StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Zergsk Q&A

U Zerg? byla otev?ená sekce Q&A, kde se tisk mohl ptát na na aktuální informace a vývoj. Na otázky odpovídal Dustin Browder (Lead Designer), Chris Sigaty (Lead Producer) a Samwise Didier (art director). Výb?r toho nejzajímav?jší vám te? p?inášíme.

 

Jaké nové jednotky se objevily od té doby, co jsme naposled vid?li sc2?

 

Krom? Zerg? prob?hla ve h?e spousta zm?n, po?ád se to m?ní. Nap?íklad protosský Nullifier se schopností anti-gravity, která m?e zvedat budovy. Pod t?mi pak m?ete prob?hnout a zaúto?it na základnu. Touto schopností si po?ád ješt? nejsme jisti, nap?íklad balancováním a animací, ale zm?ny jako tato máme na stole po?ád.


Mothership vypadá jako extrémn? silná jednotka, dá se n?jak porazit?

 

Jist?! Zde nastala od BlizzConu významná zm?na. M?ete pouít Corruptory, Hydry, Vikingy nebo Phoenixe, v závislosti na vaší rase. Je to jednotka, kterou byste m?li stav?t, pokud máte vzdušnou p?evahu, jeliko je relaitivn? snadno k poraení, pokud ji nem?ete bránit. Není to jednotka, kterou postavíte a u jen ?ekáte, jak v boji dopadne. Nem?li byste stav?t Mothership bez pat?i?né podpory.

 

Jak se zm?nila stavba dron? po p?íchodu královny?

 

Drone stále mutuje z larvy do staveb, ale královna se stará o základní obranu. Královna m?e být rychle zni?ena, jestlie nejste opatrní, take to není ádná "super jednotka".

 

Jsou zde n?jaké zm?ny týkající se Plazzu?

 

Plazz má po?ád stejnou funkci jako p?edtím, jen se zm?nila grafika a schopnost rozprostírání.

 

P?vodní StarCraft byl spíše t?ký na "mikro management", plánovali jste p?i tvorb? StarCraftu II pro nové hrá?e n?jaké zjednodušení v tomto sm?ru?

 

Chceme rovnováhu mezi "mikro & makro", nebudu zacházet do detail?. Nap?íklad nyní je snazší ovládat Zerglingy s limitem 150 vybraných jednotek, nastavíte shromadišt? a pomocí mnohonásobného ozna?ení budov d?láte jednotky. Je to ješt? výzva, n?co necháváme, jiné v?ci neustále m?níme. Nic není finální.

 

Jak fungují mechanismy kolem surovin? Co d?lají luté krystaly?

 

Toto jsou vysoce výd?le?né zdroje, které dají hrá?i dvojitou dávku minerál?. Cílem je, aby se hry staly zajímav?jší, co se tý?e terénu a dohledu. Tyto tzv. body zájmu vytvá?í v?tší konflikty a souboje o to, kdo je bude kontolovat.

Hra má také zátarasy cest, které mohou být zni?eny. Jde o velké kamenné desky s hodn? ivoty, k jejich zni?ení pot?ebujete po?ádnou palebnou sílu. Nápad je takový, e necháme za?ít hru v jakoby úzkém koridoru, to se ale zm?ní se zni?ením t?chto zátaras?. Celá rovnováha mapy se bude m?nit se zni?ením nebo ochranou blok?. M?ete nacházet Relikvie a obrátit se na pomoc,pokud na to máte jednotky. To všechno m?ní strategii a m?e mít pro vás hodn? velkou cenu.

 

Jedna scéna z traileru ukazuje obrovskou armádu Zergling?, kterak úto?í na protosskou základnu. Bude moné d?lat ve h?e takové v?ci?

 

Ta scéna je vytvo?ena v herním enginu, který má úasné schopnosti pro vytvá?ení takovýchto scén. Kdy ale p?ijde na klasické hraní, n?co takového pravd?podobn? neuvidíte. Ne e by to nebylo moné, ale tou dobou u budete mít ve h?e tolik surovin a bude tak daleko ve vývoji, e to radši utratíte za n?co jiného. Ta scéna byla vytvo?ena hlavn? pro ukázku. Rozhodn? je moná, ale v?tšinou se to stávat nebude.

 

Královna se zdá být velmi podobná hrdinovi tomu ve WarCraftu III. Jaký e je vlastn? význam této jednotky?

 

Královna m?e zem?ít stejn? jako kadá jiná jednotka, a nelze "vzk?ísit" jako hrdinové ve WarCraftu III. Jestlie um?e, musíte postavit novou a znovu ji upgradovat a nechat zesílit. Není nep?emoitelná, ale m?e bez problému porazit t?eba Ultraliska. Je to hlavn? opravdu dobrý základní prvek obrany. M?e lé?it stavby za 100 HP a to velmi rychle a n?kolikrát. Co se m?e stát: Nep?ítel za?ne ni?it vaši stavbu a drasticky ji ubírat ivoty, ale ty se pak náhle op?t zvýší, take je vlastn? bude muset ubrat hned n?kolikrát. B?hem toho ?asu by byl moná ji mrtvý díky vaší další obran? nebo budete mít ?as podniknout další akce.

Její schopnost Hluboký tunel umo?uje únik p?ed nejnebezpe?n?jšími útoky raením chodeb k další stavb? nebo tunely mezi základnami. Ješt? byste m?li být opatrní, protoe Královna bude tuto schopnost chystat 15 sekund a a poté ji pouije. V nejhorším p?ípad? se vám m?e p?ihodit e ztratíte Queen, pokud na vás n?kdo zaúto?í v nevhodnou chvíli. Zjistíte, e královna m?e být pouita v ofenzivní akci, ale je lepší pro obranu, protoe se pohybuje pomalu, a její schopnosti vyadují p?ítomnost plazzu nebo budov.

 

Jaký je rozdíl mezi WarCraft a StarCraft?

 

Warcraft je obecn? více disproporciální, p?ehnaný a StarCraft není tak "over-the-top". Ve WarCraftu je nap?. mnoha obrovských nárameník? a zbraní dvakrát v?tších, ne je vaše postava, zatímco StarCraft je více orientován do "reality ve vesmíru". To vyaduje hodn? práce se stylem a barvou týmu. My nechceme sladce ?ervenou jednotku, ale pak si n?kdo m?e st?ovat, e barvy týmových ?ástí jsou p?íliš malé a nejsou viditelné, tak si to nastaví podobn? jako ve WarCraftu, nebo pokud jsou p?íliš jasné, opraví to.

 

Jaká je Overlordova nová role ve StarCraftu, kdy u neslouí k p?eprav? ani jako detektor?

 

Overlord má dv? hlavní schopnosti, a t?mi je bu? schopnost infestovat neutrální cíle, jako minerály, ke který by mohl expandovat váš nep?ítel (pokud je zrovna nem?ete získat nebo nemáte ?as), zni?it je p?edtím, ne je nep?ítel pouije proti vám, nebo ho pouít stejným zp?sobem na observation tower. M?e také slouit jako generátor Plazzu, vytvá?í jej a zv?tšuje tak dlouho, jak z?stává stát na jednom míst?.

Overlord m?e také mutovat do Overseera, dá vám tím detekci. Aktuáln? mají schopnost pomalu zv?tšovat sv?j dohled tak dlouho, jak z?stávají na stejném míst?, take m?ete vid?t více a více. Jestlie s ním pohybujete, p?ijdete o dohled, který jste získali za jeho nehybnosti a musíte s ním znovu zastavit, abyste mohli mapu odhalovat znovu. Hlavní d?vod, pro? byl Overlord/Overseer rozd?lený je ten, e chceme zahalování u?init více uite?ným. Zergové jsou "lehce odhalitelní", pokud pošlou se svými jednotkami i n?kolik Overlord?. Takto nám neviditelnost a detekce vy?ešila spoustu v?cí.

 

M?e Corruptors nakazit jakoukoliv jednotku? Nap?íklad i Mothership?

 

Ano, mohou nakazit jakoukoliv vzdušnou jednotku. Závisí to na po?tu ivot? dané jednotky a na tom, jak dlouho se bude trvat ji nakazit, ale ano, všechny jednotky mohou být nakaeny.

 

Pokra?ování není moc odlišné od p?vodní hry, m?ete nám ?íci, pro? si jsou ob? hry tak podobné?

 

Dob?e, jestlie to všechno spo?ítáte, více ne polovina jednotek je nová. Vše ješt? budeme kontrolovat p?i testech a zjistíme, jestli zde najdou vyuití všechny jednotky. My nechceme ádnou jednotku, kterou budete "muset stav?t" a bude nepot?ebná.

 

Která rasa by se m?la do?kat nejv?tší zm?ny oproti p?vodnímu SC?

 

Asi Protossové? To je rasa, která m?la p?i vývoji nejv?tší úsp?ch a v sou?asné dob? je nejvíce rozvinutá. Je to opravdu t?ké posoudit. Vy jste ti, kte?í by nám to m?li ?íct!

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.