StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Вельзевул художній ф… » 19.06. 22:38
Вельзевул кіно онлай… » 19.06. 22:25
кіно Рокетмен дивити… » 19.06. 22:11
Люди в чорному: Інте… » 19.06. 21:57
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

54. Karuneho Q&A

15.10.2009 | 22:40 - Jata

[SC2 Forum]

1. Zůstává poměr u Zergling vs. Zealot 4:1 nebo se to v posledních buildech nějak změnilo?

 

Jeden Zealot je obvykle schopný sejmout dva a někdy i tři Zerglingy. Nicméně poměr je založen zejména na rozmístění a mikrování. S rostoucím množstvím Zealotů bude třeba více Zerglingů k výhře boje, jelikož se Zealoti nashromáždí a zredukují tak útočnou plochu. Ke snížení této plochy pomůže protosským hráčům i chytré využití terénu jako podporování okrajových pozic. Zerglingové ale musejí zvolit natolik dobré obklíčení Zealotů, aby tento poměr zůstal zachován.

 

[SC Legacy]

2. U PvP ve World of Warcraft se časem objevil problém s tím, že to hráče "zrovna neuspokojovalo", když ztratili kontrolu nad svou postavou, protože to omezilo jejich schopnost vykonávat svou práci či roli. Ve Starcraftu 2 je patrný nárůst omráčení a znehybnění, což se v původním Starcraftu vyskytovalo zřídkakdy. Máte na základě zkušeností z testování dojem, že schopnosti limitující ovládání jednotek poskytují dynamičtější hraní nebo spíše zaznamenáváte více obav?

 

Za prvé, i v původním StarCraftu vlastně byly některé schopnosti, které způsobovaly, že hráči ztratili kontrolu nad jednotkami. To se týkalo třeba Lockdownu u Ghosta, schopnosti Disruption Web u Corsaira či Mind Control Dark Archona. Mohlo by být příliš předčasné říkat, že ve StarCraftu II se "výrazně zvýšil" počet omráčení a imobilizace.

Co se týká porovnání, ve World of Warcraft ovládáte jednu postavu, na rozdíl od RTS her, kde máte pod sebou mnoho základen a jednotek. Rozdíl je ten, že když ve WoWku ztratíte kontrolu nad svou postavou, musíte prostě počkat, až ji získáte zpět. Nicméně ve StarCraftu, když jsou jednotky ve vaší armádě kontrolovány někým jiným, pořád můžete dávat rozkazy zbytku vaší armády, ovládat základnu, budovat nové jednotky, atd. Máte mnoho možností, a pokud jde o tohle, jsme s různorodostí, kterou to k hratelnosti přináší, spokojeni.

 

3. V jakém stavu je momentálně Mothership? Jakou mezeru zaplňuje v současné době, a kdyby byla tato jednotka vyškrtnuta, vznikl by důvod pro její nahrazení jinou, nebo by to Protossové zvládli i bez ní?

 

Momentálně má Mothership pasivní maskovací pole pro okolní jednotky a budovy, Wormhole Transit, Temporal Rift a Vortex. Se stavem mateřské lodi jsme poměrně spokojení, takže už se těšíme na odezvu hráčů po začátku bety.

 

4. Jaký je váš konečný záměr s Infestorem? Jednotky měly a neměly tolik schopností, snažíte se zaměřit na podpůrnou roli, nebo na narušení a obtěžování, nebo prostě na široký záběr kouzel, tak aby z něj mohla být rychle reagující jednotka?

 

Mělo by se jednat víc asi o roli narušitele/obtěžovatele. Infestoři jsou určeni k zahrabování a jako předvoj před vlastním rojem k oslabení nepřátelských sil.

 

5. Lze se EMP nějak vyhnout, nebo budeme mít nějaký aspoň náznak toho, že by se měl objevit? A nezpůsobí to problém s Immortaly?

 

Je možné se tomu sice vyhnout, ale je to obtížné. Vaše možnosti zahrnují očekávání protivníka, který by potenciálně mohl EMP použít, že třeba uvidíte jeho Ghosta nebo třeba jeho záblesk, takže můžete předpokládat, že něco takového přijde; můžete být na okraji maximálního dosahu EMP a pak rychle utéct; nebo prostě použít Stalkerovu schopnost Blink.

 

[Vile Gaming]

6. Komunikace mapa/mód s webem - Bude ve hře podpora pro map/mod makery k překlenutí propojení mezi jejich mapou/módem a jejich webem? Například, když člověk chce, aby jeho mapa/mód posílaly skóre/výsledky na stránky a opačně, mapy/módy by si mohly vytáhnout ze stránek nejvyšší dosažené skóre a zobrazit ho ve hře.

 

Hráči si sice mohou udělat vlastní obrazovky se skórem, ale nemáme žádné konkrétní plány na přemostění dat mezi mapou a webem skrze Battle.net.

 

7. Podpora launcherů - Budou mapy/módy schopny mít vlastní "launcher" (ala launchery ve WoWku), jako zástupce nebo spouštěcí ikonka na počítači mimo StarCraft, a vlastní obrazovky, po ověření na Battle.netu (ve stylu Twitteru či Facebooku)?

 

Rozhodně nemáme v plánu umožnit mapám a módům mít vlastní launchery. Nicméně zůstává možnost mít vlastní nahrávací nebo spouštěcí obrazovku.

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

starcraft-po-hamachi-6 - 20.10.2009 | 22:07   (odpovědět)

zdravim,
hledame dalsi parany do nasi sc-hamachi site, privitame kazdyho:

starcraft-po-hamachi-6 , heslo: 123 (jak se sit zaplni vytvorime dalsi)

chybi nam dostatek AKTIVNICH hamachi paranu, budem se tesit

Xelnag - 17.10.2009 | 12:05   (odpovědět)

to jsou slavní a dokonce je naně odkaz jako pořádnej fanošskej Web

Ultramarine - 16.10.2009 | 22:03   (odpovědět)

Možná ne ovládanejch protihráčem, ale počítačovejch je snazší se zbavit. Člověk by nám šel po scvčkách a až pak po bunkru. Koukal sem v novym score (č189) a na stránce 21 ve článku "fanouškovské weby" je nahoře obrázek téhle starcraftí stránky. Jata& spol- budete slavný, dženlmeni...

Marek53 - 16.10.2009 | 21:27   (odpovědět)

To Ultramarine: Máš recht. Já nejradši stavim bunkry před východem z nepřátelský základny. Bunkr plnej mariňáků s dvěma scvčkama v záloze odrovná devět zeleatorů.

Ultramarine - 16.10.2009 | 17:09   (odpovědět)

To je jeden z důvodů, proč mi sednou terani. Dá se s nima rushovat "obranou" tj. najít vhodnej flek na mapě (kterej uzavře protistranu s jedinejma krystalama a vespenem) , udržet ho tam a sám se co nejvíc rozrůst a roztěžit. S medikama (a pak bunkrama) to je ještě lepší.

Ultramarine - 16.10.2009 | 14:21   (odpovědět)

Mauricio: Jo, tomu rozumim. Občas ale ve frontě stojí i zealoti. A k větším počtům, nebo slušnejm jednotkám se už asi nedostanu, protože rushovat dostatečně rozhodně neumim ani se zergama proti protům .

mauriicio - 16.10.2009 | 13:16   (odpovědět)

To Ultramarine: Poměr 1:2-3 platí pro jednoho Zealota, čím více bude Zealotů, tím příznivější pro ně bude poměr. Zatím co 3 Zerglingové Zealota obklíčí, 30 proti 10 bude muset "čekat ve frontě", čímž sníží svou útočnou sílu. Navíc, Zealoti mají výtečnou podporu ve Stalkerech a Colosech. Proto můžou 2-3 Zergllingové dát 4x dražšího Zealota.

Ultramarine - 16.10.2009 | 13:13   (odpovědět)

Normální lidi, i Z se vším svým svérázným kouzlem, to vědi. Nejpozději po upozornění ano. Ze strany čtenáře co o dělání stránek ví kulový (já, např.) je těžký si uvědomit tu práci co tu stojí za každym slovem. A to, že to nedělá nějákej kopírovací program, ale lidi s vlastnim životem, co do toho dávají i dost vlastní tvorby.

Darksnow - 16.10.2009 | 12:18   (odpovědět)

To z: Buď normální, opakuji normální člověk. Já o těch novinkách vím někdy raky dřív z RSS kanálů, jenom upozorním. Buď rád, že máme takové stránky, tak vysoké kvality.

Sip - 16.10.2009 | 11:41   (odpovědět)

to Z: Měl by sis někdy zkusi práci redaktora, abys viděl, že to není žádná sranda, když musíš překládat takovýho textu, a to ještě nejen překládat, ale i srozumitelně zformátovat. Navíc redaktoři jsou normální lidi, takže taky pořád jenom nemůžou sedět u pc a hledat na netu, co se kde šustne.

Jata [ redakce ] - 16.10.2009 | 06:58   (odpovědět)

Bohužel jsme taky jenom lidi a ten překlad chvíli trvá, nemáme to jednoduchý jako anglický servery, který to prostě zkopírujou a mají to. Pokud to někdo potřebuje hned, tak si to přečte v angličtině, ostatní ty 2 hodiny zpoždění oproti skutečnému vydání nějak přežijou.

Ultramarine - 16.10.2009 | 03:04   (odpovědět)

Kapku škoda, že madršipa už nemá black hole a planet cracker. Ale třeba jich zas bude možný mít víc než jednu. A se štítovačem a dobíječem many v základně a rozloženym warp prismem poblíž nepřátelské báze by to mohl být dobrej nástroj na "harašení" (obtěžování) nejen dělníků. Další možné využití je něco jako arbiter - shromáždit armádu, madršipa jí zneviditelní a pak už je to o něčem jiném... .
Utéct blinkánim (blinkem) emp? Čeho se to nedožijem... . O co, že to madršipa dokáže svym teleportem taky. No a to že v šermovačce zerglingů a zealotů rozhodne mikro a plocha boje je celkem zřejmý. Ačkoliv ten poměr 2-3/1 se mi zdá k protům trochu příkrej. Člověk se pak nediví, že vymíraj (vzhledem k rychlosti a ceně stavby 3 zerglingů a 1 zealota).

Ultramarine - 16.10.2009 | 02:38   (odpovědět)

Už jen to napsat (v čj) něco zabere. A lidi co sem píšou jsou taky "komunita". Navíc to z drtivý většiny dělaj ve volnym čase. Každej musí občas do školy, práce, nebo jinak společensky žít. S těma ostnama - dorůstaj (A bude jich víc. Ten obrázek byl jen ilustrační. Je to podobné jako "sklo" v marýní helmě. Vidíme tam "obyčejné", ale smysl by dávalo, kdyby bylo nějákým způsobem zodolněné). Podle blizardí sajty vznikly z ultratvrzených chlupů a chlupy dorůstají normálně (viz vlasy). (možná dost fofrem, jestli je to podobnou rychlostí jako regenerace). Navíc hydry mají ještě drápy - kdyby náhodou vystříleli "zásobník" v nevhodnou chvíli. A ve filmečku VŽDYCKY bojujou jenom "kosama" a zubama, takže boj zblízka mají asi radši a střílet začnou, když je kořist z dosahu, nebo utíká. (spekulace na základě části knihy Stín xel nagů, kde hlavní hrdinka před hydrama skočila do auta a oni začali střílet až pak)

z - 16.10.2009 | 00:07   (odpovědět)

Zase to komunita ví dřív než tenhle server...ale aspoň udělali překlad (mě je to sice jedno, ale chápu že právě tohle je asi zdrželo)

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.