StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)

BlizzCon 2009 Q&A (hráči) #1

 

1. Jak by se dala srovnat efektivita kombinace Medivac a Mariňáci a kombinace Medici a Mariňáci ze SC1?

 

Celkově je kombinace Medivac a Mariňáci mnohem efektivnější. Za prvé, Medivac může léčit z větší vzdálenosti (range), za druhé může nakládat jednotky, které jsou těsně před smrtí (podobně, jako když zachraňujete zergskou jednotku před umřením zahrabáním) a konečně, Medivac je létající jednotka. Další poznámka k léčení na dálku - můžete manévrovat Medivacem ze strany na stranu, abyste se tak vyhnuli většině poškození a přitom bude stále schopný léčit jednotky v prvních řadách. A samozřejmě můžete kdykoliv všechny jednotky naložit a utéct. To funguje skvěle proti jednotkám na blízko (melee) jako jsou Roach nebo Zealot.

Ještě jedna poznámka - ve chvíli, kdy je Medivac zničen, zemřou pochopitelně i jednotky uvnitř.


2. Mají Hunter Seeker Missiles nějaký indikátor na jednotce, kterou pronásledují?

 

Prvně - schopnost se nyní jmenuje jednoduše Seeker Missile. A ano, má červenou laserovou tečku, která se nakreslí na cílovou jednotku (podobná jako animace Ghosta se sniperkou). Pomáhá to zjistit, která jednotka byla zaměřena. Přesto, máte asi 10 vteřin dostat tuto jednotku z větší skupiny, což může být náročné.


3. Co si myslíte o Thorových 250mm Strike kanónech? Jak přesně fungují? A stále omračují nepřátele?

 

Je to super schopnost pro ničení stacionárních obran nebo větších jednotek. Ve chvíli, kdy schopnost použijete, se Thor transformuje a začne udílet 500 bodů poškození za 6 sekund (cca 85 dmg/s). To zničí všechny nepohyblivé cíle, ale jejich dosah je pouze 6, takže mohou být zasaženi například Photon Cannonem. A jestli omračují jednotky? Nejsem si úplně jistý, protože jsem to používal pouze na budovy.


4. MULE mechanika - jak je užitečná? Byl jsi schopen používat ji pravidelně?

 

Používání schopnosti MULE jsem si užil. Dobrá strategie je získat Orbital Command co nejrychleji a rychle používat MULEs. Příjem navíc je na začátku hry perfektní pro zdvojnásobení produkce Mariňáků a Hellionů. Zapomínal jsem ale používat tuto schopnost pravidelně. Kdykoliv jsem se vrátil do základny, Orbital Command měl asi 150 energie, takže jsem vytvořil 3 mule (v případě, že jsem nepotřeboval šetřit energii na Scanner Sweep)


5. Podařilo se ti produkovat Medivacy dostatečně brzo, aby byly stejně efektivní jako Medici v SC1?

 

Jasně, je docela jednoduché dostat Medivacy rychle. Není je možné mít pro první zteč s Mariňáky nebo Zealoty, ale na to jsou Maraudeři, kteří tankují dokud nedorazí Medivac. Na zdvojnásobení produkce Medivacu je možné také použít Reactor - takže jsem vytvořil hned 2 na podporu mojí pěchoty.


6. Slyšeli jsme, že Raven má schopnosti Hunter Seeker Missile, Auto-Turrets a Point Defense Drones. Je to stále aktuální? A jak fungují Point Defense Drones?

 

Ano, tyto 3 schopnosti jsou aktuálním arzenálem jednotky Raven. Point Defense Drone je moje nejoblíbenější schopnost Ravena. Je to malá létající nepohyblivá jednotka, která sestřeluje soupeřovy projektily (ničí pouze projektily, takže například na útok Mariňáků se nevztahuje). Pokaždé, když sestřelí nějaký projektil, přijde o 5 bodů energie. V případě, že energie dojde, sama se zničí.


7. Zdá se, že pro Terrany funguje bio-build a air-build (vzdušné jednotky). Zkusil jsi Factory build? Vypadal schopně pro multiplayerové klání? Jsou Factorky vůbec užitečné z celkového pohledu?

 

Jednotky z Factory mají vždy svoje místo. Vždy jsem šel co nejrychleji do Hellionů čistě proto, že soupeř měl jednotky z nižšího tieru (Zergling, Zealot a Mariňák) a taky je možno je parádně mikrovat a rozdávat poškození bez toho, aby byli poškozeni sami jednotkami na blízko (melee). Pamatuji si jednu hru, kde jsem měl asi 10 Hellionů a stále se pohyboval a střílel na soupeřovy Roache a tak je sundal jednoho po druhém.

Také jsem využil Thora na pronikání soupeřovou obranou základny. Jsou velice užiteční pro ničení silných jednotek nebo věží, zatímco ostatní jednotky se dostávají dovnitř základny. Tanky zase jednoduše udrží své pozice, pokud jsou bráněni Mariňáky a Mediky.


8. Stále není jasné, jak funguje schopnost Heal od Medivacu. V průvodci je napsáno, že Heal je schopnost na dálku (range) ale jinde jsem slyšel, že jsou jednotky léčeny až pokud jsou naloděny. Takže jak to tedy je?

 

Je to schopnost na dálku (asi 5 nebo 6). Vystřelují zelený paprsek, který léčí jednotky extrémně rychle a velice rychle také střídají jednotky. Jednotky, které jsou transportovány uvnitř Medivacu ovšem léčeny nejsou. Musí být mimo Medivac.

Ještě jeden komentář mimo. Thora je možno transportovat. Thor se transformuje do malého kostkovitého tvaru a je připevněn ze spodu Medivacu. Také zabírá pouze 1 slot místo dvou nebo čtyřech, každopádně je možno transportovat pouze jednoho Thora.


9. Musí být každá abilita pro Battlecruisera zvlášť vyzkoumána? Je možné mít několik Battlecruiserů od každého druhu? Jak jsou takové Battlecruisery produkovány?

 

Aby bylo možné specializovat Battlecruisery jednou ze 3 abilit, musíte nejdříve vyzkoumat upgrade Weapons Refit. Ve chvíli, kdy je hotový, je možné vybrat Battlecruiserovi specializaci, každopádně specializace je permanentní. Každý Battlecruiser se upgraduje zvlášť, takže je možné mít armádu BC s různými schopnostmi


10. Jak jsou na tom Terrané pokud se jedná o obranu? Jak moc vydařená je schopnost zahrabat Supply Depot?

 

Zahrabávání Supply Depots je nejlepší věc Terranů. Na úplném začátku hry je standardem postavit 2 Supply Depots a Barracks (nebo Bunker) na rampě, aby se zablokovalo "hrdlo". To okamžitě zastaví Zergy a Protossy - protože prostě nemohou projít bez toho, aby byli zabiti Mariňáky z druhé strany. To dává Terranovi šanci mít brzy Factory nebo Starport bez toho, aby se musel bát otravných jednotek (akorát si musíte dát pozor na transporty nebo zničitelné objekty). Ve chvíli, kdy je před "branami" klid, jednoduše zahrabete Supply Depoty, projdete a tlačíte nepřítele. Prostě paráda.
Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.