StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Rasy » Zerg » Planety » Char

Populace: odhadem více než 10,000,000,000 Zergů

 

Příslušnost: Roj

 

Průměr/Gravitace: 10 521 km, 0,91 standard

 

Sklon osy/Klima: 4,1 stupňů, +/- 48 °C (průměr, nejvyšší teploty až přes 800 °C), velmi nízká vlhkost

 

Geografie/Velká sídla: 52 sopečných kalder, 18 pohoří (všechna vulkanická), 38 lávových jezer, 5 lávových moří (proměnlivé), odhadem 150 zergských hnízd, odhadem 1029 terciálních zergských hnízd

 

Měsíce: 2 - Eris, Ate (fialové, malé >1000 km v průměru)

 

Dominantní terén: vulkanický

 

Dominantní forma života: Zergové

 

Domorodá forma života: žádná

 

Dovoz: žádný

 

Vývoz: žádný

Char byl původně jednou z třinácti centrálních planet Konfederace, ale nejznámější je díky tomu, že se jedná o prvotní hnízdo mimozemských zergů. Ihned po svém objevení byl Char klasifikován jako nehostinná vulkanická planeta, jejíž povrch z větší části pokrývala hustá vrstva prachu, která štiplavé atmosféře dodávala její barvu. Stupeň nebezpečného prostředí je umocněn extrémně vysokým množstvím kosmického záření, vzniklým násilným spojením okolních dvojhvězd, třídy VI F0 pod trpaslíkem, který obíhá nepravidelnou proměnnou M8. Eliptický orbit planety Char způsobuje, že se veškerá území obrácená k Slunci v periheliu promění na roztátá moře, v nichž se občas tvoří ostrovy kvůli rychlému ochlazování, jak se planeta vzdaluje od Slunce do zmrzlých končin systému.

 

Navzdory pekelným podmínkám, byl Char původně obydlen za účelem využití jeho pohádkového přírodního bohatství těžkých kovů, což mělo velice posílit ekonomii Konfederace. Planeta se ovšem brzy stala předmětem sváru mezi terranskou Konfederací a nezávislými těžařskými cechy z Morie.

 

Když se roztržky přetvořily v otevřený konflikt, odehrály se na Charu jedny z nejhořčích bitev Války cechů, když se obě strany snažily získat planetu pro sebe. V oblastech jako Údolí smrti a Skelné pláně vyvolalo nekontrolované použití nukleárních zbraní nový a ohnivý život v dosud klidných sopkách, což mělo za následek, že se už tak ozářené prostředí stalo smrtelným i pro obrněné mariňáky.

 

Jedním z následků Cechovních válek bylo omezení přítomnosti Konfederace na zničené planetě na pouhých několik údržbářských týmů pro automatizované doly. Veškerý personál sídlil na vesmírné stanici Char Aleph, která byla vybudována nedaleko na orbitu planety. Během invaze zergů o deset let později byl Char bleskově obsazen Rojem a stal se primárním hnízdem zergů v sektoru Koprulu, a to do takové míry, že podle současných odhadů se tunely zergů rozpínají pod více než 40 % povrchu planety. Char Aleph byl rovněž zamořen a začal zergům sloužit jako orbitální hnízdo i s líhní.

 

Existuje mnoho domněnek o tom, proč si zergové k okupaci vybrali právě Char, když vezmeme v potaz jeho drsné prostředí a naprostý nedostatek organických forem života, které by mohly být využívány. Teoretici se rovnoměrně dělí na tři tábory, které prohlašují, že Char představuje užitečnou zálohu pro rychlý přístup k centrálním planetám terranského a protosského prostoru, že nehostinné prostředí se zergům lépe brání, nebo že vysoká radiace na Charu poskytuje zergům zrychlenou mutaci, což jim umožňuje nucenou evoluci zvláštních druhů.

Ať už jsou důvody jakékoliv, přítomnost zergů na Charu znamená, že planeta zůstala neustálým bojištěm. Protosské a terranské síly se již několikrát pokusily s větším či menším úspěchem planetu infiltrovat. Odehrály se tam obrovské krvavé bitvy i mezi zergy samotnými, když Královna čepelí svrhla tamní mozky a připravila je o nadvládu nad Rojem. Před čtyřmi lety byly zničeny celé tři flotily, když se Královně čepelí na Charu postavily. Královna čepelí z apokalyptické bitvy, která zničila flotilu terranského Dominia, protosskou armádu a také expediční jednotky UED, vyšla jako vládnoucí síla celého sektoru. Od té doby setrvávají zergové v až podezřelém klidu - patrně kvůli tomu, že jsou na planetách, které tak rychle obsadily během počáteční invaze, spokojeni.

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.