Karuneho Q&A 51
1) P?idáte do menu monost vypnout klávesu Windows a také kombinaci ALT + TAB? Vy?ešte taky n?jak jména hrá??. Kdy je jejich jméno "IllIIlIIlIIlIIlllI" (L & i), je trochu t?ké s nimi pak hrát.
A?koli nezvaujeme vy?azení klávesy Windows a Alt+Tab, prozkoumáváme monosti politiky pojmenování, abychom p?edešli takovým problém?m, jaké byly výše popsané.
2) Terénní prvky ve StarCraftu 2 jako v?e Xel'Nag?, zni?itelné p?ekáky a Brush mají významný efekt na hratelnost a zdá se, e vytvá?í specifické body zájmu/výhod na map?. Máte v plánu p?edstavit i n?jaké další terénní buffy/efekty pro bojišt??
Sou?asné rysy terénu ješt? nejsou dokon?ené. Zatím máme ve h?e tyto t?i prvky a po dobu bety je plánujeme zachovat, ale stále je moné p?idat i další v?ci, pokud se nám budou zdát vybalancované a dostate?n? schopné povzbudit hraní hry.
3) Kdy jsou/byly plány na integraci hlasové komunikace do multiplayeru, budou replaye ve StarCraftu 2 zaznamenávat audio konverzaci i chat?
Soubory s replayemi neobsahují zvuk. Nicmén? budete moct si prohlédnout všechny textové rozhovory b?hem sledování replaye.
4) P?ed nedávnem jste se trochu zmínili o funkcích v replayích a jeliko rozhodn? budou vycházet patche, starší replaye nebudou pak fungovat, pokud bude systém na podobném principu jako v SC1 nebo W3. Plánujete zde takové zm?ny, e by se hrá?i mohli podívat na starší replaye i potom, co se objeví patche?
Ano, i kdy hru opatchujete, budete se moct podívat na opakování zápas? hraných na starších verzích hry.
5) Rozhraní vid?né v Battle Reportech - je toto rozhraní p?ístupné pro pozorovatele b?hem ivých her (v reálném ?ase), nebo pouze p?i sledování replayí, nebo obojí?
Rozhraní, je jste v Battle Reportech vid?li, bude b?hem bety dostupné i v módu pozorovatele.
6) StarCraft II se skládá ze singleplayeru/kampan?, multiplayeru (+ p?ehráva?e replayí), editoru map a Battle.netu. Všechny ?ty?i sou?ásti jsou sloité a bez pochyby pot?ebují otestovat a opatchovat. Rozhodlo se ji, zda-li výše zmín?né sloky budou zahrnuty do ve?ejného beta testingu?
B?hem bety si na Battle.netu m?ete zahrát multiplayerovou hru a stejn? tak m?ete sledovat replaye. B?hem testování budou mít hrá?i p?ístup i k editoru map, ale ne nezbytn? u od za?átku. Singleplayerová kampa? ale do bety zahrnuta nebude.
muta - 28.05.2009 | 17:51 (odpovědět)
no jeste aby tam delali pevnosti, dobre ze nebudou to mi stacilo v age of empires
marine - 28.05.2009 | 11:32 (odpovědět)
To Ultramarine:
- SC2 bude toti po deseti letech op?t upln? to sam jako SC1, jen ve 3D - takov hodn? pozdn datadisk - nuuuda...t?il jsem se, e ho posunou dl(ale mon po zahrn zm?nm nzor - uvidme)
- jestli mysl zni?itelnmi sklami ty p?ekky(na zemi), kter byly i ve WC3, tak to snad n, e...
- ne pevnost myslm se vm vudy, tedy i jako vyven zdi, na kter by lo t?eba poslat maroe atd
- p?eilo kv?li profi hratelnosti, ne z variabiln zbavy hern fajnmekr?
- a stejn? je komick, kolik let balancuj t?chto pr jednotek a odkldaj vydn...stejn? jet? dalch x let, budou vydvat dal patche...
... jako po?km si na finln verzi, ale stejn? se mi to zd bt stle stejn? steriln
Ultramarine - 28.05.2009 | 06:52 (odpovědět)
Marine: zni?iteln tam budou ty "skly" a na zemi se budou objevovat (a mizet) krtery. Stromy, trvu a mosty nezni?. Dost ale pochybuju, e by to vytvo?ilo takovej rozdl v hratelnosti. Pevnost si stav ze zkladny. Sc 1 ti nesedl? Byly to jen such matematick ochcva?ky pro lu?ky? Ne?ek bych. Kolik dalch her p?eilo mezi komunitou deset let? A sc2 bude na stejnejch, nebo alespo? hrozn? podobnejch principech, jen trochu vypulrovan?j.
Darksnow - 27.05.2009 | 23:01 (odpovědět)
Jo tady je nvod, jak si t?eba vykuchat klvesnici, aby nenastal podobn omyl. http://starfeeder.gameriot.com/blogs/Tasteless/Secrets-of-StarCraft-Pro-Gamers-The-competitive-keyboard
Darksnow - 27.05.2009 | 22:53 (odpovědět)
To Sam: Jo a kdy jsme u Toho, tak jsem nedvno vid?l borce, kterj doporu?uje si zbyte?n klvesy rovnou vykuchat, pak se prej SC hraje jet? lp.
Darksnow - 27.05.2009 | 22:45 (odpovědět)
To marine: Jo kdy jsme u Toho, tak by m? zajmalo, jestli fakt bude monost p?echodu z jednoho konce mapy na druh. To by bylo p?kn? divok. Snad si to rozmyslej.
marine - 27.05.2009 | 22:43 (odpovědět)
To Darksnow:
j vm, e to tam nedaj a ani by to tam nedali, to byl jen takov lakonick posm?ek a narka na jejich sterilitu...ostatn? e ve jde oet?it - sta?ilo by toti, jak u jsem psal, aby po?as a destrukce se vyskytovali pouze na n?kterch strategickch mstech mapy, tak no problm, ale vysv?tli jim to...
Darksnow - 27.05.2009 | 22:43 (odpovědět)
Jsem zv?davej, kterej v?l by se jmenoval IllIIlIIlIIlIIlllI
Darksnow - 27.05.2009 | 22:36 (odpovědět)
To Sam: Abych tedy up?esnil, tak asi lehce se splete alt+tab za alt+1. e jo?
Darksnow - 27.05.2009 | 22:34 (odpovědět)
To marine: N?kde u napsal, e by vliv po?as totaln? rozhodil balanc hry. Take ne.
marine - 27.05.2009 | 22:33 (odpovědět)
k odpov?di z druhho bodu: "stle je mon p?idat i dal v?ci, pokud se nm budou zdt vybalancovan a dostate?n? schopn povzbudit hran hry"
...co takhle na n?kterch vhodnch, ?i taktickch mstech zavest destrukci prost?ed, vliv po?as na hratelnost, nebo stav?n pevnost? hmm? - na to ale vlastn? m?u zapomenout, kdy n?kolik let nejsou schopni vybalancovat pr blbch jednotek , e...a navc, kdy s jedn o strojov? steriln matematick achy pro lutky...
Darksnow - 27.05.2009 | 22:23 (odpovědět)
To Sam: Jo a t?eba tab se pouva v SC pro p?epnn mapy z tern plus jednotky na jednotky a ?sla pro vytv?en skupin. Ale to v. Take tab je pouvanej asi dost.
Sip - 27.05.2009 | 22:20 (odpovědět)
Vypnut samotn klvesy win bych pochopil, jeliko ?lov?k se m?e t?eba blb? op?t a je to ale pokud se n?kdo uklikne na alt+tab, tak to mus bt pak opravdu... no "ikovnej"
Darksnow - 27.05.2009 | 22:18 (odpovědět)
To Sam: Nhoda je blbec, patnej hmat a je to v pr.. Nepouv alt+?slo t?eba ve W3? Osobn? pouvm vce ctrl+ ?slo.
Sam - 27.05.2009 | 21:45 (odpovědět)
To Darksnow: tak mi ale ?ekni, pro? bych p?i p?kn bitvi?ce p?epinal t?eba na webovej prohle?.. na takovej p?eklik nev??im..
Darksnow - 27.05.2009 | 21:39 (odpovědět)
Asi by nebylo dobr, kdyby ses p?epnul do jinho programu p?i p?kn bitvi?ce, pak bys napsal jenom GG .