StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
подивитися фiльм Мес… » 19.06. 23:35
Люди Ікс: Темний Фен… » 19.06. 23:21
Люди в чорному: Інте… » 19.06. 23:06
Люди в чорному: Інте… » 19.06. 22:52
  Chicos Tak na konci roku už musím naš… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Hudryn A ja jsem dalsi kdo tu chodi:)… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint
Harry OK, já myslel, aby třeba tady a… »
Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint

Jak se bude StarCraft 2 ovládat?

06.08.2007 | 11:14 - Overwatch

A jaké nás čekají změny v ovládání? Několik jich rozhodně je, ostatně za deset let se UI (user interface - ovládací prvky na obrazovce) posunul o notný kus kupředu a bylo by nezvyklé, kdyby se druhý díl StarCraftu zuby nehty držel „starodávných" praktik, které by v dnešní době byly asi poněkud prkenné. UI doznal změn, nejen kosmetického rázu, ale všechno se zdá být příjemnější, logičtější a celkově to zlepšuje dojem ze hry. Vylepšené ovládání usnadňuje nováčkům průnik do světa StarCraftu, zatímco pořád nechává velký prostor pro ty nejlepší hráče, aby ukázali, co v nich opravdu je. Na ty nejvýznamnější změny se nyní podíváme ve třech stručných bodech:

w
1) Vylepšená AI dělníků - v prvním StarCraftu bylo běžné, že jste své dělníky okamžitě po započetí hry rozdělili na jednotlivé minerály, aby jste tak dosáhli co nejvyššího možného příjmu. Ve StarCraftu 2 začínáte se šesti dělníky (namísto čtyř v původním StarCraftu). Jejich AI byla vylepšena natolik, že je stačí rozdělit do dvou skupin po třech a každou skupinu poslat na samostatný minerál. Dělníci se už sami rozjedou k dalším automaticky, tím pádem každý dělník bude mít „svůj" minerál, ze kterého bude těžit okamžitě. Odpadá tak úmorná klikačka hned na začátku hry. Tímto vylepšením a přidáním 2 dělníků navrch hra nabere v prvních fázích ještě více na rychlosti a rushe budou ještě rychlejší. K vylepšené AI dělníků se pojí také vylepšený „Rally Systém", což znamená, že ve StarCraftu 2 bude stačit nastavit Rally Point hlavní budovy buď na minerály nebo na plyny, naklikat potřebné množství dělníků a pak už se věnovat bitvě. Dělníci půjdou automaticky těžit minerály či plyny. Tyto „těžební" drobnůstky neskutečně zrychlí začátek hry a usnadní management dělníků v pozdějších fázích, kdy se hráč musí plně soustředit na souboje a expadnování.

 

ui2) Práce s více budovami najednou - jak jednoduchá a příjemná bude práce s více budovami se můžeme přesvědčit na následujícím příkladu: máme 3 Gateway, které vybereme a zadáme někam Rally Point. Naklikáme si několik Zealotů, kteří se začnou automaticky stavět ve všech třech vybraných Gateway. Pokud nemáme suroviny na stavbu 3 Zealotů zároveň, udělá se nám jich tolik, kolik surovin máme (v jedné budově jeden, ve druhé druhý). Navíc si hráč může přiřadit několik budov pod skupinu. Můžeme tak označit 3 Gateway, dát si je na nějakou skupinu a během boje můžeme tuto skupinu klávesovou zkratkou vyvolat a naklikat si tam jednotky, aniž by nás to odtrhlo od bitvy samotné. Požadované jednotky se vyrobí a půjdou k zadaným Rally Pointům, aniž by jsme museli jít přímo do základny a klikat jednotky v každé budově zvlášť. K budovám se váže ještě jedna příjemná novinka, respektive k jejich stavění. Ve StarCraftu 2 bude možnost pomocí Shiftu naklikat dělníkům více staveb najednou a poté je poslat třeba zpátky na minerály. Neubude tedy již potřeba všechno stavět ručně a například masivní stavění raketových věží bude neskonale příjemnější.

 

tui

 

3) Používání schopností ve skupinách - ve StarCraftu vyžadovalo „kouzlení" spoustu pozornosti a perfektního zvládnutí ovládání svých jednotek. Toto bude v druhém díle upraveno, ku prospěchu hráče. Už nám, normálním hráčům, budou stačit snad jen dvě ruce. Vysvětleno to bylo na příkladu skupiny Mariňáků a Mediků. Ihned po vysazení na bojiště nemusíte označit jen Mariňáky, aby jste jim naordinovali Stim Pack. Stačí vybrat celou skupinu Mariňáků i Mediků a zmáčknout „T", čímž Mariňáci aplikují povzbuzující Stim Packy. Tato funkce bude hodně usnadňovat hraní, když je nyní eliminován prvek skupinek po 12 jednotkách a není stanoven žádný limit v označení jednotek. Při ovládání opravdu velké armády by v tom byl hrozný „guláš".

 

Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Zeratul - 07.08.2007 | 19:11   (odpovědět)

Dík ...

Rexxus - 06.08.2007 | 23:45   (odpovědět)

Tak to musim se svoji druhou nejoblibenejsi postavou ze SC (prvni je Tassadar) souhlasit .

Zeratul - 06.08.2007 | 23:43   (odpovědět)

Podle mě je každej zlepšovák dobrej , já osobně jsem s vývojem Starcraftu II ohromě spokojenej.

Matik - 06.08.2007 | 20:16   (odpovědět)

Lolci

SiMich - 06.08.2007 | 19:33   (odpovědět)

Pedál se mi nechce nainstalovat...

Romla - 06.08.2007 | 19:21   (odpovědět)

2pEpinko: Podstatou real-timové strategické hry je, aby hráč mohl zadávat své příkazy co nejjednodušeji a co nejrychleji. Mikra tam bude i tak dost - podtatou mikra ale rozhodně není, abys musel kvůli každé pitomosti šestkrát kliknout a čtyřikrát něco zmáčknout na klávesnici a přitom ještě točit kolečkem myši a šlapat na pedál. Kdy už to lidi konečně pochopíte?!?

pEpinko - 06.08.2007 | 18:57   (odpovědět)

2Romla: Podstatov micra je prave velit kazdej jednotke zvlast . Ja by som do skupiniek urcite nedaval dokopy jednotky nablizko a jednotky ktore utocia do dialky. StarCraft bol vzdy o tom ze nemozete oznacit vsetky jednotky a postalt ich na nepriatela. A preto sa mi tak paci.

Romla - 06.08.2007 | 18:53   (odpovědět)

Dodatek: Teď můžeš mít skupiny označené podle toho, co s nimi zamýšlíš (frontální útok, obchvat zezadu, atd...) a ne podle toho, o koho jde (zvlášť mariňáky, mediky, vultury...) - zbytečně komplikované a velmi neefektivní, velí se celým jednotkám a ne každému členu zvlášť.

Romla - 06.08.2007 | 18:47   (odpovědět)

2pEpinko: Všechno, co zjednodušuje ovládání je dobré a ta třetí feature ho velmi zjednodušuje - člověk nemusí mít zbytečně označených pět skupin a pořád se mezi nimi přepínat jak magor...

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 18:32   (odpovědět)

pEpinko : no tak doufejme, že todle vychytají. Ale todle se hodí i když máš označený zealoty, goony a HT, nebo skupinu s arbiterem atd.

Rexxus - 06.08.2007 | 18:08   (odpovědět)

2Dekker: No, toho jsem rozjel, ale rad bych trochu vetsi detaily i plynulost

Dekker - 06.08.2007 | 18:05   (odpovědět)

2 Rexxus: pokud to nebude náročnější než Supreme comander tak sem v poho

pEpinko - 06.08.2007 | 17:57   (odpovědět)

No ta tretia feature mi prijde sko pekna somarina, este nikdy sa mi v SC nestalo, ze by som chcel oznacovat mix jednotiek do skupiniek. Napriklad ked oznacite v SC marinakoc a medicky a poslete ich niekam utocit, tak medicky pribehnu k nepriatelovi a tym uplne stratia schopnost niekoho aj vyliecit . Na tomto by museli dost zapracovat a aj tak si mylim ze idealne to nikdy nebude.

Rexxus - 06.08.2007 | 17:25   (odpovědět)

Tak nevim kolik maji polygonu jednotky, ale podle me vypadaji nejlepe ze vsech RTS. Treba takovy Warp Ray, nebo treba i Zealot vypadaji hodne slusne. Doufam ze to rozjedu...

Peca - 06.08.2007 | 16:54   (odpovědět)

Ad film - drsný Btw, s filmovou divizí by si Blizzard ty filmy mohl dělat sám, vzhledem k tomu, jakou mají jeho trailery atmosféru by podle mě měly zaručený úspěch.

Ad HUD - přijemné vychytávky, jenom se mi hrozně nelíbí ty nový obličeje, třeba Terranské centrále mnohem víc seděla ta holka s trubkama v hlavě jako v jedničce. SCV taky není ten správnej lamer... Ale chápu, že vyhovět všem prostě nemůžou...

Ad grafika : nevím jestli jsem si jenom zvykl, nebo jsou nový screenshoty už nějak vylepšený, ale teď se mi to konečně začalo líbit. Dřív mi to připadalo jak "omalovánky", takový divný. Siege tank podle mě hodně vylepšili k lepšímu, ten se mi předtím fakt nelíbil. Bunkry IMHO nic moc. Nemůžu se dočkat na zergy, aaaa ) Celkem se mi ale zdá, že to má hrozně málo polygonů, pokud to výjde za rok, tak GeForce 8 bude celkem běžná karta, takže by podle mě mohli i dost přitvrdit, i když chcou aby to jelo na co nejvíc mašinách. Dobrý by podle mě bylo přidat displacement mapy, ty by eliminovaly nutnost hodně polygonů a přitom by to vypadalo hodně drsně DX 10 particle efekty by tomu mohly taky dodat dost dobrej nádech. Krev - osobně mi nevadí, nesnáším "teen rating" hry, klidně by to mohlo i cákat na bunkry apd

TaSSadar - 06.08.2007 | 16:30   (odpovědět)

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=23452&r=top

TaSSadar - 06.08.2007 | 16:26   (odpovědět)

http://www.csfd.cz/film/233328-warcraft/

Mizzin - 06.08.2007 | 15:44   (odpovědět)

Zdar, nevíte náhodou někdo něco bližšího o informaci, že se chystá film pro Warcraft pod názvem Legendary? Moc by mne to zajímalo! A dokonce chystaný rozpočet je 100 melounů dolarů, což je dost slušný. A premíéru by to mělo mít v roce 2009. Víte co to znamená? Že bychom se časem mohli opravdu dočkat i zfilmování Starcraftu!

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 14:51   (odpovědět)

no jistě, oni se rozhoděj (někdy pravda taky ne) ale jde o to, že to chvíli trvá, takže je rychlejší to udělat ručně. Což je ale ta největší rutina, která by z toho měla zmizet.

- 06.08.2007 | 14:25   (odpovědět)

no jo, ale až později, kdyžs poslal dva na jeden, tak tam šli oba dva. Ale potom, když se jedno scv vracelo a našlo na svem mineralu někoho, tak šlo na nejbližší volný

SiMich - 06.08.2007 | 14:18   (odpovědět)

Mimochodem i v SC1 se dělníci sami rozhazovali. Ale jenom občas, podle toho, jak vím.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 14:12   (odpovědět)

nj... tak ale hodilo by se to sem

Overwatch [ redakce ] - 06.08.2007 | 14:07   (odpovědět)

Unimatrix325: o idle worker button jsme už psali a o tomhel konkrétním systému kouzlení taky, tak jsem to nechtěl opakovat.

Rexxus - 06.08.2007 | 12:58   (odpovědět)

W1 byk fakt hardcore, ale slo to, takze SC2 no problem

Ano, ovládání má být maximálně jednoduché pro většinu i svátečních hráčů. Kdyby ne, tak by SC2, mohl - 06.08.2007 | 12:53   (odpovědět)

Ano, ovládání má být maximálně jednoduché pro většinu i svátečních hráčů. Kdyby ne, tak by SC2, mohli prezentovat jako profi hru "SC2: only koreans"

TaSSadar - 06.08.2007 | 12:49   (odpovědět)

rexxus: presne tak, ne vetsina, ale vsechny veci

Romla - 06.08.2007 | 12:48   (odpovědět)

No to doufám, že Blizzardi nebudou dělat kroky zpět. Mohli by ovládání udělat jako ve Warcraftu 1, aby profíci ukázali svůj skill, to by byla sranda Zatím to jde správným směrem!

Rexxus - 06.08.2007 | 12:44   (odpovědět)

Je to fajn, ale vetsina techto veci byla uz ve W3 a pochybju, ze by Blizzardi udelali krok zpet.

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 12:27   (odpovědět)

jo btw ještě na jednu věc ste zapomněli. Na tlačítko idle worker

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 06.08.2007 | 12:26   (odpovědět)

pche "stačí dělníky rozdělit do dvou skupin po třech". To by mělo bejt úplně automatický. Začínat by se mělo tak, že by každej z těch 6ti dělníků už těžil.
Jinak za zbytek díky bohu. Všechny tydle věci mi v SC1 hrozně chyběly. Ještě sem četl, že kouzlení bude snažší i v tom směru, že když je označena skupina spellcasterů a všema hráč zakouzlí na jednu jednotku, tak to provede jenom jeden. Nebude teda docházet k tomu, že 12 corsairů hodilo web na jedno místo, ghosti lockdownuli jednu jendotku atp.

killer.exe - 06.08.2007 | 12:19   (odpovědět)

no vyhovuje mi hlavně to že je neomezený limit v označování

Marine - 06.08.2007 | 12:12   (odpovědět)

Všechno je to pěkný a super, ale nemůžu se zbavit dojmu, že SC2 už bude o větším "masování" jednotek, než v jedničce. Taky se mi zdá, že mariňáci a jiné slabší jednotky už nebudou tak použitelné jako v prvním díle.

Dvě věci které se mi zatím ve SC2 nelíbí:
1, vzhled bunkrů mi připadne kýčovytý
2, s krví je to přehnané a nereálné(třeba z mariňáků jí cáká víc, než by se do nich vešla), mělo jí být s citem

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.