StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
????? ??? ????? ????… » 28.05. 16:24
??? ???????? ?? ????… » 28.05. 15:14
24?????? ????? ?????… » 28.05. 14:03
???????? ???????? ??… » 28.05. 12:51
  Míra To VitoSs:  »
Grunex Autumn SC 2 Cup
Jill Harris Thanks for discussion! Yo… »
Blizzard na mobil & arty na zdech
Geox Neměl by někdo odkaz nebo knihy … »
Je libo n?jak kniha z oblasti SC v ?etin??

Autocast

28.07.2007 | 16:27 - Overwatch

Op?t se na oficiálních fórech battle.netu ukázal n?kdo, kdo má na vývoj StarCraftu 2 velký vliv - Dustin Browder, aka Cavez. Tentokrát trochu objasnil spekulace okolo automatického vyuívání schopností jednotek, nebo-li autocast. Na fórech spousta lidí neustále ?ešila jak to tehdy Karune ve svém pátém Q&A vlastn? myslel. Pro zopakování, tady je Karuneho vyjád?ení:

 

Kdy budete mít ozna?eno n?kolik jednotek schopných kouzlit, budou „kouzlit" všichni, nebo jen jeden po kliknutí na spole?nou schopnost?
Momentáln? máme „kouzlení" nastaveno jako „chytré", co znamená, e kdy máte skupinu „kouzlících" jednotek, tak pokadé p?i pouití schopnosti bu? kliknete na ikonku, nebo zmá?knete klávesovou zkratku a poté kliknete na poadovaný cíl na map?. Toto zamezí nap?íklad n?kolika Ghost?m uzamknutí jednoho cíle n?kolika Lockdowny. Po?ád ale zkoumáme r?zné monosti rozdílných pouívání schopností více jednotek, kdy by hrá? mohl vyuívat n?kolika schopností jediným p?íkazem.


Spousta lidí nebyla z této definice dvakrát chytrá a neustálé dotazování se na fórech p?im?lo k reakci ?lov?ka nejpovolan?jšího, hlavního designéra StarCraftu 2, Dustina Browdera:

 

„Jak na tomto, tak i na ostatních fórech jsem si všiml spousty obav ohledn? toho, e kv?li autocastingu vymizí ze hry rozdíl mezi za?áte?níkem a opravdu zkušeným hrá?em. Tohle by byla ur?it? zajímavá debata, kdybychom autocasting ve h?e vyuívali tak, jak si to lidi p?edstavujete. Obávám se, e v?tšina schopností ve StarCratu 2 nejsou pro autocasting vhodné. Uvedu n?které p?íklady z aktuální verze:


Psi Storm: tato schopnost má tolik respektu, vyuívá takové mnoství energie a dokonce m?e zasáhnout vlastní jednotky, kdy hrá? není opatrný. Hrá? si prost? MUSÍ vybrat, kdy chce Psi Storm pouít. My bychom to za n?j d?lat nemohli. Jakékoliv automatizované rozhodnutí by bylo v?tšinou ur?it? špatné. A navíc kdybychom zjistili jaké pravidla naprogramovat pro autocasting Psi Storm (a to teda nevím jak), ze hry bychom tímto krokem odstranili hrá??m monost p?edvést své dovednosti.


Force Field: to samé. Zacílení na správnou pozici je natolik d?leité, e bychom to za Vás d?lat opravdu nemohli. Navíc by to zkazilo všechnu tu zábavu spojenou s touhle schopností.

 

Time Bomb: op?t. Tohle nem?eme ud?lat jako autocast. Na tohle neexistuje jednoduché pravidlo, které by fungovalo. Navíc by to op?t zjednodušilo schopnosti hrá?e vystihnout ten správný moment.

 

Speciální schopnosti jsou ve StarCraftu velmi odlišné od schopností v jiných hrách. Nepouívají se tak ?asto, mohou být pouity velmi p?esn? a stojí tolik energie, e "minout" je velká ztráta. S takovýmto designem speciálních schopností autocast nefunguje tak ?asto.

 

Zatím máme autocasting jen, kdy SCV opravuje poškozené jednotky a kdy Medikové lé?í vojáky. Ob? dv? schopnosti jsou si velmi podobné a jsou ?asto pouívány. Nejsou tak nákladné, take pokud jednotka opraví, nebo vylé?í n?co/n?koho, koho jste necht?li, není to taková katastrofa."

 

UPDATE 29. 7. 10:00 - P?idán Náš názor...

Zdroj: battle.net
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Rexxus - 28.07.2007 | 21:21   (odpovědět)

2Romla: Presne tak. Myslim ze by mela vzdycky mit prevahu strategie nad klikanim. Samozrejme dobre micro je taky velka cast uspechu, ale zbytecne zastarale chyby ovladani by mely vymizet.

Manik - 28.07.2007 | 19:13   (odpovědět)

Hlavne co som si vsimol na forach tak ludia nevedia co je autocast a co smartcast to by mal tym "deckam" na forach vysvetlit.

TaSSadar - 28.07.2007 | 18:31   (odpovědět)

jo kdyz sem to hral na pentiu 100MHZ, tak tam mi to s bouremi slo, cela hra byla zpomalena takze sem nemel problem to "rychle" naklikat

Romla - 28.07.2007 | 18:30   (odpovědět)

A jet? jeden dodatek: Nikdo p?ece nebrn konzervativc?m, aby dl klikali na vechny "kouzelnky" zvl?, ale pochybuji, e s takovm p?stupem se n?kam dostanou, proti hr??m vyuvajcm vhody dobrho UI.

Romla - 28.07.2007 | 18:24   (odpovědět)

Jet? dodatek: Samoz?ejm?, e i se smart kouzlenm se mus rychle klikat, ale nemus se ZBYTE?N? klikat a o to tu jde - o to toti jde u kadho dobrho uivatelskho rozhran...

pEpinko - 28.07.2007 | 18:15   (odpovědět)

Nj s tymi stormami mi to islo pekne na nervy, to ale aspon malo nejaky efekt, ked si spomeniem ze takto sa spraval aj Irradiate...

Romla - 28.07.2007 | 18:12   (odpovědět)

Ne a ne a ne. Rychl klikn ned?l Starcraft Starcraftem, pro? teda nehrajete Moorhuhns nebo tak n?co, kdy chcete rychle klikat - tenhle pohled nikdy nepochopm...

- 28.07.2007 | 18:06   (odpovědět)

mn? to teda vyhovuje tak, jak je to v SC1. Sice to vyadovalo trochu rychleho klikan, ale to myslm d?lalo starcraft starcraftem

Romla - 28.07.2007 | 18:04   (odpovědět)

2TaSSadar: V??m, e v Blizzardu nebudou d?lat kroky zptky. N?co takovho nakonec ?ekl Karune v tom prvnm postu, ne? Kdo chce seslat vce bou? najednou, tomu sta?, kdy klikne na stejn msto vckrt. Ur?it? je to lep ne, kdy chci seslat bou?e na r?zn msta, abych se musel p?epnat mezi p?ti Templ?i. Prost? ozna?m vechny a pak u jenom rozsvm zkzu.

TaSSadar - 28.07.2007 | 17:36   (odpovědět)

porad ale nerekl, ze kdyz mame oznaceno vice jednotek stejnych, treba templare a chcem zakouzlit bourku, zda ji hned hodi vseci jako v jednicce, nebo zda to bdue jako ve W3, ze ji hodi pouze jeden... cemuz bych daval prednost, ja to kouzleni bouri absolutne nestihal, proto mam radsi v ovladani jednotek W3

Zeratul - 28.07.2007 | 17:02   (odpovědět)

Asi tak

Romla - 28.07.2007 | 15:39   (odpovědět)

Tak se to sem nakonec taky dostalo... M?u k tomu ?ct jenom jedno - Browder tam ne?ekl nic p?ekvapivho

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.