StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Extra » Zoom » World of Starcraft

 

StarCraft, Brood War a n?co mezi

Navzdory tomu, jak skv?lý byl ve své dob? Warcraft II, byl hojn? kritizován, nejvíce za p?ílišnou podobnost obou stran. Blizzard se tedy rozhodl ud?lat "n?co jako Warcraft, ale ve vesmíru" s tím, e se budou snait rasy ve StarCraftu co nejvíce odlišit a hru ud?lat ješt? rychlejší a svin?jší. StarCraft vyšel 1. dubna v roce 1998 a na tehdejší dobu udivil jak krásným grafickým zpracováním, soundtrackem s cd kvalitou (co bývalo velmi nezvyklé), tak hlavn? dob?e promyšleným sv?tem, p?íb?hem a t?emi rozdílnými frakcemi. 30. listopadu vyšel ve stejném roce datadisk Brood War. Na datadisku Blizzard nepracoval zcela sám, ale spole?n? s vývojá?i ze Saffire. Datadisk p?inesl do hry ?erstvý vánek, p?idal spoustu nových map, rozvíjel epický p?íb?h dál a kadé rase p?ibylo po dvou nových jednotkách (Protoss?m p?ibyly t?i).

Víte ale, co se stalo mezi vydáním p?vodní hry a datadisku? Vyšel StarCraft: Insurrection a poté následoval StarCraft: Retribution. A ne, opravdu se nejednalo o knihy, ani o sbírku fanouškovských map. Oba dva tituly byly vyvinuty profesionálními spole?nosti a jednalo se o dva p?ídavné balí?ky (add-on pack), autorizované p?ímo Blizzardem. Insurrection p?inesl novou p?íb?hovou kampa? o t?iceti misích a více ne stovku multiplayerových map. P?íb?h rozvíjel události první kampan? v p?vodním StarCraftu a p?edstavil i n?které nové hrdiny. Retribution obsahoval takté t?icet p?íb?hových misí a 120 multiplayerových map. P?íb?h se tentokrát to?í okolo Khaydarinských krystal?, které mají co do?in?ní s psionickou technologií Protoss? a pouívala je i Xel'Naga p?i svých genetických experimentech.

I kdy oba p?ídavné balí?ky byly obsahov? bohaté a autorizované Blizzardem, ji kolem roku 2003 je bylo prakticky nemoné kdekoli sehnat a od té doby Blizzard neposkytuje ádné komentá?e co se tý?e dostupnosti nebo technické podpory.

Dalším po?inem Blizzardu byl port StarCraftu v?. datadisku na platformu Nintendo 64 (i kdy se p?vodn? zvaoval první PlayStation). Tato konzolová verze obsahovala vše co p?vodní StarCraft i datadisk Brood War, plus n?kolik exkluzivních misí. Hra na Nintendu 64 ale nedosáhla takové popularity jako na PC a Macovi. Kámen úrazu leel p?edevším v obtínosti ovládání (myš je myš), zkrácených filmových sekvencích a absencí online multiplayeru. I kdy byl ve h?e p?ítomen split-screen, drtivý úsp?ch se nekonal.

Jako bonus jsme pro vás z hloubi internetu vydolovali obrázek z alfa verze StarCraftu... Nevypadá p?íliš sexy, co? :)

 

 

 

StarCraft: Ghost

 S touhle hrou má Blizzard sm?lu. Jednalo se o atraktivní 3D taktickou ak?ní hru vid?nou z pohledu t?etí osoby, kde hrá? ovládal sv?dnou blond agentku Ghost jménem Nova. Blizzard hru oznámil v roce 2002, ale ji v roce 2004 ji pozastavil. StarCraft: Ghost se nevyvíjel p?ímo u Blizzardu, ale o vývoj se starala externí spole?nost Nihilistic (Vampire the Masquerade: Redemption). Po krátkém pozastavení ji v ?ervenci roku 2004 Blizzard oficiáln? dal do rukou Swingin' Ape Studios. Vše nasv?d?ovalo tomu, e vývoj te? bude probíhat bez problém?, co bohuel nebyla pravda. 16. kv?tna 2005 Blizzard Swingin' Ape Studios koupil a na vývoj za?al dohlíet více, ne doposud. Co ?ert necht?l, Blizzard s dosavadním vývojem nebyl spokojen a v b?eznu roku 2006 hru pozastavil na neur?ito.

P?i oznámení hry v roce 2002 na ni v?tšina hrá?? zírala s otev?enou pusou. Blizzard nezklamal a do hry zahrnul velmi originální prvky, jako nap?íklad telekineze, zneviditeln?ní, vyuívání psionických sil apod. Skoro to vypadalo, e Blizzard posune slibn? se rozvíjející stealth ánr na novou úrove?. Avšak ne hra sta?ila vyjít (respektive být uloena k ledu), spousta dalších her tyto originální prvky vyuila ke svému prosp?chu a tím vzali Ghostovi vítr z plachet. Vývoji také nepomáhala blíící se nová generace konzol, které k sob? stahovaly v?tší a v?tší pozornost. StarCraft: Ghost se toti vyvíjel exkluzivn? na Xbox a PlayStation 2, co budilo velké nevole mezi oddanými pc hrá?i. Herní engine byl hotový údajn? z 85 procent a design level? ze 40 procent.

Do?káme se n?kdy Ghosta? Pravd?podobn? ano. Krátce po jeho pozastavení se Blizzard ozval s tím, e prozkoumá monosti ud?lat hru na next gen konzole, nedávný rozhovor s Robem Pardem nám také dává plamínek nad?je. Rob v??í, e StarCraft: Ghost není mrtvý a rád by se k n?mu n?kdy vrátil. A nejpr?kazn?jším faktem je to, e hra není zrušena (jako nap?íklad WarCraft Adventures), ale jen pozastavena na neur?ito. Co je sice nevalný statut, ale po?ád lepší ne "zrušeno". Uvidíme. Snad se n?kdy budeme moct v k?i Ghosta postavit Hydraliskovi tvá?í v tvá?.

 

 

StarCraft knihy

O knihách ze sv?ta StarCraftu jen krátce. Celkov? jich vyšlo na videoherní pom?ry hodn? a po?ád p?ibývají. Tady je jejich seznam v po?adí, ve kterém vycházely:


  1. StarCraft: Uprising (autor Micky Neilson, rok vydání 2000, elektronická kniha, pouze v angli?tin?)

  2. StarCraft: Liberty's Crusade (autor Jeff Grubb, rok vydání 2001, tišt?ná kniha, v ?eštin? jako "StarCraft: K?íová Výprava")

  3. StarCraft: Shadow of Xel'Naga (autor Gabriel Mesta, rok vydání 2001, tišt?ná kniha, v ?eštin? jako "StarCraft: Stín Xel'Nag?")

  4. StarCraft: Speed of Darkness (autor Tracy Hickman, rok vydání 2002, tišt?ná kniha, v ?eštin? jako "StarCraft: Rychlost Temnoty")

  5. StarCraft: Queen of Blades (autor Aaron Rosenberg, rok vydání 2006, tišt?ná kniha, pouze v angli?tin?)

  6. StarCraft Ghost: Nova (autor Keith R. A. DeCandido, rok vydání 2006, tišt?ná kniha, pouze v angli?tin?)

  7. StarCraft: The Dark Templar Saga - Firstborn (autor Christie Golden, rok vydání 2007, tišt?ná kniha, pouze v angli?tin?)

  8. StarCraft: The Dark Templar Saga - Shadow Hunters (autor Christie Golden, zatím nevydána, tišt?ná kniha, pouze v angli?tin?)

  9. StarCraft: The Dark Templar Saga - ? (zakon?ení trilogie The Dark Templar Saga, nejsou známy ádné informace)


Budoucnost StarCraftu

Ta je momentáln? r?ová. O p?ipravovaném druhém dílu píšeme prakticky denn? (z toho d?vodu se jím tento ?lánek nezabývá) a do?káme se jej pravd?podobn? n?kdy v pr?b?hu roku 2008 (Blizzard ádné datum vydání neoznámil). Je velmi pravd?podobné, e ke StarCraftu II vznikne alespo? jeden datadisk a nezapomínejme, e ani momentáln? pozastavený StarCraft: Ghost se moná n?kdy do?ká oivení. A onlinovka ze sv?ta StarCraftu? To je ješt? hudba daleké budoucnosti a v Blizzardu nad tím neuvaují, i kdy si to p?edstavit dokáí...

 

Overwatch

 

 

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.