StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Giant Bomb - Rozhovor s hl. designrem a producentem - p2

Kdy tak mluvíte o spoust? moností, co se tý?e technologií, tak budou n?jaké rozdíly mezi jednotkami v kampani a t?mi, které uvidíme v multiplayeru? Bude ve h?e n?co specifického pro singleplayer?

 

Dustin Browder: Odstupujeme od toho, co jsme d?lali v minulosti a co d?lali i ostatní vývojá?i, co znamená prezentovat singleplayerovou kampa? jakoto trenaér pro multiplayer. To u ned?láme. Nikdy to nebylo vyloen? úsp?šné. Po?ád m?ete dohrát singleplayer kampa?, celé t?i kampan?, klidn? na tu nejvyšší obtínost. Pak p?jdete na internet a tam vás naprosto zni?í hned první hrá?. Ono to prost? není stejné prost?edí. V multiplayeru je jednoduše mnohem více tlaku na hrá?e, ne v singleplayeru. Vdycky.

Take tyhle dv? ?ásty hry mohou být od sebe odd?leny. M?eme mít singleplayer se svými vlastními technologiemi, monostmi a na druhé stran? mít multiplayer, kde to bude úpln? jinak. Samoz?ejm? tam bude spousta stejných v?cí, ale v singleplayeru máme n?kolik jednotek, které rozhodn? nebudou v multiplayeru. V multiplayeru je všechno perfektn? vybalancované a my si musíme být jisti, e vy, jakoto hrá?, m?ete znát všechno, co pot?ebujete d?lat a co m?e d?lat váš oponent, který zase musí v?d?t, co vy m?ete a nem?ete d?lat. V singleplayeru ale m?eme mít klidn? 16 - 20 jednotek pouze pro Terrany, tam je to v pohod?. A jestli dáme hrá?i do ruky n?co, co je t?ce nevybalancované, tak super, ádný problém. Take tam budeme mít spoustu jednotek, hlavn? pro Raynora, protoe on je takový oldák, tak má p?ístup ke spoust? technologií, které jsou pro n?j vhodné. Bude mít tak p?ístup ke Goliáš?m, Wraith?m a Vulture?m a všechny tyhle zbran? u nejsou sou?ástí moderní armády Dominionu, kterou uvidíte v multiplayeru. Pro multiplayer by byly n?které experimentální prototypy p?íliš silné, ale v singleplayeru je m?ete ukrást a pouít. Take nejen e uvidíte nové jednotky, ale taky hodn? moc vylepšení, které jednoduše nejsou pro multiplayer vhodné.


Kdy si koupím tu terranskou hru, tak budu mít k dispozici všechny t?i rasy pro multiplayer?

 

Oba: Ano.

 

Take multiplayer bude jediný zp?sob, jak si bude moct n?kdo zahrát za Zergy a za Protossy, ne vyjdou ty datadisky? Není ádný jiný zp?sob, jak je prozkoumat, ne jen hrát hodn? multiplayer?

 

Dustin Browder: No, plánujeme ud?lat n?jaké tutoriály, které by vám p?edstavili danou rasu, abyste to mohli pochopit. N?kte?í hrá?i si nebudou pamatovat, jak funguje creep a samoz?ejm? tam máme hodn? v?cí, které se budete chtít nau?it, take zkoumáme, co všechno pro to m?eme ud?lat. Navíc plánujeme mini kampa? za Protossy v rámci Terranské kampan?, protoe, no víte, Raynor a Zeratul jsou tak trochu par?áci...

Chris Sigaty: Abych to jen zd?raznil, nedíváme se na singleplayer jako na zp?sob, kterým se nau?íte hrát multiplayer. Take ve h?e budeme mít tutoriály pro multiplayer a navíc ješt? asi zkusíme ud?lat n?jaké tutoriály pro kadou rasu, aby mohl hrá? pochopit co je to larva a jak funguje totáln? odlišná mechanika stav?ní jednotek u Protoss?, nebo u Terran?.


íkáte, e to mezi t?mi dalšími kampan?mi bude minimáln? rok. M?ete teda alespo? odhadem ?íct, kdy uvidíme StarCraft II Battle Chest?

 

Chris Sigaty: To je nezodpov?ditelná otázka. (smích)

Budeme se to snait ud?lat co nejrychleji, ale kdy se podíváte nap?íklad na Frozen Throne, tak nám to dalo rok, ne jsme jej vydali. Jene to byl p?ípad, kdy jsme nem?li takové ambice všechno totáln? p?ed?lat, bylo to jen pokra?ování, v podstat? stejný styl. Naším zám?rem je razantn? zm?nit hratelnosti jak za Zergy, tak za Protossy, co si vyádá trochu ?asu navíc. Na druhou stranu u ale víme, kterým sm?rem se chceme ubírat, co je dob?e. Podle m? ale neexistuje monost, e bychom to ud?lali d?ív jak za rok.

 

O?ekáváte po vydání terranské kampan? velký tlak na další epizody? Bude to tak, e budete chtít ty Zergy vadat co nejd?ív, a? to stojí co to stojí, nebo se budete dret typického Blizzardího stylu „vylepšujeme, dokud to nebude perfektní"?

 

Chris Sigaty: Bude spousta v?cí, které budou jednodušší, a vydáme ten první díl. Hlavn? po technologické stránce, protoe jsme museli napsat zbrusu nový engine, všechny ty herní filme?ky jsou pro nás n?co nového, to jsme nikdy ned?lali. Take abychom to ud?lali tak jak chceme, na Blizzardovské úrovni kvality, na to vám ješt? nem?u odpov?d?t, jak dlouho to bude trvat. Budeme toti prozkoumávat úpln? novou metahru pro Kerrigan a Zergy a pak pro Protossy. Kadá z nich bude mít své vlastní designové rozhodnutí a zkoumání, které nám zabere ?as. Budeme to chtít ud?lat co nejrychleji, ale znova opakuju, e to bude minimáln? rok.

Bob Colayco: Cht?l bych jen dodat, e je d?leité si uv?domit, e to nebude systém „Tak tam naflákáme t?icet nových misí a je to". Celá ta metahra se bude m?nit datadisk od datadisku a zabere to n?jaký ?as, ne p?ijdeme na nejvhodn?jší systém v?tvení kampan?.

Dustin Browder: A v t?ch datadiscích budeme taky p?idávat nové v?ci do multiplayeru, stejn? jako nové prvky do Battle.netu. Prost? všechno, co nás napadne a bude to dobré a p?idá to danému produktu n?jakou hodnotu.

Chris Sigaty: M?li jsme od za?átku ur?itý plán a v?d?li jsme, e to zabere n?jaký ?as. Rozhodli jsme se pro zbrusu nový 3D engine a všecho jsme p?ed?lali - z technologické perspektivy, trošku jsme posunuli pomyslné hranice. A u od za?átku jsme si ?íkali, e kdy do toho vkládáme tolik úsilí, tak by bylo dobré ud?lat dva datadisky. Trilogií se náš plán nezm?nil, jen jsme to trochu upravili, ale plán je identický. Základní hra jako první a pak dva datadisky.

Kdy se podíváte na Frozen Throne, nebo na Brood War, tak v obou p?ípadech bychom ud?lali ješt? jeden datadisk, kdybychom v té dob? m?li ?as a zdroje. Tady jsme to jen naplánovali u od za?átku.

 

Take to bude nap?íklad tak, e se zergskou kampaní dostaneme do multiplayeru nové terranské jednotky?

 

Oba: Ano.

 

Jak to ale bude s kompatibilitou? Pokud já budu mít jen Terrany a m?j kamarád si za dva t?i roky koupí Protossy, budeme moct hrát spolu? Budou jednotky p?edstavené v ur?itém datadisku limitovány jen pro ten datadisk? Jak to bude fungovat?

 

Chris Sigaty: Tohle jsme ješt? definitivn? nerozhodli, po?ád o tom diskutujeme. Chápeme, e to pak bude v?tší výzva, kdy se p?idá druhý datadisk. Kdy se ale podíváte na Reign of Chaos, pak vyšel Frozen Throne, který p?idal novou kampa? a n?jaké vylepšení k jednotkám apod. Pokud vás nezajímaly ty vylepšení pro dané rasy, mohli jste si nechat jen Reign of Chaos a hrát jen ten. A vypadá to, e takhle to bude fungovat i se StarCraftem II. Pokud vás zajímá zergská kampa? a všechna ta vylepšení v multiplayeru, tak si koupíte Heart of the Swarm. Pokud ne, tak po?ád budete moci hrát jen p?vodní multiplayer.

 

 

Zdroj: http://media.giantbomb.com/podcast/sc2-sigaty-browder.mp3

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.