StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Rasy » Terran » Planety » Moria

Populace: p?iblin? 4 100 000 000 Terran?

 

P?íslušnost: Kel-Morijský Kartel

 

Pr?m?r/Gravitace: 13 528 km, 1,16 standard

 

Sklon osy/Klima: 2,4 stup??, +/- 32 stup?? Celsia, velmi nízká vlhkost

 

Geografie/Velká sídla: 5 v?tších kontinent?, 6 velkých píse?ných oceán?, 14 náhorních plošin (5 sope?ných); 16 v?tších sídel, 86 menších sídel, 751 t?ebních základen, 802 rafinérií, 323 továren

 

M?síce: 2 - Vito (zelený, malý, pr?m?r v?tší ne 1 000 km), Brutus (šedý, malý, pr?m?r v?tší ne 1 000 km)

 

Dominantní terén: pustiny

 

Dominantní forma ivota: Terrani - Kel-Morijský Kartel

 

Domorodá forma ivota: Rhynadon, Skalet, Mine Weevil, Rock Latcher

 

Dovoz: nerafinovaná ruda, jídlo, voda, léka?ské zásoby, pracovní síla, luxusní zboí

 

Vývoz: rafinované minerály, vespenový plyn, vzácné kovy, pr?myslové zboí

Velká ?ervená planeta Moria, dlouho povaovaná za nejlukrativn?jší terranský t?ební sv?t v sektoru Koprulu, je bohatá na minerály a palivové zdroje. Prvn? Morii osídlili cestovatelé ze supernosi?e Argo, jedné ze ?ty? kolonistických lodí, které p?ivezly Terrany do sektoru. Po havarování na planet? cestující Arga strhali ze supernosi?e základní materiály a snaili se d?lat vše k p?eití v novém domov?, nev?domi si toho, e existují ješt? další dv? terranské kolonie, Tarsonis a Umoja.

O šedesát let pozd?ji p?íchod druhé generace subwarpových motor? na Tarsonu umonil t?mto t?em nesourodým koloniím za?ít rozvíjet vzájemné vztahy. Po uzav?ení obchodních smluv se zmocnil Morie t?ební a výrobní rozmach. Tucty malých rodinných cech? se tahaly o získání p?dy a brzy poté se stovky rafinérií, továren a t?ebních za?ízení objevily po celém povrchu Morie a také na jejích dvou m?sících. Postupem ?asy ty v?tší cechy za?aly pouívat r?zné podez?elé taktiky k odstran?ní  konkurence, dokud ekonomickou aktivitu planety neza?aly ovládat dv? organizace: Morijská t?ební koalice a Kelaniská obchodní gilda.

Tyto dv? mocnosti postupn? získávaly politický vliv na Morii a s ní spojených operacích na sousedních planetách, m?sících a asteroidech. Zatím jinde v sektoru Tarsonis a jeho kolonie vytvo?ily silnou vládu, Terranskou Konfederaci, která za?ala rozši?ovat sv?j vliv i na jiné sv?ty. Ve strachu, e by Konfederace mohla pouít svou vojenskou sílu k regulaci výnosných operací se nakonec Morijská t?ební koalice a Kelaniská obchodní gilda spojili a utvo?ili Kel-Morijský Kartel. Toto prohnilé spole?enské partnerství slíbilo vojenskou pomoc jakékoliv t?ební gild? ohroené Konfederací. Toho dne na Morii zmizela tenká ?ára d?lící kome?ní oblast a nezávislou vládu.

Rostoucí nap?tí mezi Konfederací a Kartelem pozd?ji vyústilo v propuknutí Válek cechu. Tento násilný konfilkt zu?il po ?ty?i roky a nakonec skon?il mírovou dohodu, která umonila Konfederaci kontrolovat tém?? všechny Kartelu p?idruené t?ební cechy. Moria samotná nicmén? z?stala válkami nepoškozená a navzdory nes?etným podmínkám mírové smlouvy z?stala planeta pod kontrolou Kartelu.

Kdy se sektorem Koprulu rozhostil chaos následovanný zjevením se Zerg? a Protoss?, Kartel se snail tomuto konfliktu mílovými kroky vyhnout. B?hem Války Roj? nicmén? na planetu zaúto?ila zvláštní aliance Protoss? a odpadlých Zerg? pro bohaté zásoby minerál?. Vet?elci sice po vy?erpání velkého mnoství surovin odjeli, ale útok oslabil n?které z morijských obran a zni?il n?kolik vojenských a výrobních za?ízení.

Od konce Války Roj? si Kel-Morijský Kartel udrel kontrolu nad Morii a zam??il se na budouvání svého komer?ního impéria. Vzestup utiskujícího Terranského Dominia moná vzbudil zájem mezi v?dci Kartelu o bezpe?nost rozsáhlých d?lních ?inností, nicmén? stejn? cht?jí drancovat i jiné planety. Do dnešního dne je Moria povaována za st?ed obchodování s výrobky, pr?myslovou výrobou a t?bou a její obrovské neúrodné plan? a vyt?ená krajina jsou památkou na snahu Kartelu vyd?lat za kadou cenu.

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.