StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Press » Chris Sigaty odpovídá na IgroMiru 2009

Blizzard: Jak vzrušující a neočekávané zvraty v ději přinese další část epické ságy?

 

Chris Sigaty: Hodně času jsme strávili vytvářením některých zajímavých příběhových prvků a dějových zvratů, ale určitě se nechystám vám je odhalit, protože chceme, aby to pro hráče bylo překvapení. Jediné, co vám mohu říct, je, že se jedná o příběh Jima Raynora, čtyři roky po událostech v Brood Waru. Kerrigan se vrátila a právě její příjezd zahájí všechny události, které se ve Wings of Liberty rozvinou. A takhle všechny ty věci započnou a já už vám nechci prozrazovat nic víc o příběhu než to, co jsme na různých přehlídkách a akcích již ukázali.

 

Blizzard: Jaký je důvod pro systém achievementů v RTS hře? Jaký vliv to asi bude mít na celkový herní styl?

 

Chris Sigaty: Systém achievementů jsme přidali proto, abychom hráče mohli lépe provázet skrze celý obsah. Mysleli jsme, že by mohl ve StarCraftu II sloužit jako systém odměn a zároveň vám dává vědět, že dokážete udělat i některé opravdu cool věci. Se získáváním achievementů se vám zároveň vlastně odemykají avataři, které si můžete dát na svůj Battle.net profil, a emblémy, které se objeví ve hře na vašich jednotkách.

Takže doufám v to, že to bude stačit na celkovou hratelnost při postupu kampaní, achievementy můžete používat jako průvodce, který vám bude navrhovat věci, které byste měli udělat. Například poté, co dokončíte kampaň, by mohly být achievementy (a odemknuté odměny) dobrým podnětem, abyste zkusili speciální výzvový režim (challenge mode), který jsme do hry zakomponovali, nebo si zahrát nějaký kooperativní skirmish. Věříme, že tyto achievementy dokážou hráče povzbudit natolik, aby si zkusili zahrát i režimy, do kterých se zrovna nehrnou.

 

Blizzard: Slyšeli jsme, že bitvy v SC2 jsou v porovnání s SC1 dynamičtější. Jaký na to máš názor?

 

Chris Sigaty: Už od začátku říkáme, že našim cílem se StarCraftem II je ho předělat, nikoliv znovu vytvořit původní hru. Takže by mělo být jasné, že jsme se do určité míry snažili prošpikovat mechanismy původního StarCraftu některými novými věcmi. Chtěli jsme zachytit tu podstatu, která z původního StarCraftu udělala tu skvělou hru, včetně rychlosti hry a nejen rovnováhy mezi rasami, ale také mezi technologiemi jednotek v počátečních či pozdějších fázích. Co se týká zachování rychlosti hry, máme pocit, že jsme odvedli dobrou práci a StarCraft II by mohl být při nejvyšším nastavení ještě rychlejší než původní hry.

A kromě toho všeho jsme věnovali mnoho úsilí k zajištění, aby všechny jednotky byly v různých případech stále užitečné. Jak jste mohli vidět v některém z battle reportů, bylo použito hodně různých jednotek. A doufáme, že není jediná odpověď nebo nejlepší způsob, jak hrát, a že každá jednotka má svoji zvláštní roli a že hra je celkově dynamičtější.

Uvidíme, jak to všechno funguje v betě, podle potřeby přizpůsobíme vybalancování.

 

Blizzard: Zjistíme v SC2 osud některých jiných postav nemluvě o nejslavnějších jako Raynor? Třeba něco o Duranovi?

 

Chris Sigaty: Znovu, rád bych si dával pozor, abych nespoiloval některé prvky příběhu, které jsme do StarCraftu II zabudovali. Můžu vám říct, že jsme přidali některé nové postavy, které budou představeny a samozřejmě v jejich osudu hrajete svou roli. Nicméně se vrací i jiné postavy, které jsme viděli třeba v předchozích StarCraft hrách nebo se jedná o postavy z knih, které se ve Wings of Liberty i později objeví.


Blizzard: Nějaké náznaky ohledně systémových požadavků?

 

Chris Sigaty: Stále je dolaďujeme. Usilovně se snažíme zajistit, abychom podporovali co nejširší spektrum systémů, takže máme mnoho upravovatelných grafických voleb tak, aby si každý zahrál. Ale hra vyžaduje grafickou kartu minimálně s Pixel Shader 2.0. A kromě toho byste pro hraní měli počítat minimálně s 1 GB paměti. To jsou asi ty dvě nejhlavnější věci, které vám můžeme momentálně říct.

 

Blizzard: Bude SC2 vydáno i pro Mac OS X?

 

Chris Sigaty: Ano, tato verze bude vydána společně s tou pro PC.

 

Blizzard: A jaké zajímavě prvky nabídne Battle.net?

 

Chris Sigaty: Zcela jsme pro StarCraft II vylepšili Battle.net a pořád na něm i teď usilovně pracujeme. Náš záměr je úplně Battle.net do hry začlenit a to tak, abyste vždy měli propojený StarCraft II a Battle.net. Prvky jako achievementy a komunikace s přáteli napříč hrami jako World of Wacraftem jsou možné díky změnám právě v Battle.netu.

Rovněž jsme zlepšili v porovnání s našimi předchozími hrami systému výběru soupeře na základě dovedností. Máme taky nový systém ligy a žebříčků, který je přímo provázán s automatizovaným systémem párování protivníků. Oba tyto systémy dokážou dobře posloužit jak hardcore, tak příležitostným hráčům a zajistí, že opravdu bojujete jen proti hráčům, kteří jsou přibližně na stejné úrovni.

Nicméně jsme přidali nějaké věci i pro hráče, kteří se nezajímají o soutěžní stránku hry. Takže například, máme nyní kooperativní skirmishe, takže si můžete všechny mapy zahrát i s přáteli. Pomocí našeho nového systému party jsme hraní s přáteli v týmu udělali ještě snazší než kdy předtím. Skrze tento prvek prostě do party přizvete své přátele a pak už jenom skočíte do hry nebo začnete jako parta svou vlastní hru. Po každém dohrání zápasů zůstáváte ve stejném týmu s přáteli, které jste si do party přidali. To samé můžete udělat i s anonymními zápasy, kde se hraje 2v2, 3v3, 4v4 a podobné věci. Takže celkově se jedná o mnohem více společenský zážitek.

 

Blizzard: A teď ta nejdůležitější otázka! ;) Budou mít Jim Raynor a Kerrigan děti?

 

Chris Sigaty: Tak to opravdu teď nemůžeme odhalit, protože by se jednalo o velké prozrazení děje. Ale, vždyť víte, jejich osudy se určitě ve Wings of Liberty setkají a myslím si, že by si to lidi měli vyzkoušet sami, sehnat si hru, jakmile vyjde, a uvidí, co se stane.

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.