StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

StarCraft 2 Lore panel

Na tomto panelu Chris Metzen p?edstavil p?ímo osobn? dabéry n?kolika zásadních postav a celý p?íb?hový panel pojal formou dialogu s nimi.

 

Metzen: Jaké to je hrát Jima Raynora?


Clotworthy: Jsem ohromen, e tu vidím tolik lidí. Jako dabér v?tšinou nejsem nikde v pop?edí, take jsem ohromen, e tu m?u být. A ?eknu vám, ta hra je super!

 

Metzen: To je vtipné, protoe ve h?e je Jim zachycen uprost?ed souboje titán? o nadvládu, takový jeden malý ?estný mu. Pozadí je to, e i jediný ?lov?k m?e v tomto souboji titán? n?co rozhodnout. A prost? n?co bylo na Robertov? hlase - on to prost? trefil a jsme š?astní, e ho máme zpátky. Andreo, zeptejme se tebe. Ty jsi u Roberta potkala a pracovala jsi s ním, jak se ti zdá jeho role?

 

A: Nikdy nem?ete odhadnout herc?v hlas. M?ete se na n?j podívat a zkusit o tom p?emýšlet, ale nikdy to neodhadnete, jak bude znít. Já a Robert jsme spolupracovali u mnohokrát. Jednou z radostí dabingu je slyšet od herc? nové hlasové polohy, které jste ješt? neslyšeli.

 

Robert?v hlas se navíc lehce m?nil a vyvíjel i b?hem samotné role Jima ve StarCraftu 2. Skrze ty emoce a p?íb?hové polohy, které hraje.

 

 

Clotworthy: Je to skute?ný hrdina. Je to skv?lá charakterizující role, spousta z nás si p?eje být jako on.

 

Metzen: Pot?ebovali jsme nového Zeratula. Jack Ritschel byl opravdu super chlápek, ale bohuel zem?el. Daboval Dukeho a Zeratula. Našli jsme Freda, mue tisíce hlas?. Fred taky dabuje Rory Swanna, co je taky skv?lá postava. Take Frede, jaký je tv?j pohled na dabování Zeratula?

 

Fred: Jack Ritschel zachytil podstatu tisíc let starého templá?ského rytí?e, take jsem se to snail reflektovat a necht?l jsem to u moc m?nit.

 

Metzen: Jedna z vtipných v?cí s Fredem byla, kdy jsme se bavili, jak ud?láme synchronizaci rt? a on na to: „O ?em to sakra mluvíte, vdy? nemá ústa?!"

 

Hodn? jsme se taky bavili o Tychusovi, jak by m?l vlastn? znít. Jakmile jsme našli ten správný hlas, který sed?l k t?lu, našli jsme tak perfektního Tychuse.

 

Tychus: U téhle postavy jsem si uil nejvíc. Je velmi jednoduchá a nekomplexní. D?ív jsem ob?as hrál postavy, které proslavili slavní dabé?i, a to byla sranda, ale tentokrát jsem m?l monost vytvo?it si vlastní charakter, vlastní postavu.

Nejvíc se mi ale na Tychusovi líbí to, e m?u ve?er chlastat whisku do p?ti do rána a nemusím se bát, co mi to ud?lá s hlasem :).


N?kdo z panelu: No to ale musíš d?lat povinn?, ne? :)

 

Tychus: No jednou jsem k tomu nem?l daleko - m?l jsem fakt hroznou otravu jídlem, skoro jsem ani nemohl vylézt z postele. Ale vylezl jsem, sedl jsem do auta a p?ijel jsem do studia a skv?le to fungovalo! Tychus je prost? ten typ postavy, kde tohle funguje.

 

 

Metzen: Toshe jsme vytvo?ili p?vodn? jako oldáka, ale jak jsme finalizovali vzhled, hrozn? nás zaujal a upoutal. Ud?lali jsme z n?j teda trochu víc a Gabriel Tosh je ve h?e hodn? d?leitá a cool postava, v??te mi lidi. Jak na tebe Tosh p?sobí Dave?

 

Dave: Tosh do hry skv?le sedí, protoe je to v podstat? produkt prost?edí, ve kterém se pohybuje. Je to zabiják, ale n?kde uvnit? má zlaté srdce. Hodn?, hodn? hluboko uvnit?.

 

Metzen: Tosh je p?esným opakem Matta Hornera. Tosh a Matt jsou takoví ?ábel a and?l na ramenou Jima Raynora. Ve spoust? v?cí tak Matt Horner reprezentuje Jim?v idealismus. Tosh je opakem Matta a tak radí Jimovi a? si jde za svým cílem i p?es mrtvoly. Je to prost? produkt velmi drsného vesmíru. Tosh má taky velmi silnou návaznost na postavu Novy ze StarCraft: Ghost. A Nova bude mít ve h?e malé cameo, je to hodn? cool!

 

Arcturusi, jaké to bylo, jaké bylo d?lat tuhle postavu?

 

Arcturus Mengsk: Jak jsme vlastn? p?išli k hlasu téhle postavy? U si to v?bec nepamatuju. Za posledních dvacet t?icet let jsem se ale u ádného dabingu tak nebavil. Byla to opravdu jízda, narvaná do krati?kého ?asového úseku.

 

Abych se ale p?iznal, tak jsem u starý a mám špatnou pam??. První StarCraft jsme dabovali p?ed dvanácti lety a já si, p?iznávám se, nepamatoval, kterou roli jsem tam vlastn? daboval. Fakt jsem si to nepamatoval, bez uráky. Tak jsem se šel podívat na IMDB (filmová databáze herc?), která ale m?e mít n?které hodn? nep?esné údaje, hlavn? co se týká starších v?cí. Tak jsem se tam našel a zjistil jsem, e jsem daboval Zeratula. Hm, ok, daboval jsem Zeratula. Pak za mnou p?išel m?j agent s tím, e se d?lá druhý díl StarCraftu a zjistil jsem, e se hledá nový dabér, který bude d?lat Zeratula. Sakra pro?? Vdy? já byl dobrý! :) To mi ani nezavolají a nezjistí, jestli bych to mohl zopakovat? :). Pak mi za pár m?síc? zavolal m?j agent a ?íkal, e mu volali Blizzardi a e cht?jí, abych zopakoval svou starou roli Arcturuse Mengska. A já jsem opravdu rád, e jsem zpátky, protoe to je velká zábava.

 

 

Metzen: Co ty Trisho (Kerrigan)? Jaké to bylo dabovat postavu Kerrigan, která je tak zásadní pro celé univerzum StarCraftu?


Trisha: No, ze za?átku se musím p?iznat, i kdy to asi není vhodné místo ani chvíle, e jsem videoherní panna. Já hrála naposled snad Froggera v osmdesátkách a tuším jsem se nedostala ani z první úrovn?. O StarCraftu jsem taky nic nev?d?la, take bylo docela obtíné p?ijít d?lat n?co, o ?em ?lov?k moc neví a nikdy to ned?lal.

 

Kdy jsem pak p?išla do studia, tak mi ukázali dva obrázky Kerrigan. Jeden jak je normální enská - milá, p?kná, mladá a ?íkala jsem si, e musím pro ni ud?lat trochu vyšší hlas. Pak mi ale s úsm?vem ?ekli, e vyšší hlas ne a ukázali mi obrázek Queen of Blades. V té dob? jsem po?ád ale nev?d?la nic o Zergách a podobn?, take bylo moc fajn, kdy tam se mnou byl Chris a ostatní a navigovali m? skrze p?íb?h.

 

Metzen: lidi tohle moná nevíte, ale v první kapitole StarCraftu 2, Wings of Liberty, Kerrigan je Queen of Blades celou dobu, ale ob?as jsou ve h?e flashbacky do doby, kdy byla jen Sarrah Kerrigan, „normálním" ?lov?kem, z dob StarCraftu 1.

 

Metzen: A co ty Andreo (?editelka castingu a dabingu)? Jak se ti to celé ?ídilo a organizovalo?

 

Andrea: O p?íb?hu jsem moc nev?d?la, tak jsem to musela všechno po?ádn? na?íst a probrat s Chrisem, který našt?stí vdycky sed?l poblí, take se to líp ?ídilo.

 

Dialogy jsme nenahrávali se všemi herci spole?n? v jedné místnosti. Já to mám ale ráda, a kdy m?u, tak to d?lám. Herci tak spole?n? cvi?í a nahrávají. Herci tak opravdu hrají a reagují. Bohuel mám tenhle luxus k dispozici málokdy, obzvlášt? u her, kdy se dabing d?lá jinak ne u film?. Proto je pro nás d?leité pamatovat si, co ?ekl minulý herec, aby na to mohl ten aktuální adekvátn? navázat a co ud?lá herec po n?m.

 

Ve videoherním dabingu máme ale jiný luxus k dispozici - máme velmi dlouhou dobu produkce.

 

Metzen: Veeeeelmi dlouho.


Andrea: Jo, take m?eme se v klidu p?ipravovat, n?co chvíli nahrávat, pak se to nahodí do hry, my se na to podíváme, a kdy se nám to nezdá, tak to m?eme n?kolikrát p?ed?lávat. Dabér?m to pak pouštíme i s obrázky, s videem, take se sám vidí, chápe co se v té scén? d?je a m?e to adekvátn? upravit. Nechci se po?ád opakovat, ale je to opravdu velký luxus, kdy m?eme n?co opravit, n?kam se vrátit, lehce zm?nit tón hlasu apod.

 

Ze za?átku mé kariéry jsem d?lala i videohry, ale s tím jsem velmi rychle p?estala. Bylo to toti jenom nahrávání 75 verzí „ááá!". Nebo „óo!". A podobných sk?ek?, hek? a výk?ik?. A to m? moc nebavilo, nebyla v tom ádná výzva. Tehdy byly videohry v?tšinou jen bezmyšlenkovité klika?ky. Ale tyhle hry od Blizzardu jsou po kinematografické stránce tak stimulující a tak zajímavé, je to jako natá?et film. Blizzard m? p?ivedl zpátky do herního byznysu. A uvidíte ty scény, co budou ve StarCraftu 2, tak padnete na zadek. Jsou úasné!

 

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.