StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
https://www.maleenha… » 15.06. 08:42
nike air huarache » 15.06. 04:02
mens grey nike train… » 15.06. 03:58
scarpe new balance d… » 15.06. 03:55
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Otázky z Německa pro 56. Karuneho Q&A

16.12.2009 | 22:17 - Jata

1. Vyvíjíte stále nové jednotky nebo jste už s množstvím jednotek u všech ras spokojeni, a proto se více zajímáte o jemné ladění a balancování?

 

Naší filozofií vždy bylo udržet množství jednotek každé z ras na určitém čísle tak, aby zůstala hratelnost tuhá, a v rámci těch čísel jsme s tím, co teď máme, spokojeni. Jakmile se dostaneme do bety, určitě zhodnotíme roli každé jednotky a na základě odezvy jednotky přidáme, nebo ubereme.

 

2. Mohli byste nám podrobně vysvětlit pohyb velkých jednotek na blízko jako Ultralisk? Menší jednotky mají při běhu skrz nečinné jednotky tendenci uhýbat tak, aby mohl Ultralisk projít přímo. Bude se to stávat jen v boji, nebo i při přesunu celé armády?

 

Způsob, jakým funguje systém pohybové kolize, je nyní takový, že jednotka musí být nečinná, aby mohla být jinou jednotkou jako Ultralisk vytlačena. Všeobecně platí, že v případě ovládání vašich sil se s tímto chováním nesetkáte.


3. V kampani StarCraftu II je mnoho volitelných úkolů, takže si hráč vlastně může vybrat způsob, jak kampaň projde. Ale jsou tady i hráči, kteří chtějí vidět všechny cinematic videa a hrát každou misi. Jsou ve hře mise, ve kterých se prostě musíme rozhodnout, kudy půjdeme (např. terranská kampaň v SC1, kde si vybíráte, jestli chcete nukleární zbraně nebo Battlecruisery), nebo si bude moct hráč zahrát celou kampaň v lineárním postupu? Bude nějaké menu, skrze které si můžeme zahrát již dokončené mise? Pokud ano, je možné si v tom menu odemknout i nové mise?

 

Při hraní kampaně budete čelit několika případům, kde se budete muset prostě rozhodnout a tato volba může ovlivnit výsledek určitého postranního děje nebo osud konkrétní postavy. Na tyto volby bude hráč zřetelně upozorněn a pro ty, co chtějí vidět všechny možnosti, budeme mít možnost se vrátit zpátky a vybrat si jinou cestu. Nicméně máme taky možnost, jak si znovu zahrát již dokončené mise nebo si přehrát cinematic cut scény skrze rozhraní příběhového režimu.

 

4. V singleplayerové kampani Warcraftu III šlo za některé rasy jako Naga hrát alespoň dočasně. Je něco takového plánováno i pro StarCraft II?

 

Singleplayerová kampaň StarCraft II: Wings of Liberty se zaměří zejména na terranskou kampaň, ale objeví se v ní i krátké série misí, kde hráči převezmou roli Zeratula a jiných protosských sil.

 

5. Je dosah Stalkerovy schopnosti Blink omezena vzdáleností mezi ním a cílovou oblastí nebo je třeba brát ohled na útesy a stromy; takže třeba by se Stalker mohl blinknout dál, kdyby to mělo být z útesu než v opačném případě na útes?

 

Vzdálenost, na kterou se můžete blinknout, je stejná bez ohledu zda-li to je nahoru nebo dolů z útesu.

 

6. Budou hráči moct poslat svým spojencům suroviny? Pokud ano, bude nějaký limit množství, které budou moct poslat?

 

Ano, hráči mohou posílat, stejně jako si vyžádat suroviny od spoluhráčů, ale až po několika minutách ve hře. Důvodem pro to je minimalizace nerovnováhy, která by mohla být způsobena jedním hráčem, jenž by získal masivní brzkou ekonomickou podporu od svého partnera, který by ho od začátku hry podporoval svými zdroji. Momentálně však nemáme žádný limit nastaven.

 

7. Některé replaye nebyly kompatibilní s novými patchi v StarCraftu I. Pracujete na tom, aby to neplatilo i u SC2?

 

Ano, rádi bychom umožnili přehrávat replaye z předchozích verzí SC2 i po vydání nových patchů.

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Marek53 - 23.12.2009 | 16:24   (odpovědět)

To Jetro: Øiká ti něco jméno Petr ©plíchal?

2Nine - 23.12.2009 | 14:39   (odpovědět)

Jetro: no zrovna tahle predstava byla jedna z tech co mi fakt vykouzlily usmev dal z utesu nebo na utes... DD

Jetro [ redakce ] - 23.12.2009 | 14:21   (odpovědět)

To 2Nine: Chtel bych te videt, jak ti to jde nahoru

2Nine - 23.12.2009 | 14:16   (odpovědět)

panove, neco na odlehceni, kdy zmena jedineho pismenka zcela smysl...

Je dosah Stalkerovy schopnosti Blink omezen vzdáleností mezi ním a cílovou oblastí nebo je třeba brát ohled na útesy a stromy; takže třeba by si Stalker mohl blinknout dál, kdyby to mělo být z útesu než v opačném případě na útes?

Vzdálenost, na kterou si můžete blinknout, je stejná bez ohledu zda-li to je nahoru nebo dolů z útesu.

Jetro [ redakce ] - 22.12.2009 | 09:35   (odpovědět)

To Marek53: Z dubna 2008.

Marek53 - 21.12.2009 | 18:45   (odpovědět)

To Jetro: Jak je to starý???

killer.exe - 21.12.2009 | 17:04   (odpovědět)

To Sam: nejsi sám. Taky sem na těhle stránkách už od začátku a tohle sem v životě neviděl

Jetro [ redakce ] - 21.12.2009 | 16:46   (odpovědět)

To Jerenimo: Bohuzel je to fake:
http://www.starcraft.rs/vesti/blizzard/sk-gaming-fake-beta-news-20091221223/

Jerenimo - 21.12.2009 | 16:42   (odpovědět)

http://bonusweb.idnes.cz/zurnal/Section.idn#A091221_135549_bw-zurnal-pc_osk je to za chvílku TADY !!!

Sam - 21.12.2009 | 13:55   (odpovědět)

týýý jo, to sem nikdy neviděl..!! a to to tady navštěvuju od začátku..

Jetro [ redakce ] - 21.12.2009 | 12:06   (odpovědět)

Kdyz jsme u te reklamy, pamatuje si jeste nekdo na nase promo, ktere jsme delali pro PG24. Joo, to byly casy

http://download.starcraftcz.com/promo_v07.wmv

Ultramarine - 20.12.2009 | 22:55   (odpovědět)

I ty nejlepší a nejtrvaleji odebírané komodity se prodávají lépe a snáze, když je zákazník předklepanej reklamou. Příkladem by mohlo bejt třeba nejstarší řemeslo... I oslovení a nabídka je "reklama". A v dnešnim tržnim prostředí, kdy nabídka je větší než poptávka to mají ti co na reklamu z vysoka dlabou mnohem těžší - teda jestli někdo takovej na trhu ještě "žije"...

muta - 20.12.2009 | 20:31   (odpovědět)

no recenze bude az, nvm jak dlouho po vydani ale myslim ze malo kdo to vydrzi cekat aby pak podle toho posoudil jestli si sc2 koupi nebo ne

Radec - 20.12.2009 | 19:09   (odpovědět)

Luxusem je ze se uz mohou posilat surky

Romla - 20.12.2009 | 19:01   (odpovědět)

To z: Recenze budou mít přes devadesát, to je jasný.

z - 20.12.2009 | 18:38   (odpovědět)

Tjn ale mě ke koupi nepřesvědčí reklama, ale recenze.

Romla - 20.12.2009 | 11:50   (odpovědět)

To z: Tak pokud všichni lidi na světě jsou už teď rozhodnutí, že si v každém případě Starcraft 2 koupí, pak je reklama na něj opravdu zbytečná. Obavám se ale, že například ani ty to ještě nevíš naprosto jistě, natožpak lidi co to nesledujou každý den. A takových je rozhodně mnohem, mnohem víc než nás.

z - 20.12.2009 | 11:34   (odpovědět)

Hm, ale SC2 už je tolik profláknutej že reklama na něj už je možná zbytečná...

Romla - 20.12.2009 | 09:23   (odpovědět)

To z: Reklama často prodává věci lépe než kvalita. Takže každému se hodí reklama, i Blizzardu, který tu kvalitu má. A battle reporty a další věci se určitě nezveřejňují jenom proto, aby na nich fanoušci našli chyby a zaslali je Blizzardu s upozorněním o nápravu. Je to taky reklama.

z - 20.12.2009 | 00:27   (odpovědět)

Pochybuju že Blizz potřebuje reklamu, dyť vo sc2 ví stejně každej kdo má net.

Ultramarine - 20.12.2009 | 00:08   (odpovědět)

Když rozhoděj tolik klíčů a pak chvíli počkaj, rozšíří se za optimálních podmínek vlna zájmu a uznání v ten pravej čas, aby to masírovalo šrajtofle a hlavy zákazníků. Chytré, levné, účinné - sen managera marketingu... Pokuď to vyjde. Další důvod, proč se jim vyplatí loupnout vývoji nějákej čas navíc a přijít hned napoprvé s majstrštykem.

Romla - 19.12.2009 | 11:20   (odpovědět)

To Lurker: "...jen bych dal 2Q na 30% a 3Q na 40%." Já asi taky. Snad nás Blizzard nepřekvapí zase nějakým velkým odkladem, je to u něho sice zvykem, ale donekonečna to odkládat nemůže.

Jinak z vyjádření Blizzu se dá poznat, že oni se snaží, aby už beta byla zcela plnohodnotně hratelná hra, která v nás zanechá jen ty nejlepší dojmy. Vypadá to, že v Blizzu (stejně jako u některých jiných firem) berou betu zčásti jako velkou reklamní kampaň a ne jen jako velké testování.

charles - 19.12.2009 | 10:58   (odpovědět)

mňa patche štvú akurát vo warcrafte,kedže už dlho normálne mapky nehrávam,takže si musím sťahovať patche,ktoré mi sú vlastne zbytočné,ale inak nemám problém...a ked občas pozerám tie zmeny v patchoch typu "znížený útok rytiera o 3" tak to sa vôbec nečudujem,že musia robiť patche,tak presne to ťažko vybalancujú len na základe tých niekolko hier čo si oni zahrajú

Lurker - 19.12.2009 | 10:32   (odpovědět)

Jediný co mě na patchích štve je, že nejde přehrávat replaye z jiných verzí hry (u současnejch blizz RTS). U SC2 tvrdí, že replaye nebudou závislý na verzi hry a budou fungovat i po případném patchi. Tím pádem v tom nevidim jedinej problém a rozhodně si nemyslim, že v případě blizz her je to známka nějaké nedodělaosti. Naopak, je vidět, že se o svoje hry staraj hooodně dlouho po vydání a to je dobře. Samozřejmě pokud někdo hraje jen za jednu rasu a oni mu nějakou jednotku v zájmu balancu zkrouhnou, že ho to naštve ... proto hraju random.
Jinak s těma procentama co uvedl Romla to cejtim podobně, jen bych dal 2Q na 30% a 3Q na 40%

Romla - 18.12.2009 | 23:54   (odpovědět)

To z: Je to jenom můj odhad, tudíž na jeho přesnosti moc nezáleží. Ale tak nějak to momentálně vidím.

Já mám osobně k patchům kladný vztah, podle mě každý patch hru víceméně vylepšuje, což samozřejmě nemusí vždy platit, ale mělo by to platit. Navíc Blizzard už avizoval, že mezi vydáváním expanzí bude hru i battle.net (ne)pravidelně patchovat.

Radec - 18.12.2009 | 22:22   (odpovědět)

Ovšem že je to samozřejmě u každého uživatele jiné jaký má přístup k patchum bohuzel je tu ta nejhorsi zkutecnost ta ze kdyz se budouci SC II třeba opatchuje tak samozřejmě proběhne i upgrade na battlenetu a ti uživatelé kterým se třeba nejáka ta změna v opatchovane verzi libit nebude tak to hold musí překousnout nebo si na battlentu nezahrají (leda že by to blizzard udelal i tak ze jak si muzeme zakladat mistnosti rozhrani battle netu tak ze proste podporoval oboji verze akorat by zalezelo na uzivatelich kteri by si hledali tu mistnost pro svou verzi hry) což asi bude pravděpodobnější

z - 18.12.2009 | 21:36   (odpovědět)

Romla: Tak přesně pravděpodobnost bych si vodhadnout asi netrouf, zajímalo by mě z čeho vycházíš.

Je možné že patche mohou být následné vylepšení kvalitního, fungujícího produktu, ale já bohužel mám zkušenost především s patchi, bez kterých by to hrát skoro vůbec nešlo a když tak mizerně (s.t.a.l.k.e.r., knights of the old republic2 atd...), proto mám o patchích tak ošklivé mínění.

Romla - 18.12.2009 | 19:06   (odpovědět)

Zejména u hry s rozsahem Starcraftu 2 je vydání bez spousty následných patchů naprosto nemyslitelné. Například takové patche Windows XP, se kterým jsem jako uživatel poměrně spokojen (jakkoliv to zní divně), se počítají na stovky až tisíce. Nejedná se pouze o opravy, ale také o vylepšení, která jsou v každém případě vítaná, ostatně stejně jako opravy, kterých se nelze u velkých projektů vyvarovat sebedůkladnějším testováním.

Jinak já osobně odhaduju pravděpodobnost vydání Starcraftu 2 následovně:
1Q 2010 - 0%
2Q 2010 - 35%
3Q 2010 - 35%
4Q 2010 - 20%
později - 10%

Jinými slovy, že je 70% šance, že to vyjde do září 2010 a 90% šance, že to vyjde do konce roku 2010. Věřím tomu. Ale hodně napoví, kdy začne beta, která by podle mě neměla trvat déle jak 6 měsíců.

morr - 18.12.2009 | 14:59   (odpovědět)

to z: dýl než rok... jak pozitivní )

Ultramarine - 18.12.2009 | 14:47   (odpovědět)

Shania: U složitějších her máš celkem recht, ale pakman, nebo tetris jsou příkladama her s famózní hratelností, zábavností minimálně na dekády a bez patchů.

Když ten program/hru udělaj slušně a daj si s tim záležet, patche pak vypadaj tak, že se objeví něco nečekanýho a oni tam pak jen plácnou záplatu. To je dost rozdíl proti patchům tipu překopávka (kterou převořou všechno). Snaha udělat dílo mistrně hned napoprvé je ale něco, co si zaslouží smeknutí. Ačkoliv z pohledu hladovejch fanů to má samozřejmě i nějáký zápory...

Shania - 18.12.2009 | 13:23   (odpovědět)

to Z:
je temer nemozny vydat program, ktery by byl dokonaly, vzdy se najde neco, co se da zlepsit, opravit atd. Toze ma hra hodne patchu nemusi nutne znamenat, ze byla pri vydani ve spatnem stavu, ale ze se o ni vyrobce stara.

z - 18.12.2009 | 11:42   (odpovědět)

Radec: fuuj patche vypovídají o tom že někdo nebyl schopen vydat fungující hru na první pokus, pryč s patchema!

No, v podstatě nic převratnýho nesdělojou, ale je jasný že nic vykecat nemůžou. Ale je znát že už se to pomalu začíná chýlit ke konci a odhaduju že dýl než rok už to trvat nebude.

Radec - 18.12.2009 | 07:56   (odpovědět)

Souhlasim se Samem rad bych si uz hru koupil a klidne pak jen cekal na patche kdyz to jde u wowka tak proc by to neslo u jeste lepsi SC II *IN LOVE* tak sup sem alespon s tou betou ? honeeem honeeem

veselá dírka - 17.12.2009 | 22:24   (odpovědět)

kdy byla oznámená hra?...2006?...a jestli vyjde fakt 2011, tak...supiš

tofa - 17.12.2009 | 22:02   (odpovědět)

to budou odkladdat a odkladat a vypusti to 21.12.2012 ne?

Sam - 17.12.2009 | 21:22   (odpovědět)

já vím, že ty patche stejně budou, tak jak u SC1, kde se vydávají i po těch 10 letech, ale snad chápete, jak to myslím..

Sam - 17.12.2009 | 21:21   (odpovědět)

ale proč hru rovnou nevydat a úpravy balancu a podobný věci neudělat formou patchů? něco jako veřejná beta, jenomže to není beta..

Ultramarine - 17.12.2009 | 18:59   (odpovědět)

Potíž je v tom, že jde argumentovat na obě strany - už to dělaj dlouho a nikomu nikdo neslíbil, že to budou mít v dohlednu hotový. Na druhou stranu, už maj v podstatě hotovo (tj. bez větších změn) alespoň půl roku a nevěřim, že by jim nějákej betatester navrhl vyškrtat 2/3 jednotek...

Já se ale snažím doufat, že to stihnout v 10tym roce.

morr - 17.12.2009 | 09:57   (odpovědět)

ano kvalitní hra si žádá velké množství času... ale promiň myslim, že už je to téměř hotový, není mi teda jasný co jim ještě tak trvá a vůbec se mi nezdá, že by po sedmi letech měli přijít další rok nebo dva...

Lurker - 17.12.2009 | 09:43   (odpovědět)

elf: jestli "tento rok" myslíš ten příští 2010, tak pak reálný to určitě je, ale bejt to nemusí.
1. optimisticky - beta bude trvat 6 měsíců, začne v únoru, tzn. GM v srpnu + měsíc než se to dostane na pulty takže ZÁØÍ 2010.
2. pesimisticky - bata 9 měsíců začne červen/červenec (dýl snad proboha ne), GM březen/duben 2011, vydání duben/květen 2011.
Tak to vidim já. Pokud by byla beta kratší jak půl roku tak by to teoreticky mohlo vyjít i v létě 2010, ale podle toho jejich "spěchu" je to asi spíš utopie. Osobně věřim ve vydání v roce 2010 ale obávám se, že to může bejt i 2011 což mě pěkně se*e.

Ultramarine - 17.12.2009 | 03:11   (odpovědět)

Platí klasické pravidlo - Kdo dřív příjde, víc zaplatí a (optimálně) bydlí přímo v USA, ten dřív mele...

pak jich ještě pár šťastlivců vyhraje, ale na takovou šanci bych si nevsadil ani tchýnina kila. Zhruba stejná pravděpodobnost jako že najdete (na zemi) bůra v parku kolem hlavního nádraží...

eft - 17.12.2009 | 02:46   (odpovědět)

uz me to cekani nebavi Jsem rad za nove (sice nic zasadne nerikajici) informace, ale mohl by uz trochu padnout nastin, kdy si budeme moct zahrat . Beta klic asi jen tak nikdo neziska a pro sirokou verejnost to bude asi tezko .

Samotne vydani hry vidite na kdy ? Je to realne aspon tento rok ? Nejak tak pocitam s koncem jara/ leto ...ale nechci byt zase naivni..aby to nedopadlo tak,ze to vyjde nejdriv na dalsi vanoce

Ultramarine - 17.12.2009 | 02:16   (odpovědět)

Ne, že by to bylo něco světobornýho, ale potěší nějákej informační pohyb. Zajímalo by mě, jestli vyhoděj nějáký vánoční přáníčko, nebo jestli budou zařezávat na samotný hře...

Lednacek - 16.12.2009 | 23:39   (odpovědět)

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.