StarCraft II  |   StarCraft Encyklopedie  |   Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)
Poslední příspěvky na fóru:   Poslední komentáře:
????? ??? ????? ????… » 28.05. 16:24
??? ???????? ?? ????… » 28.05. 15:14
24?????? ????? ?????… » 28.05. 14:03
???????? ???????? ??… » 28.05. 12:51
  Míra To VitoSs:  »
Grunex Autumn SC 2 Cup
Jill Harris Thanks for discussion! Yo… »
Blizzard na mobil & arty na zdech
Geox Neměl by někdo odkaz nebo knihy … »
Je libo n?jak kniha z oblasti SC v ?etin??

BlizzCon: Blizzard Sound panel ve zkratce

11.10.2008 | 00:04 - Overwatch

Celý Blizzard Sound panel provázely ivé vstupy hudebník?, kte?í p?edvád?ly r?zné kousky, p?eván? z univerza Diabla a Warcraftu. T?i významní skladatelé, kte?í v Blizzardu pracují ji léta (podíleli se na hudb? a zvucích u Warcraftu a StarCraftu) se pod?lili o své zkušenosti s vytvá?ením hudby a o práci na Blizzardích hrách.


Zajímavým zjišt?ním bylo, e pro motivy jednotlivých ras (Protoss - Terran - Zerg) jsou stanoveni vlastní skladatelé a to z toho d?vodu, aby pro kadou rasu byla hudba opravdu unikátní a jiná. Nem?l by se nikde opakovat ádný stejný ?i podobný hudební prvek a kadý motiv by m?l mít sv?j osobitý nádech, který charakterizuje danou rasu.


Inspiraci berou skladatelé Blizzardu všude mon?, p?edevším ve filmové hudb?, hodn? také pokukují po ruské produkci, od ?ajkovského a po moderní skladatele. Nap?íklad hlavní hudební motiv pro m?sto Ironforge ve World of Warcraft bylo nep?ímo inspirováno ruskou hymnou a to na p?ání samotného Chrise Metzena.


Dále se v tomto panelu prozradilo, e hudba se v Blizzardu za?áná vytvá?et v brzkých fázích vývoje hry, protoe se pak postupn? vyvíjí se samotnou hrou, hudebníci v?dí jak to za?alo, co se ze hry odstranilo, co se p?idalo a jednotlivé zm?ny neustále reflektují tak, aby to vdy odpovídalo aktuálnímu vyzn?ní hry.


Zvukové odd?lení Blizzardu nepracuje pouze na „t?ch t?ech velkých hrách", ale i na hudb? do trailer?, oficiálních machinim, webových stránek, pomáhá produkovat BlizzCast apod. Velkou snahou je mít ve hrách hodn? hudby, ale neutopit ji v ní - nap?íklad na za?átku n?jaké lokace p?ehrát úvodní hudbu, potom následuje pasá bez hudby a na záv?r p?ijde silný hudební motiv, který podtrhne atmosféru dané lokality. Tímto zp?sobem vyzní jak hudba, tak i ambientní zvuky, které dokreslí pocit z konkrétní oblasti ?i území.


P?i tvorb? hudby se klade d?raz v?tšinou na klasické nástroje, ale ?asto se vyuívají také „nep?irozené" zp?soby vytvá?ení zvuk? ?i hudby, p?edevším r?zné syntezátory apod. a to kv?li zvuk?m, které by do dané situace ?i lokace vhodn? zapadly, ale není moné vytvo?it je na klasickém hudebním nástroji.

Zdroj: vlastn
Komentáře



Ochrana proti spamu. Napište číslici pět:

Unimatrix325 [ sc encyklopedia ] - 11.10.2008 | 10:39   (odpovědět)

m? se hlavn? pravda lb ta hudba z trailer?...

2NiNe - 11.10.2008 | 00:59   (odpovědět)

na soundtrack jsem fakt docela zvedavy =) zergska hudba v puvodnim SC byla naslapana 8-)

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.