StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
DỊch vụ khoan cắt bê… » 19.03. 04:22
Our website selling … » 19.03. 03:34
Hledá se týmový hráč… » 15.08. 18:47
Hledá se týmový hráč… » 15.08. 18:46
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Další Karuneho Q&A

26.01.2008 | 09:28 - Jata
Chat with Devs: Tento týden jsem hovořil s Dustinem Browderem, naším hlavním designerem pro StarCraft II, aby mi zodpověděl nějaké další otázky, jež se týkají hratelnosti StarCraftu II. Položil jsem Dustinovi několik velmi specifických herních otázek z teamliquid.net, jejichž odpovídání se mu opravdu velmi líbilo, jelikož mohl odpovídat za eSports komunitu. Doufejme, že budu mít opět možnost si s ním popovídat v BlizzCastu.

Gameplay Blog: Chtěl bych tento týden rozvést druhou schopnost protosského Nullifiera zmíněnou v posledních otázkách a odpovědích. Null Void, schopnost, jež aktuálně stojí 50 energie, zabrání v cílové oblasti sesílání dalších schopností. V nedávných skirmishích s terranskými protivníky, když moji zealoti zaměstnali skupinku M&M (mariňáci a medici), mí Nullifiers byli schopni seslat Null Void na nepřátelskou skupinku a medici je nemohli po dobrých 15 sekund léčit. Když se dostávali ven z oblasti ovlivněné Null Void, seslal jsem to na ně znovu a do té doby mí zealoti zabili více než polovinu jejich mariňáků. Navíc ještě moji Nullifiers díky svému základnímu střeleckému útoku byli schopni zdevastovat prchající mariňáky.

Nicméně vždycky tu hru proti terranům prohraju, jelikož ghosti později zpustoší mou armádu díky EMP, pak následují terranští Maraudeři, nahrazující staré Firebaty, a ti provedou s mými pozemními jednotkami rychlý proces. GG. Příště.

1) Jak se bude pracovat se zásobou map pro žebříček? Budou zde pouze mapy vytvořené Blizzardem nebo bude příležitost příspět i pro tvůrce map? Jestli ano, jak budou nové mapy vybírány/vybalancovány a jak často plánujete aktualizace té zásoby map?

[Dustin Browder]
Ty mapy pro soutěžní hraní budou pouze mapy od Blizzardu nebo mapy schválené Blizzardem. Vždy rádi vidíme nové mapy od komunity a jestliže nějakou dobrou uvidíme, rozhodně ji zahrneme do výběru. Nemám žádnou představu, jak často to bude probíhat. Opravdu to záleží na tvůrcích map a našem časovém rozvrhu. Také máme nějaké dobré plány pro podporu módu ve StarCraftu II na Battle.netu, které již brzy odhalíme komunitě. Vždy jsme sledovali s ohromným nadšením ten výsledek, jehož tvůrci módů dosáhli na našich předchozích hrách, obzvláště na Warcraftu III, a skutečně chceme pokračovat v podporování a povzbuzování této komunity.


2) Terrani ve StarCraftu 1 měli velmi zajímavou dynamičnost v tom, že by optimální strategie boje se Zergy vyžadovala velké množství pěchoty a vědeckých lodí, zatímco u Protossů by to vyžadovalo velké množství továrních jednotek, což vedlo k větší různorodosti hratelnosti v těchto dvou soubojích. Tato dynamičnost existovala i v opačném zápase - Goliath, Battlecruiser a Wraith byli velmi užiteční v boji Terrani proti Terranům, ale jen zřídka je uvidíme v souboji proti Protossům či Zergům (s výjimkou Goliatha a Carriera).

Protossové a Zergové také měli tuto zvláštnost - Protossové by často potřebovali velké množství Corsairů, Zealotů a Archonů v boji proti Zergům a velké množství Dragoonů, Arbiterů a Carrierů v boji s Terrany, dokud by nebyl hotový rychlostní upgrade, přeskakovali by se zcela Zealoti. Zergové by hojně užívali proti Protossům Hydralisky, ale vždy by je okamžitě zaměnily za Lurkery proti Terranům, dokud by nebyl vynalezen Plague.

Pro některé lidi to byla pozitivní stránka SC, jiní jsou často zklamáni, že Terrani nemohou realisticky včlenit svou strategii do pěchoty v boji proti Protossům a tak dále. Jakého stylu hratelnosti chce StarCraft II dosáhnout - bude každý z 9 různých zápasů hratelný v jedinečné formě s méně životaschopnými strategiemi, nebo bude hra chtít zabezpečit to, že každá jednotka má svou užitečnou roli proti každé rase?

- Zanno

[Dustin Browder]
Doposud se hraje StarCraft II podobně jako původní StarCraft v té rozmanitosti zápasů, které vyžadují různě namíchané jednotky. V designerském týmu si tento typ hraní opravdu užíváme a dáváme přednost hráčům, kteří používají různé strategie a různé jednotky proti různým rasám. Naším cílem je, aby každá jednotka měla nějaké využití proti každé rase, ale tak, že hráči budou mít sklon k preferování jistých jednotek proti jistým rasám. Budeme se snažit zajistit to, aby žádná jednotka nebyla úplně zbytečná proti nějaké rase, ale rozhodně budou lepší a horší volby v závislosti na nepřátelské rase, strategii, mapě a vaší počáteční pozici na mapě.

3) Ve StarCraftu 1 byly základní jednotky tieru 1 vyvážené proti vyšším tech jednotkám téměř stejně díky své jedinečné role uvnitř každé rasy, jedinečností upgradu jednotek a většího prospěchu ze standardních upgradů.
Kolik úsilí dáváte do tvorby nižších tech jednotek schopných se povýšít v tech treech jiným způsobem než upgradem, který z nich dělá akorát "lepší jednotku" například skrze hit pointy a poškození?

(Tato otázka byla vznesena kvůli tomu, že terranský mariňák má +HP vylepšení, které je dle mého názoru opravdu levné)

- CuddlyCuteKitten

[Dustin Browder] Vynakládáme obrovské úsilí do toho, abychom se ujistili, že jsou po celou dobu hry jednotky tieru 1 užitečné. Také dáváme velké množství úsilí do pokusu o získání tak velkého oddálení, jak jen u každého z našich upgradů můžeme. Takže tato vylepšení opravdu mění to, jak můžete používat jednotku (ale bez podstatné změny její role). Mariňák je příkladem jednotky, která je stále ve fázi vývoje. Myslíme si, že ten štít vypadá skvěle, ale ještě pracujeme na tom, jak bude ovlivňovat hru. V aktuálním buildu jsou Mariňáci+Medici+Stim tak silní, že štít není nutný ve většině zápasů.

4) Některé nové mapy používané v pro scénách ve StarCraftu začali zahrnovat stálá kouzla jako "Dark Swarm" a "Disruption Web" jako část terénu. Máte nějaké plány umožnit to jako druh zvláštního terénu standardně nebo umožnit ho přidat tvůrcům map jako zvláštní atribut k nějakým částím terénu?
Příkladem by byly oblasti se sníženou pohyblivostí pro nějaké nebo všechny jednotky, třeba mělčina, terén, který dělá jednotky imunní vůči ohnivým střelám jako třeba Dark Swarmu, nebo by jednotky nebyly schopny v síti střílet.

Jestliže to plánujete zahrnout, bude to použitelné na soubojových mapách nebo jenom UMS?

- CuddlyCuteKitten

[Dustin Browder] Náš datový editor umožňuje vytvoření tohoto typu terénu. Mohl bys snadno dát tento typ terénu na soubojovou mapu. Zatím jsme nedokončili všechny prvky setu pro terén, takže nevím, jak to bude nakonec vypadat na výchozích mapách od Blizzardu.
Zdroj: battle.net
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Shadow - 27.01.2008 | 00:19   (odpovědět)

Aries: Asi tak nejak...
Kazdopadne EMP u radove jednotky je mazec... To by tosse silne odvarilo (vlastne je o tom v clanku i psano). Nemyslim, ze ho ghostovi nechaj... Ale uvidime, ze?

Aries - 27.01.2008 | 00:06   (odpovědět)

jedině mít hodně detektorů aby Ghosty odhalili, a pak seslat pář Nullifierama Null Void, aby se zabránilo EMPčku

Shadow - 26.01.2008 | 23:32   (odpovědět)

Jak rikam... Verim, ze to vychytaj, aby se dalo hrat vsechno

Tyrael - 26.01.2008 | 22:59   (odpovědět)

To Shadow: nejde o to že by to bylo nevyvážené, vytváří to nové možnosti taktiky. Teď už nebudou protosové proti teranům, tak silní v pozemních jednotkách a já budu mít nějaké pořádné využití pro ghousta, atomovkovat nepřítele mi nikdy moc nešlo.

Shadow - 26.01.2008 | 21:27   (odpovědět)

jj, EMP u Ghosta mi prijde jako silny kafe... Byl by to trochu mazec. Ale oni to nejak doladej, maj na to dost casu...

Tyrael - 26.01.2008 | 19:22   (odpovědět)

To Aries: vždycky když hraju za protose tak mám strach z jediné věci, emp-shockwave, pokud to budou teď odpalovat neviditelní ghousti s kombinací s firebatem, tak budou protoské jednotky namydlený

Aries - 26.01.2008 | 18:48   (odpovědět)

V designerském týmu si tento typ hraní opravdu užíváme....

Hmm, já bych si to taky užíval
Ale jak se zdá, z Protossů se stanou docela solidní rasa (další faktor pro již učiněné rozhodnutí za ně hrát )

lord Arvenger - 26.01.2008 | 17:44   (odpovědět)

Tak myslim, že ten Nullifer bude pěknej sr#č co ze mne udělá dlaždiče . . . .

Tyrael - 26.01.2008 | 17:00   (odpovědět)

To Vamp: jsem si myslel že už jsou všechny jednotky protosů známí, ale podle co tady čtu to může být docela zajimavá jednotka

Vamp - 26.01.2008 | 15:32   (odpovědět)

jj, Nullifier vypada na fakt dobrou support jednotku, jeste by chtelo vedet jak vubec vypada

Masik - 26.01.2008 | 15:08   (odpovědět)

Sice dlouhý, ale dobrý.. Hodně se mi líbí to s tím Null Void + Zealoti vs M&M..

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.