StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Informace k patchi 1.3.0 + zm?ny v mapch

 

Informace k patchi 1.3.0

 

Testování na PTR serverech je v plném proudu a Blizzard oznámil úpravy ve zm?nách vyváenosti jednotek.
•    Zvýšení zdraví u Infestora (z 90 na 110) bylo zrušeno.
•    Fungal Growth jen znovu instantní kouzlo a u nebude vyst?elováno jako raketa.
•    EMP od Ghosta odte? ubere nep?íteli pouze 100 energie (dote? ubíralo všechnu). Efekt na štíty jednotek Prottos? z?stává nezm?n?n.

 

Blizzard navíc s p?íchodem nového patche 1.3.0 oznámil n?kolik zm?n v oficiálním eb?í?ku map. Kompletní zm?ny najdete v novince. Ke kadé zm?n? jsme p?ipojili i vyjád?ení Blizzardu.

 

Zm?ny v mapách 1v1:
1v1 mapy beze zm?n:
•    (2) Scrap Station
•    (2) Xel'Naga Caverns
•    (4) Delta Quadrant
•    (4) Metalopolis

 

Odstran?né 1v1 mapy:
(2) Blistering Sands
Blistering Sands je jedna z tzv. rush map, a naším obecným cílem bylo, abychom po?et práv? t?chto map, co nejvíce sníili. Navíc, hry na Blistering Sands vedly v mnoha p?ípadech k taktice all-in. Frekvence útok? jako all-in roach/speedling, 4 warpgate push nebo mass marine/marauder stimpack push pomocí pr?chodu p?es p?ekonání kamen? (rocks) byla trochu vyšší, take jsme se rozhodli stáhnout tuto mapu ze eb?í?ku.

 

(2) Jungle Basin
Jungle Basin má n?kolik vlastností, které tuto mapu zvýhod?ují pro Terrany. To byl hlavní d?vod staení mapy z eb?í?ku.
1.    Je zde monost rozloit siege tanky p?ímo vedle hlavní základny protivníka a ni?it jeho p?irozenou expanzi a zárove? zabránit monosti út?ku jednotek ze základny.
2.    P?íliš mnoho kritických míst na map? znevýhod?ovalo obranu Zerga proti útoku zaloeném na mari?ácích, marauderech nebo siege tancích.
3.    Obtíný p?ístup k druhé expanzi.
4.    V tomto bod? jde o vyvýšeninu na kraji rampy vedoucí do hlavní základny. Postavení jednotek na obou vyvýšeninách bylo p?íliš silné, a to speciáln? pro Terrany, kte?í pouívají siege tanky.

 

(2) Steppes of War
Znovu p?ípad, ve kterém jsme cht?li sníit po?et tzv. rush map. A práv? Steppes of War je u hrá?? jedna z nejoblíben?jších rush map. Není to tak, e nemáme tento typ map rádi, ale b?hem prvního roku jsme se nau?ili, e p?i h?e 1v1 je hra mnohem jednostrann?jší ne p?i 2v2. A práv? proto necháváme v eb?í?ku pouze 2v2 rush mapy.

 

(4) Lost Temple
1.    Pokud jeden hrá? kontroluje jednu z centrálních watch towers, tak není ádná alternativní cesta p?es polovinu mapy. Navíc p?íliš snadno vzniká patová situace, kdy kadý z hrá?? kontroluje polovinu mapy.
2.    Malé ostrovy v rozích jsou pro všechny t?i rasy prakticky velmi špatn? úto?itelné. Všimli jsme si, e je moné dret se na jednom (nebo i obou) z nich déle, ne je v?bec pot?eba. V n?kterých hrách navíc byly tyto ostrovy pouze volné expanze, které nebyly tém?? nikdy dobyty – a to nebylo naším cílem, protoe kadá expanze by m?la být dobyvatelná.
3.    P?ístupová cesta k p?irozeným expanzím byla p?íliš malá; bylo a p?íliš snadné ji zablokovat pouze malým po?tem budov.

 

(4) Shakuras Plateau
Tuto mapu jsme odstranili z  jiných d?vod? ne ty p?edchozí. U Shakuras Plateau nebyl velký problém, ale trochu zde cítíme, e nemá dostatek zajímavých vlastností. P?irozená expanze je p?íliš snadná k zabrání i k následné obran?; jsou zde pouze dv? cesty, které lze vyuít k útoku, a jen jedna z nich je obecn? vyuívaná. A hlavní základna není jednoduchá k harasu. Cht?li jsme vym?nit tuto relativn? prázdnou mapu za n?co nového.

 

P?idané 1v1 mapy:

(4) Backwater Gulch

 

 
Rozloení hlavní základy a expanze je na Backwater Gulch dob?e známé. Stejn? tak – hodn? familiérn? m?e p?sobit i prvotní fáze hry a nejspíš zde nebude mnoho úto?ných výpad? v prvních minutách hry nebo t?eba n?jakých p?ekvapivých ?i nezvyklých strategií, kterých by se bylo t?eba obávat. Obsazení a hlavn? ubrán?ní druhé expanze ale u nebude tak snadné, protoe je p?ístupná pomocí dvou širokých cest – take bude jednodušší, aby zde soupe? zp?sobil n?jaké potíe ?i v?tší škody. Prost?ední ?ást mapy má dv? watch towers, které svým dohledem pokrývají zlaté expanze (high-yield). Zabrat tyto expanze nebude nic jednoduchého a ?asto bude klí?em k vít?zství práv? to, jak dlouho hrá?i dovedou udret jednu nebo ob? z t?chto st?edových expanzí.

(4) Slag Pits

 

 
Metalopolis byla jedna ze dvou oblíbených map jak u hrá?? vynikající úrovn?, tak u hrá?? slabších. Rozhodli jsme se p?edstavit velmi podobnou mapu, ale upravenou tak, aby více podporovala macro. Stáhli jsme Shakuras Plateau, co byla strohá mapa s velmi rozší?enými macro monostmi, a p?idali jsme místo ní práv? Slag Pits. Klí?ovými vlastností této mapy jsou nízko poloené zlaté expanze nebo jedna watch tower, která je poloena uprost?ed mapy a také je pod úrovní hlavní oblasti.

(4) The Shattered Temple

 

 
The Shattered Temple je nov?jší verze mapy Lost Temple. M?la by být více vyváená. Vylepšení této mapy oproti Lost Temple jsou nap?íklad:
1.    Širší st?edová plocha
2.    Watch tower nov? pokrývá pouze ?ást st?edu mapy. Je moné proklouznout okolo nepozorovan? pomocí kraj?, které jsou navíc kryty pomocí k?oví.
3.    Zabarikádované rohové expanze. To vytvá?í alternativní cestu jak pro útok, tak pro út?k. M?lo by to sniovat po?et patových situací, které se na ostrovech ?asto vyskytují.
4.    Širší p?ístupová cesta k expanzím má za následek to, e se budou mnohem sloit?ji bránit.

(4) Typhon Peaks

 

 
Tato mapa má spoustu zajímavostí, které známe z p?edchozích map. Kameny na obou stranách mapy jsou poloeny hodn? podobn? jako na Scrap Station, co by m?lo sníit vzdálenost mezi hrá?i ve vertikálním sm?ru mapy. St?ed má dv? watch towers a poskytuje tak hlavní úto?nou tepnu vedoucí st?edem mapy. A druhé expanze jsou hodn? podobn? poloeny jako u mapy Xel’Naga Caverns. P?esto, e je tato mapa zbrusu nová, tak m?ou hrá?i pouít strategie, které vyuívali na jiných mapách a mají také mnohem v?tší monost zkusit si tyto strategie zkombinovat tak, aby p?esn? padly na unikátní herní styl této nové mapy.

 
Zm?ny v mapách 2v2:
2v2 mapy beze zm?n:
•    (4) High Orbit
•    (4) Monlyth Ridge
•    (4) Red Stone Gulch
•    (4) Scorched Haven
•    (8) Tempest

Odstran?né 2v2 mapy:
(4) Arid Wastes
Týmová mapa, kde jsou hlavní základny spojenc? velmi daleko od sebe a proto velmi zvýhod?ují sloení ras spojenc?, které m?ou pouívat mobiln?jší armády. Toto je hlavní d?vod, pro? chceme i v budoucnu stahovat tento typ map z oficiálního eb?í?ku.

(4) Tarsonis Assault
Tato mapa je podobného raení jako Scorched Haven nebo Monlyth Ridge. Hlavním rozdílem je tedy v tom, e vzdálenost budoucích expanzí je p?íliš daleko. Cht?li jsme odstranit jednu z t?chto t?í map, protoe jsou podobného stylu. A Tarsonis Assault byl tou nejhorší mapou z t?ch t?í.

(4) Twilight Fortress
Cht?li jsme zkusit mapu, která extrémn? podporuje macro styl hraní. Hraní na této map? je velmi odlišné od hraní jinde, ale pr?m?rná doba hry je p?íliš dlouhá – take jsme se rozhodli z oficiálního eb?í?ku odstranit i tuto mapu.

(4) War Zone
War Zone trpí podobnými problémy jako Arid Wastes. Je tém?? nemoné vyladit mapu pro r?zná sloení týmu tak, aby si byli navzájem k uitku. A my chceme spíš mapy, které podporují kooperativní hraní.


P?idané 2v2 mapy:
(4) Gutterhulk

 

 
Tato mapa, stejn? jako Scorched Haven nebo Monlyth Ridge, má st?edovou oblast mezi dv?ma spojenci, kde m?e kadý hrá? bezpe?n? expandovat. Hlavním rozdílem jsou ale kameny, které blokují zadní ?ást hlavních základen, co jen nabádá k tomu, aby se d?laly rychlé útoky p?ímo na soupe?ovu hlavní základnu. A kdy u jsme u cest, kudy vést útok -  je zde p?t r?zných cest k protivníkovi. Na této map? je tedy velmi klí?ové obsadit ob? watch towers uprost?ed mapy, protoe tím snííte variabilitu protivníka.

(4) Khaydarin Depths

 

 
Tato mapa byla poprvé p?edstavena b?hem BlizzConu 2009, dokonce ješt? p?edtím, ne byla vydaná samotná hra. Na této map? je n?kolik snadno bránitelných zlatých expanzí, a to hlavn? proto, e jsou umíst?ny mezi tebou a tvým spojencem. Tyto expanze jsou ale chrán?ny zni?itelnými kameny, take je jen na hrá?i, jestli se rozhodne uvolnit expanzi od kamen? nebo k útoku na soupe?e. Kontrola st?edu mapy je zde extrémn? d?leitá, protoe obsazení obou watch towers pokrývá kompletní st?ed mapy a tedy hlavní p?ístupovou cestu k tob? a tvému spojenci. Druhou, pomalejší a náro?n?jší, moností je jít p?es kraje mapy, kde se ale musíte op?t zbavit kamen?, které p?ekáí v cest?.
 
(4) Omega Sector

 

 
Omega Sector je 2v2 verze velmi populární 3v3 mapy Arakan Citadel. Základní báze hrá?? jsou velmi podobné na obou mapách, ale krajní expanze jsou o n?co jednodušší na p?ístup protivníka a tedy h??e bránitelné. Tato mapa má t?i moné cesty k útoku, a i p?esto, e je nejrychlejší cesta p?es st?ed, ostatní dv? budou nejspíš více vyuitelné, protoe nejsou pod dohledem ani jedné ze dvou watch towers. Stejn? jako u Arakan Citadel, tv?j spojenec je o n?co dále od tvé hlavní základny, take je dobré tuto skute?nost zváit p?i zakládání prvních budov na produkci jednotek.

(4) Ruins of Tarsonis

 

 
Ruins of Tarsonis je v mnohém vylepšená a vybalancovaná verze War Zone, která byla odstran?na z eb?í?ku. Nejv?tší nevýhodou War Zone bylo to, e pokud jste nevlastnili velmi mobilní armádu, tak bylo tém?? nemoné p?ijít na pomoc svému spojenci. Na této map? je více v?tších ramp, pomocí kterých se, a? u hrajete v kterékoliv kombinaci ras, dostanete ke svému spojenci rychleji. Ve st?ední, a záv?re?né ?ásti, hry zajisté vyuijete zadní vrátka ke svým druhým expanzím, avšak je moné, e práv? touto cestou povede nep?ítel útok. Proto se nevyplatí tuto ?ást mapy podcenit.
 
Zm?ny v mapách 3v3:
3v3 mapy beze zm?n:
•    (6) Arakan Citadel
•    (6) Colony 426
•    (6) Dig Site
•    (6) Frontier
•    (6) Monsoon
•    (6) The Bio Lab
•    (6) Typhoon
•    (6) Ulaan Deeps

Odstran?né 3v3 mapy:
(6) Quicksand
Tato mapa byla odstran?na ze stejného d?vodu jako n?kolik 2v2 map. Jediná týmová strategie na této map? je rush, a hrá?i, kte?í mají pohybliv?jší armádu obvykle vyhrávají.

Zm?ny v mapách 4v4:
4v4 mapy beze zm?n:
•    (8) Extinction
•    (8) High Ground
•    (8) Lava Flow
•    (8) Megaton
•    (8) Outpost
•    (8) Sand Canyon
•    (8) Toxic Slums

P?idané 4v4 mapy:
(8) District 10

 

 
Tato mapa je v podstat? rozd?lena na polovinu – kadý tým má pod kontrolou jednu stranu mapy. Na této map? je ?asto rozhodující výhodou, pokud ob? watch towers má pod kontrolou jeden tým. Nevyplatí se ani podcenit zni?itelné kameny, které vedou p?ímo do místa hlavní základny v míst?, které je sdíleno celým týmem.

Zm?ny v mapách FFA:
FFA mapy beze zm?n:
•    (4) Metalopolis
•    (6) Quicksand
•    (6) Tectonic Rift
•    (8) Abyss

Odstran?né FFA mapy:
(4) Lost Temple
Byla nahrazena nov?jší (4) The Shattered Temple.

 

(4) Kulas Ravine
Tato mapa byla odstran?na a bude nahrazena (4) Slag Pits, take Kulas u není v oficiálním eb?í?ku.

P?idané FFA mapy: (popis map výše ve ?lánku)
(4) Slag Pits
(4) The Shattered Temple

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.