StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Люди в чорному: Інте… » 19.06. 22:52
Вельзевул художній ф… » 19.06. 22:38
Вельзевул кіно онлай… » 19.06. 22:25
кіно Рокетмен дивити… » 19.06. 22:11
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Karuneho Q&A 39: Map Editor

28.05.2008 | 21:09 - nnexus

Po dlouhé době tu máme opět Karuneho odpovědi týkající se Map Editoru, neboť jak pokračuje tvorba SC2, vyvíjí se i samotný Map Editor.

 

V předchozích Karuneho Q&A bylo zmíněno, že se Sunken a Spore kolonie mohly pohybovat a usazovat mimo creep, zatímco nebudou na creepu. Nyní již zergské obranné budovy nebudou schopné usazovat se mimo creep.

 

[Brett Wood] Øekněme, že byste měli skvělý nápad pro typ schopnosti imploze, která by rychle srazila zaměřenou jednotku, pak způsobila energetickou vlnu, která by poškodila všechny jednotky poblíž v určité oblasti. Protože zde není žádná taková schopnost s tímto efektem, ve Warcraftu III se musíte uchýlit k vytvoření nějakého pěkného triggeru, abyste takového efektu dosáhli. Ve StarCraftu II, tento druh efektu může být kompletně snadno nastaven v datových souborech a můžete vytvořit celou schopnost bez použití jakéhokoliv triggeru nebo skriptování. Obecně řečeno, nastavování schopností a efektů bude mnohem jednodušší přes datové přizpůsobení než použitým triggerů, ale bude určitě také zapotřebí trochu se to naučit.


1) Bude nový editor map podporovat umístění pastí, dveří a dalších objektů (tzv. doodads) v méně obvyklých situacích (dveře, automatické střílny, pasti ve stěnách v mapách jungle)?

 

Ano, jakýkoliv objekt definovaný v datových souborech může být použit v mapě, bez ohledu na to, v jakém tilesetu je obvykle používán.

 

2) Bude editor podporovat rozšířený upgrade hodnot? (tzn. 30 upgradů)

 

Ano, upgrady jsou volitelně rozšiřitelné stejně jako byly ve Warcraftu III. Navíc upgrady se budou moci nyní také opět zrušit přes triggery (použitím záporné hodnoty), což byl velmi častý požadavek u Warcrafta III.

 

3) Bude nový editor stále podporovat všechny ostatní funkce, které umožňuje současný StarEdit?

 

Tato otázka je trochu nejasná. Pokud vím, vše co dokázal StarCraft, umí i StarCraft II.

 

4) Jaké další funkce bude editor mít?

 

Kolik máte času? Velmi široce řečeno: velká vylepšení oproti Warcraftu III budou v data editoru, ve kterém lze doslova každý soubor ze hry modifikovat, a také v trigger editoru, ve kterém nyní lze definovat vlastní funkce a knihovny. Jednoduše řečeno, vlastně každý aspekt editoru bude mít nějaké větší či menší zlepšení oproti Warcraftu/Starcraftu.

 

5) Plánujete využít nápady z programů třetích stran a updatovat často editor, aby naplnil požadavky komunity, která tvoří mapy?

 

Rozhodně. Jsme velmi odhodlaní podporovat módařskou komunitu i komunitu tvořící mapy, jak jen to bude možné, a budeme sledovat fóra a updatovat editor tak často, jak jen budeme moct, abychom implementovali nové návrhy.

 

6) Bude existovat nástroj pro přenos modelů z WC3 do SC2? (battle.net) – Ragnarok_X

 

Ne, nebude, protože StarCraft II je postaven na zcela jiném enginu.

 

7) Vzhledem k tomu, že víme o Roachově možnosti regenerovat se rychleji než obvykle, budou hráči smět změnit rychlost regenerace u zergských jednotek? (battle.net) – DrakeClawfang

 

Ano, všechny rychlosti regenerace se dají snadno změnit.

 

8) Budou hráči smět dát jednotkám protosské štíty nebo zergskou regeneraci, kterou normálně některé jednotky nemají? (tzn. negenerující se zealot, ghost se štíty apod.) (battle.net) DrakeClawfang

 

Ano, mohli byste si vytvořit jakéhosi hybrida Roach-Zealot, pokud byste chtěli. Hodně pasivních schopností může být podobně pozměněno.

 

Zdroj: battle.net
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

SiMIch - 01.06.2008 | 21:02   (odpovědět)

Mizzin: Jsem si říkal, že si nepamatuju, že bych tohle psal. Ano, přesně o tom jsem mluvil a ano, ve W3 nebyla možnost přímého FPS. Ale Blizzard myslím říkal, že modování bude vyhovovat víc a víc a tak bych řekl, že přímé FPS umožní.

Mizzin - 31.05.2008 | 22:56   (odpovědět)

ten poslední jakoby Simichuv příspěvek je ode mne....si furt nemůžu zvyknout na to, že tam mám psát svý jméno.

halal - 31.05.2008 | 20:25   (odpovědět)

Ten mod W3, byla takova ta sniper mapa, kazdej hraje za riflemany a ty utoci jenom na povel presne na danou jednotku. Je to v podstate z pohledu 3. osoby (zpoza riflemana) ten se otaci podle toho, jak se otaci rifleman. Vsechno se to ovlada stejne jako pri normalni hre...

SiMich - 31.05.2008 | 20:08   (odpovědět)

No, nejsem si jistý, jestli myslíme totéž, ale ve W3 jsem akorát viděl hru, že kamera sledovala jedinou jednotku, akorát jsi pořád stejně klikal na místa, kam ses chtěl posunout/zaútočit a pohled byl pořád stejně z vrchu. Já ale mluvím o modu, kde kamera bude buď za postavou anebo jeho očima a s postavou budeš hýbat svévolně pomocí šipek anebo toho kurzoru.

zasz - 31.05.2008 | 18:35   (odpovědět)

tak to bude hovno zergling co ma black hole

zeragul - 30.05.2008 | 13:22   (odpovědět)

Warp ray je spojeni techologie protossu z aiuru a dark templaru. Ve zlate barve vypadal mnohem lepe.

mauriicio - 30.05.2008 | 02:38   (odpovědět)

Těžko říct, zda v SCII byde nastavení chování jednotek, přece jen to chtějí hodně o mikru. Stříbrná barva Warp Ray souvisí s tím, že je to technologie Dark Templářů, takže tohle asi nezmění.

Sip - 29.05.2008 | 16:52   (odpovědět)

Editory byli perfekní už u Starcraft1/W3 , takže pokud budou eště o dost vylepšený tak nám vyjde perfektí hra se super editorem Co víc si přát
K tomu FPS, myslím, že je zbytečný aby se blizzard zavýval ještě touhle věcí, mají svých problémů a práce ted dost jinak nápad není špatný, ale přece jen SC je a vždycky byla strategie tak proč do toho cpát ještě něco jinýho

zeragul - 29.05.2008 | 16:50   (odpovědět)

Otazky ohledne map editoru mi prijdou naprosto zbytecne a ne moc zajimave. Verim ze map editor bude namakany a pujde tam delat vse, na co si jen vzpomeneme. Navic nektere otazky jsou naprosto stupidni. Je jasne ze editor bude umet vse co editor ze SC1. Radeji, kdyby lide posilaly navrhy, co by se v map editoru dalo delat.
Jo existuje tu nejake uloziste navrhu pro SC2? Mam par navrhu, ktere bych rad poslal do blizzardu.

Dva nebo tri archoni, alespon trochu rozliseni barvou (podle toho, kteri templari jej tvori).
U tossu neni rychla vzdusna jednotka, coz je dost blbe, kdysi v AaQ karune psal, ze phoenix je pomaly. Pritom je potreba rychle vzdysne jednotky pro stihani nepratel, navic u popisu phonexie tusim bylo, ze se jedna o nahradu scouta.
Warp ray zpet zlatou a phoenixe do stribrna.
Mit moznost nastavit defaultni hodnotu chovani, npr, mam oznacenou armadu a chci aby mela stale hold position. V jednicce me to desne svalo, jak se najednou zacali rozutikavat a zbytecne mi jednotky umirali. Napriklad Warhhamer 40k ma nekoli nastavitelnych modu chovani. Povazuji to dnes za standart.

Tonik_cz - 29.05.2008 | 16:43   (odpovědět)

umite si představit zeglinga s štítem protosským a se systémem jump od reapera? Já tedy ne.

SiMich - 29.05.2008 | 15:00   (odpovědět)

Mizzin: FPS mody byly už ve W3, nebylo to ale přímo z pohledu jednotky. Vzhledem k tomu bych řekl, že tato možnost v editoru SC2 bude.

protossove-borci - 29.05.2008 | 14:23   (odpovědět)

Je to sqelí...každej bude moci využít vlastní fantazie

Tonik_cz - 29.05.2008 | 14:20   (odpovědět)

Ahoj. Umíte si představit zerglinga s protosským štítem a systémem jump u reapera? Já tedy ne!

ovceking - 29.05.2008 | 13:03   (odpovědět)

To Mizzin: uz to vidim FPS DotA za zeratula.. hmmm

halal - 29.05.2008 | 10:51   (odpovědět)

No kdyby to tam bylo, tak bych se rozhodne nezlobil, ale zrejme by to chtelo trosku vic prace a to bych byl radsi, kdyby ji vynalozili na neco, co podpori obycejnou hru. Ale rozhodne to zni zajimave...

Mizzin - 29.05.2008 | 10:10   (odpovědět)

Co si myslite o tom, kdyby blizzardi zavedli do hry podobnou kravinku (jako to bylo ve hře Earth 2160), že byste se mohli přepnout do pohledu z některé z jednotek a přímo ji ovládat?

V Earth tato možnost byla, jen bohuzel nebylo příliš pořádne dodělané ovládání. Ale když si představim, že by Blizzardi tuto blbost doladili a pak by nějaky šikovny modař udělal pro tuhle funkci nějakou specialni mapu, tak bychom mohli mit i docela moc fajn FPS střilečku.

Stone - 28.05.2008 | 23:00   (odpovědět)

Vetsina otazek jsou uplne zbytecna. Pochybuju ze ti lidi kteri se na to ptali umeli nak pracovat s editorem. To ze se budou moct upravovat stity a regenerace je uplna samozremost, uz jen tim ze pro toho kdo s tim umi zachazet je to uplne primitivni zalezitosti ale i to ze blizzard rikal ze editor starcraft II bude lepsi nez editor w3 a ve w3 byly vsechny tyto moznosti.

halal - 28.05.2008 | 22:55   (odpovědět)

Mno myslim, ze to bude zas nejakej naprosto dokonalej mod...
Ach jo, to zas bude nedostatek volnyho casu az to vyjde...

Frost-Dragon - 28.05.2008 | 22:07   (odpovědět)

moc moc se mi líbí to s těma jednotkama jak se daji upravovat (stity reg atp)

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.