Q&A 22 - editor map
Karune si z?ejm? vzal dovolenou a tak se nám pro zm?nu ozvali pánové Dustin Browder (hlavní designér) a Brett Wood (hlavní softwarový inenýr), kterí se podívali na otázky ohledn? editoru map. Ten má být ve StarCraftu 2 mnohem mocn?jší ne editor ve Warcraftu 3 a zárove? jednodušší.
Ješt? ne se podíváme na samotné otázky a odpov?di, máme tu jednu „drobnost“, kterou prozradili vývojá?i. A to sice e tolik oblíbená DotA (Defense of the Ancients) bude ve StarCraftu 2 moná. V singleplayeru ani v multiplayeru se nic takového neobjeví, ale v editoru map bude moné jednotkám vytvo?it inventá?e a získávání zkušeností také nebude jen snem fanoušk? toho úsp?šného modu. Pokud se Map Makeru chytne komunita, jakoe ur?it? ano, tak m?eme o?ekávat opravdu záplavu map a mod?, v?etn? tolik oblíbeného DotA modu.
1) Budou hrá?i moci míchat r?zné druhy terénu do jedné mapy, nebo budou nuceni pouívat jen jeden, nap?íklad dungli?
Dustin Browder: Ano, textury terénu budou hrá?i moci r?zn? kombinovat. To samé platí pro šablony.
Brett Wood: V podstat? si m?ete v editoru definovat i vlastní šablony, co je n?co, co nebylo tak docela moné ani ve Warcraftu 3.
2) Bude Map Editor ve StarCraftu 2 podporovat obarvování textur, obarvování jednotek, jednotky „dvanáctého“ (nap?. neutrálního) hrá?e?
Dustin Browder: Ano, všechny tyto funkce budou podporovány.
3) Budou mapy v?tší ne 256x256?
Brett Wood: Maximální velikost mapy bude 256x256 a nemáme plány ji n?jak zv?tšovat.
4) Bude nový editor obsahovat „uzamykání“ map dle jejího tv?rce? Lidé neradi vidí sv?j výtvor pod cizím jménem.
Dustin Browder: Ano, tuto funkci plánujeme podpo?it. Doufáme e tato funkce povzbudí komunitu pro tvorbu ješt? origináln?jších map.
5) Bude nový Map Editor podporovat upravování velikosti neutrálních budov?
Dustin Browder: Ano. V editoru m?ete t?mto budovám nastavit tvar a velikost jakou chcete.
JJ - 24.06.2008 | 14:38 (odpovědět)
Mno jsem na to zv?dav u ve W3 byly hodn? daleko snad to posunou jet? dal
Venca - 21.11.2007 | 22:42 (odpovědět)
vona je i n?jak DotA i ve SC:BW, sice tam nejsou v?ci?ky, ale styl hry je stejnej
Aries - 21.11.2007 | 21:25 (odpovědět)
Jestli bude DotA pro StarCraft tak to budu hrt po?d...
Hrl jsem DotA pro W3, ale "SC2: DotA" bude prost? n?co (no co, zkrtka miluju vechno co se trochu podob RPG, no....)
ASS_Sasin - 21.11.2007 | 20:24 (odpovědět)
No ohledn? invent?e a zkuenost v editorech, myslm e to u n?kdo ?kal... nejsp karune.... Velikost mapy 256x256 byla ohromn i v W3 take je jasn e ji nezv?tili... no a otzka jedna mi p?ijd? naprsoto zhovadil, vdyt ty tzv. "ablony" nebyly ani ve war3.... jedin co mi p?ijde jako dobr odpov?? na 4 zbytek fakt nic moc....
TaSSadar - 21.11.2007 | 19:33 (odpovědět)
me se tyto otazky zdaji absolutne nahovno protoze:
1) editor nepouzivam, tudiz me to nezajima (a vsadim se ze ho pouziva asi tak 30-40%, doporucil bych to jako dalsi anketu)
2) a to je to hlavni, skoro vsechno na co se ptaji jde uz ve war3 (otazky 3,4,5), tak proc se na to ptaji?? je jasne ze zpet ve vyvoji nepujde...
na to muzu rict jedine demence novinaru