StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Giá làm bảng hiệu mớ… » 21.03. 08:40
Odzysk danych po usz… » 20.03. 18:53
Odzysk danych z maci… » 20.03. 18:53
Odzysk danych po usz… » 20.03. 18:52
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

BlizzCon: Nové informace o Trilogii přímo od Roba Parda

11.10.2008 | 14:22 - Overwatch

Konečně se objevil první rozhovor a to rovnou s Robem Pardem, který je přímo nacpaný novými informacemi k prasknutí (ten rozhovor). Celý se točí kolem StarCraft 2 trilogie a zmiňuje se o motivaci pro toto rozhodnutí, délce jednotlivých kampaní a dokonce naznačuje datum vydání!

 

Jak došlo k rozhodnutí pro Trilogii:

 

„Chtěli jsme mnohem více zdůraznit možnosti hráče. Chceme udělat opravdu rozvětvenou příběhovou linii, rozvětvit chceme celou kampaň a to tak, aby si hráči mohli vybírat i vlastní technologie. A jak jsme hru vyvíjeli, museli jsme se rozhodnout, jak to uděláme. Kolik misí opravdu potřebujeme na to, abychom mohli vyprávět zajímavý příběh? Museli jsme udělat několik obtížných designových rozhodnutí o tom, jak to nakonec bude fungovat."

 

„Uvědomili jsme si, že kdykoliv jsme dali do hry podobné množství obsahu, jaké bylo v našich předchozích hrách - co se týče misí, postav, filmečků a podobných věcí - nikdy to nepůsobilo tak, že má hráč dostatečně volnou ruku ve výběru jednotlivých prvků. Nedosahovalo to našich představ a snů. Tehdy jsme si uvědomili, že stojíme na rozcestí a musíme se rozhodnout. Chceme od takovéhoto obsahu ustoupit? Nebo hru výrazně zpozdíme a trochu toho uděláme? Nebo to uděláme celé?"

 

Původní StarCraft měl 32 misí - 12 za Terrany, 10 za Zergy a 10 za Protossy. Nový systém samostatných kampaní, kdy každá jednotlivá kampaň (Wings of Liberty - Heart of the Swarm - Legacy of the Void) bude mít 26 - 30 misí. Každá tato samostatná kampaň bude tedy přibližně stejně dlouhá, jako celý první díl StarCraftu.

 

Dále Rob Pardo vysvětluje, že toto rozdělení hry se multiplayeru nedotkne - každá StarCraft 2 kampaň bude mít vlastní, plně funkční multiplayer, hratelný za všechny tři rasy:

 

„Ve výsledném produktu budou plně hratelné všechny tři rasy a hra bude z obsahového hlediska kompletní. Multiplayer bude ve všech třech produktech víceméně stejný, ale může se stát, že například v druhé kampani přibude nějaký multiplayerový obsah, o tom jsme ale ještě nerozhodli."

 

 Na otázku, jak bude fungovat multiplayer mezi hráčem, který si zakoupil například pouze Wings of Liberty a hráčem, který vlastní pouze Legacy of the Void odpověděl Rob, že ještě neví, jak to bude fungovat, o tom se ještě nerozhodovalo. Náš tip: patche.

 

„O rozdělení hry na Trilogii jsme rozhodli zhruba před rokem, takže to nebylo úplně na začátku vývoje. My ale vyvíjíme RTS hry tak, že první děláme multiplayer. O singleplayeru sice mluvíme a prezentujeme naše nápady, ale singleplayer začneme brát vážně až tehdy, kdy máme hotovou technologii a artworky pro multiplayer."

 

Rozhodnutí o rozdělení hry na tři části prý vzbudilo diskuzi mezi vývojáři na spoustu témat. Jedním z nich byl i epizodický obsah s online distribučním modelem, který ale vývojáři ihned zavrhli:

 

„O tom jsme nikdy neuvažovali příliš vážně. Tak trochu jsme to zkoušeli u WarCrafta III: Frozen Throne, tam se odehrávala kampaň orků epizodicky, skrze downloady. To bylo fajn, ale myslím si, že jediný funkční způsob je nutnost udržet tu epizodickou náturu u celého projektu a podporovat ji, tak jako TV show. Nevím, jestli je to ve hrách možné, ale s našimi hrami to možné není."

 

A v jaké fázi je nyní hra?

 

„Po obsahové stránce toho máme v terranské kampani hotovo opravdu dost. Se zergskou a protosskou kampaní jsme toho zatím moc nedělali, máme několik designů jen tak nahozených na papíře. Máme nápady na nové mechaniky v těchto kampaních, ale veškeré produkční práce nyní směřujeme pouze na terranskou kampaň."

 

A jak to bude s vydáváním těchto samostatných kampaní? Pardo prozrazuje:

 

„Chtěli bychom to udělat tak, aby ty kampaně přicházely po roce, o to se budeme snažit. Rozhodně to ale neberte jako slib. Myslím si ale, že to budeme mířit nějak takhle a snad to vyjde."

 

Na závěr Rob dodává, že StarCraft 2 vyjde dřív, než Diablo 3, které je mnohem vzdálenější.

 

Realistická spekulace - zamyšlení: na základě informace, že první dělají multiplayer a až poté singleplayer a nyní tvrdí, že velkou část singleplayeru již mají hotového... Multiplayer je „hotový" již nějakou dobu, už se jen upravují role, funkce a schopnosti jednotek... Všechny produkční práce se soustředí na dokončení singleplayeru... Datum vydání? StarCraft II Terrans: Wings of Liberty tipuji to na Q4 2009, kampaň Heart of the Swarm na druhou polovinu roku 2011 a Legacy of the Void na Q4 roku 2012.

 

Zdroj: pc.ign.com
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Gorog - 12.10.2008 | 01:06   (odpovědět)

Blizzardi si mohou dovolit delat co chcou a pochybuju ze na sc2 dela jen 50 lidi. Max. to jadro je 50lidi. Kazdopadne prachy a fanousky maj a tento rok vyjde datac pro WoWko tzn. jak nekde rikali pred dokoncenim nejakeho velkeho projektu vzdy presunou sily na finisujici titul. Tzn. az vyjde datac tak zase ten prebytek presunou na SC2, protoze ten je na rade, at uz se jedna o testery a jine pozice a verim ze po prazdninach 2009 by mohl vyjit 1/SC2.

ActionBoy - 11.10.2008 | 22:16   (odpovědět)

ja si skor myslim ze to je take riesenie ze cely cas sa za*bavali s kade cim a teraz si povedali a fuck uz neni cas to dalej predlzovat isto naserieme vela ludi hmm tak wtf ? aaa spravime 3 aspon jeden vydame a potom povieme ze o rok bude dalsi lenze ten sa nebude stihat a tak ho posunieme mozno o pol roka a tak to pojde s dalsim dielom zase... toto je cista ukazka ze Blizzard fici na modele vyvoja software typu ze Extreme Programming LOL

Johny - 11.10.2008 | 19:31   (odpovědět)

Stupidita vydávat to po roce. Když už tak bych to vydával tak aby rozjetí hráči přeskočili na další kampaň, Blizzardům by se tak sypalo víc money na to co mají rozdělaný, třeba D3.

fusekle - 11.10.2008 | 19:22   (odpovědět)

pardon, myslel jsem kdykoli..

fusekle - 11.10.2008 | 19:21   (odpovědět)

to sam: jestli jsi vydrzel hrat SC I s tou jeho grafikou doted, tak ti nebude vadit grafika Legacy of the void, at to vyjde kdekoli. Nebo ti jde jen o to jak hra vypada??

Tom - 11.10.2008 | 18:45   (odpovědět)

Je to riskantní krok ale pokud jim vyjde.... Na rovinu vy nechcete hru která vás bude bavit třeba tři roky? Nenadávejte na cenu/vývoj technologie, čert ví jak to blizz vymyslí... dost jim to přeju moh by to bejt začátek nový éry PC hraní..

Sam - 11.10.2008 | 17:59   (odpovědět)

mě to příjde divný.. herní technologie jdou dopředu neskutečně rychle a jestli v roce 2012 vytasí Blizz třetí díl, budou snad sami proti sobě, ne? Sice bych si to nejspíš koupil, ale kdo ví, jak daleko ten rozvoj už bude za ty roky..

Romla - 11.10.2008 | 17:55   (odpovědět)

To Unimatrix325: No a Blizzard se evidentně snaží přesvědčit nás o opaku. A tak nějak doufám, že mu to vyjde, protože jinak...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 17:42   (odpovědět)

no... jenže hry imho nejsou něco, co by se dalo vyvíjet víc, než několik let, minimálně kvůli rychle se posunujícímu stavu grafiky atd.

Romla - 11.10.2008 | 17:28   (odpovědět)

To Insolitus: No když se hádám s někým, kdo neumí debatovat, tak to pak podle toho vypadá. Já se přizpůsobím.

Insolitus - 11.10.2008 | 17:24   (odpovědět)

To Romla: no to mas pravdu, kdyz ty se s nekym hadas vypada to uplne jinak

Romla - 11.10.2008 | 17:18   (odpovědět)

To SAS: Asi se to dalo čekat, už jsem to tady vlastně psal, že to tak bude, ani jsem to ještě nevěděl...

To Kundu: My se nehádáme, my debatujeme. Schválně kdo ví, jaký je v tom rozdíl...

SAS - 11.10.2008 | 17:13   (odpovědět)

četli ste to ? Rob Pardo se prokec a stejnej systém ( rozdělení kampaní) bude taky u Warcraft IV

Kundu - 11.10.2008 | 17:13   (odpovědět)

klid kurva !!!!! Ja vim ze ted je trochu napjata atmosfera, ale nehadejte se tady doprdele

Romla - 11.10.2008 | 17:10   (odpovědět)

To Overwatch: Však to byl taky takový malý vtípek, u Blizu to odhaduji tak na 90-95% úspěšnost správných rozhodnutí - ale to je taky spíš vtípek než seriózní odhad.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 17:07   (odpovědět)

To Romla: nikdo nedělá nic vyloženě dobře

Romla - 11.10.2008 | 16:57   (odpovědět)

To Overwatch: OK. Mně osobně ta délka vývoje nijak moc nevadí. Ale zásadně se ohrazuji proti tomu, že Blizzard dělá všechno dobře a taky proti tomu, že se mu snažím radit, jak to má dělat. Ani jedno ani druhé není pravda.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:52   (odpovědět)

To Romla: to je jedno, neřešme to. Radši pojďme řešit nové a zajímavé informace a ne tyhle blbiny.

Romla - 11.10.2008 | 16:51   (odpovědět)

To Overwatch: Jenže já jim neradím. Já říkám co by kdyby a to je veliký rozdíl.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:50   (odpovědět)

To Romla: no tak jim to trvá. Zboří se svět? Mě právěže fascinuje ta specificky česká "smart-ass" komunita, co na fórech radí Microsoftu, Googlu, Blizzardu, EA a dalším, jak investovat, jak co vyvíjet, co dělat, co nedělat. To fakt nemá chybu .

Ale to je jedno, to je téma na delší zamyšlení.

Romla - 11.10.2008 | 16:45   (odpovědět)

To Overwatch: Tys to vůbec nepochopil, takže jsi vtipný asi jako Santa Klaus v červenci. Tím že nechce, myslím, že nechce proto, že dělá raději na více projektech zároveň než na jednom. To je rozhodnutí čistě managementu a každý kdo má mozek může pochybovat o tom jestli správné nebo ne. Já tady pouze uvádím důvody proč jim to tak trvá a tohle je bezesporu jeden z nich.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:40   (odpovědět)

To Romla: máš pravdu čoveče, to mě nenapadlo. Blizzard nechce vyvíjet své hry ve velkých týmech, co kdyby ta hra pak byla hotová moc brzo, že jo. Radši na to dát maximálně padesát lidí, to stačí a pěkně v klídku si to budou dělat třeba sedm let a pak to ještě naporcují natřikrát, stejně jim to fanboys sežerou. Odhalení roku ty jo

Co ty víš co Blizzard chce a nechce. Jen to není tak jednoduché udělat prvotřídní špičkovou hru, která vydrží deset let, jako kafrat někde na fóru a poučovat gigantickou společnost, jak se má vyvíjet hra .

Romla - 11.10.2008 | 16:34   (odpovědět)

Taky každý zaměstnanec, který vyvíjí real time strategii nemusí být odborník na real time strategie. Kodéři, testeři, animátoři a v jisté míře i návrháři nejsou moc závislí na tom, na jaké hře se zrovna dělá. A problém s přechodem od jednoho stylu k jinému už stejně mají, protože všichni si pořád stěžují, jak je všechno ovlivněné WoW grafikou. Chci jenom říct, že kdyby Blizzard chtěl, tak by mohl přiřadit víc lidí na vývoj jedné hry, ale nechce.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:21   (odpovědět)

To Romla: no jo, ale ne každý zaměstnanec Blizzardu je kvalitním člověkem pro vývoj real time strategie. Tým lidí, kteří mají na starosti RP eventy ve WoWku by asi nebyli moc k užitku. Stejně tak by spousta lidí z SC2 týmu nebyla moc užitečná pro vývoj dalšího datadisku pro WoWko. To jsou prostě profíci na strategie, profíci na MMO hry apod. Proč to míchat...

Insolitus - 11.10.2008 | 16:18   (odpovědět)

To Romla: to se jednoduse rekne, ale:
za prvy se v mensim poctu lidi lip pracuje, lip domlouva, lip zdilej myslenka a lip na cemkoliv dohodne
za druhy ne vsichni vyvojari z diabla miluji SC a naopak, a z toho co sem cet je tohle taky jedna na niz blizz kouka

Romla - 11.10.2008 | 16:14   (odpovědět)

To Overwatch: No jasně, ale vývojáři Blizu jsou možná trochu zbytečně rozlezlí po aspoň čtyřech projektech. Kdyby týmy makající na SC2 a D3 prvně oba dělaly společně na SC2, tak už byl možná vydaný a teď by se makalo na D3 ve dvojnásobném počtu lidí...

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:03   (odpovědět)

To Romla: když se někdo ptal Blizzardu (tuším loni), proč prostě nevydávají datadisky k WoWku jednou za půl roku, tak na to odpověděli ve smyslu, že opravdu špičkový vývojáři nerostou na stromech. Těch opravdu echt kvalitních lidí se zkušenostmi a pravým zápalem pro věc není neomezeně a ne všichni jsou z Kalifornie, kde má Blizzard sídlo. Někdy minulý rok měl SC2 tým tuším nějak kolem 50 lidí, což je na tak velkou AAA hru hodně málo.

Diablo 3 je ve vývoji už pět let, ale opět - dělá ho malý tým lidí a třikrát tu hru "restartovali", aby se mohli ubírat jiným směrem. Ne každý ma manufaktury na "jakš takš dobré hry" jako EA, Activision nebo Ubisoft. Jsou týmy, pro které je kvalita na prvním místě. I za cenu dlouhého vývoje, či dokonce zrušení projektu (Ghost, Warcraft Adventures, Nomad...). Blizzardu všechno hrozně trvá, ale pak to stojí za to. Vždyť ani ten "blbý" BlizzCast nejsou schopní vydávat pravidelně

Kundu - 11.10.2008 | 16:00   (odpovědět)

Já rikam ze tu hru budu mit doma na vanoce, ale ne ty pristi, ale letosni a to proto, ze:

a)blizzard hraje rad hru: nic nemame, nic nemame a pak boom
b)tenhle rok sem byl fakt hodnej a kdyz pisu jeziskovi, ze chci pod stromeckem CS2, tak mi ho proste donese !!!

Romla - 11.10.2008 | 15:57   (odpovědět)

To Overwatch: Tak laťka kvality je zcela správně vysoko, ale těch lidí by klidně mohli přidat, myslím, že kvalita by tím neutrpěla. Jenže Bliz dělá možná na moc hrách zároveň...

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 15:52   (odpovědět)

To Unimatrix325: to ale nemůžeš porovnávat s jinýma hrama, které mají mnohem, mnohem větší týmy (často kolem 150 lidí) a nemají tak vysoce nastavené ambice, ani laťku kvality.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 15:50   (odpovědět)

no hlavně si řikám, že ten vývoj už je nějak moc dlouhej... přecejenom na tom sou už 4-5 let a ještě chtěj pár dalších ?

Crazyboy20 - 11.10.2008 | 15:40   (odpovědět)

Tak rok 0012 je asi trochu nadneseny a tomu cislu neverim,ale trochu si protireci kdyz jednou vetou rekne ze se chcou plne venovat ¨singlu za terany a dale nahodi za terany toho mame dost za zergy moc ne ani za tose,tak proc delaji na kampani za tose a zergy kdyz to chcou kurva vydat za rok,bezte nekam blizarde. Je mi cena celkem fuk protoze jejich hry jsou za babku,ale takhle porad oblbovat lidi,kdyz uz maji multiplayer coz je zasadni a stejne se patchovat bude jeste 10 let tak singl nemuze trvat dalsi rok,SC2 u me ztraci zajem a pochopeni

Aries - 11.10.2008 | 15:13   (odpovědět)

To si snad s tím vydáním dělají srandu ne? 2012? To už se jim na to vykašle vážně každej..., ta hra totiž už bude tak zastaralá (po technický stránce) že si jí nikdo nekoupí za cenu nový hry.

Romla - 11.10.2008 | 14:40   (odpovědět)

No, já doufám, že to postupně vyjde v letech 2009, 10 a 11. Ve kterém čtvrtletí na tom už zase tak nesejde, ale bylo by hezké kdyby terranskou kampaň stihli vydat do poloviny 2009. S dalšími dvěma už podle mě nebude takový problém, protože nejvíc to zdržuje jednoznačně multiplayer - vymýšlení jednotek a jejich balancování.

Terax - 11.10.2008 | 14:37   (odpovědět)

Hlavně aby ta první část vyšla co nejdřív

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 14:37   (odpovědět)

Datadisky k WoWku chtěli taky dělat jednou ročně a jak to dopadlo

Jata [ redakce ] - 11.10.2008 | 14:32   (odpovědět)

No dělat rok a půl na jedný kampani? Neni to trochu přehnaný... Aby nás Blizzard ještě nepřekvapil s vydáním Terranů na Vánoce

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 14:28   (odpovědět)

no ty odhadovaná data vydání jsou teda skoro k pláči

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.