StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
????? ??? ????? ????… » 28.05. 16:24
??? ???????? ?? ????… » 28.05. 15:14
24?????? ????? ?????… » 28.05. 14:03
???????? ???????? ??… » 28.05. 12:51
  Míra To VitoSs:  »
Grunex Autumn SC 2 Cup
Jill Harris Thanks for discussion! Yo… »
Blizzard na mobil & arty na zdech
Geox Neměl by někdo odkaz nebo knihy … »
Je libo n?jak kniha z oblasti SC v ?etin??

06.08.2007 | 11:14 - Overwatch

A jaké nás ?ekají zm?ny v ovládání? N?kolik jich rozhodn? je, ostatn? za deset let se UI (user interface - ovládací prvky na obrazovce) posunul o notný kus kup?edu a bylo by nezvyklé, kdyby se druhý díl StarCraftu zuby nehty drel „starodávných" praktik, které by v dnešní dob? byly asi pon?kud prkenné. UI doznal zm?n, nejen kosmetického rázu, ale všechno se zdá být p?íjemn?jší, logi?t?jší a celkov? to zlepšuje dojem ze hry. Vylepšené ovládání usnad?uje nová?k?m pr?nik do sv?ta StarCraftu, zatímco po?ád nechává velký prostor pro ty nejlepší hrá?e, aby ukázali, co v nich opravdu je. Na ty nejvýznamn?jší zm?ny se nyní podíváme ve t?ech stru?ných bodech:

w
1) Vylepšená AI d?lník? - v prvním StarCraftu bylo b?né, e jste své d?lníky okamit? po zapo?etí hry rozd?lili na jednotlivé minerály, aby jste tak dosáhli co nejvyššího moného p?íjmu. Ve StarCraftu 2 za?ínáte se šesti d?lníky (namísto ?ty? v p?vodním StarCraftu). Jejich AI byla vylepšena natolik, e je sta?í rozd?lit do dvou skupin po t?ech a kadou skupinu poslat na samostatný minerál. D?lníci se u sami rozjedou k dalším automaticky, tím pádem kadý d?lník bude mít „sv?j" minerál, ze kterého bude t?it okamit?. Odpadá tak úmorná klika?ka hned na za?átku hry. Tímto vylepšením a p?idáním 2 d?lník? navrch hra nabere v prvních fázích ješt? více na rychlosti a rushe budou ješt? rychlejší. K vylepšené AI d?lník? se pojí také vylepšený „Rally Systém", co znamená, e ve StarCraftu 2 bude sta?it nastavit Rally Point hlavní budovy bu? na minerály nebo na plyny, naklikat pot?ebné mnoství d?lník? a pak u se v?novat bitv?. D?lníci p?jdou automaticky t?it minerály ?i plyny. Tyto „t?ební" drobn?stky neskute?n? zrychlí za?átek hry a usnadní management d?lník? v pozd?jších fázích, kdy se hrá? musí pln? soust?edit na souboje a expadnování.

 

ui2) Práce s více budovami najednou - jak jednoduchá a p?íjemná bude práce s více budovami se m?eme p?esv?d?it na následujícím p?íkladu: máme 3 Gateway, které vybereme a zadáme n?kam Rally Point. Naklikáme si n?kolik Zealot?, kte?í se za?nou automaticky stav?t ve všech t?ech vybraných Gateway. Pokud nemáme suroviny na stavbu 3 Zealot? zárove?, ud?lá se nám jich tolik, kolik surovin máme (v jedné budov? jeden, ve druhé druhý). Navíc si hrá? m?e p?i?adit n?kolik budov pod skupinu. M?eme tak ozna?it 3 Gateway, dát si je na n?jakou skupinu a b?hem boje m?eme tuto skupinu klávesovou zkratkou vyvolat a naklikat si tam jednotky, ani by nás to odtrhlo od bitvy samotné. Poadované jednotky se vyrobí a p?jdou k zadaným Rally Point?m, ani by jsme museli jít p?ímo do základny a klikat jednotky v kadé budov? zvláš?. K budovám se váe ješt? jedna p?íjemná novinka, respektive k jejich stav?ní. Ve StarCraftu 2 bude monost pomocí Shiftu naklikat d?lník?m více staveb najednou a poté je poslat t?eba zpátky na minerály. Neubude tedy ji pot?eba všechno stav?t ru?n? a nap?íklad masivní stav?ní raketových v?í bude neskonale p?íjemn?jší.

 

tui

 

3) Pouívání schopností ve skupinách - ve StarCraftu vyadovalo „kouzlení" spoustu pozornosti a perfektního zvládnutí ovládání svých jednotek. Toto bude v druhém díle upraveno, ku prosp?chu hrá?e. U nám, normálním hrá??m, budou sta?it snad jen dv? ruce. Vysv?tleno to bylo na p?íkladu skupiny Mari?ák? a Medik?. Ihned po vysazení na bojišt? nemusíte ozna?it jen Mari?áky, aby jste jim naordinovali Stim Pack. Sta?í vybrat celou skupinu Mari?ák? i Medik? a zmá?knout „T", ?ím Mari?áci aplikují povzbuzující Stim Packy. Tato funkce bude hodn? usnad?ovat hraní, kdy je nyní eliminován prvek skupinek po 12 jednotkách a není stanoven ádný limit v ozna?ení jednotek. P?i ovládání opravdu velké armády by v tom byl hrozný „guláš".

 

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Zeratul - 07.08.2007 | 19:11   (odpovědět)

Dk ...

Rexxus - 06.08.2007 | 23:45   (odpovědět)

Tak to musim se svoji druhou nejoblibenejsi postavou ze SC (prvni je Tassadar) souhlasit .

Zeratul - 06.08.2007 | 23:43   (odpovědět)

Podle m? je kadej zlepovk dobrej , j osobn? jsem s vvojem Starcraftu II ohrom? spokojenej.

Matik - 06.08.2007 | 20:16   (odpovědět)

Lolci

SiMich - 06.08.2007 | 19:33   (odpovědět)

Pedl se mi nechce nainstalovat...

Romla - 06.08.2007 | 19:21   (odpovědět)

2pEpinko: Podstatou real-timov strategick hry je, aby hr? mohl zadvat sv p?kazy co nejjednodueji a co nejrychleji. Mikra tam bude i tak dost - podtatou mikra ale rozhodn? nen, abys musel kv?li kad pitomosti estkrt kliknout a ?ty?ikrt n?co zm?knout na klvesnici a p?itom jet? to?it kole?kem myi a lapat na pedl. Kdy u to lidi kone?n? pochopte?!?

pEpinko - 06.08.2007 | 18:57   (odpovědět)

2Romla: Podstatov micra je prave velit kazdej jednotke zvlast . Ja by som do skupiniek urcite nedaval dokopy jednotky nablizko a jednotky ktore utocia do dialky. StarCraft bol vzdy o tom ze nemozete oznacit vsetky jednotky a postalt ich na nepriatela. A preto sa mi tak paci.

Romla - 06.08.2007 | 18:53   (odpovědět)

Dodatek: Te? m?e mt skupiny ozna?en podle toho, co s nimi zaml (frontln tok, obchvat zezadu, atd...) a ne podle toho, o koho jde (zvl? mari?ky, mediky, vultury...) - zbyte?n? komplikovan a velmi neefektivn, vel se celm jednotkm a ne kadmu ?lenu zvl?.

Romla - 06.08.2007 | 18:47   (odpovědět)

2pEpinko: Vechno, co zjednoduuje ovldn je dobr a ta t?et feature ho velmi zjednoduuje - ?lov?k nemus mt zbyte?n? ozna?ench p?t skupin a po?d se mezi nimi p?epnat jak magor...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 18:32   (odpovědět)

pEpinko : no tak doufejme, e todle vychytaj. Ale todle se hod i kdy m ozna?en zealoty, goony a HT, nebo skupinu s arbiterem atd.

Rexxus - 06.08.2007 | 18:08   (odpovědět)

2Dekker: No, toho jsem rozjel, ale rad bych trochu vetsi detaily i plynulost

Dekker - 06.08.2007 | 18:05   (odpovědět)

2 Rexxus: pokud to nebude nro?n?j ne Supreme comander tak sem v poho

pEpinko - 06.08.2007 | 17:57   (odpovědět)

No ta tretia feature mi prijde sko pekna somarina, este nikdy sa mi v SC nestalo, ze by som chcel oznacovat mix jednotiek do skupiniek. Napriklad ked oznacite v SC marinakoc a medicky a poslete ich niekam utocit, tak medicky pribehnu k nepriatelovi a tym uplne stratia schopnost niekoho aj vyliecit . Na tomto by museli dost zapracovat a aj tak si mylim ze idealne to nikdy nebude.

Rexxus - 06.08.2007 | 17:25   (odpovědět)

Tak nevim kolik maji polygonu jednotky, ale podle me vypadaji nejlepe ze vsech RTS. Treba takovy Warp Ray, nebo treba i Zealot vypadaji hodne slusne. Doufam ze to rozjedu...

Peca - 06.08.2007 | 16:54   (odpovědět)

Ad film - drsn Btw, s filmovou diviz by si Blizzard ty filmy mohl d?lat sm, vzhledem k tomu, jakou maj jeho trailery atmosfru by podle m? m?ly zaru?en sp?ch.

Ad HUD - p?ijemn vychytvky, jenom se mi hrozn? nelb ty nov obli?eje, t?eba Terransk centrle mnohem vc sed?la ta holka s trubkama v hlav? jako v jedni?ce. SCV taky nen ten sprvnej lamer... Ale chpu, e vyhov?t vem prost? nem?ou...

Ad grafika : nevm jestli jsem si jenom zvykl, nebo jsou nov screenshoty u n?jak vylepen, ale te? se mi to kone?n? za?alo lbit. D?v mi to p?ipadalo jak "omalovnky", takov divn. Siege tank podle m? hodn? vylepili k lepmu, ten se mi p?edtm fakt nelbil. Bunkry IMHO nic moc. Nem?u se do?kat na zergy, aaaa ) Celkem se mi ale zd, e to m hrozn? mlo polygon?, pokud to vjde za rok, tak GeForce 8 bude celkem b?n karta, take by podle m? mohli i dost p?itvrdit, i kdy chcou aby to jelo na co nejvc mainch. Dobr by podle m? bylo p?idat displacement mapy, ty by eliminovaly nutnost hodn? polygon? a p?itom by to vypadalo hodn? drsn? DX 10 particle efekty by tomu mohly taky dodat dost dobrej ndech. Krev - osobn? mi nevad, nesnm "teen rating" hry, klidn? by to mohlo i ckat na bunkry apd

TaSSadar - 06.08.2007 | 16:30   (odpovědět)

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=23452&r=top

TaSSadar - 06.08.2007 | 16:26   (odpovědět)

http://www.csfd.cz/film/233328-warcraft/

Mizzin - 06.08.2007 | 15:44   (odpovědět)

Zdar, nevte nhodou n?kdo n?co bliho o informaci, e se chyst film pro Warcraft pod nzvem Legendary? Moc by mne to zajmalo! A dokonce chystan rozpo?et je 100 meloun? dolar?, co je dost slun. A premru by to m?lo mt v roce 2009. Vte co to znamen? e bychom se ?asem mohli opravdu do?kat i zfilmovn Starcraftu!

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 14:51   (odpovědět)

no jist?, oni se rozhod?j (n?kdy pravda taky ne) ale jde o to, e to chvli trv, take je rychlej to ud?lat ru?n?. Co je ale ta nejv?t rutina, kter by z toho m?la zmizet.

- 06.08.2007 | 14:25   (odpovědět)

no jo, ale a pozd?ji, kdys poslal dva na jeden, tak tam li oba dva. Ale potom, kdy se jedno scv vracelo a nalo na svem mineralu n?koho, tak lo na nejbli voln

SiMich - 06.08.2007 | 14:18   (odpovědět)

Mimochodem i v SC1 se d?lnci sami rozhazovali. Ale jenom ob?as, podle toho, jak vm.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 14:12   (odpovědět)

nj... tak ale hodilo by se to sem

Overwatch [ redakce ] - 06.08.2007 | 14:07   (odpovědět)

Unimatrix325: o idle worker button jsme u psali a o tomhel konkrtnm systmu kouzlen taky, tak jsem to necht?l opakovat.

Rexxus - 06.08.2007 | 12:58   (odpovědět)

W1 byk fakt hardcore, ale slo to, takze SC2 no problem

- 06.08.2007 | 12:53   (odpovědět)

Ano, ovldn m bt maximln? jednoduch pro v?tinu i svte?nch hr??. Kdyby ne, tak by SC2, mohli prezentovat jako profi hru "SC2: only koreans"

TaSSadar - 06.08.2007 | 12:49   (odpovědět)

rexxus: presne tak, ne vetsina, ale vsechny veci

Romla - 06.08.2007 | 12:48   (odpovědět)

No to doufm, e Blizzardi nebudou d?lat kroky zp?t. Mohli by ovldn ud?lat jako ve Warcraftu 1, aby profci ukzali sv?j skill, to by byla sranda Zatm to jde sprvnm sm?rem!

Rexxus - 06.08.2007 | 12:44   (odpovědět)

Je to fajn, ale vetsina techto veci byla uz ve W3 a pochybju, ze by Blizzardi udelali krok zpet.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 12:27   (odpovědět)

jo btw jet? na jednu v?c ste zapomn?li. Na tla?tko idle worker

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 12:26   (odpovědět)

pche "sta? d?lnky rozd?lit do dvou skupin po t?ech". To by m?lo bejt pln? automatick. Za?nat by se m?lo tak, e by kadej z t?ch 6ti d?lnk? u t?il.
Jinak za zbytek dky bohu. Vechny tydle v?ci mi v SC1 hrozn? chyb?ly. Jet? sem ?etl, e kouzlen bude sna i v tom sm?ru, e kdy je ozna?ena skupina spellcaster? a vema hr? zakouzl na jednu jednotku, tak to provede jenom jeden. Nebude teda dochzet k tomu, e 12 corsair? hodilo web na jedno msto, ghosti lockdownuli jednu jendotku atp.

killer.exe - 06.08.2007 | 12:19   (odpovědět)

no vyhovuje mi hlavn? to e je neomezen limit v ozna?ovn

Marine - 06.08.2007 | 12:12   (odpovědět)

Vechno je to p?kn a super, ale nem?u se zbavit dojmu, e SC2 u bude o v?tm "masovn" jednotek, ne v jedni?ce. Taky se mi zd, e mari?ci a jin slab jednotky u nebudou tak pouiteln jako v prvnm dle.

Dv? v?ci kter se mi zatm ve SC2 nelb:
1, vzhled bunkr? mi p?ipadne k?ovyt
2, s krv je to p?ehnan a nereln(t?eba z mari?k? j ck vc, ne by se do nich vela), m?lo j bt s citem

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.