StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Шахрайки дивитися он… » 26.06. 08:49
https://www.suppleme… » 26.06. 08:19
Глядеть частное и ли… » 26.06. 07:56
pandora ohrringe » 26.06. 04:33
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Vývojářský koutek: balancování 1v1

09.10.2010 | 21:39 - Jata

Čtvrteční zpráva Dustina Browdera a balančního týmu StarCraftu II přinesla několik zajímavých statistických údajů. Ty pro ilustrativní účely pochází pouze z regionu Severní Amerika. Nejprve jak si vedou rasy, tedy poměr hraní za jednotlivé rasy:

 

  • Protossové - 38,5 %
  • Terrani - 38,0 %
  • Zergové - 23,5 %

 

Jedná se sice o celkové procentní zastoupení, ale více méně jsou tato čísla podobná naskrz všemi ligami. Jak to ale vypadá s výhrami při boji jednotlivých ras mezi sebou?

 

Liga Protoss x Terran Protoss x Zerg Terran x Zerg
Diamantová 49,6 % 52,8 % 49,6 %
Platinová 56,3 % 47,3 % 44,5 %
Zlatá 61,0 % 61,1 % 49,5 %
Stříbrná 63,6 % 50,7 % 51,6 %
Bronzová 59,0 % 55,1 % 45,4 %
Procenta udávají poměr výher první uvedené rasy.

 

Jak je z tabulky vidět, je u zápasů Protossové proti Terranům napříč všemi ligami nějaký problém. Ať už z vlastního hraní, tak i z odezvy od komunity, o tom víme a pracujeme na řešení. Stejně tak si jsme vědomi toho, že je potřeba udělat nějaké změny u Zergů, aby se za ně hrálo lépe.

 

V následujícím balančním patchi by se proto rádi vývojáři zaměřili na vylepšení Zergů a tady je několik těch změn, které momentálně plánují:

 

  • Zvýšení dosahu Roache. To mu umožní být efektivnější proti velkým skupinám a zároveň posílí možnosti Zergů v prostřední a závěrečné části hry.
  • Schopnost Fungal Growth bude zabraňovat i schopnost Blink, což dá Zergům možnost bránit se před nekonečným blinkováním Stalkerů, které představuje ve velkém množství významný problém.
  • Stavba Barracks bude vyžadovat postavení Supply Depotu, díky čemuž by se mělo zabránit rychlému nasazení Reaperů.
  • Vylepšení rychlosti Reapera bude vyžadovat Factory, to by mělo o dost oslabit počáteční útoky Reaperů, které ovládly velké množství zápasů, především těch týmových.
  • Navýšení množství zdraví u zergských budov, aby byly nyní dost zranitelné zergské technologické stavby odolnější vůči nájezdům. Vývojáři nečekají, že by se jednalo o nějakou významnou věc, ale přesto si myslí, že současná čísla jsou příliš nízká.
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

spacesea - 14.10.2010 | 22:47   (odpovědět)

no ja po zkusenosti s bw zadne non-korean hrace neuznavam v korei to bude vzdycky nejdal vsechny makra prichazi stama jj to budu ja

T-Opel - 14.10.2010 | 20:37   (odpovědět)

To spacesea: Nejsou to nejklidnější hráči na světě no A WhiteRa aka DuckloadRa je ted tak spatnej? Nevim tady je treba ctvrtej http://eu.battle.net/sc2/en/blog/708325
Btw ty jsi ten spacesea co je 193?

spacesea - 14.10.2010 | 18:48   (odpovědět)

tak co se tycu hracu idra a dimaga tak to slo videt na tech vodech v iem kdy dimaga malem tim revem u hry rozbil okenni tabulky a idra toje znamej nasranek co nadava lidem na bnetu a o white ra sem uz ani neslysel jak mu to nejde kazdopadne uznavam ze je to jednodusi pro terana kdyz jde treba 3 rax rush v prvnich 10 minutach tak to treba nejakej protos zacatecnik neumi dat ale jinak sem uz dlouho nezazil ze bych nekoho 3 rax rushem dobil

T-Opel - 14.10.2010 | 18:33   (odpovědět)

To lojza: Btw kolik procent lidi hraje za jakou rasu je v tom clanku napsany ne?

T-Opel - 14.10.2010 | 18:31   (odpovědět)

To spacesea: Viz muj prispevek ze i pro hraci jako whiteRa nebo Idra nebo dimaga si na to stezujou ne jenom my. A fakt nejsem typ cloveka co by po kazdy hre rikal ze je to imba a znova rikam ze mi jde spis o to, ze za T je schopnej countrovat tosse i horsi hrac kdyz si postavi ghost academy. Coz podle mne termin imba docela vystihuje, je to proste nevyvazeny nemyslis? Podle mne by takovyhle situace meli vznikat co nejmin.

AnonymousX.310 - 14.10.2010 | 18:19   (odpovědět)

To lojza: Mozno to tak je. Ale tiez je mozne, ze to tak nie je. To nevie asi ani blizzard

AnonymousX.310 - 14.10.2010 | 18:17   (odpovědět)

To spacesea: Dobre povedane. Teda napisane +1

spacesea - 14.10.2010 | 17:41   (odpovědět)

i kdybych byl protos tak vim ze bych nerikal imba ale spis bych po kazde prohre dal pesti do stolu protoze vzdycky si to clovek posere sam a kdo to nepozna ze si to posere sam tak je hold noob a bude rikat imba

spacesea - 14.10.2010 | 17:39   (odpovědět)

souhlasim s anonymousx ze s 99% je to proste cista vymluva hrace co prohraje ze je to imba zhodi tak vinu sve prohry na nekoho jineho a tim se sam uklidni ze neni chyba na jeho strane ale ja jak rikam dokud nebudete v top 20 v eu nebo nebudete v top20 na nejakem turnaji tak ten vas skill nebrzdi zadna imba hra ale vase taktiky a spatne pochopeni kazdeho MU

lojza - 14.10.2010 | 17:31   (odpovědět)

To AnonymousX.310: Bude to znit divne,ale castecne podle me mas pravdu. Podle me se spousta lidi vrhla na SC2 s tim, ze si zahrali kampan a zustali hrat za T. Zatimco za Z ci P podle mne ve vetsi mire hrajou lidi, kteri uz za Z ci P hrali SC1. A v te mase novacku je samozrejme vice nezkusenych hracu. Opravdu by me zajimalo, kolik procent lide hraji za T,Z,P a random.To by byla velice zajimava statistika. Potom by se totiz nechal udelat tzv "vazeny prumer" a razem by to bylo cele mnohem jasnejsi...

AnonymousX.310 - 14.10.2010 | 15:41   (odpovědět)

Hele, ked ste su vsetci taky chytry tak mi vysvetlite, ako je teda mozne , ze napriake nehoraznemu EMP, scanu,MULACH, stimpack maruderoch a vsetkom, coje na T overpowered, TAK : Protoss ownuje T v 4 z 5 leagues nehoraznym sposobom a zaroven T dokaze drzat krok s P iba v jednej lige. Neownovat, iba drzat krok. Jo uz to mam, je to jasne- T su vzdy lamy a P su vzdy hard-core pro, takze preto cez to vsetko OP to vyhravaju )))

Pralev - 14.10.2010 | 15:27   (odpovědět)

AnonymousX.310: Fakt mi přijde, jako kdybych debatoval s někým, kdo tu hru nehraje a jen o ní přemýšlí nebo kouká na replaye :o) Lojza to vyjádřil naprosto přesně - první háže to své (EMP vs. Feedback/Storm) ten, kdo toho druhého vidí.

Pokud chceš, můžu ti ukázat nějaké své replaye, kde to přesně takhle funguje. Jak z pohledu tosse (kde mi Terran nechal lítat Observera nad svou army), tak z pohledu Terrana (kdy jsem měl nad hlavou Ravena, hodil před každým útokem Scan a rozhodil EMP dopředu).

T-Opel - 14.10.2010 | 15:06   (odpovědět)

To Lojza: Taky to tak hraju.

T-Opel - 14.10.2010 | 15:05   (odpovědět)

To AnonymousX.310: Ten problem ale je v tom ze i terran co ma apm 10 zvladne hodit emp tak, ze ti to plosne zrusi energii na vsech HT. Zatimco na to abys mohl feedbackem sundat cloaknuty ghosty potrebujes fakt daleko vic a casto to ani nejde (viz co psal pralev - staci raven nad armadou a nemas prakticka jak toho ghosta odhalit...).

Lojza - 14.10.2010 | 14:54   (odpovědět)

To AnonymousX.310: Ne,kecy jsou co pises ty, premyslej. JEDINA moznost, jak za P hodit driv cokoliv, nez dostanu EMP je videt tam. JEDINA moznost, jak tam za P muzu videt, je observer. Zatim pokazdy, kdyz se dostanu do nejake delsi hry, tak T nez zautoci, tak bud priletne Raven, a nebo priletne scan NAD SEBE. Takze pokud T neni uplne vemeno, tak pred bitkou k nemu nevidim, zatimco on ke mne ano, protoze ma tech scanu nasetreno vice, takze si proscanuje nad sebou a pak cilove bitevni pole. Takze pls nejprve mysli, pak pis...

Lojza - 14.10.2010 | 14:51   (odpovědět)

To Pralev: jojo...a prave proto je potreba T vubec nenechat dojit to tak daleko.Obvykle se mi podari T urushovat s Voidama, a jak se to nepovede, tak vetsinou prohraju. Ale pravda je, ze jsem se ty rushe naucil uz docela dobre, kdyz to clovek vylozene neceka, obvykle dam tak 4 z 5

AnonymousX.310 - 14.10.2010 | 14:47   (odpovědět)

To Pralev: To sa mi pacia take kecy, akoze "dobrej Terran hodi emp pred stormom". Co takto : "dobry protos hodi feedback/storm pred EMP".To by som asi chcel moc, co ? To su take fabulacie, polopravdy a demagogie ake pouziva na slovensku Robert Fico a v Cechach jeho dvojca Jiri Paroubek. Radsej by som bol, keby sa nam vratil ten Elvis

Pralev - 14.10.2010 | 14:29   (odpovědět)

T-Opel: Většina Terranů totiž hraje bez Ravena, takže obvykle s Observerem nad hlavou :o) Pak opravdu dostane Feedback na Ghosty jako první (sám takhle Terrany feedbackuju). Dobrej Terran ale toho Ravena má, na tossovu armádu před bitvou hodí Scan a je to on, kdo rozhazuje EMP první. Poslední dobou jsem se i naučil upgradovat Ghostům ten Cloak, fakt se to strašně hodí proti Protossovi, kterému ničím Observery, třeba jen na hození EMP ze strany na HT, kteří jsou "pozadu" a přijdou do bitvy o pár sekund později.

T-Opel - 14.10.2010 | 14:25   (odpovědět)

To Maor: K cemu ti je psionic storm kdyz staci vyrobit ghosta a rázem nemá toss žádnou energii! Fakt jak u blbejch pořád ty samý argumenty dokola... A ne, feedback nemá smysl protože každej trochu lepší hráč použije EMP dřív než se vůbec s HT přiblížíš.

Maor - 14.10.2010 | 13:20   (odpovědět)

me tam moooc chybi, ne ze bych ho v BW hodně používal, ale jako buzerace na tossa bez observera nebo by to oslabilo orbital command. zerg je proste delanej na vetsí income nez toss ci terran a to je problém.
to Hustysk: já za tosse zergy dam vždy, jen na scrap station se zapotim proti mutaliskum, po rushi kterej krejou zealoti se moc nestíhá postavit arma phoenixu a stalkeři nejsou tak mobilní jak mutaliskove.
Jestli jsi doted nescoutoval, nehral jsi.
A na terrana nejed fast expu ale 1base zergling+bannelig+hydra/(roach)

TnT - 14.10.2010 | 11:37   (odpovědět)

To uhlyk: Tezko rict jestli slo o kompozici a nebo o to, aby meli co dat v HoS )

kane85 - 13.10.2010 | 21:41   (odpovědět)

To TnT: hmm no ja som lurkera este v hre nevidel ani v editore

uhlyk - 13.10.2010 | 21:08   (odpovědět)

lebo povodne aj mal byt v sc2, ale nakoniec usudili ze sa kompozicne nehodi do zergskej armady .)

TnT - 13.10.2010 | 19:55   (odpovědět)

To Maor: No lurker ve hre je Alespon v customkach jako Nexus wars a asi i v editoru. Proste ho asi udelali a nakonec se rozhodli, ze ho do hry nedaj Asi aby meli co uzasne novyho davat v HoS )

Hustysk - 13.10.2010 | 16:25   (odpovědět)

osobne hram zergy a myslim si ze vacsinou prehram s terranmi
vzdy z protossmy vyhram dam na zaciatku rychlu expu ked ma chce rushnut nema sancu a ked hraje classic takisto proste s T mam problem ked idem expu tak ma rozbiju maraudery a marinaci sakra ale uz je to vyrovnanejsie pozrel som par dobrych replays TvZ a zmenil som taktiku na T hlavne musime scoutovat

Maor - 13.10.2010 | 13:24   (odpovědět)

kdyby blizzardi nechali Lurkera, tak by se zergy nebyl problém, maj prostě málo jednotek a absence něčeho co je neviditelný a střílí nebo může chodit přes útesy je prostě balanční díra, možná by pomohlo přidání hp zergskym věžím
a k toss vs terran - odebrání lockdown ghostovy byla taky chyba.
Ale myslim že toss vs terran je docela vyrovnaný, terran prohrává víc, protože proti psionic stormu nejsou schopný přejít na jinou výrobu a pořád jedou MMM, je jen otázkou kdy by přišly na lepší taktiku

spacesea - 13.10.2010 | 09:51   (odpovědět)

no ja prave osobne proti p nevim poradne co hrat

lojza - 12.10.2010 | 22:54   (odpovědět)

no ja to tu pisu celou dobu - ja jako P miluju, kdyz dostanu T, mam s nima nejlepsi pomer Win/lose )
a pokazde prohraju se zergama

foji - 12.10.2010 | 22:40   (odpovědět)

Jako by nebyly ty turnaje samy TvT

spacesea - 12.10.2010 | 21:12   (odpovědět)

defakto prokazujete sluzbu vsem teranum kdyz si navzajem vstipujete do hlavy ze teran automaticky vyhrava hru skoda ze to nevleze do hlavy i lidem co maj nad 1600 rank

AnonymousX.310 - 12.10.2010 | 16:23   (odpovědět)

hele, nekritizujte tu, ze T je OP a radsej nam ostatnym vratte naspat Elvisa ....

ondik - 12.10.2010 | 15:46   (odpovědět)

charles: díky, už jsem začal mít pochybnosti o průměrné inteligenci návštěvníků tohoto fóra, ale přeci jen se někdo s mozkem občas najde

charles - 12.10.2010 | 14:51   (odpovědět)

ten balance nechcem moc riešiť,ale nechápem ako sa môže niekto riadiť podla tej štatistiky,aj keby mal terranský marauder útok 100 tak by terranský hráči mali ratio okolo 50% lebo by narážali na podstatne lepších súperov ktorý by o tolko slabšieho hráča dokázali poraziť aj napriek takej jasnej nevýhode,ale určite to neznamená že by terrani neboli OP

Ondra - 12.10.2010 | 13:48   (odpovědět)

Ted jeste pridam proti terranum ze docela sila jsou z ravena autocanony (zadny cooldown, 150 HP, stoji 50 energie a strili do vzduchu i na zem)
K Warp In bych dodal ze ono chvili trva nez se nawarpuje a do te doby muzes strilet do warpujicich se jednotek, ale lepsi nez pylon je nekdy warp prism, sice jde snaze sejmout, ale kombinace prism-drop-warp-in je potesujici nicmene stejne warpujes jen to co jde z gatek (takze ne kolosy, ne immortaly a ne letecke)
Co si myslim ze jsou docela hodne silne tak nabite void-raye (teda az na dostrel) Co asi zerga nepotesi tak kombinace archoni na celle a zezaduje se stormuje o 106, pripadne armada DT a vzadu HT nicici FeedBackem overseery.
Spawn larva,asi neresi tolik, protoze v pozdejsi hre muzu postavit vice jakykoliv budov. Chronoboost muze opravdu prekvapive rychle pomoct obnovit armadu, Co si opravdu myslim z eby zerg potreboval tak posilit vzduch scourgema-s cloakem. Zas tak silny vzduch mit nemuze, protoz ejinak by smetly broodlordi vsecko. MOzna malinko zvednout ucinost hyder proti vzdusnym cilum. Ale urcite povolit hazet infestorovy vsecko ikdyz je zahrabany a pridat lurkery.
Co nechapu proc Scan z OC odhaluje neviditelne jednotky (nestacilo by jen ze ukaze co je videt ?), naci jeste EMP na chvili ukaze nevidene, fungal growth take, ale ghosta ani infestor to nahazi kamkoliv na mape.
Kazda rasa si musi tahat sebou detektor, nebo stavet veze, tak proc ma mit sakra T takovou vyhodu.

Skylleer - 12.10.2010 | 13:21   (odpovědět)

Ze sem vcera switchoval na ty maraudery, akorat jsem prilil benzin do ohne xD

satik - 12.10.2010 | 11:32   (odpovědět)

tak ono zmenit rasu vas vrati vykonove o kus zpatky...

T-Opel - 12.10.2010 | 11:13   (odpovědět)

To TnT: Asi mas pravdu no, kazdopadne nekdo tu psal ze to bylo kvuli patchi ale nevim jedina velka zmena byl asi damage siege tanku.

TnT - 12.10.2010 | 10:52   (odpovědět)

To T-Opel: Dyt jo, Dimaga si vyzkousel jak jsou T OP a rad se vratil zpatky k Z

T-Opel - 12.10.2010 | 10:48   (odpovědět)

To TnT: Taky jsem psal jen o Dimagovi tak nevim proc tomu rikas hoax, za terrany fakt chvili hral.

satik - 12.10.2010 | 10:07   (odpovědět)

jo a "Příjde mi ale ujeté, že všichni nadávají jenom na T."

- muzes zkusit hadat, proc vsichni nadavaji predevsim na T (ne jen tady, ale i na jinych, cizich forech)

satik - 12.10.2010 | 10:05   (odpovědět)

Merlin: Ty bys opravdu potreboval zahrat si i za jine rasy, protoze jsi uplne mimo...

Marauder se (za P) counteruje blbe, tam bych mozna malinko souhlasil, ze je LEHCE OP

Baneling je pouzitelny v podstate JEN na marinaky, dava podobny dmg jako siege tank jednim vystrelem a zerga to stoji 50/25, co je na tom OP? Tank si muze strilet do aleluja a nestoji ho to nic.

Mutalisk OP? Delas si srandu? Jakakoliv T1 jednotka v mnozstvi vetsim nez malem, strilejici do vzduchu, (marine/stalker) muty vykosti tak rychle, ze neudelaj skoro nic, nehlede na pomer ceny v gasu, kteryho ma zerg vzdycky malo (a co teprv thor s 10 nebo kolik range a splashem?)

kdy jsi videl naposled blink nejak ucinne pouzitej? Mnohem casteji je v bitve videt conclusive shells od marauderu, coz v kombinaci s nejakym tim mikrem dokaze i skoro zazraky...

warp je mozna lehce imba, s tim bych souhlasil, ale prohral jsem primo kvuli warpu asi 2x z 300 her, tak to nepovazuju za tak moc imba vec.

A jestli ti DT prijde imba... nic ti nebrani postavit na kazdy expe a treba u vchodu vezicku/ postavit ravena a hlavne mas na rozdil od ostatnich jeste navic SCAN!

Po to tvem poslednim prispevku tak nejak nechapu, jak jsi mohl byt prvni v divizi, kdyz jses schopny napsat, ze baneling, muta, DT je OP...

TnT - 12.10.2010 | 09:54   (odpovědět)

Ad hoax s prechazeni zergu na T. Zatim jsem to slysel zminovat akorat Dimagu a s privrenyma ocima Coola. Dimaga od ty doby vyhral zase nakej ten Go4SC2 (a je asi nejvic vyhravajicim ucastnikem) a Cool po tom co na GSL prohrat tak 1 hru z 10ti ZvT zaslouzene vyhral. Tak sem zvedavej jak to bude s tim prestupem na T ))

Merlin - 12.10.2010 | 08:43   (odpovědět)

Jo a ještě jedna věc. Nikde jsem neřekl, že je všechno v pořádku. T má OP maraudery, Z má OP banelingy a mutalisky, P má OP blink, warp, DT. Každá strana má něco. Příjde mi ale ujeté, že všichni nadávají jenom na T.
TO Aklain: Takže mi chceš říct, že kdyby T nebyli tak iba, hra by byla vyvážená což podle mě až na pár maličkostí je, tak by všichni terrani jenom prohrávali? Chceš tím říct že za T hrajou jenom Lamy které vyhrávají jen díky OP jednotkám? Prosím, než napíšeš znovu takovou hovadinu, zamysli se, dej vi facku na vzpamatování, napiš Format C a jdi si hrát na pískoviště.

Merlin - 12.10.2010 | 08:27   (odpovědět)

AoE2 jsem po netu nikdy nehrál .
To T-Opel: Netvrdím že se o tom na těch forech nemluví, ale určitě tam nejsou takové nesmysly co na blogu od Praleva. To co on tam má, to už je trochu víc přehnané.

efes - 12.10.2010 | 02:30   (odpovědět)

Tak ty zmeny u zerga byly uz opravdu zapotrebi. A myslim ze to jen prospeje balance mezi rasy. Na druhou stranu je skoda ze reaper, ktery je az moc specializevanej, na to doplati. Rad bych reapera videl s jeho strarou schopnosti, kdy mohl pokladat casovane naloze kamkoli. Potom by mozna mel vetsi uplatneni i v pozdejsi fazi hry.

satik - 12.10.2010 | 02:23   (odpovědět)

Ad emp vs storm - taky se vyjadrim:

jsem rank 4 diamond, hraju random (obcas si volim T nebo Z) -tudiz snad do toho mam co kecat

Z mych poslednich cca 40 her TvP jsem prohral kvuli dobre hozenym stormum JEDNU hru (souper me trochu prekvapil) a vyhral predevsim diky EMP asi 30, (mozna i vic) her.
Jde o to, ze emp je plosny - sebere tossovi +- pulku hp a ten ji v te bitce nema jak vyhealovat, ja mam medivacy a hlavne diky emp uz toss nema manu, maximalne mu treba z 5 HT zbyde jedno s manou na jeden storm, ze kteryho diky stimu s pulkou hp utecu (ano, i na teto urovni toss taha HT zamichane v armade, me staci jen poslat dva ghosty napred, nez na ne neco dostreli, uz vyhazeji emp a pripadne mam jeste nekde v ballu dalsi, kdyby si toss neco priwarpoval) a ani ghostum nedelam invis, jeste jsem ho (krom chvil, kdy jsem hazel nuke) nepotreboval.

Co podle me hru vyrovnava jsou v early/mid sentry (dobre hozeny ff) a v mid/late colossove, kteri dokazi ve vetsim poctu celkem slusne sesmazit bioball i kdyz tossovi uberete s emp stity a manu.

Ad TvZ - tohle je kapitola sama pro sebe, nebyt chystaneho patche, asi bych nadaval vic, hlavne kvuli mechu.

I kdyz se rika, ze MMM staci jen a-move a jit si varit caj, s tim moc nesouhlasim, proti tomu se jeste docela hrat da, co mi dela mnohem vetsi problem je, kdyz T jede mech + nejaky ty marinaky/par marauderu/reaveru, proste kombinaci vseho, coz z mainu+expy neni problem i s upgrady 1/1 a 2/2.

Zerglingove jsou jen vyhozeny penize kvuli modrymu plamenu, hydry rozsekaj tanky (aspon ze to nerfli), roache marauderi (zpomaleni roachove s 3range se na ne muzou maximalne divat) a mutam nepomuze ani magicbox (thorove maji velky dostrel, pokud aspon trosku mikrujete a s thorem popojdete, mute poletej za vama a stacknou se + i obycejna marina nakraji muty tak rychle, ze jsou to vyhozeny suroviny)

jediny pouzitelny jednotky jsou infestor a ultra, jinak zergovi nezbyva nez to proste premassit, coz je ale trochu problem kvuli limitu, na ktery se zerg vetsinou kvuli hodne expanzim a dronam dostane.

Kdyz to vemu z druhe strany, tak kdyz za T udelam relativne rychle expu a pak druhou (zerg si dokud nema ultry na mech moc netroufne), tak mi pak staci vyzkoumat kdeco, postavit armu 200/200, trochu pritom harrasit (treba banshee na hlidani exp/ nebo helliony) a pak jen vylyzt s armadou a zerga prejedu ze mi zbyde pres pul army (pokud ma infestory, tak o neco min )

Skylleer - 12.10.2010 | 00:34   (odpovědět)

Neni to on to byl KnightMerlin.

easyyy - 12.10.2010 | 00:14   (odpovědět)

2T-Opel: pokud se nepletu, dimaga tohle rekl pred patchem.. stale hraje a hrat bude za zergy

2Merlin: nehral jsi nahodou AoE2 a nebyl jsi jeden z nejlepsich v CZ?

Mosq - 12.10.2010 | 00:05   (odpovědět)

T-Opel...Konecne nekdo kdo na to kouka s nadhledem...Fakt nemam rad blbecky,kteri tvrdej,ze jsou terrani uplne v poradku,protoze nejsou(hlavne jiz zminovany ghosti)...Uz tu ale bylo myslim receno dost...HF

Skylleer - 12.10.2010 | 00:02   (odpovědět)

Neni o nic imba jako storm na terrana. T > P v damage , T

T-Opel - 11.10.2010 | 23:54   (odpovědět)

To Merlin: Chvili tady sleduji tuhle diskuzi a ackoliv nesouhlasim s pralevem ve vsem tvoje argumentace je naprosto nesmyslna.
Za prve s tim prelozenim do anglictiny. Na spouste forech na strankach blizzardu i na team liquid se problem s tim ze terran jsou OP resi, takze te tam rozhodne nikdo neukamenuje. Je spousta profesionalnich hracu co take tvrdi ze terrani nejsou uplne v poradku co se tyce vyvazenosti (napr WhiteRa, Idra, Dimaga dokonce rekl ze bude muset zacit hrat za T protoze to jinak nejde).
Napr.: http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/283441843?page=1
Za druhe kdyz reknes ze je pouze presvedceny o necem a neni schopen uznat jakekoliv argumenty chovas se uplne stejne jako on
A za treti ghost v TvP proste imba je, na to se prece neda proti argumentovat ne?

Aklain - 11.10.2010 | 23:24   (odpovědět)

* ma diky tomu

Aklain - 11.10.2010 | 23:24   (odpovědět)

terran je imba.. 90% winu ma nikdy tomu... tecka.. melte si kazdej kdo chcete

Gasper - 11.10.2010 | 23:16   (odpovědět)

Málem bych zapomněl - je to samozřejmě z velké části zásluha Merlina, kterej mě jako Diamond league player trošku nakopnul

Merlin - 11.10.2010 | 23:08   (odpovědět)

Gasper: Big GZ!!!!!

Gasper - 11.10.2010 | 23:07   (odpovědět)

Kucí, přece se nebudete přít Berte Praleva vážně, ale jen tak napůl
A to hlavní - právě jsem byl promoted to Golden league!!! Jupíííí, tak mějte dobrou náladu a dejte si po kalíšku
Čus bus a GL - no a hlavně - HF! ;]

ondik - 11.10.2010 | 23:02   (odpovědět)

Skylleer: nemusíš se snažit, už to nefunguje.

Merlin - 11.10.2010 | 23:00   (odpovědět)

Když tak tady sedím a přemýšlím, Praleve nezlob se na mě, ale to co ty tady předvádíš je už FANATISMUS!!!

Skylleer - 11.10.2010 | 22:57   (odpovědět)

Jednou mi Boffinek (Bratranek) ukazoval na youtube nebo u HD video kde protoss zavrel cizi armu fieldama hodil cernou diru a jednim kolosem jednou ranou vsechno zabil neudelas nic .. zkusim to najit ! dostal jsem na to chut

ondik - 11.10.2010 | 22:54   (odpovědět)

lol

Merlin - 11.10.2010 | 22:50   (odpovědět)

Pralev:
"Já mám aspoň natolik soudnosti, abych argumenty druhé strany bral vážně, přemýšlel nad nimi a snažil se je logicky vyvracet, pokud s nimi nesouhlasím a logicky je vyvrátit umím.ů

Co takhle kdyby ses zkusil zamyslet, a občas ty argumenty akceptoval a řekl, že jsou pravdivé? Ty máš jeden problém. Myslíš si že máš pravdu ty a všechno co tady ostatní píšou, je volovina a i když to je pravda, ty se to automaticky snažíš vyvracet.
Jinak naprosto souhlasím se Skylleerem ve všech jeho bodech. Každá rasa má své plus a mínus. Ty se zabýváš Mulama, ale co takhle kdyby se zabýval i chronoboostem... Ten se dá použít na hooodně kvalitní zrychlení výroby jednotek. Terran který stratí svou army musí hezky počkat, až se mu vyrobí, P dá chrono a jedééém. Pri 2 a více nexusech to je frkot. O zergovi a jeho larvách ani nemluvím. Ten dokáže obnovit svou army 3x rychleji než T.
A co ty týče porovnání EMP a stormu... EMP je dobré proti P, ale proti Z je téměř nepoužitelné zatímco Storm je pro Z ještě zničující než pro T. A hlavní rozdíl je že storm dokáže jednotku zabít, EMP ne. Vím že teď tomu budeš smát, ale je to prostě tak. Viděl jsem nádherně použitý storm spolu s FF. Celá army zablokovaná a stormy všechno vykosily. Takhle by se ale dalo argumentovat donekonečna. Ten má to, a ten zase tohle, tohle je imba, tohle je na hovno. S tebou se ale nedá bavit. Jak napsal Skylleer, ovliňuješ těma svýma blbostma hromadu začínajících hráčů, kteří si prvně přečtou tvoje nesmyslné kecy, které nějsou až tak pravdivé, zděsí je to, pak jdou hrát, dostanou jako protivníka T, vzpomenou si na to jsi psal, rozklepou se jím ruce s toho, jak je T OP, nasekají tunu chyb, prohrajou, příjdou na forum a přidají se k tobě z dalšíma blbýma žvástama.
Prosím tě.. zamysli se nad sebou co děláš, jestli to je správné a zkus trochu přehodnotit svoje poznatky. Kdyby jsi tohle všechno co tady všude píšeš a co píšeš na svém blogu přeložil do ENG a hodil na nějaké forum v USA nebo Korei, osobně by tě přišli ukamenovat.

Skylleer - 11.10.2010 | 22:45   (odpovědět)

K tomu jen dodam posledni :

Balance byla je i bude , bez balance nevim kdo jsem

Weezing - 11.10.2010 | 22:40   (odpovědět)

Pralev:
To že ty něco ve hrách pocituješ je sice hezký, ale nemyslím si, že jsi na takové úrovni abys to mohl podle svých her posuzovat (jo vím že jsi sledoval každej den milion replayů)

Dále chronoboost není jen o vyrábění prob, ale i o urychlování jakýchkoli budov.

Poradil bych ti, aby ses věnoval něčemu smysluplnějšímu než tady diskutovat neustále na to samé téma. Energie a volného času máš zřejmě hodně když seš tu skoro nonstop a jsem si jistej, že by se našlo rozumnější využití.. (viz MaHi) Ale je to tvoje věc, takže jestli chceš, tak běž na tenm svůj blog a napiš článek terran imbalance část 26 - xxx yyy. Fakt bych ocenil, kdyby to tu každej den nebylo zas**ný nic neřešící diskuzí, ale řešili se buildy, countery apod (to se samozřejmě netýká jen tebe, ale ty u toho nikdy nechybíš).

Už se těším až mi odepíšeš že se nezmůžu na to popřít tvoje argumenty a jen blábolím, jak to máš ve zvyku u všech a jak mi "vyvrátíš" vše co píšu

Skylleer - 11.10.2010 | 22:37   (odpovědět)

2 Pralev :

Ja zase ocenuju to ze hledas chybu ze svych replays a rozebiras to ciste teoreticky ale zkus chvili tuhle teorii vypnout a predstavit si ze to treba nema vsechno byt 1 ku 1 to bys mohl udelat tri stejne rasy neco jako v age of empires ktery by se lisily minimalne a pak tohle resit. Tady jde o to ze kazda strana ma byt uplne odlisna a to slovo uplne presne vystihuje to co popisujes, jeden stalker nema byt 1 ku 1 s marauderem nema stat 1 ku 1 uz jen treba z duvodu ze stalker je AA a marauder je urcenej jako HP stit pred marinaky a stalker prave naopak jako damage dealer za zealoty. Pro upresneni porovnavam tedka Zealot + stalker vs marauder + marine . JDe o to ze tady neni zadna jednotka equvivalentem k jine a nema ji vynahrazovat i jine rasy to samy ekonomickej boost queena ma jine moznosti nez command center tak aby fit-ly primo pro zerga to samy terran o command center ma jiny spelly presne pro terrana a je prave dobre ze to tak ej kdyby vsichni meli to same tak by to ztratilo to co dela starcraft starcraftem a spadlo by to do tuctovejch strategy kde ten kdo postavi vetsi armu v mensi case vitezi.

JA to tady nechci brat jao offense proti tobe protoze jsem si vsiml jak pises ze nejsi zadny 10 years old kid co tu breci kvuli balanci ale ze ovlivnujes treba lidi co o tom tolik nevi vecma se kteryma uplne tak nesouhlasim mozna kdyby se o tom udelala nejaka debata rekneme slozena ze vsech stran pak by se to dalo brat. Ale takhle mi pripada ze sem pises nejcasteji a porad to same nehlede na vyvoji patchema a nove objevenejma strategiema.

Myslim si ze ucelem tohohle webu neni rozebirani balance stran na to je tu blizzard ale na objevovani novejch postupu co se kdy a jak vyplati nejaky vychytavky a podobne a to tvoje komentare nesplnujou proto se proti tomu ohrazuju.

Pralev - 11.10.2010 | 22:02   (odpovědět)

Skylleer: Ano, radíš mi to zbytečně, nicméně velmi oceňuju, že jsi od osobních útoků přešel k věcné argumentaci a napsal příspěvek, který mi přišel zajímavý :o)

Já popravdě poslední dobou s Terrany nemívám moc problém, protože jsem se hraním Terrana hodně dobře naučil, co na Terrana platí. Ok, občas mi to ujede, občas při hře v duchu soupeři řeknu "zas*anej Terran" :o)))) (když má třeba o 2 expanze míň než já, 2x menší armádu než já a stejně mě v bitvě úplně přejede), ale neventiluju tohle ani jemu, ani ve fórech.

Pravdou je, že většinu PvT poslední dobou vyhrávám, hlavně proto, že diamantoví Terrani okolo mého ratingu (cca 800) moc nepoužívají Ghosty a když už používají, moc to s nimi neumí.

ZvT už je horší, mech prostě Zergovi ničí podstatně dražší armádu. Rush s Thory s SCV za zadkem je sakra těžkej pro Zerga ubránit. Ale snažím se, zlepšuju se, hledám po prohře v replayi chyby u sebe (a většinou nalézám, naposledy třeba 3 Ultrové zaseknutí za Roachema, což rozhodlo hru :o) ).

Já jsem ostatně nikdy své prohry nesváděl na imbalance. Už asi podesáté tu píšu, že ten imbalance vnímám nejpalčivěji právě tehdy, když hraju sám Terrana.

A tady v komentářích, na fóru a hlavně ve svém blogu rozebírám imbalance nikoli z pohledu ukřivděného dítěte, které neví, jak něco dát, ale z teoretického hlediska, kdy některé věci prostě nedávají smysl (klesající křivka efektivity Chrono boostu v čase oproti stoupající křivce efektivity MULe v čase). Je zajímavé, že právě na tyhle věci mi nikdy žádný pure Terran neodpovídá a nediskutuje o nich.

Rub: Ano, ta statistika ukazuje pouze, jak funguje matchmaking systém, o balance neříká vůbec nic :o)

Rub - 11.10.2010 | 21:48   (odpovědět)

Ta statistika je niaka divna podla mna.... Na to ze uplne kazdy vravi o slabych zergoch (dokonca aj blizz) tak s tych win/loose ratio vysli docela dobre. Hlavne proti T kde najviac ludi (aj blizz) vidi najvacsie problemy.

Mne to pride akoby zobrali vsetky zapasy a len ratali pomer w/l bez akychkolvek uprav co moze byt vzhladom na tento pradivny system vyberu supera dost brutalna odchylka.

Skylleer - 11.10.2010 | 21:46   (odpovědět)

Ano to hrajes za vsechny ale brecis jen na terranama ,zkus se jeden den vykaslat na to ze neco mozna neni balanced a resit jak to postavit nejlip z toho co mas k dispozici ovlivnujes ty svyma s prominutim kidama bezpocet hracu kteri na zaklade toho veri necemu co je jen tvuj subjektivni pohled.

A ano to co jsem napsal tak presne to jsi mi v jedny diskuzi nedavno naznacil, ze protoze hraju terrany tak ty rozdily nemuzu videt objektivne coz neni tak uplne pravda mam doma 3 PC (nechci se vytahovat) a zkousim ruzne fighty/buildy s bratrankem (Boffinek - top diamond) a sousedem kterej hral jednicky asi pet let a nazory si vymenujeme a vsichni se tem tvym smejem nikomu znas nevadi ze neco je tak a tak berem to jak to je a snazime se vymyslet strategy ktera v danym patchi je neuzitecnejsi , nerikam ze jsem vymyslel fast BC + ranec opravaru a marine pod nima, nebo scv rush s dvou marinakama a podobny ale takovy veci tu testujeme po kazdym patchi a mame diky tomu docela objektivni nadhled co a jak je , hraju terrana protoze je mi NEJSYMPATICTEJSI - mam rad klasiku tanky pechotu zadny slizky potvory proto hraju terrana ne protoze si kazdej Pralev mysli ze je T OP, ani uznam ze ma dve jednotky ktery v pomer cena vykon prevysuji jednotky ostatni strany ktera to ma ale zase vyvazenejsi v oblasti mobility , map controlu kterej je ale klidem k vitezstvi takovej zergskej map control nema nikdo takovou tosskou mobilitu taky ne, takovy terransky makro s 5 OC taky ne , ale jde o to ze kazdy ma neco lepsiho a neco horsiho a je na tobe jak se stim poperes. Kdyz vis ze terran ma ranec prisun po dosahnuti cca 3 zakladny tak mu ji proste nedovol zalozit nechej ho vykrvacet dokud nezbankrotuje, kdyz vis ze zerg ma po 15 minutach pres pul mapy tak ho nenech do ty faze dojit, kdyz vis ze toss ti muze hodit pylony vsude po mape a nasledne si tam vystavit one purposse army tak tam nechej patrolovat marinaka a podobne ale proc tu vlastne radim veci ktery ty jako zkusenej randomak by si mel znat ?

Pralev - 11.10.2010 | 21:30   (odpovědět)

Skylleer: Ze vší té snůšky nesmyslů, křivých obvinění, překrucování a vkládání mi do úst věcí, které jsem nikdy neřekl, ani nenapsal, zareaguju jen na tohle:

"...ale to mu musi Pralev uprit s rgumentem ty ses vlastne terran tvuj nazor nema zadnou vahu..."

vs.

"...ale jeho roztomili protosaci vlastne nemaji vubec nic..."

Funny.

A možná kdyby sis aspoň něco zjistil, než začneš plácat nesmysly, mohl by ses dozvědět, že nehraju za Protossy, ale za Randoma. Na svůj blog dávám relativně často replaye svých her. I těch za Terrany.

easyyy - 11.10.2010 | 21:29   (odpovědět)

+1

Skylleer - 11.10.2010 | 21:27   (odpovědět)

Jen dodam ze nevi jak vy ale me prijde moznost navarpovat si jednotky kamkoliv po mape vic OP jak celej terranskej arsenal, hlavne ze maji tossove dve varianty buildu (warpgate / gateway), ale jedna je vlastne behem prvnich par minut obsolete protoze proc menit warpgate ktera muze navarpovat cokoliv kamkoliv za kratkou dobu za gateway ktera nenabizi zadnou vyhodu, uz jenom tady bych udelal kompromis neco za neco chces jednotky fast ? postav je doma z gatewaye kde se budou stavit dvakrat rychlejc nez z warpgate za cenu ze nemuzes si ji naklikat do druhyho rohu mapy a odtud masit z predsunuty zakladny , omlouvam se z predsunuteho pylonu za cenu 100 mineralu.

T si jenom hezky udela vsechny ty budovy co potrebuje na medivac aby prenesl 4 maraudery , ktery kdykoliv muze neco kuchnout cestou tam

Skylleer - 11.10.2010 | 21:22   (odpovědět)

Srandovni kdyz clovek prijde po mesici na forum a stejni lide si zde prosazuji svoji ideologii na stejne tema...

Jak vidim Pralev v hlavni roli opet diskutuje na tema balance, nemusim to ani cist abych vedel ze kazdej kdo napise neco proti tomu tak je schopny mu to ve vterine vyvratit i presto ze tu ma jasnou statistiku od firmy ktera hru vyrobili a tudiz asi vi co pise, zajimalo by me co by chtel jeste vice prukaznyho aby zacal pochybovat o tom ze vlastne mozna ani nemusi mit pravdu a ti terrani az tak dobri nebudou.

Ale stim se asi clovek tezko smiruje ze by i terran mohl mit i trochu toho skillu a vyhrat nejakou tu game ale to mu musi Pralev uprit s rgumentem ty ses vlastne terran tvuj nazor nema zadnou vahu a ze ses vlastne o ligu vejs jen proto ze hrajes terrana , kterej je OP ma Muli a ma dalsi tunu vychytavek ale jeho roztomili protosaci vlastne nemaji vubec nic.

Chronobosty jsou k nicemu forcefieldy vlastne taky a i ty stormy s plosnym damage vlastne nevyuzije.

Nejlepsi by bylo udelat jednu rasu s jednou jednotkou a chodila by se porad jedna a ta sama strategy.

Kez by terran si moh branit eko queenou nebo navarpovat maraudery primo mezi scv-cka jo to by se vse branilo snadneji bohuzel tenhle luxus si terran nemuze dovolit protoze je preci OP ne ?

weezing - 11.10.2010 | 21:08   (odpovědět)

Že vás to ještě baví...

lojza - 11.10.2010 | 20:59   (odpovědět)

To Pralev: Cau...Jsou to vsechno decka Co na to rict jinyho

Pralev - 11.10.2010 | 20:31   (odpovědět)

Merlin: A ještě něco - já té statistice stejně jako ty věřím. Proč by Blizzard lhal a ta čísla si vymýšlel? Jen její význam je podle mého názoru jiný než podle tvého.

Pralev - 11.10.2010 | 20:29   (odpovědět)

AnonymousX.310: Budeš se divit, ale já toho Terrana hraju taky. Všechny CC mám v lategame OC, někdy výjimečně jedna předsunutá nebo zlatá expa je PF. Na začátku na DT rush nepotřebuju scan, dělám proti tossovi i Terranovi rychlého Ravena (hodí se po celý zbytek hry). Zhruba 3. nebo 4. MULu zmeškám, abych si scoutnul nepřátelskou základnu. V midgame a hlavně lategame mám dojem, že mám na všech OC neomezeně energie :o) MULy nepotřebuju házet, protože z těch, co mám nahozené (zvlášť u zlaté expy) mám zpravidla větší příjem, než stíhám utrácet. Takže scanuju jak divej.

Argumenty typu "narozdíl od Stormu EMPčkem nikoho nezabiješ" jsou směšné. Abych se nemusel 100x opakovat, odkážu tě na svůj blog, tam tyhle argumenty rozebírám a vyvracím.

Ano, T jednotky mají všeobecně míň HP než P jednotky, taky jsou všeobecně levnější (a to myslím pouze z hlediska ceny, neberu ani v potaz, že Terran má vždycky výrazně větší příjem minerálů při stejném počtu expanzí díky MULám).

Merlin: Pobavil jsi mě :o)) Prý konečně někdo normální :o))))) A mě bude někdo nazývat demagogem :o))) Já mám aspoň natolik soudnosti, abych argumenty druhé strany bral vážně, přemýšlel nad nimi a snažil se je logicky vyvracet, pokud s nimi nesouhlasím a logicky je vyvrátit umím. Nenazývám trapně někoho normálním jen proto, že má stejný názor jako já, a nesnižuju se k osobním útokům (až na výjimky, kdy mi ty útoky přijdou tak vtipné, že nejde odolat :o))) ).

Merlin - 11.10.2010 | 18:43   (odpovědět)

TnT: Beru všemi deseti. Mass CC a jedéééém

TnT - 11.10.2010 | 18:29   (odpovědět)

To AnonymousX.310: Ouu jee, dobrej napad: CC by mohlo dostat treba iont cannon, jako melo GDI v C&C

AnonymousX.310 - 11.10.2010 | 18:03   (odpovědět)

Kukam, ze je tu par ludi, ktory budu spokojny az vtedy, ked T bude moct utocit iba a len scanom z orbital commandu

AnonymousX.310 - 11.10.2010 | 18:02   (odpovědět)

To satik: ospravedlnujem sa,samozrejme ze spickovy hrac tto casove okno vyuzije Aj ked nechapem, preco z progamingu na toto nestazuje

AnonymousX.310 - 11.10.2010 | 18:01   (odpovědět)

To Pralev: to je pravda, dorovnava prvych par minut hry, ked stale hadzes mule. Sice ti nic neostane na scout enemy base ( protos ma na to observera ) alebo na detekciu DT, ale kdo by sa takymi drobnostami zatazoval A pokial ide o lategame, protos vdaka lepsej mobilite armady si moze dovolit ubranit viac expanzii naraz, narozdiel od T, ktory je "pomala korytnacka" HT JE nicivejsia jednotka, pretoze EMP robi DMG taky, ake ma jednotka shieldy - vacsina klasickej P armady ma shieldy menej ako 100. Naorzdiel od stormu, mozes spamovat EMP kolko chces, ale nikoho to nezabije a v rpipade, ze si predtym EMP hodil dobre, uz nerobi vobec nic. Narozdiel od Storma, kde kazdy storm robi zasahy "do ziveho" a moze jednotku zabit. Naviac, T jednotky maju vo vseobecnosti menej HP ako P jednotky, takze o to je este efektivnejsi.

satik - 11.10.2010 | 17:51   (odpovědět)

takze tych par chvil medzi tym ako T vyrobi ghosta a ty HT by ta nemalo stat hru

par chvil DDD

AnonymousX.310 - 11.10.2010 | 17:46   (odpovědět)

To foji: Az o tretinu ? Asi len v tom pripade, ze T tazil na viacerych mineraloch ako ty, t.j. bol efektivne v tazbe klasickymi probami. Tazko posudit okolnosti ako by to bolo inak mozne. A pokial ide o late game, maloktory T ma v hre viac ako 2 orbital comand. Ostatne CC su skoro vzdy PF. HT je vyssie v hre ako ghost, a sice pretoze lebo je jedoducho silnesi. Takze but to nahno dotechujes ( predpokladam ze neharas top 5 diamond,takze tych par chvil medzi tym ako T vyrobi ghosta a ty HT by ta nemalo stat hru ) alebo jednoducho zacnes armadu rozdelovat a nevodit ju v jednom stadocku a tym EMP skody znizis )

Merlin - 11.10.2010 | 17:33   (odpovědět)

Zdar chlape. Konečně někdo normální.
PS: Offtopic: Sry že ti neodepisuju na ten tvůj mail s tím reply. Vůbec nemám na SC2 čas.

easyyy - 11.10.2010 | 17:26   (odpovědět)

DDD

Gasper - 11.10.2010 | 17:26   (odpovědět)

Čest Merline
Taky nechápu, že to toho Praleva furt baví

Merlin - 11.10.2010 | 17:17   (odpovědět)

Pralev: Ty prostě nedokážeš uznat, že nemáš pravdu a proto té statistice nevěříš.

Merlin - 11.10.2010 | 17:14   (odpovědět)

Třeba je to přestalo bavit, nebo zjistili, že s tím Blizz nic víc neudělá tak to nechali tak.
Nevybalancovanou hru nechtějí hrát.... lol. Ten imbalanc tam je opravdu tak silný, že je to až k nevíře. Kdyby 95% hráčů, co nadává na imbalaced hru nechodilo na žádné forum, tak by ani nevěděli že nějaký imbalanc je a snažili by se zdokonalovat, jenže většina je tak líná a třeba na to nemá vlohy, že místo tréninku radějí spawnujou forum a vymlouvají se na OP terrany. Podle mě je ta statistika naprosto v pohodě a věřím ji. Kdyby byli T opravdu tak op, nemyslíš si žeby v každé diamantové lize zabirali první příčky? Schválně se všichni koukněte na nějakou diamantovou ligu a prohlédněte si prvních 20 příček. Co myslíte. Jak se tam ti P a Z dostali? Myslíte si že brečeli na foru jak je všechno OP a blizz jim udělal speciální vydání hry kde se jim splníl sen a měli tam různé vychytávky? Ne. Ti lidi serou na to že je něco OP, hledají taktiky, zdokonalují svoje micro, makro, testujou si jednotky, diskutují strategie s jinýma hráčema. Ovšem pár vyjímek se najde, že Praleve

Pralev - 11.10.2010 | 17:01   (odpovědět)

Merlin: Ale jako děcko se chováš. Nezlob se na mě, ale používat v hádce jako techniku zkomolování jména toho druhého mi přijde opravdu maximálně dětinské a ne hodno 27 letého člověka.

Jinak jistě, já jsem hrozný SC2 rasista, který nesnáší Terrany a hráče, co je hrají, a pokaždé, když za ně sám hraju, si nadávám :o)

Proč Blizzard tu statistiku zveřejnil? V horším případě jsou sami tak hloupí, že nechápou její význam, v lepším a pravděpodobnějším případě proto, aby uklidnili flamy a komunitu a neztráceli zákazníky (a potenciální zákazníky), kteří to s tím imbalance berou tak vážně, že nevybalancovanou hru nechtějí hrát.

Tohle Blizzardí uklidňování kupodivu velmi dobře funguje, protože drtivá většina komunity je neskutečně krátkozraká. Mám v živé paměti, jak během bety byl každý druhý topic na každém SC2 fóru o imba Force fieldech. Brečelo se na to víc než teď na Terrany. Pak Blizzard přišel s patchem, ve kterém nerfnul Force field. Jak? Že ho Colossové, Thorové a Ultraliskové ničí při průchodu. Změnilo se něco fakticky? Nikoli, protože FF je nejsilnější v early game, nikoli v lategame (a Thory proti tossovi stejnak nikdo nejezdí). Ale nářky kupodivu instantně od toho patche přestaly :o))

charles - 11.10.2010 | 16:59   (odpovědět)

To Merlin: síce ju zverejnil ale ako vidíš tak sa podla nej neriadi (inak by nezlepšoval zergov ktorý sú podla tej štatistiky dobrí) a blbosť to je,lebo KEBY aj bol terran fakt moc OP tak by ajtak mal okolo 50%,lebo by terranský hráč najprv rozbil nejakých zergov a protossov a potom by mu to hádzalo protossov a zergov na lepšej úrovni ako je on a teda už by ich nedával,preto to o ničom nehovorí...

Merlin - 11.10.2010 | 16:41   (odpovědět)

Aklain: Posty praleva nějako ignoruju. Je to rasista co nesnáší terrany a hráče co je hrají. Je to takový skinnhed na dovolené v ASII
když je ta statistika blbost, tak proč jí blizz zveřejnil???
PS: aby sis dal pohov a přestal se povyšovat a tvrdit že lidi co hrají plat a niž jsou úplní idioti, když jsem přestal SC2 hrát, kvůli toho, že na to prostě nemám čas, byl jsem Diamant rank 1 Jo a děcko nejsem, je mi 27

Vere - 11.10.2010 | 16:22   (odpovědět)

Mno jsem zvedav co takovyhle balancovani udela klukum v Koreii kde zergove v soucastnosti maji lehci prevahu.

Myslim ze v nejakem reportu si blizzardi na to sami stezovali ze diky rozdilne herni mentalite jsou zergove v amíkově slabší a méně ovládaná rasa bež v Koreii.

Aklain - 11.10.2010 | 15:43   (odpovědět)

Merlin jde videt ze absolutne nechapes co tu pralev psal statistika nerika zcela vuubec nic,,, i kdyby tam bylo 90% ze protos vyhraje,.. kdyz bude whitera chytat porad terrany tak proc ne... proste decka z platinovych lig a niz by vubec nemeli co komentovat....

Merlin - 11.10.2010 | 15:16   (odpovědět)

Pravel: taky jsi mi chyběl.
PS: tosse/zerga netrénuju. Na SC2 jsem už 3 týdny nešáhnul. Není čas

Merlin - 11.10.2010 | 15:13   (odpovědět)

Alkain: jde vidět, že sis tu statistiku vůbec nepřečetl, protože kdybys to udělal, tak bys zjistil, že terran má 50%+ výher jenom ve dvou případech z deseti. . Po téhle zkušenosti se už vůbec nedivím, proč je tolik odpůrců Terranů

lojza - 11.10.2010 | 14:39   (odpovědět)

To yapa: No,ja proti tomu hraju.PvZ jsou queny na zacatku pro mne neco prisernyho. Udela jich 5 a mezi sebou se to uleci natolik jednoduse, ze na tom necham klidne 5 Voidu a nic nezabiju. To same leceni vezi, to same leceni hyder. Ber to pls jako
PRIKLAD, nechci slyset, ze tak to holt nesmim proti Z delat Voidy - to vim sam. Davam to jako priklad. 2-3 Q a nejaka ta vez a nemam jak se tam zpocatku dostat ani po zemi ani ze vzduchu, a to nemusi mit zadne dalsi jednotky. Jak rikam, casto proti tomu hraju, neni to nejaky vymysl...

Marek53 - 11.10.2010 | 14:34   (odpovědět)

To Ondra: K hydram nejserm si jistej, ale myslim ze neco takovyho maj (opravte mne jestli se pletu). Jinak ja hydry moc nepouzivam, ale parkrat uz me tim dostali.

ondik - 11.10.2010 | 14:23   (odpovědět)

těžko od dětí očekávat pochopení statistiky, když nerozumí ani počítačové hře.

Ammyl - 11.10.2010 | 14:11   (odpovědět)

To Merlin: tak jestli si tu dele nebyl, tak si sjed tenhle blog z pralesa od Praleva: http://pralev-sc2.blog.cz/
Zasobu (zcestnejch) argumentu a dobrej pisemnej projev jiste ma a je to tak zdatnej klucina v demagogii, ze jestli to bude jeste chvili trenovat, tak to casem dotahne az do politiky. Je to takovej nas malej roztomilej inkvizitor, chrabre hajici ohnem a mecem svoji "pravdu" proti omezenym bezvercum

Aklain - 11.10.2010 | 13:50   (odpovědět)

* zlate nebo platinove

Aklain - 11.10.2010 | 13:50   (odpovědět)

mam rad kdyz dementi ze zlate nebo diamantove ligy pisou prispevky co je imba aco neni
Pralev ma pravdu.. .
sem nazoru ze teran ma vic jak 50% vyer diky imbalanci
a ostatni ste dementi

Pralev - 11.10.2010 | 13:36   (odpovědět)

Merlin: Zdravím. Chyběl jsi mi. Doufám, že na fórko nepíšeš, protože se pilně učíš Protossy nebo Zergy, abys konečně získal na věc i jinou než čistě terranskou perspektivu.

foji - 11.10.2010 | 13:00   (odpovědět)

Kazdopadne ma Pralev slusnou zasobu argumentu a dobrej pisemnej projev ty hovadiňo

Merlin - 11.10.2010 | 12:54   (odpovědět)

Pralev- . Nechtěl bys chodit vykládat pohádky mým dětem před spaním? Jde ti to nádherně.
Už toho na forko moc nepíšu, protože není čas, ale tvoje přízpěvky si čtu pořád. Hezky se u toho pobavím. Je až k nevíře, co ty jsi za človka. Máš to tady bílé na černém a stejně si budeš myslet svoje a vymýšlet hovadini, jak to zpochybnit.

Ondra - 11.10.2010 | 12:43   (odpovědět)

Tak co udelat autocast heal u quueny s tim ze to casti na to co je nejbliz a je zranenen tak ze tomu chybi alepson pilka zivotu a jednotka ma vic jak 70 HP

yapa - 11.10.2010 | 12:41   (odpovědět)

To Lojza: A uz si to v boji zkousel tou Q lecit? Nevis, o cem mluvis. Musi se to ovladat rucne a nez se k tomu dostanes je budova ci jednotka mrtva a kralovna taky

Ondra - 11.10.2010 | 12:33   (odpovědět)

Tak at udelaji neco jak +6 DMG proti leteckym jednotkam u hyder

yapa - 11.10.2010 | 12:31   (odpovědět)

No jo jenze to zasadni neresi a to jdou drahe a pomale hydry. Zerg proste nema efektivni a levnou protileteckou jednotku. To posileni roachu je dobra zprava, ale to se da resit masivnim nasazenim levnych zerlingu a banelingu. Bohuzel lepsi hratelnost ze zergy je zakopana v hydrach, ktere by mely zrichlit zlevnit, cehoz se ale Blizzard zjevne boji, protoze to byl duvod, proc v jednicce byly Zergove pomalu nejsilnejsi.

Ondra - 11.10.2010 | 11:40   (odpovědět)

Balancovani
- rozhodne bych prehodil na vyssi tech level u teranu nasledujici tehnologie (concusive shells u marauderu a combat shields)
- u protosu by se mil ibilo , kdybny archon mohl dobijet stity ostatnim jednotkam s tim ze jeho stity by sly dolu o to co dobije.
(zmenil bych machaniku voidu - rychleji se nabiji a pri zmnene cile ihned vybiji a mozna bych je malinko zlevnil)
- u zegu bych posilil spore crawlery, a docela by se mi i libilo ze by se dalo vymyslet ze se ultralisk po zbaiti muze rozpadnout na broodlingy, vyzkoumatetelne, dale by mohl zahrabany infestor, pouzivat sve schopnosti (vyhrabaneho kazdy odstreli jedna-dve) a nebo alepson vratit lurkery. Libily by se mne i scourge, ale permanentne neviditelne, zmensil bych poskozeni a cenu 20/50 za 2ks a 80 DMG
-

easyyy - 11.10.2010 | 11:23   (odpovědět)

Tak to by nebylo spatne, aby meli jednotky pri 1v1 matchi nejake vlastnosti a pri 2v2 krapet pozmenene, bylo by balanced oboji

TnT - 11.10.2010 | 11:08   (odpovědět)

Tak jasny, ze 2x X-pool ma smysl jenom na zerga, prip na nekoho nezawallovanyho a rek bych, ze je to pro napadenyho stejny GG jako pool+reaperi. A rek bych, ze stejnej vysledek ma i treba 2x 5lotu, spojena koule marinaku a nebo podle me nejuniverzalnejsi loti+marina.

Kazdopadne mi slo o to, ze mi prijde krajne nestastny balancovat 1v1, podle 2v2, resp. 2v1 situaci...

Lojza - 11.10.2010 | 09:08   (odpovědět)

To TnT: Obavam se, ze mas malicko zkreslene predstavy...ve 2v2 naopak extremne zalezi na tom, co pribehne, pokud to je rush.
Pokud bude 2v2 a budu hrat za P proti 2x Z a oba na mne udelaji 6pool rush, je velmi pravdepodobne,ze se nejen ubranim, ale jeste k tomu po odrazeni mame se spoluhracem temer jistou vyhru. Pokud ale hrajem proti TZ, a pribehne 6pool rush + reaper rush a je to mapa, kde k sobe mame daleko s pomoci od spoluhrace, je to GG a neda se s tim temer nic delat.
Osobne bych nejak extra neresil balance - bohuzel blizzard jiz od dob W3 neustale resi narky hracu, ze to ci ono je OP a je trebas to nerfnout, pricemz ta hra je jako celek pomerne vybalancovana, az prekvapive dobre na to, ze se jedna o 3 zcela ruzne rasy.

Mimochodem - je tu nekdo, kdo vi, jak ubranit ve 2v2 TZ 6pool rush+reaper rush za P? Znam jednu jedinou strategii, ktera to da, ale EXTREMNE to zpomali naprosto vsechno, totiz udelat jako prvni forge a 3 veze do zakladny tak, aby se kryly a kryly celou zakladnu. Coz je pomerne nestastny zacatek myslim, zpomaleni nehorazny. Ma nekdo lepsi reseni?

foji - 11.10.2010 | 08:54   (odpovědět)

AnonymousX: Na replaye koukam a muze me vzit vztek kdyz mam o tretinu vice probe a mene natezeno. V late game kdy je vic CC je ten rozdil pak enormni hlavne pri rozjizdeni nove expanze. Ten argument je absurdni, na " rieseni" neceho neviditelnyho mas preci ravena. To ze spousta Tecek spoleha jen na scan z commandcentru je usmevne. Jinak chtel videt jak vytlacis HT ve stejny dobe jako ghosta.

uhlyk - 11.10.2010 | 03:07   (odpovědět)

lenze 6pool sam o sebe je sracka... 6pool s reaperom je prakticky neodrazitelny za tossa

inak pri tych statistikach zabudate nato, ze battle.net 0.2 ma brat aj v uvahu ako vam to ide proti danej rase... cize ak je pvz lepsie pre tossa a tvp horsie pre tossa, tak ten system by mal davat horsicha T hracov a lepsich Z hracov proti danemu tossovi(ak to bereme ze by to cisto bolo o imbalanci, co samozrejme nie je)

TnT - 11.10.2010 | 00:35   (odpovědět)

To uhlyk: Zrovna teamovky hraju prave mnohem castejc nez 1v1. Jestli si me nepochopil, tak sem to myslel tak, ze je uplne jedno, kterej druh rushe poslou 2 na jednoho. Jestli 2x 6pool, nebo 2x proxy rax/gate je fuk, pokud je to mapa, kde jsou spoluhraci vic dal od sebe tak je ten jeden co to schyta, zpravidla vyrizenej/zpomalenej. A nevim jak ty, ale rozhodne jsem zazil radove vic rushu, kde se jeli ciste zakladni mineral jednotky nez ztracet cas s plynem na naky reapery. 2x mass marina/loti,lingove a kombinace.

TnT - 11.10.2010 | 00:22   (odpovědět)

To Pralev: Tak jako studentovi ekonomky, potazmo statiskyky ti musi bejt jasny (pokud nemlzis zamerne), ze v pripade dostatecne reprezentativniho statisickyho souboru (coz bezpochyby cela SA je) se podobny nahody a odchylky ztrati. A pokud je nekde napsano treba 60%, tak to vlastne znamena, ze na kazdou vyhru jedny rasy, pripada presne 1.5 vyhry druhy rasy, cili o 50% vic, coz uz neni tak malo..

Dibone - 11.10.2010 | 00:16   (odpovědět)

Um mozna jsem natvrdly, ale cislo 49,6% (diamantova liga, ktera by "mela" byt nejvice vypovidajici) se podle meho hodne hezky blizi chtene 50. Pokud dojde k nejakemu nerfu Protossu vuci ostatnim rasam, zpusobi to sice hezky pokles vyher kolem zlate ligy, ale pravdepodobne to zpusobi pokles vyher i v lize diamantove (o kterou preci kvuli pro-gamingu predevsim jde, ze?). Nezavidim Blizzardum tohle balancovani, opravdu ne

uhlyk - 10.10.2010 | 23:55   (odpovědět)

TnT: hral si ty vobec 2v2 ? sak ty si pan strateg... 1v1 je tiez jedno ake unity na nho posles ? sak mas zeleot, zerling, marina... to je fuk ne ?

Pralev - 10.10.2010 | 22:27   (odpovědět)

AnonymousX.310: MULE dorovnává chronoboostované Proby asi tak prvních 8 minut hry :o) Pak už je to příjem navíc. A čím hra déle trvá, tím větší příjem navíc to je, nejvíc pak v lategame, kde už se kvůli supply limitu žádní workeři nedělají.

HT plošný útok nevyrovná, protože dává 80dmg za 4 sekundy, zatímco Ghost udělá 100dmg instantně, navíc pokud HT schytají EMP jako první (na což stačí jen mít nad armádou Ravena a hodit před útokem na soupeře Scan), žádná bouřka nepřiletí. Jak jednoduché.

AnonymousX.310 - 10.10.2010 | 22:20   (odpovědět)

To foji: Vsimol si si niekedy ked pozeras replay, ze T ma vzdy menej SCV ako ty probov? Preco asi? A nielen to, ale este aj z tych menej SCV netazia vsetky, pretoze niektore stavaju, pripadne opravuju ( pripadne stoja a nic nerobia MULE toto ZHRUBA dorovnava, zalezi, ci scanujes, alebo riesis nieco neviditelne. A pokial ide o ghosta, ak ti vadi jeho plosny utok, preco neurobis rozptyl? A nepouzijes viac skupin pre svoju army. Alebo pouzi HT na dorovnanie plosneho utoku.

Pralev - 10.10.2010 | 20:31   (odpovědět)

TnT: Snažil jsem se na tom pouze demonstrovat tu náhodu, s jakou se statistika o nějaká malá procenta liší od 50% jedním nebo druhým směrem. Zrovna od tebe jsem očekával, že to pochopíš.

foji - 10.10.2010 | 20:30   (odpovědět)

Ghosta mas daleko driv nez HT a jeho efekt pusobi plosne. Takze kdyz ti vyradi prvni silnou lajnu tak jsi pretty much fucked. Nehlede na to ze v prvnich pushich jsou jeho jednotky nesmyslne silnejsi a navic muzou kitovat. Mule dela snad kazdej Terran a cim vic bezi hra tim vic mu dava ekonomickej naskok, kor kdyz obsadi treba zlatou.

TnT - 10.10.2010 | 20:25   (odpovědět)

A Pralev ziskava dalsi vyznamenani z demagogie za svoji pohadku, kterak je vyvazenost/prevaha P v PvT zpusobena pridelovanim silnejsich P

Tohle je dalsi patch co se zase zbytecne toci okolo reaperu. Zas tak super nevycounterovatelny mi neprijdou a spis by si zaslouzili kompletni redesing, aby se jako jedina jednotka nedal pouzit jenom v prvnich nekolika minutach hry. Nutnost stavet nejdriv depo a pak az rax me osobne nevadi, ale ma to stejnou koncepcnost a logiku jako kdyby musel overlord predchazet pool. A vubec balancovat to podle 2v2 je blbost. Pri 2v2 je celkem jedno jestli 2 zautoci na jednoho massem lingu, mariny, lotu a nebo reaperu, vysledek bejva stejne. A rek bych, ze z toho co jsem psal je 2xreaper rush i nejmin casty.

AnonymousX.310 - 10.10.2010 | 18:33   (odpovědět)

Na zaklade horeuvedenych cisiel by som rad dodal, ze nareky istej mimozemskej entity ( konkretne protov sa ukazali daleko od veci, co nakoniec ako diamantovy T mozem potvrdit aj vlastnymi skusenostami - P ma miernu vyhodu oproti T v moznostiach ako zaskocit T, v makrovej a nakoniec i microvej casti hry. Aj ked niektorych tu budu strasit ghosti, aj ked na nich mozu hodit feedback, alebo MULE, na ktore ked terran spotrebuje vsetku energy je v prdeli ( ak teda ju nepouziva na scouting/detecting/ extend range for sieged tanks .... ale to predsa ziadny T nerobi, ze ?

hustysk - 10.10.2010 | 17:40   (odpovědět)

myslim ze je to v poho a ze blizzard bude robit co sa da aby boli vsetky rasy vyrovnanejsie ale hned to nebude. vacsina vyznamnych hracov hraje za terrany alebo za protossov. snad sa zergovia po case stanu vyrvonanim superom.

Overwatch [ redakce ] - 10.10.2010 | 17:11   (odpovědět)

Já bych se nad tím zase tolik nevrušoval. Než Blizzard dosáhne toho 50 procentního win/loss poměru, tak to bude chtít ještě ty další dva datadisky a po nich ještě desítky patchů, aby se dobalancovali nové jednotky, které ty datadisky přidají.

Jen si vzpomeňte, jak dlouho se balancoval původní StarCraft. Takže v klidu, to chce jen čas.

Ale jako Protosse mě hrozně sere, že zvýšili build time pro Zealoty

Lojza - 10.10.2010 | 16:56   (odpovědět)

Me u T "vadi" spis jina vec - totiz pohodove opravovani budov vice SCVckama...Ve W3 to nakonec vyresili tak, ze u humanu to zralo mnohem vice surovin, nez jen prosty nasobek cena opravy*pocet pesantu.
Neco podobneho by se mi libilo i tu - priznam se, ze nevim, jak to tu je presne, ale zda se mi, ze takto ne...
A nebo - at vratej protosum baterii omg...
T si opravuje, Z si leci quenou, a P ? P se regeneruji stity, to je super, ale ne v boji. Takze v boji si T vez/bunker opravi, Z si vyleci, a jen P neudela nic...
A v kombinaci s EMP zvlast je to vesely

Pralev - 10.10.2010 | 14:26   (odpovědět)

Gasper: Nečekám, že by mě Terrani měli rádi. Ono ego je potvora a já dobře chápu, že člověk nechce slyšet, že část jeho výher není proto, že by byl lepší, ale protože hraje OP rasu. Nepřekvapuje mě to a upřímně mi to ani nijak nevadí :o)

Jsem rád, že jsi ten můj příklad s MS dokončil za mě a vysvětlil, proč jsou ty statistiky tak překvapivě všechny okolo 50%. Díky.

Ano, z té DRUHÉ statistiky vyplývá, že Zerga hraje málo lidí. To už nějakou vypovídací hodnotu má, přesto to paradoxně taky nemusí říkat o balance vůbec nic (přestože pravděpodobně ano). Ta rasa může být třeba jen většině lidí nesympatická :o) Takže ani na základě toho bych nebuffoval.

Stejně tak jde ty dvě statistiky spojit a třeba vyvodit závěr, že Zergů je málo, protože hodně Zergů v poslední době přešlo na Terrany, moc jim to za ty Terrany ještě nejde (mají za ně málo nahráno, ale ještě jsou v té své, třeba diamantové, lize), proto Terrani teď výrazně prohrávají proti Zergům a Protossům :o) Jak vidíš, jde s takovýmihle nic neříkajícími čísly hezky čarovat podle potřeby :o)

A jinak já jsem nikdy neřekl, že KAŽDÝ terranský win je kvůli imbalance. To je naprostý nesmysl. Nicméně jsem už několikrát řekl, že jako Random často za Terrana porazím někoho (Zerga nebo Protossa), kdo mi subjektivně podle různých ukazatelů (micro, macro, APM, expanze, scoutování, reakce, counterování) přijde daleko lepší, než jsem já, a porazil jsem ho jen díky imbalance (EMP, šílenému příjmu minerálů z MULE apod.).

Gasper - 10.10.2010 | 14:16   (odpovědět)

Pralev - ty seš fakt vytvralej a neústupnej a tvrdohlavej bojovnik za oslabení T. Už se tomu po těch x týdnech co čtu tvoje komentáře směju. Jakejkoliv článek vyjde..je mi úplně jasný kdo to bude komentovat a jak
Ten tvůj příklad na MS - to jsi pěkně vytáhnul jen to co se hodí. Samozřejmě je to různě na přeskáčku..porazíš tosse, hodí ti to silnýho zerga, pak naopak, do toho se motá terran. Takže to vychází asi tak že nula k nule pojde...
Kdybyste raději přestali furt brsnit nad OP a "under" powered jednotlivých ras a probírali tu strategie, rady, tipy atd.
Z tý statistiky a nejen z ní vyplývá snad jediný prokazatelný - za Zerga hraje málo málo málo lidí tak je potřeba to nějak napravit. Ale chce to fakt s citem. Něco mu zvýšíš aby to měl jednodušší proti T a bude zase silnej proti P,nebo naopak. Holt není to jednoduchý
Jen se ty tvoje názory furt dokola hrozně blbě čtou.
Jsem T, snažím se zdokonalovat, mám třeba radost když se něco podaří, někoho chytrostí či taktikou porazím a pak mám číst, že je to jen díky OP??? To je hrozně laciný.

Pralev - 10.10.2010 | 13:52   (odpovědět)

"Tak statistika se nedá buď žrát nebo nežrat, ta prostě je a nese světlo do tmy spekulací. "

- a pak mě fascinuje ještě to, jak většina lidí absolutně postrádá kritické myšlení a bezhlavě věří, že co je psáno, je dáno...

doubleflip - 10.10.2010 | 13:43   (odpovědět)

jetpack u všech jednotek z raxu, to by bylo něco joke...

doubleflip - 10.10.2010 | 13:40   (odpovědět)

Tak statistika se nedá buď žrát nebo nežrat, ta prostě je a nese světlo do tmy spekulací. Souhlasim se změnami u zerga, to z. potřeboval jako sůl, ale se změnami u terrana...TvZ je jen otázka času kdy se vyzkoumá speedling, a protos musí udělat stalkera. O tom je scouting a správná reakce. Možná bych viděl řešení v tom vylepšení rychlosti ve factory, ale naopak jeho buff v mid nebo late game - třeba jetpack co umožní delší lety přes hluché území.

Pralev - 10.10.2010 | 13:19   (odpovědět)

Mě fascinuje už jen to, jak někteří tu statistiku Blizzardům opravdu žerou a berou ji hrozně vážně a vůbec jim není divné, proč teda Zergové dostanou tolik buffů a Terrani dva nerfy, když ZvT je podle statistik tak výrazně ve prospěch Zerga :o))

kane85 - 10.10.2010 | 13:14   (odpovědět)

ja sice nie som ziadny progamer, ale sam vidim ze zergovia to maju dost tazke ... hram sice len za nich a par zapasov som uz aj vyhral, ale od SC1 si neviem zvyknut ze ovik uz nie je detektor a hlavne - neskora AA obrana...takze nejake tie zmeny len privitam

lojza - 10.10.2010 | 12:04   (odpovědět)

To charles: Jojo, P ma proti T obrovske vyhody....trebas ma armadu 50 jednotek , prijde T s 1 ghostem, hodi 1-2 EMP a P ma najednou o pulku mene HP nez pred tim )To je skvela vyhoda, casto ji proti T vyuzivam )))))))))

charles - 10.10.2010 | 11:18   (odpovědět)

PvT je nevybalancované a protoss má výhodu,chcelo by to nejakú zmenu,napríklad že by sa dalo EMP hodiť na pylon a prestal by robiť potom to pole

a tiež uvítam každé zlepšenie zerga

MATRIXXXL - 10.10.2010 | 10:39   (odpovědět)

taky hraju za zergy, takze by mě tahle změna dost potěšila

Floyd - 10.10.2010 | 10:31   (odpovědět)

Jestli ty změny se stanou skutečností tak budu jen potěšen protože hraji za Zergy a není lepší a zábavnější rasy.
Hrál jsem za všechny rasy ale za zergy je to fakt nejzábavnější a pro mě nejzajímavější.
Hlavně mě potěšíly s roachema.
Jsem ve zlatí lize Rank 2
Zerg nice rase

lojza - 10.10.2010 | 10:18   (odpovědět)

Ac hraju P, tak se mi moc nelibi ty upravy u T smerem dolu. Mozna jsem divnej, ale ja JSEM RAD, kdyz na mne dela T reaper rush - v 90% pak vyhraju. Takze ted to bude ciste MMM s nic jineho, a pojede se na to uz od zacatku, pocitam...Nevim jak zergove maji problemy s reaper rushem, to nemohu posoudit, ale ja jako P nemam skoro zadne a naopak ho vitam.
Jinak cela tabulka pomerne ukazuje to, co tvrdim uz delsi dobu, totiz ze nespatruju nejaky zasadni problem u T, ze by snad byli nejak velmi OP, jak se tvrdi. Jak je videt z tabulky, je tomu spise naopak

doubleflip - 10.10.2010 | 08:58   (odpovědět)

Rax az po depu, a rychlost reap az po factory...hmmm tak at reaperum daji taky nejakou animacku kdyz napisu /dance, at jsou alespon k necemu dobri... Jinak ostatni zmeny jsou asi good

asd - 10.10.2010 | 08:07   (odpovědět)

To ondik: 1 bod

ondik - 10.10.2010 | 00:40   (odpovědět)

ale co, je to perfektně vybalancované, jak třeba dosvědčil další z řady velkých turnajů, americký IEM. Do dvou finálových skupin postoupilo 5 terranů a 3 protossové, do semifinále 3 terrani a HuK. A i když je to k nevíře, opět tady máme TvT finále!

Pralev - 10.10.2010 | 00:17   (odpovědět)

Pavel: Zřejmě nechápeš matchmaking systém (dále jen MS), takže budu té dobroty a vysvětlím ti ho.

Účelem MS je dávat ti takové soupeře, aby sis dobře zahrál, tj. ani příliš silné, ani příliš slabé (vůči tobě). Blizzard přímo kdysi řekl, že cílem MS je udržovat u hráče 50% win/loss ratio. Toho se dociluje úplně jednoduše a sice tak, že když ti to jde, hledá ti to lepší soupeře, když ti to nejde, hledá ti to horší soupeře (ve skutečnosti je za tím pravděpodobně nějaký skrytý rating na bázi klasického ELO ratingu; to jsou ovšem jen spekulace, protože Blizzard nikdy přímo neřekl, jak ten systém funguje, aby hráči nezačali zkoušet jeho podstatu abusovat).

Dá se tedy na základě MS statistiky hodnotit balance? Bohužel nedá. Ukážu ti to na (úmyslně zjednodušujícím) příkladu: Jsi Terran, dostaneš proti sobě Zerga. Porazíš ho. MS ti hledá silnějšího protihráče. Najde ho. Je to zrovna Protoss. On tě porazí. Hledá ti to slabšího protihráče. Najde ho. Je to zrovna opět Zerg. Porazíš ho. Hledá ti to silnějšího protihráče. Je to Protoss. On tě porazí. Co by z téhle statistiky vyplývalo? Že PvT je imbalanced ve prospěch Protossa a TvZ je imbalanced ve prospěch Terrana.

Mimochodem, já si o sobě nemyslím, že bych byl bůhvíjaký hráč, ale taky nejsem nějaký bronzový začátečník. Takže vytahovat tu na mě nějaké pěkně znějící historky o Marauderech proti Roachům je sice hezké, ale úplně mimo, o takovýhle věcech opravdu nemluvím. O té hře dost přemýšlím, snažím se o ní přemýšlet do hloubky a troufnu si říct, že o counterech mám zrovna docela přehled.

Pavel - 09.10.2010 | 23:38   (odpovědět)

To byla reakce na Praleva. : )

Pavel - 09.10.2010 | 23:38   (odpovědět)

Pokud je to statistika zápasů, pak to znamená že jedna rasa vyhrává víc než druhá rasa, a pak to můžeš řešit tak že proti sobě pošleš jinak silné hráče, nebo jednu rasu posílíš/oslabíš. Pokud prostě jedna rasa víc vyhrává, tak víc vyhrává.
Pravdou ale ,je že brečení na terrany je dnes móda. Není to tak dávno, co husky dával TVZ kde zerg jel prakticky jen roache a dostal nakládačku, načež začali v diskusi lidi brečeli, že terrani jsou OP, protože ten druhý jel "jen" maradeury (čili counter) a vyhrál.
Stejně jsem viděl běhat zerga infestory kolem Thorů a brečet, že nemá proti nim žádný counter. : )))

VitoSs - 09.10.2010 | 23:36   (odpovědět)

achjo: co ti na tom vadi? ja teda normalne delam supply depot pred baracksem a myslim ze to tak dela temer kazdej pokud nejede rush takze ubohy rusheri co se na nic jinyho nezmuzou maj utrum a tz co hrajou "normalne" to nijak nepostihne...

spacesea - 09.10.2010 | 23:34   (odpovědět)

me prijde ze oni se snazi hodne ocistit to pokazene jmeno zergu kdy je hraje vsude fakt hodne malo lidi oproti jinym rasam

spacesea - 09.10.2010 | 23:33   (odpovědět)

no myslim si ze ackoliv sem teran tak to staveni raxu az po supli musim uvitat s otevrenou naruci protoze ty tvt fast reaper harasi nekdy pokazi chut osobne bych nejak snizil dmge marauderu proti budovam nekdy toje fakt sux kdyz se da kuchnout za par sekund nexus ze 4ma marama

Pralev - 09.10.2010 | 22:51   (odpovědět)

Ta čísla neznamenají vůbec nic. Není to žádná průkazná statistika, nemá to žádnou vypovídací hodnotu. Buď je to statistika matchmaking systému nebo je to statistika založená na nějakém selektivním předvýběru (to je pravděpodobnější varianta, protože Blizzardi se k té statistice vyjádřili ve smyslu, že je v ní nějakým (nezveřejněným) způsobem zahrnut i skill, tj. neodpovídá to statistice matchmaking systému).

Mosq - 09.10.2010 | 22:25   (odpovědět)

Lol,ty cisla fakt nechapu...Pritom bych zrovna tosse povazoval za jasne nejslabsi rasu a oni maji nejlepsi cisla a dokonce I zergove maji navrch nad Terranama...zda se mi,ze si ty cisla Blizzard vytahl z rukavu...

Mosq - 09.10.2010 | 22:25   (odpovědět)

Lol,ty cisla fakt nechapu...Pritom bych zrovna tosse povazoval za jasne nejslabsi rasu a oni maji nejlepsi cisla a dokonce I zergove maji navrch nad Terranama...zda se mi,ze si ty cisla Blizzard vytahl z rukavu...

Achjo - 09.10.2010 | 22:18   (odpovědět)

Hm a abych moh postavit suply depot budu mit muset 20 scv nebo co? Pekna kravina s tema raxama. To at radsi daj zergum omegaliska.

VitoSs - 09.10.2010 | 21:59   (odpovědět)

ty cisla jsou dost zajimavy osobne me dost prekvapil match up pvt v nizsich ligach kde vice zapasu vyhravaji tossove... a vypalancovani ve prospech zergu (hlavne zvt) se mi taky moc libi i kdyz moje hlavni rasa jsou tossove tak si stejnak myslim ze napriklad roachove maji fakt malej dostrel

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.