StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

BlizzCon 2009 Q&A (hr?i) #3

 

1) Bylo ?e?eno, e Mrak spór (Spore cloud) bude odstran?n a nahrazen schopností, která bude zvyšovat poškození ud?lené jednotce. Je to pravda?

 

Ano, Mrak spór byl odstran?n. Avšak nikdy jsem nevyuil abilitu, která by ovliv?ovala poškození, tak jak je napsáno v tooltipu.


2) Kdy zmorfuješ Overlorda do Overseera zm?ní se na kuklu (tak jako kdy jsi morfoval Guardiana nebo Devourera v SC1) a nebo to funguje jenom jako upgrade?

 

Kukla, vypadá to docela dob?e. Overseer vypadá jinak ne Overlord a proto je kukla tvarovaná jako Overseer. Navíc to samé funguje pro Broodlorda. Také má kuklu podobnou svému tvaru.


3) Kdy Protoss m?e massovat Stalkery, existuje n?jaký dobrý protiútok na stejném tieru nebo musí Zerg a na tier 3, aby se ubránil jednotkám prvního/druhého tieru?

 

T?ko ?ict. Jsem si jist, e existuje n?kolik zp?sob?, jak se s tím poprat. Nap?íklad pouitím kombinace jednotek jako jsou Zerglingové, Banelingové a Roachové nebo Zerglingové, Roachové a Hydry. Je tak vdy dobré mít hromadu Zergling? podpo?enou jednotkami na dálku (range) - pak je mikrování Blinku pro soupe?e o trochu náro?n?jší. Všechno to také závisí na upgradech, ur?it? bude dobré být o krok nap?ed p?ed svým soupe?em.


4) Vytvá?í útok Broodlorda Broodlingy p?i kadém útoku, nebo pouze kdy n?jaká jednotka zem?e?

 

Automaticky jsou vytvo?eni 2 Broodlingové p?i kadém útoku - a to i v p?ípad?, kdy cílem útoku je budova. Take i kdy soupe?ova jednotka nezem?e, m?e být obklí?ena 6 Broodlingama po t?ech útocích. To je EXTRÉMN? smrtelné, pokud n?jakým zp?sobem máte více ne 5 Broodlord?.


5) Jak efektivní je schopnost Queen Spawn Larva, pokud mluvíme o ekonomice?

 

Je to jedna z nejd?leit?jších v?cí pro Zerga. Queen prost? musí být ve všech základnách a expanzích (alespo? jedna). Pokud chceš pouívat tuto schopnost co +/- 40 sekund (trvá dlouho, ne larva vyleze z Hatchery, take není mono spawnovat další) nebo pokadé kdy máš 25 energie v p?ípad?, kdy máš více ne jednu Hatchery na základnu. Ale v tom p?ípad? by bylo lepší mít více Queens.

Queen bude mít skoro stále 25 energie ve chvíli, kdy je mono vytvo?it novou larvu. Jedin?, e bys energii vyuil na n?co jiného, nap? Creep Tumor. Larva je permanentní, take není špatný nápad je tvo?it stále i p?esto, e nemáš v danou chvíli zdroje na to, abys n?co z této larvy zmorfoval. Také je to velmi uite?né ve chvíli, kdy jsi pouil dronu na morfování nové budovy.


6) Od té doby, co se Roachové uzdravují jen pokud jsou zahrabaní, stali se mén? uite?ní?

 

Abych ?ekl pravdu, tohle bude mono posoudit a ve chvíli, kdy vyjde beta. D?vodem je, e pokud pouíváš Roache v kombinaci s jinými jednotkami a p?itom ob?as zahrabáváš Roache kv?li regeneraci, je moné, e soupe? zni?í všechny tvé ostatní jednotky a Roachové osamocení nebudou schopni se sami s jeho armádou vypo?ádat. V podstat? se musíš nau?it Roache mikrovat tak dob?e, aby to m?lo pro tebe uitek, jinak je to pohroma. Myslím, e jsou nejvíce uite?ní pro strategii ude? a ute? (hit-n-run). Také mohou být uite?ní pokud pouze massuješ Roache. To pak m?e fungovat podobn? jako Blink u Stalker?. Zahrabat skupinku Roach? a nechat je se lé?it, zatímco druhá skupinka Roach? bojuje. A pak je vym?nit a tak dále.

D?vod, pro? to bude pravd?podobn? fungovat lépe ne Blink (tedy ve chvíli, kdy to u budeš fakt um?t) je, e kdy budeš stále tyto skupinky prohazovat, jejich zdraví se obnoví úpln?. Stalke?i obnovují pouze štíty, co znamená, e je pot?eba Blinkovat mnohem více. ALE nevýhodou regenerace p?i zahrabání jsou detektory. A to si myslím, e je p?esn? ten d?vod, pro? se Roachové mohou pohybovat i zahrabaní. Ti zahrabaní se mohou p?esunout soupe?i do týlu zatímco se lé?í a vyhrabaní zatím bojují a najednou BUM a soupe? je obklí?en. Ale zp?t k otázce, nyní je t?ko ?íct, jak to vlastn? je. Jestli v?bec netušíš, co d?láš, pak rychlá regenerace Roach? zatímco jsou zahrabaní, bude pro tebe uite?ná pouze mimo souboj. Pravd?podobn? ji tolik nevyuiješ b?hem boje.


7) Jsou Nydus ?ervi (Nydus Worm) zbyte?ní vzhledem k tomu, e je mono transportovat jednotky Overlordem (zvlášt? ve st?ední ?ásti hry)?

 

Nydus worm je velice praktická v?c. Ne nutn? jako nástroj ofenzívy ale i v defenzivním smyslu slova. Je mnohem jednodušší bránit expanze, pokud máte vytvo?enou sí? pro Nydus Wormy. Pokud chcete transportovat pár jednotek, abyste vytvo?ili expanzi na n?jakém ostrov?, tak se dá pouít Overlord. Ale pokud pot?ebujete posily na n?jaké vzdálené expanzi, ur?it? nebudete sloit? nakládat všechny jednotky do Overlord? (navíc je ur?it? budete mít všude po map?). Take si myslím, e kadý zp?sob transportu má sv?j ú?el. ?erv slouí k p?esunu mass jednotek okamit? (zvláš? pokud u máte Worma) a Overlord zase k náhodným p?esun?m r?zných jednotek.


8) Funguje detektor u Spore kolonií, kdy se pohybují, nebo jen kdy jsou zako?en?né v zemi?

 

Ob?, jak spine tak spore crowlers se mohou pohybovat jak na, tak mimo creep, ale zako?enit mohou jenom na creepu a úto?it, jen kdy jsou zako?en?né. Práv? proto funguje detekce jenom v p?ípad?, e jsou zako?en?né.


9) Jaký je aktuální status Nydus ?erva/kanálu/sít?? Jak jsem pochopil, bylo provedeno n?kolik zm?n. Jsou stále ve h?e a jak vlastn? fungují?

 

Ano, stále jsou ve h?e. Máš tla?ítko Naloit/Vyloit (Load/Unload) na ?ervovi, co znamená, e pokud jsou jednotky v Nydus síti, m?eš si zvolit, kudy se dostanou ven tím, e zvolíš správného ?erva nebo sí? a klikneš na tla?ítko Vyloit. Pokud chceš vyloit pouze ur?itou jednotku, jsem si jistý, e to funguje stejn? jako "fly-by" v SC1. Prost? jenom klikneš na portrét jednotky a ta bude vyloena. V tuto chvíli ?erv pot?ebuje creep, aby se mohl vyhrabat ze zem?. Navíc ?erv se produkuje v síti a m?e být umíst?n kamkoliv na creep.


10) Jak to vypada u Zerg? na tieru 2? Jak Banelingové zapadají do strategie st?ední ?ásti hry te?, kdy byli oslabeni? V jaké situaci je Baneling uite?n?jší ne Zergling, ze kterého se morfuje?

 

Podle m? jsou Banelingové dost uite?ní. Ne v tom smyslu zni?-všechno-v-jejich-blízkosti, ale spíše e zm?nili tempo hry. Lehké jednotky proti nim nemají v?bec šanci (teda pokud to nejsou opravdu mraky jednotek na dálku (ranged - Mari?áci) a navíc soupe? v?tšinou ustoupí ve chvíli, kdy je spat?í. Nejlepší je, kdy se jim poda?í obklí?it soupe?ovu armádu nebo jako past, klasická zergská zahrabávací past. Nalákej soupe?e dovnit? (nebo na zahrabané Banelingy) a pak si s nimi d?lej co chceš, odpal je a zni? celou armádu.
Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.