StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Vno?n rozhovor s Karunem

SC-Source: Byl jsi komunitním manaerem pro World of Warcraft ješt? p?ed StarCraftem 2? Pokud ano, jak se ti zdá komunita WoWka v porovnání s komunitou StarCraftu 2?

 

Karune: Kdy jsem vstoupil do videoherního byznysu, u od po?átku jsem d?lal manaera pro RTS komunity. Vystupoval jsem pod p?ezdívkou SAGEKING. Kdy jsem p?išel do Blizzardu, pomáhal jsem s komunitou WoWka, ale mé hlavní zam??ení je komunita StarCraftu 2. A zatím musím ?íct, e zna?ka StarCraft je bez debat KRÁLEM RTS, s nejv?tší fanouškovskou základnou po celém sv?t? a nejvíce aktivními hrá?i. Je to velká ?est být sou?ástí této komunity. Její schopnosti mne nep?estávají udivovat.

 

SC-Source: Jakou roli hraješ v komunika?ním ?et?zu mezi komunitou a vývojá?i?

 

Karune: Jsem okno mezi komunitou a vývojovým týmem, které dává ob?ma stranám monost nahlédnout, spolupracovat a získávat feedback. Jak se blííme k uzav?ené Beta verzi (!), toto okno se víc a víc otevírá.

 

SC-Source: Je obtíné neprozradit informaci, po kterých prahne celá komunita?

 

Karune: Bez ohledu na to, kolik informací lidem poskytneš, vdycky budou chtít víc a víc…

 

SC-Source: Jaká je tvoje oblíbená jednotka ve StarCraftu 2 a pro??

 

Karune: P?ekvapuje to dokonce i mne, ale je to vylepšený protosský Zealot se schopností Charge. Je na tom n?co zvláštn? uspokojujícího, dívat se na bandu Zealot? jak vyrazí proti jejich ob?ti a rozcupují je svými Psi ost?ími. Jejich mikromanagement sice vyaduje více úsilí ne v prvním díle, ale to vynahrazuje jejich schopnost být velmi rychle u Siege Tanku!

 

SC-Source: Co všechno obnáší tvá práce krom? kontroly toku informací?

 

Karune: Komunitní obor je pom?rn? nový, tudí role komunitního manaera m?e být spole?nost od spole?nosti jiná. Tady u Blizzardu je mým úkolem posilovat komunitu nástroji a aktivitami, které si komunita ádá. Zárove? se snaím co nejvíce zapojovat do komunitních záleítostí. Poskytovat komunit? „suroviny“ které pot?ebují k r?stu, je moje práce. Kdy nad tím tak p?emýšlím, je to jako kdybych hrál Caesara, nebo SimCity, lol.

 

SC-Source: Jak moc p?ispívají fanstránky do celkové komunity StarCraftu 2?

 

Karune: V??ím, e fanstránky budou vdycky vedoucím ?lánkem komunitního vývoje. Komunity jsou od toho, aby v nich lidé ukázali jak moc mají rádi konkrétní v?c. To je stejné jako se mnou, nejsem v této pozici, protoe bych byl jen další marketingový manaer, ale proto, e jsem sou?ástí komunity, fanoušek a hrá? zárove?.

 

SC-Source: Jak moc dá nebo nedá Blizzard na reakce hrá???

 

Karune: Blizzard naslouchá hrá??m naprosto neuv??iteln?. Dle mého názoru, náš vývojá?ský tým, který je sloený z t?ch nejlepších, dodá hrá??m ten nejlepší StarCraft 2 záitek, jaký si jen mohou p?edstavit. StarCraft 2 nebude vytvo?en na základ? milion? email? které dostáváme, ale na základ? t?ch nejlepších zkušeností, které tady v Blizzardu máme. Zárove? ale, kdy vyvineme n?jakou novou v?c ve h?e, komunita StarCraftu je první, s kým se o ni chceme pod?lit a její názor bude mít na celou záleitost bez pochyby vliv. Tohle d?láme pro vás. BlizzCon je skv?lým p?íkladem - je kompletn? ur?en fanoušk?m.

 

SC-Source: Jaké to je pracovat na pokra?ování nejvlivn?jší RTS, která kdy byla stvo?ena?

 

Karune: Kadý den práce u Blizzardu je pro mne privilegium.

 

SC-Source: Máš p?ístup ke hraní StarCrafta 2 b?n?, nebo je to po?ád extrémn? uzav?ená záleitost?

 

Karune: Ano, mám k n?mu tolik p?ístupu, kolik mají lidé ve vývojá?ském týmu. Ú?astním se také jejich týdenních sezení, kde p?edkládám názory komunity. Aktuáln? probíráme monost p?idat do Q&A moje zkušenosti s hrou.

 

SC-Source: Je zvýšení Firebatových ivot? dostate?né pro jeho ivotnost na bojišti?

 

Karune: Ano, tihle prevíti jsou na bojišti docela velké bestie, obzvlášt? p?i bojích na blízko.

 

SC-Source: Informace o Protossech jsou poslední dobou pon?kud neaktualizované, m?eš nám prozradit co na nich momentáln? vývojá?ský tým d?lá?

 

Karune: Aktuáln? se testuje nová protosská vzdušná jednotka.

 

SC-Source: Kdy uvidíme více toho, ?eho je Nomád schopen?

 

Karune: Nomádovi schopnosti se po?ád testují. A budou vývojá?i blíe k finálnímu rozhodnutí nad jeho schopnostmi, bude to oznámeno na internetu.

 

SC-Source: M?la debata nad k?idýlky Zergling? n?jaký výsledek?

 

Karune: V lednu bude publikováno interview se mnou a Samwisem, tam se tohoto tématu dotkneme.

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.