StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Giá làm bảng hiệu mớ… » 21.03. 08:40
Odzysk danych po usz… » 20.03. 18:53
Odzysk danych z maci… » 20.03. 18:53
Odzysk danych po usz… » 20.03. 18:52
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Interview s Chrisem Metzenem

13.10.2007 | 18:36 - nnexus

 

Server StarCraft Legacy získal exkluzivní rozhovor se šéfem tvůrčího oddělení Blizzardu Chrisem Metzenem, který stál za veškerým příběhovým pozadí StarCraftu a WarCraftu. Několik zajímavých odpovědí jsme pro vás přeložili, původní celý rozhovor obsahující všech 15 otázek a odpovědí si můžete přečíst v odkazu u zdroje.

 

  • SC:LØekl byste nám trochu více o nové protosské velitelce Selendis (o historii, její roli,…)?
  • Metzen – Selendis je protosská templářská velitelka: Selendis byla studentkou Artanise. V nové hierarchii, kde vládnou Protossům, byla zvolena velitelkou – nejvyšší vůdce spojených protosských vojenských sil. Na její příkaz bylo vyvinuto mnoho nových zbraní a robotických bojových strojů, aby ve válce ochránily protosské životy, a chce bojovat se Zergy a znovu získat Aiur. Selendis představuje to nejlepší a nejušlechtilejší, čím může Protoss jen být – zcela oddaná ideálům své rasy, naprosto zasvěcená a soustředěná až za hranice běžného lidského chápání.

  • SC:LProč se Protossové vzdali Arbiterů od dob původního StarCraftu a jaké vesmírné lodě nyní Soudci pilotují?
  • Metzen – Poté co byli Soudci odstraněni z protosské mocenské struktury, přestalo se rychle Arbitery používat. Když Protossové uprchli na Shakuras, přišli o Arbitery stejně jako o Aiur.

  • SC:LByl koncept protosské Mothership založen na obří protosské lodi, která vystřelila paprsek podobný planet-crackeru v úvodním filmečku původního StarCrafta?
  • Mezten – Docela ano. Koncept „Planet-crackeru“ byl vždy jádrem protosského vybavení, takže nyní máme konečně šanci ukázat, jak to funguje v celé své kráse. Ano, loď v úvodním intru (i když to byl pohled docela zblízka) byla vždy stěžejním konceptem pro myšlenku protosské lodě Mothership.

 

  • SC:LV misi Omega (poslední mise za Zergy v Brood Wars) to vypadá, že Kerriganová nemá žádné ponětí o Duranově skutečné povaze, ani kam zmizel. Má o něm alespoň nějaké podezření nebo zprávy, a jak jeho zmizení ovlivnilo její rozhodnutí zůstat potichu na Charu po skončení Brood Wars?
  • Metzen – Velmi dobrá otázka. Bude stačit, když řeknu, že existuje několik málo bytostí ve vesmíru, které vědí, kdo a co je Duran zač. Kerriganová žádnou stopu neměla. Její izolace na Charu po dobu uplynulých několika let měla málo co společného s Duranem. Ačkoliv jak se náš příběh začne rozvíjet, možná si začne skládat Kerriganová některé kousky skládanky dohromady, aby přišla na to, o co mu šlo.

  • SC:LProfil jednotky Colossus zmiňuje jakési „Kalathské zakročení“ nebo něco v tom smyslu. Mohl byste vysvětlit, o co šlo?
  • Metzen – Před několika staletími (po vyhnání temných templářů) zaměřili Protossové z Airu svou energii na prozkoumávání sektoru Koprulu a ochraňování dalších planet. V této době Protossy zasáhnul vnitřní spor ohledně cizí rasy známé jako Kalathi. Protossové nakonec prakticky zdecimovali Kalathi v průběhu Kalathského zakročení, což je název celé ohavné záležitosti (včetně katastrofálního konce pro Kalathi). Rychle se toto zakročení stalo varovným příběhem pro Protossy o nebezpečí zasahování do průběhu občanské války. Výsledkem Kalathského zakročení bylo, že Konkláva zavedla dalších omezení pro Dae’Uhl, neboli „Velké poručenství“. Od té doby Protossové již nikdy přímo nezasahovali do záležitostí menších ras, které byly pod ochranou Protossů. Nicméně když se Terrani objevili v sektoru a začali drancovat přírodní zdroje planety za planetou, měli Protossové zakázáno zastavit bezstarostné chování Terranů.
Zdroj: SC:Legacy
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Kostěj Nesmrtelný - 16.10.2007 | 17:29   (odpovědět)

Mea culpa, mea maxima culpa. Evidentně mě zmátlo to "nicméně", nebo jsem to "zakázáno" přečetl jako "nakázáno". Divný, přijměte moji omluvu za to nespravedlivý osočení

SiMich - 15.10.2007 | 22:49   (odpovědět)

To nnexus: No, význam to stejný nemá. Pokud to dobře chápu, tak Kalathi měli nějaký vnitřní spor, možná i válku. A do toho nějakým způsobem zasáhli Protossové a zdecimovali Kalathi. Z toho, jak je to nyní přeloženo spíše vyplývá, že ten spor měli Protossové ohledně Kalathi, což si myslím Metzen nemyslel.

nnexus - 15.10.2007 | 22:04   (odpovědět)

To SiMich: Já myslím, že je to významově úplně stejné. Když do něj zasáhli, tak se jich ten spor přeci také týkal. Kdyby ne, žádné Kalathské zakročení by nevzniklo. Myslím, že tu zase nemusíme zbytečně slovíčkařit. Ale určitě jsme rádi, že to po nás aspoň trochu kontrolujete a nepíšeme tu blbosti, což se doufám nestává

SiMich - 15.10.2007 | 20:43   (odpovědět)

"V této době Protossy zasáhnul vnitřní spor ohledně cizí rasy známé jako Kalathi."
Toto mi nepřipadá správně přeloženo z textu:
"In the process, the Protoss intervened in the internal disputes of an alien race known as the Kalathi." tedy "V této době Prossové zasáhli do vnitřnho sporu cizí rasy známé jako Kalathi."

PS: Člověk se snaží dodržet typografii a takhle se mu systém odvděčí. Možná by se hodilo tlačítko Náhled.

SiMich - 15.10.2007 | 20:41   (odpovědět)

„V této době Protossy zasáhnul vnitřní spor ohledně cizí rasy známé jako Kalathi.“
Toto mi nepřipadá správně přeloženo z textu:
„In the process, the Protoss intervened in the internal disputes of an alien race known as the Kalathi.“ tedy „V této době Prossové zasáhli do vnitřnho sporu cizí rasy známé jako Kalathi.“

Aries - 15.10.2007 | 19:58   (odpovědět)

To Kostěj Nesmrtelný: To jo, ale na Blizzconu bylo řečený, že Kerrigan všechny Cerebraty vyhladila.

nnexus - 15.10.2007 | 16:45   (odpovědět)

To Romla: Díky za info, tohle mě mohlo napadnout

Romla - 15.10.2007 | 12:08   (odpovědět)

To nnexus: Máš pravdu. Akorát v té otázce o Planet Crackeru je význam termínu close encounters něco jako "setkání s UFO" a nikoliv pohled zblízka. Tady je to pěkně vysvětleno: http://en.wikipedia.org/wiki/Close_encounter

nnexus - 15.10.2007 | 11:42   (odpovědět)

Chyba v překladu to není. Protossové měli doopravdy zakázáno zaútočit na Terrany právě jako důsledek Kalathského zakročení, neboť jejich úkolem bylo ochraňovat "slabší" rasy. Samozřejmě později Protossové na Terrany skutečně zaútočili, ale bylo to jaksi mimo pravidla.

Kostěj Nesmrtelný - 15.10.2007 | 10:54   (odpovědět)

ad Kerrigan vs. Cerebrates: no já jsem to pochopil, že po smrti Overmind dostala Kerrigan cerebroidy pod svou kontrolu - minimálně na začátku BW kampaně za Zergy oslovuje "hráče" jako cerebroida, ne? Divný.

Jinak super článek, ale máte tam chybu v překladu v tý části s Kalathským zakončením - to "Nicméně když se Terrani objevili v sektoru a začali drancovat přírodní zdroje planety za planetou, měli Protossové zakázáno zastavit bezstarostné chování Terranů." je přesnej opak toho co Metzen uvedl.

Aries - 14.10.2007 | 22:44   (odpovědět)

To jo, ale ty Overlordy musí někdo řídit....

Venca - 14.10.2007 | 22:26   (odpovědět)

co já vim, tak hiearchie zergů furt funguje na úrovni overlordů

Yalut - 14.10.2007 | 22:18   (odpovědět)

A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci

Aries - 14.10.2007 | 20:02   (odpovědět)

Tak ví čert jak je ovládá no...

SiMich - 14.10.2007 | 18:59   (odpovědět)

To Aries: Kerriganová byla první asimilovaná s volnou vůlí. Ostatní by nemohli pokud vím řídit nic. A nemyslím si, že by Kerriganová nechala někoho (něco) takového vytvořit.

Aries - 14.10.2007 | 18:31   (odpovědět)

Nevím, ale myslím že Karriganová má neskutečně silnou mysl... Takže na ovládnutí části by to mohlo stačit. Nebo používá nějaký lidksý cerebraty (čili lidi namutovaný stejně jako ona sama, takže dohromady by to možná uřídili)

Maty - 14.10.2007 | 16:57   (odpovědět)

To Aries: nadvedomi a cerebrati jsou v podstate velke mozky a kdyz to porovnas s Kerrigenovy mozeckem tak si myslim ze by nezvladla ovladat ani jednu planetu

To Unimatrix325: ty tvy povidky se taky snazi rozvijet pribeh (do urcite miry), tak me prekvapuje ze to kritizujes

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 14.10.2007 | 16:43   (odpovědět)

Maty : no proč tě to překvapuje ? Se podívej na Warcraft, jak je totálně přeplácanej...

Aries - 14.10.2007 | 16:03   (odpovědět)

Ten poslední příspěvek je ode mě

- 14.10.2007 | 16:02   (odpovědět)

To Maty: To je otázka, jestli Kerriganová zvládne řídit všechny roje sama, podle mě jich řídí jenom určitou část a ten zbytek jsou prostě zblbnutý, jako v tý misi za zergy potom co Protossové zabijou prvního cerebrata.

Orgo - 14.10.2007 | 15:01   (odpovědět)

To Eurox:moc hezka teorie... ale blizzard dokaze prekvapit tak uvidime

Pavel - 14.10.2007 | 14:26   (odpovědět)

Co přesně se o Duranovi na konci BW píše? Já v těch dobách ještě neuměl dost dobře anglicky.

Romla - 14.10.2007 | 13:28   (odpovědět)

To EUROX: Přesně
To Maty: To mě hodně štve - je to největší bota Starcraftu Ale uvidíme, jak to vlastně bude s rojem a Xel'Nagy.

Maty - 14.10.2007 | 12:59   (odpovědět)

To EUROX: skoda ho je i kdyz mam radsi protossy ale prijde mi divny ze to co delalo nadvedomi a cerebrati (ovladani roje) ted zvladne Kerriganova sama

EUROX - 14.10.2007 | 12:45   (odpovědět)

To Maty - njn ,,,, ale stejně ja nadvědomí škoda , to bylo nejlepší osobnost SC .-)

Maty - 14.10.2007 | 12:41   (odpovědět)

To EUROX: to si mysli asi dost lidi (taky se k nim pocitam) ale aby jsme se jeste nedivili co na nas blizzard vymysli

Maty - 14.10.2007 | 12:37   (odpovědět)

tak to jsem rad ale nemyslel jsem to pouze na kampan (ta muze byt klidne stejna jako v jednicce), spis mohli na oficialnich strankach to vic rozpitvat. S tou zvikackou si me pobavil

EUROX - 14.10.2007 | 12:36   (odpovědět)

myslim že za Duranem stojí nějakym způsobem xel'naga, a proto to přihrával všechno Kerigan protože ona se vlastně teď rovná zergové. a myslim že xel'naga jsou důvod proč se dlouho nic nedělo a kerigan byla na charu , nebo kdo ví kde ,, třeba v SC2 budou zergové pod vedením xel'nagů ,, protože nadvědomí už neni , a ono bylo jediné kdo se hnusnejm xel mohlo postavit ,, myslim že takhle budou mít jednoduchou práci ,, jen využili situace okolo všech ras , a vlastně se takhle zbavili nadvědomí

Romla - 14.10.2007 | 12:30   (odpovědět)

To Maty: Já myslím, že ve dvojce bude faktů dost a dost, když nám to říznou adventurou (Už se těším jak budu přemýšlet, zda na můstku Hyperionu pro zalepení díry po zergském útoku použít radši Tychusovo domácí lepidlo nebo Raynorovu žvýkačku ). Ale vážně: Kampaň bude asi podobná té ve Warcraftu 3 s tím rozdílem, že bude ještě víc prošpikovaná fakty. Alespoň to jsem si odnesl z kampaň videa promítaného na Blizzconu.

Maty - 14.10.2007 | 12:13   (odpovědět)

jo jen ze spisovatelu jako je unimatrix je desne malo, kdyby jich bylo vic tak bych vubec nic nenamital a pribeh by mohl bejt klidne jednoduchej

Romla - 14.10.2007 | 12:07   (odpovědět)

Navíc čím méně toho víme, tím více prostoru mají spisovatelé jako třeba Unimatrix, nehledě na naši vlastní fantazii... Já jsem si třeba představoval vesmír plný Cerebratů a Metzen mi tu představu svým prohlášením na Blizzconu totálně rozdupal v prach

Romla - 14.10.2007 | 11:54   (odpovědět)

To Maty: Myslel jsem, že se přidávají podrobnosti takřka o všem.

Romla - 14.10.2007 | 11:53   (odpovědět)

Na druhou stranu asi není nutné vědět, komu se Raynor narodil a kam chodil do školky...

Maty - 14.10.2007 | 11:53   (odpovědět)

ted nevim co presne myslis

Romla - 14.10.2007 | 11:51   (odpovědět)

To Maty: Já myslím, že přesně tohle se teď děje při vývoji dvojky.

Maty - 14.10.2007 | 11:46   (odpovědět)

Ale ja z toho taky nechci delat hru na hrdiny a ani netvrdim ze ma spatnej pribeh ale podle me je malo podrobnej. Kdyz to napisu zjednodusene tak ve starcraftu napisou: byl to serif tam a tehdy a to je vsechno ale warech napisou kde se narodil a komu, co kdy delal atd. a to by se dalo rozvinout i u jinejch jednotek (z posledni doby napr colossus, MS)

Romla - 14.10.2007 | 11:32   (odpovědět)

Souhlasím s Unimatrixem. Starcraft je science-fiction a ne žádná hra na hrdiny, kterou by tady z něho spousta lidí chtělo udělat. A příběh má podle mě hodně dobrý - lepší než Warcraft a Diablo, i když se to dá jen těžko srovnávat, protože jde o jiný žánr. S příchodem Xel'Nagů do dvojky se nám to bohužel zase trochu powarcraftí - holt i Metzen je jenom člověk a společných rysů mezi Warcraftem a Starcraftem by se dalo najít tolik, až to není pěkné

Maty - 14.10.2007 | 11:13   (odpovědět)

To Unimatrix: v tom se asi neschodneme, ale prekvapuje me ze to pises zrovna ty. Od cloveka ktery pise pekne povidky ze starcraftu a snazi se ho do urcite miry zpestrit
To EUROX: a povedel by jsi nam ji??

EUROX - 14.10.2007 | 10:53   (odpovědět)

no , já mam na durana a zergy v novym dile starcraftu vlastní teorii , schvalně jestli to vyjde ,,, ale věřim že to napadlo taky dost lidí .)

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 14.10.2007 | 10:41   (odpovědět)

Já teda nevim, na co si stěžujete. já nejsem příznivec toho, abysme u každýho hrdiny znali rodokmen až buhví kam atd. Warcraft má z mého pohledu reálie dost přeplácaný (stejně jako diablo) což je trochu daný tim, co to je za hry. Warcrafty jsou navíc tři + onlinovka, narozdíl od starcraftu, kterej je jeden.

- 14.10.2007 | 00:28   (odpovědět)

to sice jo ale i ve starcraftu jsou hrdinove a o to vic by se jim meli venovat. Je tam spousta moznosti jak zpestrit pribeh a ne to odbyt jen par vetama

Aries - 13.10.2007 | 23:25   (odpovědět)

Jestli to nebude třeba tím, že warcraft byl zaměřenje spíš na souboje malejch jednotek vedených hrdinou, nebo skupinky hrdinů samotných (jako třeba mod DotA). U toho se dá příběhová struktura rozvíjet mnohem líp než u gigantickejch armád.

Maty - 13.10.2007 | 20:33   (odpovědět)

skoda ale dik za odpoved

Jata [ redakce ] - 13.10.2007 | 20:01   (odpovědět)

To Maty: No bohužel Karune se zatím neobjevil...

Maty - 13.10.2007 | 19:09   (odpovědět)

konecne zase neco z pribehu a co bude s Karunem?? Akorat me trochu mrzi ze starcraft pribeh nedelaji tolik do hloubky jako trebu u warcraftu

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.