohrát, tak je to ok

Jetro [ redakce ] - 31.10.2007 | 20:35   (odpovědět)

Ver mi, ze ani to "pouhe hrani" neni po par dnech (mnohdy uz po hodinach) takova zabava, jak si mnozi mysli

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 31.10.2007 | 20:32   (odpovědět)

No neni betatest jako betatest. Ten základní je nahovno, protože tam skutečně jde o to testovat chování za určitejch situací a aktivně vyheldávat chyby. Ty otevřený sou pak ok, protože tam jde jenom o to hrát a hlásit chyby

Overwatch [ redakce ] - 31.10.2007 | 20:00   (odpovědět)

Dělat tam jako nějaký "bezejmený" programátor je přece v pohodě, protože pokud by se SC2 nepovedl, tak to nejvíc odskáče Chris Sigaty, Dustin Browder, nebo Rop Pardo, případně Chris Metzen. Tihle komunikují s veřejností...

killer.exe - 31.10.2007 | 19:45   (odpovědět)

já bych teda u blizzardů pracovat nechtěl protože ty nároky a to co od vás hráči očekávaj ty vole by mi asi z toho všeho ruplo v kouli a nemohl bych už dělat nic (prominte to slovo)

Jetro [ redakce ] - 31.10.2007 | 19:41   (odpovědět)

Jako prace to musi byt uzasna, ale myslim si, ze tak skvely jak to navenek vypada, to zase neni Když třeba vezmu betatest her - laik z venku rekne akorat: ty jo, to musi byt super prace, hrat cely dny jen hry a byt za to jeste placenej. Ale reknete to betatesterovi, kterej hral posledni pulrok osm hodin denne nejakou hru porad dokola (viz treba Zaklinac)

ASS_Sasin - 31.10.2007 | 19:36   (odpovědět)

Jo no kdo by tam nechtěl pracovat je blázen to prostě musí být úžásné

Bemis83 - 31.10.2007 | 18:49   (odpovědět)

Jojo, tak nějak!

Lucas - 31.10.2007 | 18:08   (odpovědět)

Když sou v Blizzardu lidi jako tohle, tak prostě nejde pochybovat o kvalitě

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.