StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
Люди в чорному: Інте… » 19.06. 23:06
Люди в чорному: Інте… » 19.06. 22:52
Вельзевул художній ф… » 19.06. 22:38
Вельзевул кіно онлай… » 19.06. 22:25
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Přilétá Banshee

24.08.2007 | 08:35 - Overwatch

 Konečně jsme se dočkali představení zase nějaké terranské jednotky a zrovna padla řada na fungl nový stroj a k tomu ještě vzdušný – Banshee. Tato nová jednotka je jakousi fůzí starých dobrých Wraithů, ze kterých si bere velkou mobilitu, rychlost a zneviditelnění se a něčeho úplně nového, což je úloha těžkého pozemního bombardování s plošným efektem. Toto je bohužel vykoupeno nemožností útočit na vzdušné cíle, ale neviditelnost a smrtící rakety na pozemní cíle to vynahrazují dostatečně.

 

"Terrané zkoušeli mnoho experimentů s dedikovanými útoky vzduch - země. Byly to například ozbrojené letky Dropshipů, dálkově ovládaní poloautomatičtí droni, nebo platformy pro vzdušné dělostřelectvo. Všechny tyto pokusy končily smrtelně a nezdarem. Takto pokračující kompromisy vedly k rekonstrukci Wraithů, coby převažujících vzdušných jednotek s přimontovanými lasery na břichu. To bylo však jen náhradí řešení a problém opravdu účinné vzdušné zbraně vzduch - země přetrvával na lehčích strojích, když odmyslíme funkčního, ale velkého Battlecruisera."

Zdroj: starcraft2.com
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 29.08.2007 | 00:04   (odpovědět)

A tos vzal kde ?

Flanker.27 - 28.08.2007 | 22:10   (odpovědět)

K tomu rozdílu tlaku. Tělo docela dobře odolává tlaku zvenku, ale tady jde o tlak, který působí z těla ven, to je něco zcela jiného.

hehe - 26.08.2007 | 23:26   (odpovědět)

kdybys vylezl do volnyho vesmiru s trubici nebo bez nic zemrel bys tak jako tak

- 26.08.2007 | 21:58   (odpovědět)

člověk by to přežil i s dychací trubicí, zealota do toho moc netahejte, protože je to vymyšlený charakter.

Co se tyče toho vyšumění kyslíku(nebo jineho plynu) v cévách, to je hloupost, protože to se děje jen při rychlích změnách tlaku. Øekněme, že vlezeš do dekompresní komory předtím než vlezeš do vesmíru, aby si tělo trochu zvyklo(1 atmosfera neni zase tak moc, myslím, že by to šlo i bez toho). Pak není duvod, proč bys neměl přežít(kromě teploty a záření)

Romla - 26.08.2007 | 20:10   (odpovědět)

To Natix: Jasně, ale celou dobu jsme tady mluvili o tom, jestli by přežil, pokud by měl přísun kyslíku, takže ten článek z wikipedie je zbytečný...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 26.08.2007 | 20:02   (odpovědět)

Myslim, že ten vzduch v plicích by se dal udržet, ale jinak je to tak.

Natix - 26.08.2007 | 19:50   (odpovědět)

Dobře, tak abysme ukončili dohady, tak sem dám odkaz na Wikipedii, kde píšou, že človék by neumrz (protože vakuum nevodí, jak řekl Unimatrix325), ani by nevybuchl ani by se mu nevyvařila krev, ale prostě by mu byl z plic vasán všechen vzduch, takže by se prostě udusil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Outer_space
-odstavec The "vacuum of space"

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 26.08.2007 | 17:06   (odpovědět)

Já : no právě, že vakuum skoro nikde není

Natix : protože vakuum tak nějak nevede teplo.

Romla : jo, já to pochopil, ale reagovat sem musel
Jinak souhlas

joníík - 26.08.2007 | 14:30   (odpovědět)

natix: souhlasim jakmile bys vylezl do volneho vesmiru okamzite zmrznes...

Romla - 26.08.2007 | 13:22   (odpovědět)

To Unimatrix325: S tím Sunshine já nemám nic společného, akorát tady někdo vesele používá můj nick. A je snad jasné, že přežitím myslím delší dobu, tzn. několik minut přežít možná můžeš, ale ne déle a to je podstatné. Z praktického hlediska tě ale asi zabije i pár minut kvůli záření, teplotě atd, takže nemá cenu uvažovat tak krátké pobyty ve vakuu, ty k ničemu nejsou, jde mi pouze o dlouhodobý pobyt, protože třeba zealot se, zdá se, ve vakuu prochází jen tak s holým zadkem...

Natix - 26.08.2007 | 12:44   (odpovědět)

To Unimatrix325: Jak jsi prosim tě přišel na to, že zima je tam, kde není vakuum? Ve volném vesmíru vakuum (sice ne dokonalé, ale z praktického hlediska je to jedno) všude a teplota kolem -250 °C. Čili zmrznul bys ještě dřív, než by ses stačil udusit.

- 26.08.2007 | 11:18   (odpovědět)

a anvic pokud vím, tak se tady řešilo přežití bez vlivu teploty a záření. Jinak máš pravdu, že nepřežiješ . A kdyžse to vezme za druhou stranu, tak ve vesmíru zas tak uplne vakuum není, nějaké (nano) piko pascaly tam určitě budou

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 26.08.2007 | 11:03   (odpovědět)

Romla : četl a špatně si mě pochopil. Smrtelný to je, ale až v delšim časovym horizontu. Ne okamžitě. To se dřív udusíš.

A ano "podívej se na film sunshine" je geniální argument. Takže znova - rozdíl tlaku je jedna atmosféra, což neni nic co by člověk nepřežil. Zadruhé, kosa ve vesmíru je jenom tam, kde není vakuum.

Romla - 25.08.2007 | 21:39   (odpovědět)

To předchozí jsem nepsal já, nevím kdo to psal...

Romla - 25.08.2007 | 19:32   (odpovědět)

Kdyz bys vylezl ven z raketoplanu tak tam mas rozdil tlaku a taky bys tam umrz pac ve vesmuri je trocha kosa
Podivejte se na film Sunshine

Romla - 25.08.2007 | 17:45   (odpovědět)

To Unimatrix325: Jak není to smrtelný? Jenom tě to vysuší jak vyschlou švestku, ale smrtelný to není, protože ty vlastně vodu ve svém těle nepotřebuješ... Četli jste ty články, co jsem tady odkazoval?

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 25.08.2007 | 17:39   (odpovědět)

omg... že se to nedělá sou bezpečností důvody. Je jasný, že to je riskantní, kvůli tomu, že málokde je skutečně vakuum a kvůli záření. Nehledě na to, že kdovíjak příjemný to taky neni. Ale neni to smrtelný.

Romla - 25.08.2007 | 16:54   (odpovědět)

To Já: Nechci ti kazit iluze, ale až poprosíš kámoše v raketoplánu, aby tě pustili ven na vycházku do kosmu bez skafandru jen s kyslíkem, tak si předtím nezapomeň napsat závěť...

- 25.08.2007 | 16:48   (odpovědět)

no jo, ale když dojde k postupné dekomresi, tak to přežiješ. kesonova nemoc je svině, to jo. Ale potápeč přežije změny tlaku při vynořování, rozdíl i několikanásobny

Romla - 25.08.2007 | 16:45   (odpovědět)

Dobrá, tak další odkaz:
http://amper.ped.muni.cz/ian/2002-February/001107.html
Přežít se nedá...

- 25.08.2007 | 16:41   (odpovědět)

už jsem to trvdil před tím a ted to řeknu znova. Vakuum tě nezabije, člověk není zase taková "skořápka na mozek". když dokáže přežít přetížení 12G proč by neměl přežit tlak 0 Pa. Uni to řekl správně, sci-fi jsou kecy. Přežít se to dá, ale možná budeš mit "cucfleky" na kůži. Zkus někdy baňkovou masáž, to je ten samy princip. Je to nepřijemne, ale střeva mám furt tam, kde by měli byt

Romla - 25.08.2007 | 16:30   (odpovědět)

To Unimatrix325: No já ti nevím Uni, ale podle mě mu to něco udělá, viz třeba tady odkaz (čti pod heslem Vakuum - asi uprostřed stránky):
http://www.distantworlds.wz.cz/DisWorlds1-2/Zivot/Meze.htm

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 25.08.2007 | 16:13   (odpovědět)

nemáte pravdu. Člověku podtlak jedné atmosféry nic neudělá. Neprasknou mu bubínky, neprasknou mu oči, nevysaje ho to. Akorát musídržet vzduch v plicích. To co vám ukazujou sci-fi filmy, je prostě kec. Najděte si o tom něco na netu.

Jinak mutalisk samozřejmě do vakua může a může se tam i pohybovat... akorát holt ne křídlama.

Romla - 25.08.2007 | 14:55   (odpovědět)

To Flanker.27: Díky Flankere, taky jsem nakonec došel k podobnému závěru. Myslím, že když jsme si to ujasnili, můžeme to téma konečně uzavřít a věnovat se něčemu důležitějšímu, jako třeba jestli má mutalisk vzadu trysky

Flanker.27 - 25.08.2007 | 07:46   (odpovědět)

Vakuum znamená tlak 0, to je rozdíl jedný atmosféry. Protože podle fyzikálních zákonů se tlaky vyrovnávají, začne z vás unikat veškerý vzduch, který v plicích prostě neudržíte, a tlak z těla, tj. nejspíš vám prasknou ušní bubínky, pravděpodobně to nevydrží ani oči. Pro představu je to jako kdyby na každé místo vašeho těla přiložili obří injekci a začali do ní nasávat váš vnitřek.

Lole - 25.08.2007 | 04:07   (odpovědět)

Wraith bol prave dobry v tom ze bol naj proti vzduchu a bol neviditelny. Racej by som uvital keby je neviditelna nejaka protiletecka vzdusna jednotka a nie taka co utoci iba na zem. Wraithi boli prave otom.

Krcik - 25.08.2007 | 01:27   (odpovědět)

omg co resite, stejne maj vsici naky EV obleky kery to jisti nebo sou v nakym vehiklu zavreni,

pan Lorenc: v SC3 budes muset asi resit kam ve vesmiru budou chodit na wecko marinaci a budes jim jeste muset utirat zadky ))

pan Lorenc - 25.08.2007 | 01:18   (odpovědět)

Tak to se musim smát .No tak lidi, jestli bude Starcraft 2 tak dokonalá hra, aby se řešily jen takový kraviny, jestli se dá ve hře přežít ve skafandru ve vakuu nebo nedá, tak to nechci ani pomyslet, co se bude řešit u Starcraftu 3 lolololol

Romla - 24.08.2007 | 23:05   (odpovědět)

Už jsem o tom něco četl na netu, jenže tam je většinou ta verze, kdy nemáš ani přísun kyslíku. Nicméně si myslím, že kvůli tomu okolnímu tlaku by člověk víc jak pár minut ve vakuu nepřežil ani s kyslíkem. Protože to vakuum by tě prostě vysálo všemi póry, co máš na těle.

- 24.08.2007 | 22:53   (odpovědět)

Člověk by teda podle mě měl přežít ve vakuu bez skafandru, když teda nebudu počitat vlivy záření a teploty. Ten podtlak, co tam panuje, tělu nic neudělá. Je možné, že když budeš mit teda tu talkovou nádobu, tak to něco udělá, ale když ti natáhne někdo hadici "třeba z lodi nebo si to natáhneš až ze Země" a budeš dychat normální vzduch(ne stlačeny), tak by tě to zabit nemělo

Romla - 24.08.2007 | 20:29   (odpovědět)

To ASS_Sasin: Já to řeším proto, že se chci něco dozvědět. Pro tebe jsou možná znalosti blbost, ale pro mě ne.

ASS_Sasin - 24.08.2007 | 19:23   (odpovědět)

Nechápu proč řešíte takové blbosti... koho to zajímá, až budete mít doma originálku těžko si vzpomenete že jste kdysi řešili nějaké skafandry...

zergling - 24.08.2007 | 19:22   (odpovědět)

Treba ma banshee vzadu trysky.

zergling - 24.08.2007 | 19:21   (odpovědět)

To Rexxus:Ja si neumim predstavit mutaliska s tryskama.

Romla - 24.08.2007 | 18:41   (odpovědět)

To Peca: Takže živý organismus nemůže ve vakuu přežít delší dobu bez pomoci ochranného skafandru (například pouze s dýchacím přístrojem). Chápu to správně nebo ne?

killer.exe - 24.08.2007 | 16:56   (odpovědět)

I need smile :´(

Rexxus - 24.08.2007 | 16:49   (odpovědět)

Mozna ma Mutalisk v jistych partiich trysky

m4arses - 24.08.2007 | 16:15   (odpovědět)

trocha sme sa posunuli.

Mne ide hlave o to ze banshee je taky vrtulnik a ten by vo vakuu nefungoval, ale ked sa tak pozrem na mutaliska tak je to to iste . mava kridlami

Takze takuto banalitu nemusime riesit....

Peca - 24.08.2007 | 15:58   (odpovědět)

Unimatrix325 : nic ve zlým, ale seš úplně mimo mísu. Víš proč si na Mt. Verestu neuvaříš vajíčko, proč se oběd v papiňáku vaří rychleji a proč se potápěč nemůže vynořit z hlubiny moc rychle ? Protože tlak ovlivňuje rozpustnost plynů v kapalině i bod jejího varu. Na Mt. Everestu ti voda vře při cca 60 stupních celsia, zatímco v papiňáku při vyšším tlaku třeba při 140. Co udělá minerálka, když ji odšpuntuješ ? Vyšumí z ní oxid uhličitej, přesně to, co by se stalo potápěčovi s dusíkem v krvi, potažmo v míše apd, takže by buď ochrnul, nebo zemřel. Ve vesmíru bys vyšuměl jak ta sodovka (výjimka jsou machři co se hluboko potápějí bez bomby, protože ti nenabírají po cestě plyn pod tlakem, takže u nich efekt nenastane). Je pravda, že s vyšším tlakem nemají lidské tkáně problém, protože voda je víceméně nestlačitelná, nicémě pak je problém s tím, že abyses nadechl když ti několik tun okolní vody tlačí na hrudník, tak ten vzduch potřebuješ vhánět do plic pod tlakem. Při vyšším tlaku se ale z obyčejného vzduchu začneš "opíjet", takže jsi nebezpečný sám sobě. Proto se toho používá směs helia a kyslíku, nebo se experimentovalo s málo viskozní kapalinou obohacenou o kyslík, ale u toho měli lidi problémy s vdechováním

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 24.08.2007 | 14:06   (odpovědět)

Romla : no a prakticky se to ale týká jenom ětch vultur a není problém to vyřešit skafandrem
Zergové ve vakuu bezproblémů bejt můžou a Protossové podle teorie, kterou momentálně zastávám taky, protože žijou prakticky bez jakýkoliv hmotný výměny s okolím.

Romla - 24.08.2007 | 14:04   (odpovědět)

A teď přidám text To Natix: Je mi jasné, že ve hře jsou hooodně velká zjednodušení, ale spíš mě momentálně zajímá, jak je to přibližně, protože Blizzardi asi nechtějí mít ve hrách úplné nesmysly, i když se tam se jim asi nevyhnou...

Romla - 24.08.2007 | 14:01   (odpovědět)

Natix - 24.08.2007 | 13:59   (odpovědět)

Podle mě jsou tahle herní zjednodušení nutná, protože si vezměte, že by všechna letadla musela být mnohonásobně větší, taková Battlecruiser nebo Carrier by zabíraly přes dvě obrazovky, což je nesmysl. Ve Starcraftu je na prvním místě hratelnost a pak teprv nějaký ten fyzikální realismus.

Romla - 24.08.2007 | 13:56   (odpovědět)

To Unimatrix325: Tak z toho, co říkáš, je vidět, že teoreticky sice nemáš problém ve vakuu přežít, ale prakticky těch problémů máš docela dost A protossové nepotřebují k životu kyslík? Zergové asi ne, protože cestují vesmírem jen tak nalehko, ale co protossové?

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 24.08.2007 | 13:38   (odpovědět)

Romla : no tak věz, že pokud jde o vakuum, tak lidské tělo nemá problém s tím tam přežít. Podtlak ti nijak neublíží a neumrzneš. Jediný problém je ten, že nemáš co dýchat. Jiná věc je, že ne všude je vakuum a tam pak můžou bejt extrémně nízký teploty + si vystaven záření, proti kterýmu tě jinak chrání atmosféra. Ale neni problém všechny jednotky, který to potřebujou vybavit skafandry. V podstatě jde právě jenom o ty vultury. Všichni ostatní maj buď skafandr, nebo jsou zavření v vzduchotěsné kabině.

Marine - 24.08.2007 | 13:31   (odpovědět)

jo určíté "medomyšlenosti" se najdou, ale jak tu říkáte, jde o herní zjednodušení

mimochodem Banshee se mi stršně líbí

Romla - 24.08.2007 | 13:28   (odpovědět)

Nejsem sice fyzik ani doktor, ale podle mě by dýchací přístroj ve vakuu nestačil. Navíc s tou umělou gravitací na kusech létajících meteoritů by asi taky byl poměrně problém

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 24.08.2007 | 13:08   (odpovědět)

Vamp : no tak poku pominu to, že postavit takovou platformu by byla docela fuška, tak to fungovat může. Umělou gravitaci terrani ovládaj, takže to není nic proti ničemu. A dát jednotce dýchací přístroj je taky to nejmenší. Krom toho z těch jednotek nemá viditelný dýchací přístroj nebo skafandr akorát pilot Vulture. Za trochu srandovní považuju tu, že se na platformách dá těžit plyn a minerály, ale to je prostě další herní zjendodušení.

Pavel - 24.08.2007 | 13:07   (odpovědět)

A to že se na vesmírných platformách vyskytuje nerostné bohatství a plyn vyvěrající z podloží nezaujme nikoho? : )

Vamp - 24.08.2007 | 13:00   (odpovědět)

ono kdyz se ve vesmiru na platformach muzou stavet zakladny, behat po nich armady. Tak proc by tam nemohli létat Banshee že. Kdyz budeme predpokladat že maji platformy svoji umelou gravitaci tak je vse v poradku.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 24.08.2007 | 12:51   (odpovědět)

Vamp : jj tak nějak

Romla : ale má to, že holt ve hře na platformách Banshee bude je prostě herní zjednodušení. Ale díky tomu, že to takhle napsali je vidět, že takový zjednodušení dělaj a já se pak nebudu muset s nikym hádat, jestli Banshee do vesmíru může, nebo ne

Romla - 24.08.2007 | 12:34   (odpovědět)

Myslím, že Vamp má pravdu, už v jedničce bylo pár takových jednotek, co by se tam udusily atp. Pak ale nemá cenu se nad oznámením, že to nemůže do vesmíru radovat, že Unimatrixi??

Vamp - 24.08.2007 | 12:20   (odpovědět)

To ze jednotka nemuze do vesmiru je jen takové "lore". Ve hře se to určitě nijak neprojeví.

m4arses - 24.08.2007 | 12:12   (odpovědět)

no ale na vesmirnej platforme nie je vzduch takze by tam banshee nemohla lietat ... no som zvedavy ako toto v blizzade vyriesia...

Romla - 24.08.2007 | 12:09   (odpovědět)

To budeme nakonec ještě dělit jednotky na ty co můžou a co nemůžou do vesmíru? To jako, že na nějakých mapách (vesmírná platforma atp) nebudou nějaké jednotky k dispozici? To mi trochu zavání...

zergling - 24.08.2007 | 11:27   (odpovědět)

Ano ma pravdu

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 24.08.2007 | 11:20   (odpovědět)

Nevim, z čeho usuzuješ, že nepůsobí jako detektor, když se banshee cloakujou až poté, co jsou bez energie z pylonu

Jinak btw třeba tady u toho článku nechápu, co má znamenat hodnocení kvality. Když je to upozornění na článek na oficiálních stránkách s malou předmluvou a malým přeloženým úryvkem.

SiMich - 24.08.2007 | 10:20   (odpovědět)

Na tom in-game videu z starcraft2.com je vidět jak se Phase Cannony stáhnou, když nemají energii a hlavně to, že již nepůsobí jako detektor.

Peca - 24.08.2007 | 09:32   (odpovědět)

Pěknej článek, ale trochu mě zklamaly ty točící-se vrtulky, podle mě to měli udělat stylem rozmazaný rychlý objet, třeba jak je vidět helikoptéra ve většině her...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 24.08.2007 | 09:23   (odpovědět)

Jsem rád, že se potvrdilo, že to nemůže do vesmíru

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.