StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)

StarCraft 2 Lore panel Q&A

Otázka pro Andreu: Øídíš i dabing pro Diablo 3? A pak bych chtěl nějakou radu, jak se dostat do dabingu?

 

Odpověď: Pokud se chceš dostat do dabingu, tak musíš jednoduše hrát. Pořád. Musíš chodit na speciální kurzy herectví, pokud teda nejsi od narození unikátní a špičkový herec. Může to být super, když umíš stovky různých hlasů, ale když neumíš hrát, tak je to fajn leda tak na nějakou párty. Takže je to všechno o herectví. Musíš umět porozumět motivaci, kontextu apod.

 

Až se tohle naučíš, tak musíš chodit na kurzy ovládání hlasu a dabingu, kde se naučíš jak mluvit, jak ovládat hlas, jak neprskat do mikrofonu, jak manipulovat s hlasem. Stačí umět třeba jenom jeden jediný hlas, jedinou hlasovou polohu. To neznamená, že pro tebe není v tomhle byznysu místo. Jen musíš ten hlas umět skvěle ovládat a musíš ho umět líp než kdokoliv jiný.

 

A jak se nechat zaměstnat? Nahraješ si nějaké demo a to rozešleš agentům. Musíš doufat, že si najdeš dobrého agenta, který to demo dostane do všech těch herních a filmových společností, oni si to poslechnou a snad tě pozvou na slovíčko. Vždycky je tu místo pro špičkovou práci. Pokud budeš opravdu dobrý, tak v tomhle průmyslu pro tebe bude vždycky místo.

 

 

Otázka pro všechny herce: Snažíte se sami sebe představit jako tu postavu co dabujete?

 

Tychus: No já třeba jo, protože já jsem třeba malý a Tychus je obr, který se ničeho nebojí a má koule, takže jo, já se snažím představit si tu situaci a ty postavy. Mě to pomáhá v tom, abych si představil všechno kolem, celou scénu a pak podle toho hraju.

 

Tosh: já se snažím spíš pořádně porozumět jeho minulosti, příběhovému pozadí a tomu, co cítí, jaké má srdce. To mi hodně pomáhá. A taky samozřejmě co má postava chce. To je hodně důležité. Jaká je její motivace, po čem jde.

Tychus: je to taky o tom, co stojí té postavě v cestě k cíli. Jak řekla Andrea, je to o tom hraní.

 

Trish: Přesně jako říkala Andrea - člověk musí umět hrát, aby tomu všemu porozuměl, těm postavám, příběhu a tak, a mohl pak podat odpovídající výkon. Když hrajete ve filmu/seriálu, tak je to trochu jednodušší, protože jste na place, máte v ruce zbraň a běháte a jste ta postava. Když jste ale ve studiu a děláte dabing, tak si to všechno musíte pořád představovat, to je důležité.

 

Já si tak můžu představovat, že mě objímá Jim Raynor, teda tady Robert, ale to je asi tak všechno.

 

Robert: No jestli chceš, tak moje ruce jsou připravené :)

 

Metzen: Je to taky hodně zásluha scénáristů, že to tak všechno napsali a sedí to s postavami, s hlasy a vším. Andy Chambers, Dustin Browder a ostatní odvedli skvělou práci.

 

Otázka pro Chrise: Na konci Brood Waru byla tajná mise Dark Origins. Bude to mít nějaký vliv na Wings of Liberty, nebo to do příběhu promluví později?

 

Metzen: (velmi váhá) Má to vliv na všechno. Trošičku se toho odehraje i ve Wings of Liberty a bude to tam hodně cool. Zeratul se tomuto tajemství snaží přijít na kloub. Abych to tak řekl, tak pokud je příběh Raynora a Kerrigan srdcem příběhu StarCraftu, tak tohle je jeho páteří.

 

Otázka: Mají všichni hlavní herci podepsanou smlouvu na všechny tři kapitoly StarCraftu, aby postavy zůstaly stejné až do konce?

 

Jeden z dabérů: (vtipně) Samozřejmě že jsme, no ne? :)

 

Andrea: Určitě to tak chceme.


Metzen: Já myslím, že kontinuita je zajištěna.

 

Robert Clotworthy: já se jednoduše zeptám: Chcete nás lidi zpátky?

 

dav lidí: Šílený potlesk a nadšený řev :)

 

Robert: OK :)

 

Otázka: Zbavíte někdy Kerrigan nákazy a bude z ní zase Sarrah, nebo bude pořád Queen of Blades?

 

Metzen: No to je teda sakra otázka chlape.

 

Trish: Já to vím a vy ne, já to vím a vy ne :)

 

(velký smích v davu)

 

Metzen: Tohle vám musí stačit :)

 

(ještě větší smích davu)

 

Metzen: Ne, vážně. Před tolika lidmi tu nechci prozrazovat své úmysly, tohle je hodně osobní.

 

Otázka pro Chrise: Hrál jsi nějakou roli ve WoWku, StarCraftu a Diablu coby herec/dabér?

 

Metzen: No, váhal bych použít slovo „herec", ale jo. Ve StarCraftu jsem byl Battlecruiser, pak jsem byl Terranský Mariňák, byl jsem původní Ghost. Ve WoWku jsem Thrall, pak jsem dělal taky Logashe, Ragnarose a pak ještě pár bossů.

 

(bouřlivý potlesk a nadšení z davu na každou postavu)

 

Otázka: Jak to bude v příběhu s Magistrátem?

 

Metzen: V jedničce byl Magistrát jako taková berlička pro vyprávění příběhu, neměl to být nijak propracovaný charakter. Zajímavé je, že to tak působí. Tentokrát ale chceme víc osobnějších postav a víc příběhu přímo ve hře, ne jen mezi misemi.

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.