StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Soutěž o knížku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Extra » Zoom » Potřebujeme hrdiny?


V každé své hře měl Blizzard hrdiny. Ať už to byl první Warcraft (Orcs&Humans), druhý Warcraft (Tides of Darkness), nebo StarCraft. Vždy to ale byly jen obyčejné jednotky, které měly vlastní jméno, hlášky, portrét a více životů. Když hrdina zemřel, hra skončila. V některých případech bylo pro hráče užitečnější, když hrdinu jednoduše „uklidil" do bezpečí základny, kam na něj nepřítel nedosáhl a bylo vymalováno. Tohle ale v Blizzardu neplánovali, a tak se na hrdiny ve své zatím poslední RTS zaměřili opravdu důkladně.

*Hrdina umírá jednou, zbabělec tisíckrát.*
*Maximilien de Robespiere*

Warcraft III: Reign of Chaos rozčeřil stojaté vody RTS brčálu více než dostatečně. Na začátku vývoje měli vývojáři mnohem ambicióznější plány jak hru oživit hrdiny. Zašlo to dokonce tak daleko, že se hra neprezentovala jako RTS (Real Time Strategy), ale jako RPS (Role Playing Strategy). Ze začátku se hrdinům říkalo „Legends", jednotky i kamera byla na ně pevně fixována, z čehož se nakonec upustilo. Dokonce se plánovalo, že ve hře nebude žádný Fog of War, ale hráč jednoduše uvidí to, co vidí hrdina. Ve výsledku by se spíše jednalo o RPG než RTS. Osekání hry o tyto prvky nakonec prospělo a vznikl Warcraft 3, jak jej známe dnes. Klasická rychlá RTS, silně zaměřená na management hrdinů, kteří redefinovali RTS žánr jako takový. Pokud Vás zajímá jak by Warcraft 3 vypadal jako RPS, stačí si pustit bonusovou kampaň v datadisku Frozen Throne, kde hráč ovládá Rexxara a několik dalších hrdinů. Takhle nějak by to možná vypadalo. Jako bonusová kampaň to bylo příjemné osvěžení, ale vystavět na tom celého Warcarfta 3?

*Mnohdy je zapotřebí mnoho odvahy k tomu, aby se člověk nestal hrdinou.*
*Gabriel Laub*

 

Warcraft = StarCraft
Základem by mělo být rozlišení těchto dvou světů. Warcraft je spíše pohádkou, barevnou fantasy, někdy je grafika dokonce definována jako komiksově kýčovitá. Někomu to může vyhovovat, jinému ne. Takovýto svět se přímo vybízí k použití heroických jednotek, které budou mít velký vliv na celkové vyznění hry. Na druhé straně StarCraft je prezentován jako naturalistický epický sci-fi příběh o třech velmi rozdílných válčících frakcích. Úspěch Warcraftu leží v jeho přístupnosti, originálních nápadech a atraktivním podání všemožných fantasy klišé. Na druhé straně StarCraft slaví nehynoucí úspěch na základě rozdílnosti všech tří stran. Veškeré taktiky jsou postaveny výlučně na správné kombinaci jednotek a přesné znalosti „co dělá to a co dělá ono".

*Zbabělci umírají často ještě před smrtí, hrdinové okusí smrt jen jednou.*
*William Shakespeare*

 

Potřebuje StarCraft 2 hrdiny?

Samozřejmě že nepotřebuje, vystačí si i bez nich. Když se řekne „hrdinové ve StarCraftu II", lidé si hned  vybaví hrdiny z Warcraftu 3 a začnou kopat. Proč by měl být nový systém stejný? Blizzard chce udělat důstojného nástupce prvního dílu, což by se mu s podobným systémem hrdinů z Warcraftu 3 asi nepodařilo. Podařilo by se mu to ale s jemnými náznaky hrdinů i v multiplayeru? Dejme tomu, že by hrdinové sice levelovali, ale neměli by inventář, nevylepšovali by se jim schopnosti, jen výdrž a útok. Takový hrdina na maximální úrovni by sice byl silný a vydržel by toho hodně, ale neposlal by jedním kouzlem celou armádu na orbit. Takovéto hrdiny bych si představit v multiplayeru dokázal. Ano, chtělo by to spoustu balancování, konzervativní hráči by zřejmě kopali pořád, ale možné by to bylo. Jestli by to bylo pozitivním přínosem pro hratelnost se jen těžko dozvíme. Možná ve StarCraftu 3.

 

Overwatch

Copyright © 2007-2019 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.