StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
https://www.maleenha… » 15.06. 08:42
nike air huarache » 15.06. 04:02
mens grey nike train… » 15.06. 03:58
scarpe new balance d… » 15.06. 03:55
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Otázky a odpovědi ohledně editoru map aneb Q&A 52

13.06.2009 | 20:10 - Jata

1. Bude editor stále využívat jazyka JASS, nebo snad jeho vylepšenou verzi?

 

StarCraft II používá zcela nový skriptovací jazyk, jenž jsme nazvali Galaxy. Velmi se podobá C a člověk, který je s programováním v "céčku" dostatečně obeznámen, nebude mít žádné problémy.

 

2. Jedná se o event-driven (událostmi řízený) nebo object-oriented (objektově orientovaný) jazyk?

 

Jazyk jako takový není object-oriented, ačkoliv je většina jeho původních funkčností založena všeho všudy kolem operací na herních objektech.

 

3. O kolik více, v porovnání se editorem Warcraftu III, může být editováno, pokud vůbec, GUI hry (ve W3 to bylo velmi omezeno)?

 

Ingame UI layout je do značné míry tvořen datovými soubory, nicméně editor nepodporuje práci s těmito soubory. Takže lze herní UI přizpůsobit, ale nebude to tak user-friendly činnost.

 

4. Má StarCraft II editor nějaké nové zajímavé funkčnosti, nebo se bude jednat pouze o nový editor s několika málo hlavními vylepšeními?

 

Určitě můžu opomenout prvky pro singleplayer z WarCraftu III, ať už velké nebo malé, které jsme alespoň do nějaké míry pro StarCraft II nevylepšovali.

 

5. Bude schopnost komunikace mezi triggery, například přes akce nebo podmínky, v novém jazyce zlepšena?

 

Jednou z nejvýznamnějších vlastností Trigger Editoru je podpora uživatelských definicí funkcí, včetně akcí a podmínek. To znamená, že můžete vytvořit vlastní akce, které jsou složené z jiných akcí (nebo vlastního skriptovacího kódu), a pak tyto použijete v triggerech jako jakoukoliv jinou akci.

 

6. Jak se liší podpora "hrdinů" od editoru ve W3? Nebo je snad prakticky identická?

 

Usilovně jsme pracovali na vytvoření systému hrdinů, který by byl flexibilnější než ve Warcraftu III. Například budou mít tvůrci map možnost definovat jakékoliv množství vlastních atributů, které ovlivňují hrdinu podle jeho úrovně.

 

7. Bude mít tento programovací jazyk veřejné API?

 

Stejně jako u WarCraftu III, tak i tady bude zpřístupněna skrze skripty velká hromada "nativních" funkcí představující herní funkce. Pokud si pod tímto představujete "veřejné API", pak ano.

 

8. Bude pro tento nový jazyk nějak zlepšen "Garbage Collector"? Například v JASSu musí být při dokončení používání všechny místní proměnné definované na nulu a některé datové typy zase musí být ze hry odstraněny (třeba lokace), aby nedocházelo k únikům paměti.

 

Galaxy předvede ohromný Garbage Collection systém pro všechny nativní typy, což je obrovské zlepšení v porovnání s WarCraftem III (který v podstatě tento systém vůbec neměl). Problémy s úniky paměti při skriptech z WarCraftu III jsou minulostí.

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Rojen - 23.08.2009 | 23:50   (odpovědět)

Pro mě je článek zajímavej a určitě si nějakou tu mapku zkusím naprogramovat už se těším...

To Moergil: To 3,14ranha: To charles: ježiš, dota není udělaná v nějakém editoru.
Dota je napsaná v JASSu a není udělaná přes editor! šak si zkuste dotu přes editor otevřít.

charles - 16.06.2009 | 16:53   (odpovědět)

To 3,14ranha: ja tiež nemám originálku,ale na to sa dajú nájsť aj programy...ja hrávam cez garenu...no je to o boji "dobrých a zlých",bojujú tam furt dookola enti proti ghúlom,hráči majú hrdinu a jeden má preraziť toho druhého velmi nepresne povedané...

3,14ranha - 15.06.2009 | 21:32   (odpovědět)

co se SC týče tak jsem nejvíc čuměl na poker, pravda nedíval jsem se do editoru jak moc je to složité ale každopádně respekt a těším se na SC2 tvorbu

3,14ranha - 15.06.2009 | 21:29   (odpovědět)

hej, díky za vysvětlení
šlo by to upřesnit? protože nemám W3 origošku a nehraji tedy W3 online

Havoc - 15.06.2009 | 18:37   (odpovědět)

To charles: fail...máš pravdu. Čítal som si to len tak jedným očkom a toto som prehliadol. Tha prišlo mi dosť divné, aby niekto nevedel, čo je DotA.

charles - 15.06.2009 | 18:33   (odpovědět)

ten 3,14ranha sa pýtal,čo to je,nepísal by som to sem len tak...

Havoc - 15.06.2009 | 17:36   (odpovědět)

Charles: ešte že si nám to povedal.

charles - 15.06.2009 | 16:37   (odpovědět)

DotA je mapa na warcraft 3 vyrobená jedným hráčom v editore,asi najpopulárnejšia zo všetkých )

Natix - 15.06.2009 | 09:00   (odpovědět)

Schválně jsem mkrnul na wiki na ten JASS a ta bezzávorková a bezstředníková syntaxe je docela děs. Sice jde jen o skriptovací jazyk, ale C-like syntaxe je určitě krok vpřed, to si možná pak zkusím i nějakou triggerovou mapu vytvořit.

Hafka - 14.06.2009 | 20:46   (odpovědět)

Mizzin: Být tebou bych se nebál. Určitě tam jednoduchou mapku naflákáš během chviličky, jako v jedničce. Asi spíš šlo o to ukázat, že jdou do hloubky a kdo si s tím bude chtít vyhrát, tak tam vyrobí fakt zázraky.

3,14ranha - 14.06.2009 | 18:59   (odpovědět)

To Kundu: tsch, s trochou péče jdou slušné věci udělat i s trigers
PS: co je Dota?

Bemis83 - 14.06.2009 | 12:56   (odpovědět)

jelikož mapy nedelam tak pro me o ničem.

Kundu - 14.06.2009 | 11:58   (odpovědět)

jj, tyhle otazky byly urceny profesionalnim mapotvurcum, ktery se umej obracet ve vytvareni skriptu a jinejch serepeticek, ktery ve finale ze suchy mapy udelaj dobrou zabavu. Nebyly urceny pro mapmakery, ktery akorat umej vysadit jednotky na urcitym miste

kazdopadne editor bych nepodcenoval, znamena to novej smer pro SC komunitu, tak jak uz tady nekdo rekl..... Dota, atd... urcite to prilaka vic lidi a udrzi zabavnost hry o hodne dyl. pro me budou podobny mody vytvoreny sikovejma hlavama (a myslim si ze se dockame novejch, lepsich veci nez je dota) znamenat minimalne dobry odreagovani od SP nebo MP

Mizzin - 14.06.2009 | 10:14   (odpovědět)

no, mě tedy Q&A potěšil, ale zároveň vyděsil.
Pro SC jsem si tehdy dělal kupu scénářů, abych si některý mise udělal dle svého gusta a přišlo mi to celkem jednoduché. Za to tenhle rozhovor na mě působil, jako by se bavili o nějakým komplexním programování. )
Jaký dopr*ele C? Jako mám nějak tucha o co jde, ale děsí mě to.

Moergil - 14.06.2009 | 10:02   (odpovědět)

Editor zaujíma menšinu, ale kde by bol SC a W3 bez editora? Žiadna Dota, žiadne fastesty, evolvy, tma, custom mapky do turnajov atd, atd...
Okrem toho Q&A editoru vychádza naozaj len občas, takže nám, ktorých editor zaujíma, naozaj nemusíte kaziť radosť...

Insolitus - 14.06.2009 | 09:44   (odpovědět)

To TaSSadar: jenze pristup ja mapy nedelam, proc to vubec vydavali a proc to tady kluci prekladali je dost sobeckej a kratkozrakej
ja mapy taky nedelam, ale sem rad ze si tady nekdo praci s tim a prelozil to, protoze to nekoho zajima a ten nekdo pak mozna udela mapu, na ktery se ja budu bavit

Sam - 14.06.2009 | 09:39   (odpovědět)

většině věcí jsem nějak nerozuměl, ale v SC1 jsem map nadělal hromadu, tak bych to určitě rád zkusil i v SC2.. věřím, že až to uvidím, tak bude stačit pár hodinek a už to snad jakž takž půjde..

Marek53 - 14.06.2009 | 08:27   (odpovědět)

Super Q&A! Nevim k čemu mi je, ale aspoň, že je!

Hafka - 14.06.2009 | 02:44   (odpovědět)

TaSSadar: Už se tady probralo snad všechno od otázky, kolik bude v SC2 ras až po to, jesli budou reapeři skákat 25 nebo 30 metrů do vejšky. Asi je přirozený, že se probíraj stále větší a tedy i nudnější detaily. Já bych řekl, jestli to bude zajímat třeba ty 2/10 lidí, tak je docela přiměřený, že jeden Q&A z těch padesáti věnujou editoru map. V jedničce jsem si ze srandy zkusil naklikat 2 nebo 3 mapy, ale když vidím, jaký finesy se budou nechat dělat v novym editoru, tak mě to docela láká si něco vyzkoušet.

TaSSadar - 13.06.2009 | 23:18   (odpovědět)

To Insolitus: to je jasne, prostě mě nějaky editor vubec nezajima. a myslim že z 10 lidi to zajima tak jednoho, možna 2... neřeknu dat tam 2 otazky ohledně editoru, ale cele, jako vubec, to mohli zkloubit uplně volně do 2 odpovědi, trochu delšich, ale to by nesměli byt v blizzardu socky a nešetřit informacema

Insolitus - 13.06.2009 | 22:35   (odpovědět)

nudny jen proto ze nedelate mapy???

TaSSadar - 13.06.2009 | 21:03   (odpovědět)

jj souhlasim, davam 10% a to jenom proto že něco vyšlo

kane85 - 13.06.2009 | 20:44   (odpovědět)

pre mna osobne uplne zbytocne QA. neviem no mam dojem ze cim je datum vydania blizsie, tym su QA nudnejsie

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.