StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
????? ??? ????? ????… » 28.05. 16:24
??? ???????? ?? ????… » 28.05. 15:14
24?????? ????? ?????… » 28.05. 14:03
???????? ???????? ??… » 28.05. 12:51
  Míra To VitoSs:  »
Grunex Autumn SC 2 Cup
Jill Harris Thanks for discussion! Yo… »
Blizzard na mobil & arty na zdech
Geox Neměl by někdo odkaz nebo knihy … »
Je libo n?jak kniha z oblasti SC v ?etin??

11.10.2008 | 14:22 - Overwatch

Kone?n? se objevil první rozhovor a to rovnou s Robem Pardem, který je p?ímo nacpaný novými informacemi k prasknutí (ten rozhovor). Celý se to?í kolem StarCraft 2 trilogie a zmi?uje se o motivaci pro toto rozhodnutí, délce jednotlivých kampaní a dokonce nazna?uje datum vydání!

 

Jak došlo k rozhodnutí pro Trilogii:

 

„Cht?li jsme mnohem více zd?raznit monosti hrá?e. Chceme ud?lat opravdu rozv?tvenou p?íb?hovou linii, rozv?tvit chceme celou kampa? a to tak, aby si hrá?i mohli vybírat i vlastní technologie. A jak jsme hru vyvíjeli, museli jsme se rozhodnout, jak to ud?láme. Kolik misí opravdu pot?ebujeme na to, abychom mohli vypráv?t zajímavý p?íb?h? Museli jsme ud?lat n?kolik obtíných designových rozhodnutí o tom, jak to nakonec bude fungovat."

 

„Uv?domili jsme si, e kdykoliv jsme dali do hry podobné mnoství obsahu, jaké bylo v našich p?edchozích hrách - co se tý?e misí, postav, filme?k? a podobných v?cí - nikdy to nep?sobilo tak, e má hrá? dostate?n? volnou ruku ve výb?ru jednotlivých prvk?. Nedosahovalo to našich p?edstav a sn?. Tehdy jsme si uv?domili, e stojíme na rozcestí a musíme se rozhodnout. Chceme od takovéhoto obsahu ustoupit? Nebo hru výrazn? zpozdíme a trochu toho ud?láme? Nebo to ud?láme celé?"

 

P?vodní StarCraft m?l 32 misí - 12 za Terrany, 10 za Zergy a 10 za Protossy. Nový systém samostatných kampaní, kdy kadá jednotlivá kampa? (Wings of Liberty - Heart of the Swarm - Legacy of the Void) bude mít 26 - 30 misí. Kadá tato samostatná kampa? bude tedy p?iblin? stejn? dlouhá, jako celý první díl StarCraftu.

 

Dále Rob Pardo vysv?tluje, e toto rozd?lení hry se multiplayeru nedotkne - kadá StarCraft 2 kampa? bude mít vlastní, pln? funk?ní multiplayer, hratelný za všechny t?i rasy:

 

„Ve výsledném produktu budou pln? hratelné všechny t?i rasy a hra bude z obsahového hlediska kompletní. Multiplayer bude ve všech t?ech produktech vícemén? stejný, ale m?e se stát, e nap?íklad v druhé kampani p?ibude n?jaký multiplayerový obsah, o tom jsme ale ješt? nerozhodli."

 

 Na otázku, jak bude fungovat multiplayer mezi hrá?em, který si zakoupil nap?íklad pouze Wings of Liberty a hrá?em, který vlastní pouze Legacy of the Void odpov?d?l Rob, e ješt? neví, jak to bude fungovat, o tom se ješt? nerozhodovalo. Náš tip: patche.

 

„O rozd?lení hry na Trilogii jsme rozhodli zhruba p?ed rokem, take to nebylo úpln? na za?átku vývoje. My ale vyvíjíme RTS hry tak, e první d?láme multiplayer. O singleplayeru sice mluvíme a prezentujeme naše nápady, ale singleplayer za?neme brát ván? a tehdy, kdy máme hotovou technologii a artworky pro multiplayer."

 

Rozhodnutí o rozd?lení hry na t?i ?ásti prý vzbudilo diskuzi mezi vývojá?i na spoustu témat. Jedním z nich byl i epizodický obsah s online distribu?ním modelem, který ale vývojá?i ihned zavrhli:

 

„O tom jsme nikdy neuvaovali p?íliš ván?. Tak trochu jsme to zkoušeli u WarCrafta III: Frozen Throne, tam se odehrávala kampa? ork? epizodicky, skrze downloady. To bylo fajn, ale myslím si, e jediný funk?ní zp?sob je nutnost udret tu epizodickou náturu u celého projektu a podporovat ji, tak jako TV show. Nevím, jestli je to ve hrách moné, ale s našimi hrami to moné není."

 

A v jaké fázi je nyní hra?

 

„Po obsahové stránce toho máme v terranské kampani hotovo opravdu dost. Se zergskou a protosskou kampaní jsme toho zatím moc ned?lali, máme n?kolik design? jen tak nahozených na papí?e. Máme nápady na nové mechaniky v t?chto kampaních, ale veškeré produk?ní práce nyní sm??ujeme pouze na terranskou kampa?."

 

A jak to bude s vydáváním t?chto samostatných kampaní? Pardo prozrazuje:

 

„Cht?li bychom to ud?lat tak, aby ty kampan? p?icházely po roce, o to se budeme snait. Rozhodn? to ale neberte jako slib. Myslím si ale, e to budeme mí?it n?jak takhle a snad to vyjde."

 

Na záv?r Rob dodává, e StarCraft 2 vyjde d?ív, ne Diablo 3, které je mnohem vzdálen?jší.

 

Realistická spekulace - zamyšlení: na základ? informace, e první d?lají multiplayer a a poté singleplayer a nyní tvrdí, e velkou ?ást singleplayeru ji mají hotového... Multiplayer je „hotový" ji n?jakou dobu, u se jen upravují role, funkce a schopnosti jednotek... Všechny produk?ní práce se soust?edí na dokon?ení singleplayeru... Datum vydání? StarCraft II Terrans: Wings of Liberty tipuji to na Q4 2009, kampa? Heart of the Swarm na druhou polovinu roku 2011 a Legacy of the Void na Q4 roku 2012.

 

Zdroj: pc.ign.com
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Gorog - 12.10.2008 | 01:06   (odpovědět)

Blizzardi si mohou dovolit delat co chcou a pochybuju ze na sc2 dela jen 50 lidi. Max. to jadro je 50lidi. Kazdopadne prachy a fanousky maj a tento rok vyjde datac pro WoWko tzn. jak nekde rikali pred dokoncenim nejakeho velkeho projektu vzdy presunou sily na finisujici titul. Tzn. az vyjde datac tak zase ten prebytek presunou na SC2, protoze ten je na rade, at uz se jedna o testery a jine pozice a verim ze po prazdninach 2009 by mohl vyjit 1/SC2.

ActionBoy - 11.10.2008 | 22:16   (odpovědět)

ja si skor myslim ze to je take riesenie ze cely cas sa za*bavali s kade cim a teraz si povedali a fuck uz neni cas to dalej predlzovat isto naserieme vela ludi hmm tak wtf ? aaa spravime 3 aspon jeden vydame a potom povieme ze o rok bude dalsi lenze ten sa nebude stihat a tak ho posunieme mozno o pol roka a tak to pojde s dalsim dielom zase... toto je cista ukazka ze Blizzard fici na modele vyvoja software typu ze Extreme Programming LOL

Johny - 11.10.2008 | 19:31   (odpovědět)

Stupidita vydvat to po roce. Kdy u tak bych to vydval tak aby rozjet hr?i p?esko?ili na dal kampa?, Blizzard?m by se tak sypalo vc money na to co maj rozd?lan, t?eba D3.

fusekle - 11.10.2008 | 19:22   (odpovědět)

pardon, myslel jsem kdykoli..

fusekle - 11.10.2008 | 19:21   (odpovědět)

to sam: jestli jsi vydrzel hrat SC I s tou jeho grafikou doted, tak ti nebude vadit grafika Legacy of the void, at to vyjde kdekoli. Nebo ti jde jen o to jak hra vypada??

Tom - 11.10.2008 | 18:45   (odpovědět)

Je to riskantn krok ale pokud jim vyjde.... Na rovinu vy nechcete hru kter vs bude bavit t?eba t?i roky? Nenadvejte na cenu/vvoj technologie, ?ert v jak to blizz vymysl... dost jim to p?eju moh by to bejt za?tek nov ry PC hran..

Sam - 11.10.2008 | 17:59   (odpovědět)

m? to p?jde divn.. hern technologie jdou dop?edu neskute?n? rychle a jestli v roce 2012 vytas Blizz t?et dl, budou snad sami proti sob?, ne? Sice bych si to nejsp koupil, ale kdo v, jak daleko ten rozvoj u bude za ty roky..

Romla - 11.10.2008 | 17:55   (odpovědět)

To Unimatrix325: No a Blizzard se evidentn? sna p?esv?d?it ns o opaku. A tak n?jak doufm, e mu to vyjde, protoe jinak...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 17:42   (odpovědět)

no... jene hry imho nejsou n?co, co by se dalo vyvjet vc, ne n?kolik let, minimln? kv?li rychle se posunujcmu stavu grafiky atd.

Romla - 11.10.2008 | 17:28   (odpovědět)

To Insolitus: No kdy se hdm s n?km, kdo neum debatovat, tak to pak podle toho vypad. J se p?izp?sobm.

Insolitus - 11.10.2008 | 17:24   (odpovědět)

To Romla: no to mas pravdu, kdyz ty se s nekym hadas vypada to uplne jinak

Romla - 11.10.2008 | 17:18   (odpovědět)

To SAS: Asi se to dalo ?ekat, u jsem to tady vlastn? psal, e to tak bude, ani jsem to jet? nev?d?l...

To Kundu: My se nehdme, my debatujeme. Schvln? kdo v, jak je v tom rozdl...

SAS - 11.10.2008 | 17:13   (odpovědět)

?etli ste to ? Rob Pardo se prokec a stejnej systm ( rozd?len kampan) bude taky u Warcraft IV

Kundu - 11.10.2008 | 17:13   (odpovědět)

klid kurva !!!!! Ja vim ze ted je trochu napjata atmosfera, ale nehadejte se tady doprdele

Romla - 11.10.2008 | 17:10   (odpovědět)

To Overwatch: Vak to byl taky takov mal vtpek, u Blizu to odhaduji tak na 90-95% sp?nost sprvnch rozhodnut - ale to je taky sp vtpek ne serizn odhad.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 17:07   (odpovědět)

To Romla: nikdo ned?l nic vyloen? dob?e

Romla - 11.10.2008 | 16:57   (odpovědět)

To Overwatch: OK. Mn? osobn? ta dlka vvoje nijak moc nevad. Ale zsadn? se ohrazuji proti tomu, e Blizzard d?l vechno dob?e a taky proti tomu, e se mu snam radit, jak to m d?lat. Ani jedno ani druh nen pravda.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:52   (odpovědět)

To Romla: to je jedno, ne?eme to. Radi poj?me ?eit nov a zajmav informace a ne tyhle blbiny.

Romla - 11.10.2008 | 16:51   (odpovědět)

To Overwatch: Jene j jim neradm. J ?km co by kdyby a to je velik rozdl.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:50   (odpovědět)

To Romla: no tak jim to trv. Zbo? se sv?t? M? prv?e fascinuje ta specificky ?esk "smart-ass" komunita, co na frech rad Microsoftu, Googlu, Blizzardu, EA a dalm, jak investovat, jak co vyvjet, co d?lat, co ned?lat. To fakt nem chybu .

Ale to je jedno, to je tma na del zamylen.

Romla - 11.10.2008 | 16:45   (odpovědět)

To Overwatch: Tys to v?bec nepochopil, take jsi vtipn asi jako Santa Klaus v ?ervenci. Tm e nechce, myslm, e nechce proto, e d?l rad?ji na vce projektech zrove? ne na jednom. To je rozhodnut ?ist? managementu a kad kdo m mozek m?e pochybovat o tom jestli sprvn nebo ne. J tady pouze uvdm d?vody pro? jim to tak trv a tohle je bezesporu jeden z nich.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:40   (odpovědět)

To Romla: m pravdu ?ove?e, to m? nenapadlo. Blizzard nechce vyvjet sv hry ve velkch tmech, co kdyby ta hra pak byla hotov moc brzo, e jo. Radi na to dt maximln? padest lid, to sta? a p?kn? v kldku si to budou d?lat t?eba sedm let a pak to jet? naporcuj nat?ikrt, stejn? jim to fanboys seerou. Odhalen roku ty jo

Co ty v co Blizzard chce a nechce. Jen to nen tak jednoduch ud?lat prvot?dn pi?kovou hru, kter vydr deset let, jako kafrat n?kde na fru a pou?ovat gigantickou spole?nost, jak se m vyvjet hra .

Romla - 11.10.2008 | 16:34   (odpovědět)

Taky kad zam?stnanec, kter vyvj real time strategii nemus bt odbornk na real time strategie. Kod?i, teste?i, animto?i a v jist m?e i nvrh?i nejsou moc zvisl na tom, na jak h?e se zrovna d?l. A problm s p?echodem od jednoho stylu k jinmu u stejn? maj, protoe vichni si po?d st?uj, jak je vechno ovlivn?n WoW grafikou. Chci jenom ?ct, e kdyby Blizzard cht?l, tak by mohl p?i?adit vc lid na vvoj jedn hry, ale nechce.

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:21   (odpovědět)

To Romla: no jo, ale ne kad zam?stnanec Blizzardu je kvalitnm ?lov?kem pro vvoj real time strategie. Tm lid, kte? maj na starosti RP eventy ve WoWku by asi nebyli moc k uitku. Stejn? tak by spousta lid z SC2 tmu nebyla moc uite?n pro vvoj dalho datadisku pro WoWko. To jsou prost? profci na strategie, profci na MMO hry apod. Pro? to mchat...

Insolitus - 11.10.2008 | 16:18   (odpovědět)

To Romla: to se jednoduse rekne, ale:
za prvy se v mensim poctu lidi lip pracuje, lip domlouva, lip zdilej myslenka a lip na cemkoliv dohodne
za druhy ne vsichni vyvojari z diabla miluji SC a naopak, a z toho co sem cet je tohle taky jedna na niz blizz kouka

Romla - 11.10.2008 | 16:14   (odpovědět)

To Overwatch: No jasn?, ale vvoj?i Blizu jsou mon trochu zbyte?n? rozlezl po aspo? ?ty?ech projektech. Kdyby tmy makajc na SC2 a D3 prvn? oba d?laly spole?n? na SC2, tak u byl mon vydan a te? by se makalo na D3 ve dvojnsobnm po?tu lid...

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 16:03   (odpovědět)

To Romla: kdy se n?kdo ptal Blizzardu (tum loni), pro? prost? nevydvaj datadisky k WoWku jednou za p?l roku, tak na to odpov?d?li ve smyslu, e opravdu pi?kov vvoj?i nerostou na stromech. T?ch opravdu echt kvalitnch lid se zkuenostmi a pravm zpalem pro v?c nen neomezen? a ne vichni jsou z Kalifornie, kde m Blizzard sdlo. N?kdy minul rok m?l SC2 tm tum n?jak kolem 50 lid, co je na tak velkou AAA hru hodn? mlo.

Diablo 3 je ve vvoji u p?t let, ale op?t - d?l ho mal tm lid a t?ikrt tu hru "restartovali", aby se mohli ubrat jinm sm?rem. Ne kad ma manufaktury na "jak tak dobr hry" jako EA, Activision nebo Ubisoft. Jsou tmy, pro kter je kvalita na prvnm mst?. I za cenu dlouhho vvoje, ?i dokonce zruen projektu (Ghost, Warcraft Adventures, Nomad...). Blizzardu vechno hrozn? trv, ale pak to stoj za to. Vdy? ani ten "blb" BlizzCast nejsou schopn vydvat pravideln?

Kundu - 11.10.2008 | 16:00   (odpovědět)

J rikam ze tu hru budu mit doma na vanoce, ale ne ty pristi, ale letosni a to proto, ze:

a)blizzard hraje rad hru: nic nemame, nic nemame a pak boom
b)tenhle rok sem byl fakt hodnej a kdyz pisu jeziskovi, ze chci pod stromeckem CS2, tak mi ho proste donese !!!

Romla - 11.10.2008 | 15:57   (odpovědět)

To Overwatch: Tak la?ka kvality je zcela sprvn? vysoko, ale t?ch lid by klidn? mohli p?idat, myslm, e kvalita by tm neutrp?la. Jene Bliz d?l mon na moc hrch zrove?...

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 15:52   (odpovědět)

To Unimatrix325: to ale nem?e porovnvat s jinma hrama, kter maj mnohem, mnohem v?t tmy (?asto kolem 150 lid) a nemaj tak vysoce nastaven ambice, ani la?ku kvality.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 15:50   (odpovědět)

no hlavn? si ?ikm, e ten vvoj u je n?jak moc dlouhej... p?ecejenom na tom sou u 4-5 let a jet? cht?j pr dalch ?

Crazyboy20 - 11.10.2008 | 15:40   (odpovědět)

Tak rok 0012 je asi trochu nadneseny a tomu cislu neverim,ale trochu si protireci kdyz jednou vetou rekne ze se chcou plne venovat singlu za terany a dale nahodi za terany toho mame dost za zergy moc ne ani za tose,tak proc delaji na kampani za tose a zergy kdyz to chcou kurva vydat za rok,bezte nekam blizarde. Je mi cena celkem fuk protoze jejich hry jsou za babku,ale takhle porad oblbovat lidi,kdyz uz maji multiplayer coz je zasadni a stejne se patchovat bude jeste 10 let tak singl nemuze trvat dalsi rok,SC2 u me ztraci zajem a pochopeni

Aries - 11.10.2008 | 15:13   (odpovědět)

To si snad s tm vydnm d?laj srandu ne? 2012? To u se jim na to vykale vn? kadej..., ta hra toti u bude tak zastaral (po technick strnce) e si j nikdo nekoup za cenu nov hry.

Romla - 11.10.2008 | 14:40   (odpovědět)

No, j doufm, e to postupn? vyjde v letech 2009, 10 a 11. Ve kterm ?tvrtlet na tom u zase tak nesejde, ale bylo by hezk kdyby terranskou kampa? stihli vydat do poloviny 2009. S dalmi dv?ma u podle m? nebude takov problm, protoe nejvc to zdruje jednozna?n? multiplayer - vymlen jednotek a jejich balancovn.

Terax - 11.10.2008 | 14:37   (odpovědět)

Hlavn? aby ta prvn ?st vyla co nejd?v

Overwatch [ redakce ] - 11.10.2008 | 14:37   (odpovědět)

Datadisky k WoWku cht?li taky d?lat jednou ro?n? a jak to dopadlo

Jata [ redakce ] - 11.10.2008 | 14:32   (odpovědět)

No d?lat rok a p?l na jedn kampani? Neni to trochu p?ehnan... Aby ns Blizzard jet? nep?ekvapil s vydnm Terran? na Vnoce

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 14:28   (odpovědět)

no ty odhadovan data vydn jsou teda skoro k pl?i

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.